abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_144217311
Maar we zijn er dus over uit dat het aantal mensen dat voor versus het aantal mensen dat tegen ZP is doorslaggevend is? Want dan wint ZP met 16 tegen 1.
pi_144217448
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 september 2014 21:08 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Het is misschien moeilijk voor te stellen voor sommige mensen maar het zwarte hoeft echt niet te verwijzen naar de verhoogde melanine-concentratie. Je weet wel: boeman, duivel, ...
Nee, de rode lippen, oorbellen en de kleding ook niet. En de haren.

[ Bericht 0% gewijzigd door Peunage op 05-09-2014 21:41:33 ]
pi_144217586
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 september 2014 21:03 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Die aanname dat ze geïmiteerd worden klopt niet, het is immers ten zeerste de vraag of dat ZP een neger moet voorstellen.
ach jeee.... je ontkent gewoon je denkt zo het gelijk binnen te slepen.
pi_144218811
quote:
10s.gif Op vrijdag 5 september 2014 21:12 schreef Peunage het volgende:

[..]

Nee, de zwarte lippen, oorbellen en de kleding ook niet. En de haren.
Heb jij ooit een neger met zwarte lippen gezien? :')
Over die kleding gesproken, ken jij ook maar 1 volk in de wereld die zo gekleed is?
Maar goed, wij kunnen lang speculeren, waar het om gaat is dat het speculeren is. Niemand weet feitelijk waar ZP precies vandaan komt en de mensen die enige deskundigheid hebben - historici - zijn niet collectief van mening dat ZP op de neger is gebaseerd.

Zelfs al zou het op de neger zijn gebaseerd dan nog zie ik geen probleem aangezien ZP hier inmiddels compleet los van staat en werkelijk niemand, behalve een paar Surinamers die het zichzelf graag in de slachtofferrol wentelen, associeert ZP met een neger. In Jip- en Janneketaal geformuleerd: werkelijk niemand denkt aan negers wanneer hij ZP ziet.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_144218855
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 september 2014 21:14 schreef Bluesdude het volgende:
Bewijs jij eerst maar eens dat ZP op een neger is gebaseerd. In het onwaarschijnlijke geval dat dat je lukt kunnen we naar stap 2 gaan: discussiëren over de vraag of dat dat erg is. Eerst maar eens stap 1 afronden. :)
#NoDAPL
pi_144219325
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 september 2014 21:41 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Heb jij ooit een neger met zwarte lippen gezien? :')
Over die kleding gesproken, ken jij ook maar 1 volk in de wereld die zo gekleed is?
Maar goed, wij kunnen lang speculeren, waar het om gaat is dat het speculeren is. Niemand weet feitelijk waar ZP precies vandaan komt en de mensen die enige deskundigheid hebben - historici - zijn niet collectief van mening dat ZP op de neger is gebaseerd.

Zelfs al zou het op de neger zijn gebaseerd dan nog zie ik geen probleem aangezien ZP hier inmiddels compleet los van staat en werkelijk niemand, behalve een paar Surinamers die het zichzelf graag in de slachtofferrol wentelen, associeert ZP met een neger. In Jip- en Janneketaal geformuleerd: werkelijk niemand denkt aan negers wanneer hij ZP ziet.
Rode lippen bedoel ik govvedomme.
pi_144220729
quote:
10s.gif Op vrijdag 5 september 2014 21:12 schreef Peunage het volgende:

[..]

Nee, de rode lippen, oorbellen en de kleding ook niet. En de haren.
Die wijzen juist in combinatie met elkaar en de kleding heel duidelijk naar een overdreven verzonnen scherts figuur, in hetzelfde rijtje als Pipo de clown, Kluk-kluk, Swiebertje, Bromsnor, Malle Pietje, Zuster Clivia en noem maar op, alleen hebben Zwarte Piet en Sinterklaas het langer volgehouden in de historie omdat ze bij een volksfeest horen.
pi_144221586
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 september 2014 22:19 schreef Alentejana het volgende:

[..]

Die wijzen juist in combinatie met elkaar en de kleding heel duidelijk naar een overdreven verzonnen scherts figuur, in hetzelfde rijtje als Pipo de clown, Kluk-kluk, Swiebertje, Bromsnor, Malle Pietje, Zuster Clivia en noem maar op, alleen hebben Zwarte Piet en Sinterklaas het langer volgehouden in de historie omdat ze bij een volksfeest horen.
Overdreven inderdaad. Het is een racistisch beeld van de zwarte.
pi_144221616
quote:
6s.gif Op vrijdag 5 september 2014 21:09 schreef Scorpie het volgende:
Maar we zijn er dus over uit dat het aantal mensen dat voor versus het aantal mensen dat tegen ZP is doorslaggevend is? Want dan wint ZP met 16 tegen 1.
Je zegt de democratie is de dictatuur van de meerderheid? Daarom hebben we ook een rechtsstaat, zodat ook rechten van minderheden worden beschermd.
pi_144223863
quote:
6s.gif Op vrijdag 5 september 2014 21:09 schreef Scorpie het volgende:
Wel meer ook, een paar honderd raddraaiers zijn niet eens een minderheidsgroep te noemen, laat staan een meerderheid.
pi_144224107
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 september 2014 23:24 schreef Kanjer het volgende:

[..]

Wel meer ook, een paar honderd raddraaiers zijn niet eens een minderheidsgroep te noemen, laat staan een meerderheid.
Paar honderd? Heb je er onderzoek naar gedaan?
pi_144226155
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 september 2014 22:38 schreef Ceberut het volgende:

[..]

Je zegt de democratie is de dictatuur van de meerderheid? Daarom hebben we ook een rechtsstaat, zodat ook rechten van minderheden worden beschermd.
Het is ook geen dictatuur van de minderheid he. ;)
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_144227256
quote:
99s.gif Op zaterdag 6 september 2014 00:08 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Nee. Een dictatuur van het recht.
pi_144227522
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 september 2014 00:35 schreef Ceberut het volgende:

[..]

Dus je bent het met mij eens dat roepen dat er honderdduizenden anti-Pietjes zijn geen argument is, dat het feit dat ZP een slaaf zou zijn nog nooit bewezen is en dat het hele ZP-is-racisme-argument ook de deur uitkan? Mooi. Zijn er nog meer argumenten of kunnen we deze discussie wel opdoeken?
pi_144227674
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 september 2014 00:35 schreef Ceberut het volgende:

[..]

En de Zeurpieten staan, voor zover ik weet, niet in hun recht. Godzijdank.
quote:
14s.gif Op zaterdag 6 september 2014 00:42 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Dus je bent het met mij eens dat roepen dat er honderdduizenden anti-Pietjes zijn geen argument is, dat het feit dat ZP een slaaf zou zijn nog nooit bewezen is en dat het hele ZP-is-racisme-argument ook de deur uitkan? Mooi. Zijn er nog meer argumenten of kunnen we deze discussie wel opdoeken?
Er zijn überhaupt geen argumenten :')
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_144228098
quote:
8s.gif Op vrijdag 5 september 2014 21:50 schreef Peunage het volgende:

[..]

Rode lippen bedoel ik govvedomme.
Zeg dat ddan. :6 ;)
Idem. Ooit een neger gezien met felrode lippen? Ik niet en ik heb flink wat Afrikanen gezien die zo donker gekleurd zijn als dat mogelijk is voor een mens.

Voor wie het niet begrijpt, ik gebruik het woord neger aangezien de beschuldiging is dat een karikatuur van de Afrikaan - wat dat ook is gezien de veelzijdigheid - wordt gebruikt.
#NoDAPL
pi_144228190
quote:
99s.gif Op zaterdag 6 september 2014 00:08 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Dat dus.
We beschermen rechten van minderheden - nee, daar dient de rechtstaat niet voor, daar dient de democratie voor waarvan de regels worden vertaald in de wetgeving - , dat wil niet zeggen dat we de minderheden altijd hun zin moeten geven. De meerderheid weegt de belangen van minderheden af en bepaalt vervolgens of dat ze de minderheden al dan niet tegemoet komt. Dat mag, dat moet niet. Waarom doet een meerderheid dat? Omdat het de democratie stabiliseert, de lieve vrede bewaart, omdat ook mensen die tot de meerderheid behoren op onderdelen tot de minderheid behoren etc.
Het gaat gelukkig vanzelf zo in een democratie waarin de macht voldoende sterk wordt verdeeld.
#NoDAPL
pi_144228254
Even wat anders maar in het verlengde hiervan, krijgen de relschoppende nichten tegenwoordig niet veel teveel aandacht? Gisteren was zo'n haatmoslim te gast bij Pauw. Kijk, ik pleit niet voor het doodzwijgen van dit soort mensen maar je hoeft ze nu ook weer niet onevenredig veel aandacht te geven? Het lijkt mij ongeveer hetzelfde fenomeen als die paar Surinamers die ineens een obessie hebben gekregen met het slavernijverleden van verre voorouders die hun pijlen zijn gaan richten op ZP.
Gewoon eens niet onevenredig veel aandacht geven aan dit soort mensen. Niet de mond snoeren maar ook niet speciaal de schijnwerpers er op plaatsen.
#NoDAPL
  zaterdag 6 september 2014 @ 02:31:10 #219
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_144229859
Zelfs trailers worden gecensureerd:

Film:

Trailer:

zaterdag 6 september 2014 @ 02:40:49 #220
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_144229999
Ik vind dat ne zwarte piet erg racistisch is geworden door hem bruin te smeren als ne makkake burgers zenne, beter is den zwarte piet echt weeral zwart te doen, een kleur die anders dan in zeer specifieke afrikaanse gras dorpen waar men nog nieteens een blanke heeft gekeken onnatuurlijk zijt.

Alvast uwen dank.
Vraag yvonne maar hoe tof ik ben, die gaf mij er ooit een tagje voor.
pi_144233825
quote:
14s.gif Op zaterdag 6 september 2014 00:42 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Heb je deze gemist?
quote:
Zwarte Piet is kwetsend voor zwarte Amsterdammers en legt te veel de nadruk op het slavernijverleden. Veel zwarte Amsterdammers voelen zich erdoor gediscrimineerd en dat is een inbreuk op het privéleven van deze mensen. Dat staat in een uitspraak die de rechtbank in Amsterdam vanmorgen deed.
http://www.volkskrant.nl/(...)wetsend-figuur.dhtml

Uitspraak 3 juli:

http://uitspraken.rechtsp(...)I:NL:RBAMS:2014:3888

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_144233946
Laat ze maar eens een goed en gedegen onderzoek houden onder de inwoners van Nederland. Gaan we daar onze mening op baseren ipv op de mening van een stuk of 3 rechters en een handjevol inwoners van Amsterdam. Dank.
pi_144234301
quote:
99s.gif Op zaterdag 6 september 2014 11:43 schreef bijdehand het volgende:
Laat ze maar eens een goed en gedegen onderzoek houden onder de inwoners van Nederland. Gaan we daar onze mening op baseren ipv op de mening van een stuk of 3 rechters en een handjevol inwoners van Amsterdam. Dank.
Wat voor onderzoek? Dit is geen populariteitspoll. Rechters spreken geen recht op basis van de onderbuik van de bevolking.
pi_144234545
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 september 2014 12:00 schreef Ceberut het volgende:

[..]

Wat voor onderzoek? Dit is geen populariteitspoll. Rechters spreken geen recht op basis van de onderbuik van de bevolking.
Daarom gaan ze ook in beroep. En hopelijk is cassatie niet nodig ;)
pi_144235304
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 september 2014 22:37 schreef Ceberut het volgende:

[..]

Overdreven inderdaad. Het is een racistisch beeld van de zwarte.
Dan ga je er al van uit dat er verschillende rassen bestaan. Dan ben jij dus al aan het scheiden, daarbij vul je ook zelf maar even in dat het blanke "ras" nog steeds superieur zou zijn aan het "blanke" (want van daaruit is het woord ergens ooit ontstaan hoewel de definitie nog steeds onduidelijk is).
Zo geef je zelf ruimte aan discriminatie die er in eerste instantie niet eens is.

Het is een witte die ook zwart draagt, dat je zou kunnen zien als een perfecte samensmelting van "rassen".

Nu jij weer.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')