abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_144152241
Hebben we nog zwarte piet dit jaar of?
pi_144152257
quote:
0s.gif Op woensdag 3 september 2014 22:12 schreef theunderdog het volgende:
Racisten wel.
pi_144152415
quote:
0s.gif Op woensdag 3 september 2014 22:12 schreef theunderdog het volgende:
De gewone nuchtere Nederlander wel.
pi_144152659
quote:
1s.gif Op woensdag 3 september 2014 22:11 schreef Kanjer het volgende:
en "het zijn er echt 100.000den die zich eraan storen",

Er zit weinig tot geen overtuiging in.
Je vind het dus niet van belang dat mogelijk honderdduizenden donkere Nederlanders zich storen aan hoe hun donker gezicht word geďmiteerd ? Even die mogelijke tientallen miljoenen elders op de wereld niet geteld
Samenleven is rekening houden met elkaar en niet hardnekkig mensen imiteren die het niet leuk vinden, Een fatsoenlijk mens stopt er mee als ie dat door heeft.
Dat negeren is wél discrimnatie
pi_144152954
quote:
0s.gif Op woensdag 3 september 2014 22:21 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Je vind het dus niet van belang dat mogelijk honderdduizenden donkere Nederlanders zich storen aan hoe hun donker gezicht word geďmiteerd ? Even die mogelijke tientallen miljoenen elders op de wereld niet geteld
Samenleven is rekening houden met elkaar en niet hardnekkig mensen imiteren die het niet leuk vinden, Een fatsoenlijk mens stopt er mee als ie dat door heeft.
Dat negeren is wél discrimnatie
100.000den, tientallen miljoenen, nog even, hou op zeg.

Een paar honderd, omdat ik je lief vind, een paar duizend misschien. Max.

Het word gekker en gekker.
pi_144153370
quote:
1s.gif Op woensdag 3 september 2014 22:29 schreef Kanjer het volgende:

[..]

100.000den, tientallen miljoenen, nog even, hou op zeg.

Een paar honderd, omdat ik je lief vind, een paar duizend misschien. Max.

Het word gekker en gekker.
Vooral al die mensen maar minachten en terugbrengen tot een klein groepje.
Als het idd een klein groepje was, dan denk ik ook: kappen, niet zo druk maken jullie.
Maar het zijn veel meer mensen die niet happy zijn met ZP-show en misschien wereldwijd tientallen miljoenen mensen.
En dát of de mogelijkheid dat het zó ligt systematisch negeren..... dat is de werkelijke discriminatie.
Niet de figuur ZP zelf

[ Bericht 1% gewijzigd door Bluesdude op 03-09-2014 22:47:18 ]
pi_144153644
quote:
0s.gif Op woensdag 3 september 2014 22:39 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Vooral al die mensen maar minachten en terugbrengen tot een klein groepje.
Als het idd een klein groepje was, dan denk ik ook: kappen, niet zo druk maken jullie.
Maar het zijn veel meer mensen en misschien wereldwijd tientallen miljoenen mensen.
En dát of de mogelijkheid dat het zó ligt systematisch negeren..... dat is de werkelijke discriminatie.
Niet de figuur ZP zelf
Nou, kom maar op dan met bewijs voor "100.000den Nederlanders" wie eist bewijst.

Mag je de "tientallen miljoenen" overslaan, pure nonsens, maar al zou het zo zijn hebben die er niets mee te maken.

Een handje vol extremisten, en een paar honderd meelopers die zelf niet kunnen denken, thats it.
pi_144153856
quote:
1s.gif Op woensdag 3 september 2014 22:11 schreef Kanjer het volgende:

[..]

Waarbij het vooral opvalt dat de "antipiet" clan weinig meer argumenten hebben dan: "kijk maar naar de kleding" en "het zijn er echt 100.000den die zich eraan storen", en "het is gewoon zo".

Er zit weinig tot geen overtuiging in.
De meervoudige kamer van de Rechtbank Amsterdam was overtuigd.

quote:
5.11.2.

De rechtbank onderkent dat voor veel Amsterdammers Zwarte Piet een sprookjesfiguur uit de kindertijd is. Dit neemt niet weg dat gelet op het standpunt van het College, de uitkomst van het onderzoek van het Bureau Onderzoek en Statistiek en hetgeen eisers hebben aangevoerd, zoals vermeld in overweging 15.5, aannemelijk is dat de figuur van Zwarte Piet in de vorm zoals geschetst in overweging 15.8 bij zwarte mensen tot gevoelens van minderwaardigheid leidt en daarmee tot een negatieve stereotypering van de zwarte mens. Met name de rol van knecht en het uiterlijk en het gedrag van Zwarte Piet leiden immers tot het beeld dat zwarte mensen ondergeschikt en dom zijn. De rechtbank wijst er in dit verband op dat verweerder blijkens het bestreden besluit ook deze mening is toegedaan. Volgens verweerder moet Zwarte Piet blijven, maar moet Zwarte Piet steeds minder zwart en minder knecht worden. Krompraat, kroeshaar, dikke lippen, oorringen en onderdanigheid bevestigen de door menigeen gevoelde band met slavernij en zijn daarom te vermijden, aldus verweerder.
pi_144154025
quote:
0s.gif Op woensdag 3 september 2014 22:54 schreef Ceberut het volgende:

[..]

De meervoudige kamer van de Rechtbank Amsterdam was overtuigd.

[..]

Ook rechtbanken zitten er wel eens (vaak) naast.
pi_144154052
quote:
1s.gif Op woensdag 3 september 2014 22:59 schreef Kanjer het volgende:

[..]

Ook rechtbanken zitten er wel eens (vaak) naast.
Wel eens of vaak? Maak een keuze, want dit is weinig overtuigend.
pi_144154159
quote:
6s.gif Op woensdag 3 september 2014 23:00 schreef Ceberut het volgende:

[..]

Wel eens of vaak? Maak een keuze, want dit is weinig overtuigend.
Wilde het netjes houden door "wel eens" te doen, voor mijn gevoel, vaak, meeste rechters zijn linkse snuiters met geen enkele binding met de samenleving.
pi_144154813
quote:
10s.gif Op woensdag 3 september 2014 22:13 schreef Peunage het volgende:

[..]

Racisten wel.
Je zou er bijna racistisch van worden ja. /care
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_144154941
quote:
0s.gif Op woensdag 3 september 2014 18:08 schreef Ceberut het volgende:

[..]

Als een rechter hier een uitspraak over doet, dan werkt dat overal in Nederland natuurlijk.

Dus zwaai zwaai Zwarte Piet, welkom Roetpiet.
Fout. Er is een kans dat de Hoge Raad er invloed op zou kunnen hebben maar een lage rechtbank? No way, Hose. Amsterdam wil graag veranderen, dat moeten ze vooral doen. Waar ik woon gaat dat voorlopig niet gebeuren. :) Zwaai zwaai Zeurpiet, welkom Zwarte Piet O+
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_144155222
quote:
1s.gif Op woensdag 3 september 2014 23:21 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Fout. Er is een kans dat de Hoge Raad er invloed op zou kunnen hebben maar een lage rechtbank? No way, Hose. Amsterdam wil graag veranderen, dat moeten ze vooral doen. Waar ik woon gaat dat voorlopig niet gebeuren. :) Zwaai zwaai Zeurpiet, welkom Zwarte Piet O+
En dan maar hopen dat Nederlanders massaal de intocht in amsterdam gaan boycotten.
pi_144156075
quote:
1s.gif Op woensdag 3 september 2014 23:27 schreef Kanjer het volgende:

[..]

En dan maar hopen dat Nederlanders massaal de intocht in amsterdam gaan boycotten.
Dat zou mooi zijn. Geen intocht in Amsterdam. Een begin van het einde van Zwarte Piet!
pi_144156740
quote:
0s.gif Op woensdag 3 september 2014 23:44 schreef Ceberut het volgende:

[..]

Dat zou mooi zijn. Geen intocht in Amsterdam. Een begin van het einde van Zwarte Piet!
Je snapt het niet helemaal he?

Een jaar de intocht massaal boycotten, is volgend jaar weer gewoon ouderwets, anders ost het te veel.
pi_144157548
quote:
1s.gif Op woensdag 3 september 2014 23:27 schreef Kanjer het volgende:

[..]

En dan maar hopen dat Nederlanders massaal amsterdam gaan boycotten.
Daar zou ik ook wel voor zijn.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_144157648
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2014 00:41 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Daar zou ik ook wel voor zijn.
Een zeer overgrote meerderheid is pro zwarte piet, gaat wel goed komen.

Massale burgelijke ongehoorzaamheid.
pi_144157651
quote:
1s.gif Op woensdag 3 september 2014 22:16 schreef Kanjer het volgende:

[..]

De gewone nuchtere Nederlander wel.
Maar bij de optochten enz?
pi_144157818
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2014 00:45 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Maar bij de optochten enz?
Waarschijnlijk op amsterdam en een paar meeloop gemeentes na, denk ik.

Die dan maar massaal boycotten is alles volgend jaar weer gewoon.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')