abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_144239591
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 september 2014 15:27 schreef Ceberut het volgende:

[..]

Eens. Maar dan ook geen vergunningen door de overheid en geen Zwarte Piet op NPO 1,2 of 3.
Waarom zou de staatstelevisie geen verslag mogen doen van ZP en wel van opgeblazen kindertjes in Syrie? Voor iemand die vind dat er teveel huilclubjes met non-nieuws zijn neem je deze huilclub nogal hoog op of niet soms?
pi_144239643
quote:
10s.gif Op zaterdag 6 september 2014 15:26 schreef Ceberut het volgende:

[..]

Mooi, nu komen we ergens. Je erkent het racisme zelf. Blijkbaar is het vanzelfsprekend dat zwarten in een witte maatschappij als knecht worden neergezet.

En dat, is het kern van het probleem.
HUH waar komt die knecht vandaan?
Ik zeg dat het niet vanzelfsprekend is dat er ÜBERHAUBT zwarten voorkomen in volksfeesten.
Hoofrolspeler of sidekick.
En andersom precies zo, maar dat komt niet binnen bij jou?

Weet je wel hoe simpel men was toen Zwarte Piet ontstond?
Als men u iets angstaanjagends zou uitvinene om kinderen gehoorzamer te krijgen zou het een buitenaards wezen zijn die hun smartphone en tablet onklaar maakte met een of andere energie straal.....

Het is niet ontstaan om een neger neer tehalen, maar ze zochten iets dat kinderen schrik aan zou jagen.

Dat gegeven kunnen we niet meer veranderen, maar inmiddels is Piet wel veranderd naar een kindervriend en nog heb je er een probleem mee?

Want ja, werkt voor een witte he. Tjonge jonge.
pi_144239695
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 september 2014 15:32 schreef Alentejana het volgende:

[..]

HUH waar komt die knecht vandaan?

De wens is de vader van de gedachte hé. Dat zie je maar weer.
pi_144239714
quote:
10s.gif Op zaterdag 6 september 2014 15:28 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Daar dweepte jezelf toch mee, of ga je dat nu opeens ontkennen?
Het is een uitspraak en ik haal daar de relevante zaken uit. Meer niet. Jij maakt er meer van.

quote:
Dus bij deze, je hebt weer eens een argument verzonnen waar de gaten met groot gemak in geschoten kunnen worden, waarvoor dank.
Je haalt je eigen stropop onderuit.
pi_144239739
quote:
10s.gif Op zaterdag 6 september 2014 15:29 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Ze erkent dat Nederland van oorsprong wit was en dat is racisme ja? Wow, dat woord is wel aan inflatie onderhevig bij jou of niet soms?
Nee, wel een verklaring waarom Zwarte Piet van oorsprong een onderdanige rol heeft.

Dat past tegenwoordig niet meer in een multiculturele samenleving, waar alle kleuren gelijk zijn.
pi_144239778
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 september 2014 15:32 schreef Alentejana het volgende:

Het is niet ontstaan om een neger neer tehalen, maar ze zochten iets dat kinderen schrik aan zou jagen.

Ja, een zwarte man is wel geschikt voor die positie? Geeft meteen aan waarom we van Zwarte Piet af moeten.

Dat er in de tussentijd allerlei zaken zijn aangepast, doet er niet toe. Piet is nog steeds diegene die je in de zak meeneemt naar Spanje.
pi_144239885
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 september 2014 15:34 schreef Ceberut het volgende:

[..]

Het is een uitspraak en ik haal daar de relevante zaken uit. Meer niet. Jij maakt er meer van.
Je quote selectief en haalt te pas en te onpas het erbij ja, daar heb je helemaal gelijk in. Maar vervolgens slaat men je om de oren met je eigen redenatie en dan is het weer huilen.
pi_144239914
quote:
14s.gif Op zaterdag 6 september 2014 15:40 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Je quote selectief en haalt te pas en te onpas het erbij ja, daar heb je helemaal gelijk in. Maar vervolgens slaat men je om de oren met je eigen redenatie en dan is het weer huilen.
Nee hoor, heb al eerder aangegeven wat ik essentieel vond aan de uitspraak.
pi_144239941
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 september 2014 15:36 schreef Ceberut het volgende:

[..]

Ja, een zwarte man is wel geschikt voor die positie? Geeft meteen aan waarom we van Zwarte Piet af moeten
Toen wel, omdat men geen zwarte mensen kenden dus dat was even schrikaanjagend als een aliën nu. En vooralsnog is het niet eens duidelijk of het een zwarte man was. Er zijn ook bronnen waar het meteen al om een zwart gemaakt gezicht ging van de hansworst bv.

Zwarte Piet heeft die rol van angstaanjager OM zijn zwart zijn al meer dan een halve eeuw niet meer. Omdat men a niet meer kinderen bang maakt (met een zwarte kleur, wat voor de duivel was, men is niet meer zo van de duivel) en b omdat men inmiddels gewend is aan ander kleurtjes in de samenleving.
pi_144240012
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 september 2014 15:35 schreef Ceberut het volgende:

[..]

Nee, wel een verklaring waarom Zwarte Piet van oorsprong een onderdanige rol heeft.
Neuh, dat is het niet. Dat dat in jouw hoofd zo gekomen is is niet echt een geschiedkundig feit. We hebben allang vastgesteld dat ZP geen onderdanige rol heeft, een kindervriend is, geen racistische kenmerken bevat en bovenal een karikatuur is van iets dat al veel ouder is dan de 1e negerslaaf ter wereld. Maar het staat je vrij om dat te denken natuurlijk.

quote:
Dat past tegenwoordig niet meer in een multiculturele samenleving, waar alle kleuren gelijk zijn.
Piet is dan ook gelijk als ieder ander, zoals we al ongeveer 152x hebben vastgesteld.
pi_144240030
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 september 2014 15:40 schreef Ceberut het volgende:

[..]

Nee hoor, heb al eerder aangegeven wat ik essentieel vond aan de uitspraak.
Ja dat zeg ik, selectief quoten uit een uitspraak waar je vervolgens even op werd gewezen in dit topic. O.a. door DS4 en consorten.
pi_144240081
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 september 2014 15:41 schreef Alentejana het volgende:

[..]

Toen wel, omdat men geen zwarte mensen kenden dus dat was even schrikaanjagend als een aliën nu. En vooralsnog is het niet eens duidelijk of het een zwarte man was. Er zijn ook bronnen waar het meteen al om een zwart gemaakt gezicht ging van de hansworst bv.

Zwarte Piet heeft die rol van angstaanjager OM zijn zwart zijn al meer dan een halve eeuw niet meer. omdat men a niet meer kidneren bang maakt en b omdat men inmiddels gewend is aan ander kleurtjes in de samenleving.
Je geeft zelf al aan, dat het nodige is veranderd aan ZP. Juist vanwege racistische kenmerken. Jij vindt dat Zwarte Piet daardoor inmiddels een neutraal figuur is.

Ik vind van niet. Zwarte Piet is nog altijd ondergeschikt aan Sinterklaas. Zwart is minder dan blank is de boodschap van dit kinderfeest, en dat moet veranderen.

Of dat nu verandert door ZP af te schaffen, of Pieten van alle kleuren te introduceren, zal mij een (hans)worst wezen.
pi_144240112
quote:
14s.gif Op zaterdag 6 september 2014 15:44 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Ja dat zeg ik, selectief quoten uit een uitspraak waar je vervolgens even op werd gewezen in dit topic. O.a. door DS4 en consorten.
Knap dat je nog zo veel reageert op iemand die maar 1 ding te zeggen heeft :@
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_144240116
quote:
14s.gif Op zaterdag 6 september 2014 15:44 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Selectief quoten? Het is de boodschap van de uitspraak. Natuurlijk ga ik dan selectief quoten.
pi_144240127
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 september 2014 15:46 schreef Ceberut het volgende:

[..]

Je geeft zelf al aan, dat het nodige is veranderd aan ZP. Juist vanwege racistische kenmerken. Jij vindt dat Zwarte Piet daardoor inmiddels een neutraal figuur is.

Ik vind van niet. Zwarte Piet is nog altijd ondergeschikt aan Sinterklaas. Zwart is minder dan blank is de boodschap van dit kinderfeest, en dat moet veranderen.

Of dat nu verandert door ZP af te schaffen, of Pieten van alle kleuren te introduceren, zal mij een (hans)worst wezen.
Op welk gebied is ZP achtergesteld ten opzichte van Klaas dan?
pi_144240132
quote:

[..]

Doe eens een objectief onderzoek onder Nederlanders dan ;)
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_144240195
quote:
99s.gif Op zaterdag 6 september 2014 15:47 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Knap dat je nog zo veel reageert op iemand die maar 1 ding te zeggen heeft :@
Ik vind het altijd wel leuk, beetje trolletjes voeren. Heb toch niet zoveel te doen.

quote:
0s.gif Op zaterdag 6 september 2014 15:47 schreef Ceberut het volgende:

[..]

Selectief quoten? Het is de boodschap van de uitspraak. Natuurlijk ga ik dan selectief quoten.
Nee, het was onderdeel van de boodschap van de uitspraak. Je begon een paar topics geleden met 'ZP IS RACISME KIJK MAAR NAAR DEZE UITSPRAAK' en nu heb je het al teruggespindokterd naar 'ZP is misschien wel een klein beetje aanstootgevend volgens de rechter!' En dat allemaal op voorspraak van de mensen die de uitspraak hebben uitgelegd aan je. Dat was inderdaad selectief quoten en daar ging je even de boot in met je verweer, hoe je het ook wend of keert :)
pi_144240200
quote:
99s.gif Op zaterdag 6 september 2014 15:47 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Doe eens een objectief onderzoek onder Nederlanders dan ;)
Dat zal volgens Cerberut nooit kunnen.
pi_144240260
quote:
7s.gif Op zaterdag 6 september 2014 15:49 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Dat zal volgens Cerberut nooit kunnen.
I know, wel onder Amsterdammers maar niet onder Nederlanders. En waarom niet? Dan krijg je waarschijnlijk een heel ander beeld en dat verpest zijn enige argument.
pi_144240302
quote:
5s.gif Op zaterdag 6 september 2014 15:47 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Op welk gebied is ZP achtergesteld ten opzichte van Klaas dan?
Is dit een vraag? Dit kan je niet serieus menen. ZP is een knecht.

quote:
Knecht, m. (-s, -en), mannelijke bediende, lakei; dienaar; slaaf; (spr.) zoo heer zoo -, aan de bedienden kent men den meester; stomme -, buffettafeltje; zie ook KNAAP. *-ELIJK, bn. en bijw. als
http://www.dbnl.org/tekst(...)03nieu01_01_0014.php
pi_144240315
quote:
99s.gif Op zaterdag 6 september 2014 15:51 schreef bijdehand het volgende:

[..]

I know, wel onder Amsterdammers maar niet onder Nederlanders. En waarom niet? Dan krijg je waarschijnlijk een heel ander beeld en dat verpest zijn enige argument.
Niet alleen dat, je kan nu al op je vingers natellen dat hij dan zijn stokpaardje van stal haalt over Nederland dat een racistisch instituut is en dat waarschijnlijk alle anti Pietjes onder druk gezet zijn om vooral pro Piet te stemmen etc etc.
pi_144240335
quote:
7s.gif Op zaterdag 6 september 2014 15:49 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Ik vind het altijd wel leuk, beetje trolletjes voeren. Heb toch niet zoveel te doen.

[..]

Nee, het was onderdeel van de boodschap van de uitspraak. Je begon een paar topics geleden met 'ZP IS RACISME KIJK MAAR NAAR DEZE UITSPRAAK' en nu heb je het al teruggespindokterd naar 'ZP is misschien wel een klein beetje aanstootgevend volgens de rechter!' En dat allemaal op voorspraak van de mensen die de uitspraak hebben uitgelegd aan je. Dat was inderdaad selectief quoten en daar ging je even de boot in met je verweer, hoe je het ook wend of keert :)
Nee, het staat ten eerste allemaal in dit topic, ten tweede reageerde ik op jou met een link naar de uitspraak, zonder een verder waardeoordeel. Lees het na voor je gaat schuimbekken.
pi_144240352
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 september 2014 15:52 schreef Ceberut het volgende:

[..]

[..]

http://www.dbnl.org/tekst(...)03nieu01_01_0014.php
quote:
knecht (meervoud: knechten, knechts) 1(de; m) mannelijke bediende2(de; m,v) (sport) wielrenner die tijdens de wedstrijd zijn kopman ondersteunt
http://vandale.nl/opzoeken?pattern=knecht&lang=nn#.VAsR7WOwRi4

Bediende.
pi_144240358
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 september 2014 15:52 schreef Ceberut het volgende:
Dat vroeg ik niet. Ik vroeg aan jou op welk gebied Piet op dit moment is achtergesteld ten opzichte van Klaas.
pi_144240365
quote:

jij vind hem ondergeschikt en jij ziet zo´n boodschap en zal dat zeker aanleren aan je kinderen.
Maar kinderen die het niet leren, zien het niet zo, gek he?
Racisme wordt zo dus gecreëerd.
Zo werkt het exact. Fijn dat je het even voordoet.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')