Waarom zou de staatstelevisie geen verslag mogen doen van ZP en wel van opgeblazen kindertjes in Syrie? Voor iemand die vind dat er teveel huilclubjes met non-nieuws zijn neem je deze huilclub nogal hoog op of niet soms?quote:Op zaterdag 6 september 2014 15:27 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Eens. Maar dan ook geen vergunningen door de overheid en geen Zwarte Piet op NPO 1,2 of 3.
HUH waar komt die knecht vandaan?quote:Op zaterdag 6 september 2014 15:26 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Mooi, nu komen we ergens. Je erkent het racisme zelf. Blijkbaar is het vanzelfsprekend dat zwarten in een witte maatschappij als knecht worden neergezet.
En dat, is het kern van het probleem.
De wens is de vader van de gedachte hé. Dat zie je maar weer.quote:Op zaterdag 6 september 2014 15:32 schreef Alentejana het volgende:
[..]
HUH waar komt die knecht vandaan?
Het is een uitspraak en ik haal daar de relevante zaken uit. Meer niet. Jij maakt er meer van.quote:Op zaterdag 6 september 2014 15:28 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Daar dweepte jezelf toch mee, of ga je dat nu opeens ontkennen?
Je haalt je eigen stropop onderuit.quote:Dus bij deze, je hebt weer eens een argument verzonnen waar de gaten met groot gemak in geschoten kunnen worden, waarvoor dank.
Nee, wel een verklaring waarom Zwarte Piet van oorsprong een onderdanige rol heeft.quote:Op zaterdag 6 september 2014 15:29 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ze erkent dat Nederland van oorsprong wit was en dat is racisme ja? Wow, dat woord is wel aan inflatie onderhevig bij jou of niet soms?
Ja, een zwarte man is wel geschikt voor die positie? Geeft meteen aan waarom we van Zwarte Piet af moeten.quote:Op zaterdag 6 september 2014 15:32 schreef Alentejana het volgende:
Het is niet ontstaan om een neger neer tehalen, maar ze zochten iets dat kinderen schrik aan zou jagen.
Je quote selectief en haalt te pas en te onpas het erbij ja, daar heb je helemaal gelijk in. Maar vervolgens slaat men je om de oren met je eigen redenatie en dan is het weer huilen.quote:Op zaterdag 6 september 2014 15:34 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Het is een uitspraak en ik haal daar de relevante zaken uit. Meer niet. Jij maakt er meer van.
Nee hoor, heb al eerder aangegeven wat ik essentieel vond aan de uitspraak.quote:Op zaterdag 6 september 2014 15:40 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Je quote selectief en haalt te pas en te onpas het erbij ja, daar heb je helemaal gelijk in. Maar vervolgens slaat men je om de oren met je eigen redenatie en dan is het weer huilen.
Toen wel, omdat men geen zwarte mensen kenden dus dat was even schrikaanjagend als een aliën nu. En vooralsnog is het niet eens duidelijk of het een zwarte man was. Er zijn ook bronnen waar het meteen al om een zwart gemaakt gezicht ging van de hansworst bv.quote:Op zaterdag 6 september 2014 15:36 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Ja, een zwarte man is wel geschikt voor die positie? Geeft meteen aan waarom we van Zwarte Piet af moeten
Neuh, dat is het niet. Dat dat in jouw hoofd zo gekomen is is niet echt een geschiedkundig feit. We hebben allang vastgesteld dat ZP geen onderdanige rol heeft, een kindervriend is, geen racistische kenmerken bevat en bovenal een karikatuur is van iets dat al veel ouder is dan de 1e negerslaaf ter wereld. Maar het staat je vrij om dat te denken natuurlijk.quote:Op zaterdag 6 september 2014 15:35 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Nee, wel een verklaring waarom Zwarte Piet van oorsprong een onderdanige rol heeft.
Piet is dan ook gelijk als ieder ander, zoals we al ongeveer 152x hebben vastgesteld.quote:Dat past tegenwoordig niet meer in een multiculturele samenleving, waar alle kleuren gelijk zijn.
Ja dat zeg ik, selectief quoten uit een uitspraak waar je vervolgens even op werd gewezen in dit topic. O.a. door DS4 en consorten.quote:Op zaterdag 6 september 2014 15:40 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Nee hoor, heb al eerder aangegeven wat ik essentieel vond aan de uitspraak.
Je geeft zelf al aan, dat het nodige is veranderd aan ZP. Juist vanwege racistische kenmerken. Jij vindt dat Zwarte Piet daardoor inmiddels een neutraal figuur is.quote:Op zaterdag 6 september 2014 15:41 schreef Alentejana het volgende:
[..]
Toen wel, omdat men geen zwarte mensen kenden dus dat was even schrikaanjagend als een aliën nu. En vooralsnog is het niet eens duidelijk of het een zwarte man was. Er zijn ook bronnen waar het meteen al om een zwart gemaakt gezicht ging van de hansworst bv.
Zwarte Piet heeft die rol van angstaanjager OM zijn zwart zijn al meer dan een halve eeuw niet meer. omdat men a niet meer kidneren bang maakt en b omdat men inmiddels gewend is aan ander kleurtjes in de samenleving.
Knap dat je nog zo veel reageert op iemand die maar 1 ding te zeggen heeftquote:Op zaterdag 6 september 2014 15:44 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ja dat zeg ik, selectief quoten uit een uitspraak waar je vervolgens even op werd gewezen in dit topic. O.a. door DS4 en consorten.
Selectief quoten? Het is de boodschap van de uitspraak. Natuurlijk ga ik dan selectief quoten.quote:Op zaterdag 6 september 2014 15:44 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ja dat zeg ik, selectief quoten uit een uitspraak waar je vervolgens even op werd gewezen in dit topic. O.a. door DS4 en consorten.
Op welk gebied is ZP achtergesteld ten opzichte van Klaas dan?quote:Op zaterdag 6 september 2014 15:46 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Je geeft zelf al aan, dat het nodige is veranderd aan ZP. Juist vanwege racistische kenmerken. Jij vindt dat Zwarte Piet daardoor inmiddels een neutraal figuur is.
Ik vind van niet. Zwarte Piet is nog altijd ondergeschikt aan Sinterklaas. Zwart is minder dan blank is de boodschap van dit kinderfeest, en dat moet veranderen.
Of dat nu verandert door ZP af te schaffen, of Pieten van alle kleuren te introduceren, zal mij een (hans)worst wezen.
Doe eens een objectief onderzoek onder Nederlanders danquote:Op zaterdag 6 september 2014 15:46 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Je geeft zelf al aan, dat het nodige is veranderd aan ZP. Juist vanwege racistische kenmerken. Jij vindt dat Zwarte Piet daardoor inmiddels een neutraal figuur is.
Ik vind van niet. Zwarte Piet is nog altijd ondergeschikt aan Sinterklaas. Zwart is minder dan blank is de boodschap van dit kinderfeest, en dat moet veranderen.
Of dat nu verandert door ZP af te schaffen, of Pieten van alle kleuren te introduceren, zal mij een (hans)worst wezen.
Ik vind het altijd wel leuk, beetje trolletjes voeren. Heb toch niet zoveel te doen.quote:Op zaterdag 6 september 2014 15:47 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Knap dat je nog zo veel reageert op iemand die maar 1 ding te zeggen heeft
Nee, het was onderdeel van de boodschap van de uitspraak. Je begon een paar topics geleden met 'ZP IS RACISME KIJK MAAR NAAR DEZE UITSPRAAK' en nu heb je het al teruggespindokterd naar 'ZP is misschien wel een klein beetje aanstootgevend volgens de rechter!' En dat allemaal op voorspraak van de mensen die de uitspraak hebben uitgelegd aan je. Dat was inderdaad selectief quoten en daar ging je even de boot in met je verweer, hoe je het ook wend of keertquote:Op zaterdag 6 september 2014 15:47 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Selectief quoten? Het is de boodschap van de uitspraak. Natuurlijk ga ik dan selectief quoten.
Dat zal volgens Cerberut nooit kunnen.quote:Op zaterdag 6 september 2014 15:47 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Doe eens een objectief onderzoek onder Nederlanders dan
I know, wel onder Amsterdammers maar niet onder Nederlanders. En waarom niet? Dan krijg je waarschijnlijk een heel ander beeld en dat verpest zijn enige argument.quote:Op zaterdag 6 september 2014 15:49 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Dat zal volgens Cerberut nooit kunnen.
Is dit een vraag? Dit kan je niet serieus menen. ZP is een knecht.quote:Op zaterdag 6 september 2014 15:47 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Op welk gebied is ZP achtergesteld ten opzichte van Klaas dan?
http://www.dbnl.org/tekst(...)03nieu01_01_0014.phpquote:Knecht, m. (-s, -en), mannelijke bediende, lakei; dienaar; slaaf; (spr.) zoo heer zoo -, aan de bedienden kent men den meester; stomme -, buffettafeltje; zie ook KNAAP. *-ELIJK, bn. en bijw. als
Niet alleen dat, je kan nu al op je vingers natellen dat hij dan zijn stokpaardje van stal haalt over Nederland dat een racistisch instituut is en dat waarschijnlijk alle anti Pietjes onder druk gezet zijn om vooral pro Piet te stemmen etc etc.quote:Op zaterdag 6 september 2014 15:51 schreef bijdehand het volgende:
[..]
I know, wel onder Amsterdammers maar niet onder Nederlanders. En waarom niet? Dan krijg je waarschijnlijk een heel ander beeld en dat verpest zijn enige argument.
Nee, het staat ten eerste allemaal in dit topic, ten tweede reageerde ik op jou met een link naar de uitspraak, zonder een verder waardeoordeel. Lees het na voor je gaat schuimbekken.quote:Op zaterdag 6 september 2014 15:49 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ik vind het altijd wel leuk, beetje trolletjes voeren. Heb toch niet zoveel te doen.
[..]
Nee, het was onderdeel van de boodschap van de uitspraak. Je begon een paar topics geleden met 'ZP IS RACISME KIJK MAAR NAAR DEZE UITSPRAAK' en nu heb je het al teruggespindokterd naar 'ZP is misschien wel een klein beetje aanstootgevend volgens de rechter!' En dat allemaal op voorspraak van de mensen die de uitspraak hebben uitgelegd aan je. Dat was inderdaad selectief quoten en daar ging je even de boot in met je verweer, hoe je het ook wend of keert
quote:Op zaterdag 6 september 2014 15:52 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Is dit een vraag? Dit kan je niet serieus menen. ZP is een knecht.
[..]
http://www.dbnl.org/tekst(...)03nieu01_01_0014.php
http://vandale.nl/opzoeken?pattern=knecht&lang=nn#.VAsR7WOwRi4quote:knecht (meervoud: knechten, knechts) 1(de; m) mannelijke bediende2(de; m,v) (sport) wielrenner die tijdens de wedstrijd zijn kopman ondersteunt
Dat vroeg ik niet. Ik vroeg aan jou op welk gebied Piet op dit moment is achtergesteld ten opzichte van Klaas.quote:Op zaterdag 6 september 2014 15:52 schreef Ceberut het volgende:
Is dit een vraag? Dit kan je niet serieus menen. ZP is een knecht.
jij vind hem ondergeschikt en jij ziet zo´n boodschap en zal dat zeker aanleren aan je kinderen.quote:Op zaterdag 6 september 2014 15:46 schreef Ceberut het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |