abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_144068428
Thuis ben ik bezig met schoolbordverf van de HEMA. Nu heb ik wat wijnflessen geverfd en met krijt aan de slag gegaan maar toen ik dit uit wou wissen en schoon wilde maken met een natte doek zag ik dat de vorm die ik gemaakt had niet uit te wissen was. Hoe vaak ik ook met een natte doek erover heen ging, bleef de licht staan.
Kan het zijn dat ik te weinig laagjes verf gebruikt heb of iets dergelijks? Hoe kan ik dit nu het beste oplossen?
  maandag 1 september 2014 @ 17:44:52 #2
398472 goed_volk
kan tegen een grapje
pi_144068638
Vreemd. Misschien ligt het aan de kwaliteit van de verf. Ten minste, dat is het eerste wat ik dan denk.

Een keer overschilderen lost het probleem op, maar daar zit je natuurlijk niet op te wachten...
Heb je wel gewone schoolbordkrijt gebruikt?
Hier schreef Dagoduck: Zeer goede FiPo.
Hier denkt katindeboom dat ik eigenlijk Braddie ben, maar die ben ik natuurlijk niet.
Hier liet ik CherryOnTop haar beeldscherm onder spugen
pi_144068720
Ja ik vond het ook heel vreemd. Op internet heb ik gezocht naar de Hema schoolbordverf en geen slechte reviews erover.

Nee ik heb geen zin om steeds de flessen opnieuw te overschilderen haha.

Ja ik heb 3 verschillende schoolbordkrijt gebruikt. 2 waarvan ik het merk niet weet en 1 van de speelgoedwinkel speciaal voor schoolborden. Alle 3 hetzelfde resultaat.

Volgens mij heb ik op de flessen 4 dunne laagjes met de roller aangebracht. Weet niet of dat te weinig is of dat ik de verkeerde techniek gebruik?
  Moderator / FOK!Fotograaf maandag 1 september 2014 @ 18:14:21 #4
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_144069507
Kun je met die verf wel op glas verven? Ik kan me voorstellen dat niet alle verf houd op glas namelijk.
pi_144071663
Ik heb eerst met grondverf de flessen geverfd die wel geschikt is voor glas. Daarna heb ik met krijtverf de flessen geverfd.
pi_144124240
Schoolborden moet je eerst inkrijten.
Dus het gehele vlak met een wit krijtje inkleuren en inpoetsen, daarna schoonmaken.
Je hebt grote kans dat je dan geen last meer van je probleem hebt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')