abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_144068697
wat is die link ook alweer naar die foto's ? tia
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
  maandag 1 september 2014 @ 17:53:02 #77
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_144068922
quote:
0s.gif Op maandag 1 september 2014 17:45 schreef jackie12 het volgende:

[..]

Ja die indiaan dacht op 2,3,4,5,6 en 7 april laat ik dat eens doen een paar keer per dag en ach, op 11 april probeer ik t gewoon nog een keer
Bron voor die eerste rij data? Dacht dat de eerste telefoontjes na 4 april (of nog eerder) ophielden? Dat lijkt me dan de vermoedelijke sterfdatum van de twee. Zo'n groot gat naar 11 april is wel erg vreemd.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_144068939
van die EXIF data klopt niks
staat steeds 2013 bij en hier zelfs de 2e

[ Bericht 35% gewijzigd door StaceySinger op 01-09-2014 18:44:08 ]
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_144069172
Ik heb die video op AnswersforKris nog eens goed bekeken en vond er toch wel wat dingen in staan.

1)
Het pad wordt niet maar 3 tot 4 maal per jaar gebruikt zoals eerder werd gesteld maar nog steeds regelmatig gebruikt door locals o.a. voor het transport van hun dieren.
2)
De hoogte verschillen bij de foto's op de Mirador zijn voor mij nu verklaarbaar. Die openplek is een helling met een heel kort uitgesleten paadje naar boven om over de begroeiing heen te kunnen kijken.
3)
Als je naar de beelden van het pad kijkt is het idd onmogelijk daar te verdwalen. Het pad is dusdanig uitgesleten dat er op sommige plekken zelfs geulen zijn ontstaan dieper dan de lengte van een mens. Op andere plekken is het niet zo diep maar wel zeer duidelijk te zien en soms loopt er zelfs een hek langs.
4) Baru claimt dat na de bergbeekjes het pad dwars door een weiland gaat waar je dan kunt verdwalen doordat de dieren er een modderpoel van hebben gemaakt en het pad dus niet meer zichtbaar is. Dat is dus pure stierenpoep want dat pad loopt op dat punt wel door een weiland maar tussen twee hekken door waardoor verdwalen dus onmogelijk is.
5) Indien daar een stier zou hebben gelopen zoals sommigen bedacht hebben.. dan kan je dus ook heel eenvoudig onder het prikkeldraad door duiken en je weg naast het pad vervolgen buiten het bereik van die stier
6) Het verhaal over F die 2 toeristen redt van een stier lijkt gezien deze rapportage eerder te zijn voorgevallen op het gewone pad tijdens veetransport, met locals er bij dus.
7) F is de donderdag na de vermissing dus wél over de CD geweest, in het ieder geval tot aan dat weiland, opzoek naar de meiden en heeft geen enkel spoor of voetstappen bij dat weiland kunnen vinden.
pi_144069299
maximale scherpte / clarity toegepast en exposure adjustment op het donkere gedeelte:

voor:

na:
pi_144069608
quote:
0s.gif Op maandag 1 september 2014 18:06 schreef Pipo_de_C. het volgende:
maximale scherpte / clarity toegepast en exposure adjustment op het donkere gedeelte:

voor:
[ afbeelding ]

na:
[ afbeelding ]
Hoe ik ook kijk, ik zie er een rots in/naast de rivier in waarbij het water van links naar rechts stroomt. Geen brede rivier, maar een smalle rivier of een smal stuk. Aan de andere over struiken, boompjes en de maan aan de hemel.

Zou het kunnen, technisch mogelijk zijn, dat ze dat bergbeekje zijn gevolgd ipv het pad? Geen idee waarom ze dat zouden doen hoor.. maar dat zou wellicht verklaren waarom deze locaties door de zoekteams en gidsen niet zijn herkend. Ergens komen ze bij de rivier uitneem ik aan, maar waar? Boven of onder de vindplaats van de korte broek?
pi_144069622
quote:
0s.gif Op maandag 1 september 2014 17:53 schreef StaceySinger het volgende:
van die EXIF data klopt niks
staat steeds 2013 bij

[ afbeelding ]
Photoshop CC ( de laatste)

zegt dat de foto datum 2-4-2013 is (dat is dus een dag later)

pi_144069794
quote:
0s.gif Op maandag 1 september 2014 18:17 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

Photoshop CC ( de laatste)

zegt dat de foto datum 2-4-2013 is (dat is dus een dag later)

[ afbeelding ]
Is dat de enige in die serie (sinds de start van hun tocht tot voor de nachtfoto's) die op een dag later staat?
pi_144069815
quote:
0s.gif Op maandag 1 september 2014 18:23 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Is dat de enige in die serie (sinds de start van hun tocht tot voor de nachtfoto's) die op een dag later staat?
zal kijken
pi_144069898
deze ook de 2 e

[ Bericht 2% gewijzigd door StaceySinger op 01-09-2014 18:41:01 ]
pi_144069940
quote:
0s.gif Op maandag 1 september 2014 18:26 schreef StaceySinger het volgende:
deze ook

[ afbeelding ]
Dan zegt het dus niet zo heel veel denk ik.
pi_144069947
En alleen in Photoshop? Niet in dat andere programma (waarmee je eerst de EXIF-data bekeek, ik ken daar niets van :P )?
pi_144069974
deze op de eerste

pi_144070017
Overigens; Over die modder op de kleren en benen van Kris.. Als je de laatste foto in de video op AnswersforKris bekijkt zit die hele groep onder de modder. Niets bijzonders dus. Dan is Kris zelfs nog erg schoon.
Die modder kan ook de reden zijn waarom haar zolen donker lijken.
pi_144070055
ook de eerste

maandag 1 september 2014 @ 18:49:08 #91
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_144070640
quote:
0s.gif Op maandag 1 september 2014 18:29 schreef Ouder1 het volgende:
Overigens; Over die modder op de kleren en benen van Kris.. Als je de laatste foto in de video op AnswersforKris bekijkt zit die hele groep onder de modder. Niets bijzonders dus. Dan is Kris zelfs nog erg schoon.
Die modder kan ook de reden zijn waarom haar zolen donker lijken.
die lijken niet donker, dat zijn ze.
Nou was hier laatst iemand die zei dat dat toch geen discussiepunt was, dat iedereen het er wel over eens is dat kris niet de schoenen met witte zool draagt.
Toen dacht ik meteen aan jou :P
  maandag 1 september 2014 @ 18:59:15 #92
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_144071029
De nieuwe foto's stonden op de Facebook-pagina van de Panamese krant Crítica.
Die hele Facebook-pagina is nu weg :?

https://www.facebook.com/CriticaPanama
www.critica.com.pa/
Op woensdag 10 september 2025 schreef ChocoFan het volgende:
Jij en domni nog een setje? volgens mij wel *;
pi_144071063
quote:
1s.gif Op maandag 1 september 2014 18:49 schreef Marrije het volgende:

[..]

die lijken niet donker, dat zijn ze.
Nou was hier laatst iemand die zei dat dat toch geen discussiepunt was, dat iedereen het er wel over eens is dat kris niet de schoenen met witte zool draagt.
Toen dacht ik meteen aan jou :P
Gaat dit over de schoen van Kris die gevonden is? Ik vind dat de schoen die is gevonden wel aardig veel overeenkomsten vertoond met de schoenen die zij aan heeft op de foto's. Vooral het bovenste gedeelte van de schoen (bij de kuit) qua kleur. Het enige wat dan niet overeen zou komen is dus de zool?
  † In Memoriam † maandag 1 september 2014 @ 19:00:54 #94
240917 Mula
pi_144071104
Post van 'Libbyintexas' in WS:

"But it seems no one is remembering that in the very beginning the reason it was even probable of them getting lost was not because they ventured out off the beaten path but because the website they were viewing regarding the Pianista seemed to indicate that the trail was actually like a loop...you get to the Mirado and keep going and end back where you started. There is no sign that says to turn back. All they knew was it was about a 3 hour trip. It is very possible, if they thought it was a loop, that they took the pictures of the view and then kept on going on what looked like a continuing trail... this leads them to a dry creek bed that they obviously went on without realizing they were already lost. They were already off the path.
If they thought it was a loop then they weren't being foolish or exploring.... they thought they were heading back. Whatever they encountered after that point of no longer on the path is something very difficult to determine. As I mentioned before, in this attached picture of Kris at the creek , if you look to your right, right there next too her, unbeknownst to the girls, that trail is an Indian foot path. They are lost. They are way off the path that would lead them back."

Geen idee hoe Libby dit kan weten, maar wel interessant als dit waar is.

Edit: het gaat trouwens om de foto van Kris (bij het beekje)die haar vader liet zien in 1Vandaag.
  maandag 1 september 2014 @ 19:13:37 #95
387433 Gorraay
hi-de-hi! ho-de-ho!
pi_144071683
quote:
0s.gif Op maandag 1 september 2014 18:30 schreef StaceySinger het volgende:
ook de eerste

[ afbeelding ]
Dit zijn de EXIF-tijden die ik krijg met de info-viewer van IrfanView. Alle vier op 1 april.

img_0491.jpg DateTimeOriginal 2013:04:01 18:03:08
img_0493.jpg DateTimeOriginal 2013:04:01 18:42:25
img_0500.jpg DateTimeOriginal 2013:04:01 19:01:44
img_0507.jpg DateTimeOriginal 2013:04:01 19:54:50

Komt denk ik overeen met wat anderen al hebben gevonden. Jouw tijden zijn veranderd, dus het zijn blijkbaar geen EXIF-data.
Aldoor dat metalen ruischen van de metalen stralende zee ...
  maandag 1 september 2014 @ 19:20:46 #96
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_144072001
quote:
0s.gif Op maandag 1 september 2014 19:00 schreef Bozoe het volgende:

[..]

Gaat dit over de schoen van Kris die gevonden is? Ik vind dat de schoen die is gevonden wel aardig veel overeenkomsten vertoond met de schoenen die zij aan heeft op de foto's. Vooral het bovenste gedeelte van de schoen (bij de kuit) qua kleur. Het enige wat dan niet overeen zou komen is dus de zool?
die zool is het meest opvallende. En ja, van kris.
pi_144072148
quote:
0s.gif Op maandag 1 september 2014 19:13 schreef Gorraay het volgende:

[..]

Dit zijn de EXIF-tijden die ik krijg met de info-viewer van IrfanView. Alle vier op 1 april.

img_0491.jpg DateTimeOriginal 2013:04:01 18:03:08
img_0493.jpg DateTimeOriginal 2013:04:01 18:42:25
img_0500.jpg DateTimeOriginal 2013:04:01 19:01:44
img_0507.jpg DateTimeOriginal 2013:04:01 19:54:50

Komt denk ik overeen met wat anderen al hebben gevonden. Jouw tijden zijn veranderd, dus het zijn blijkbaar geen EXIF-data.
ook 2013 dus
  maandag 1 september 2014 @ 19:25:39 #98
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_144072263
En waar gaat dat indian footh path dan naartoe? Dat is niet de tocht van een paar dagen door de jungle?
pi_144072281
Normaal ben ik er echt tegen om allerlei dingen te gaan zien in die foto's (omdat je altijd wel iéts erin kan vinden, wat er in wezen niet is) maar deze zag ik wel gelijk (aan de rechter onderkant, lijkt op een schedel) ik denk zelf dat het gewoon deel van een plant kan zijn ofzo. Wat was de orginele foto ervan?

maandag 1 september 2014 @ 19:26:17 #100
387433 Gorraay
hi-de-hi! ho-de-ho!
pi_144072307
quote:
1s.gif Op maandag 1 september 2014 19:00 schreef Mula het volgende:
Post van 'Libbyintexas' in WS:

"But it seems no one is remembering that in the very beginning the reason it was even probable of them getting lost was not because they ventured out off the beaten path but because the website they were viewing regarding the Pianista seemed to indicate that the trail was actually like a loop...you get to the Mirado and keep going and end back where you started. There is no sign that says to turn back. All they knew was it was about a 3 hour trip. It is very possible, if they thought it was a loop, that they took the pictures of the view and then kept on going on what looked like a continuing trail... this leads them to a dry creek bed that they obviously went on without realizing they were already lost. They were already off the path.
If they thought it was a loop then they weren't being foolish or exploring.... they thought they were heading back. Whatever they encountered after that point of no longer on the path is something very difficult to determine. As I mentioned before, in this attached picture of Kris at the creek , if you look to your right, right there next too her, unbeknownst to the girls, that trail is an Indian foot path. They are lost. They are way off the path that would lead them back."

Geen idee hoe Libby dit kan weten, maar wel interessant als dit waar is.

Edit: het gaat trouwens om de foto van Kris (bij het beekje)die haar vader liet zien in 1Vandaag.
Het is wat moeilijk reageren als geen datum en tijd van het postje wordt genoemd, en zonder foto-nr om te weten welke foto ze bedoelt. Maar "Kris at the creek" 0507/0508 is gewoon op het pad naar Bocas, en ze hadden alleen maar hoeven terug te lopen om weer bij de Mirador te komen. Echt niet verdwaald op dat moment. En eerdere foto's van Kris zijn op of vóór de Mirador gemaakt.
Aldoor dat metalen ruischen van de metalen stralende zee ...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')