abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_144059342
Antwoorden voor Kris - website van de familie Kremers voor Kris

Nieuwe informatie (28 augustus):

• Arrocha is met zijn team teruggekomen uit het gebied. Voor hem is het voor 85% zeker dat Kris en Lisanne niet verdwaald kunnen zijn, en hij denkt dat er een derde partij betrokken is bij hun dood. Hij doet opnieuw een beroep op het Nederlandse OM om de telefoongegevens over te dragen.

• Zaak Lisanne en Kris op het Websleuths-forum:
- deel 1 - deel 2 - deel 3 - deel 4

(nl) Videodagboek Ouders Kris Kremers - EenVandaag - 04-08 – Fotoverslag

Directe link naar kaart met vondsten en El Pianista in Google Maps

De coordinaten van de locaties van de vondsten (bij benadering, precieze locaties zijn niet gepubliceerd):
bronnen: Kaart KingRoad op Websleuths, gecheckt met Baru (ex-gids) en Feliciano (huidige gids)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nieuwe tijdlijn vermissing en vondst Lisanne Froon (22) en Kris Kremers (21) - 27-08
op basis van video EénVandaag, zie boven
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Tijdlijn (kort):
SPOILER
Eerder nieuws na de vondst van de rugzak en resten:
SPOILER
Vondsten en vindplaatsen Zaak Lisanne en Kris, Boquete:
SPOILER
Kaarten en luchtfoto's:
SPOILER
Spullen Lisanne en Kris - mee op de hike:
SPOILER
Algemene foto's:
SPOILER
Tijdlijn - zoals van 20-06 - 03-08 - voor nieuwe zie boven:
SPOILER
Betrokkenen (getuigen dan wel verdachten):
SPOILER
Flora, fauna, klimaat, zon en maan:
SPOILER
Informatie op video:
SPOILER
Nieuwslinks & ouder nieuws:
SPOILER
Andere vermissingen in het gebied:
SPOILER
Berovingen in het gebied rond Boquete:
SPOILER
Lonely Planet-beschrijving El Pianista:
SPOILER
Interessante docu over verdwalen in de jungle:
SPOILER

Laatst bekende foto van Lisanne Froon met uitzicht op Palo Alto vanaf de Mirador (Pacifische zuidkant), genomen op 1 april 2014 ~13:00 - 29-07

Laatst bekende foto van Kris Kremers bij de eerste quebrada ("steil bergbeekje") aan de Caribische noordkant van de waterscheiding (Continental Divide) genomen op 1 april 2014 ~14:00 - 04-08

http://i.imgur.com/QslOXuM.jpg
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_144059388
het spookhuis ligt hier - 6 km van pianista trail af

"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_144059457
quote:
0s.gif Op maandag 1 september 2014 13:13 schreef Domnivoor het volgende:

[..]

Wat mij betreft alleen dat die donkere foto's bij één van die rivieren gemaakt zijn.
Op WS lopen ze te hard van stapel.
Idd. En ik denk dat met de foto van het takje niet veel te vinden is. Te weinig herkenbare kenmerken van de locatie. Die andere foto lijkt meer herkenbaar en dan zou je dus op de oevers moeten zoeken (er is daar vegetatie en het is vlakbij de rivier gezien de korte tijd tussen de 2 foto's.)
  maandag 1 september 2014 @ 13:26:32 #4
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_144059524
quote:
0s.gif Op maandag 1 september 2014 12:37 schreef Gorraay het volgende:

Voor sommige mensen is een leegstaand huis blijkbaar automatisch een 'spookhuis'. Volgens mij spreken de Panamezen alleen van 'het paleis'. Er is overigens een tragisch verhaal aan verbonden, dat voor de verandering best eens waar zou kunnen zijn.
Off-topic maar ik hou wel van mooie verhalen. Kun je een korte samenvatting geven?
pi_144059531
quote:
1s.gif Op maandag 1 september 2014 13:17 schreef Poekje01 het volgende:

[..]

in ieder geval een plek bij drinkwater, zonder bugs, waar je wat zou kunnen slapen, beschut tegen de regen, en niemand eh.. vind je snel...?
Je hebt het dus niet opgezocht. Even voor 2:22 zie je een gat met water in de oever. Op 2:22 lijkt daar iets uit te komen. Een slang of een ander beest?
pi_144059622
Het is wel de bedoeling dat degene met de lapo even de tijd krijgt om de nieuwe te openen. Wel zo beleefd.
pi_144059667
Op WS heeft iemand een stukje overgetypt van de Volkskrant (komt volgens mij uit de papieren versie van 28/06, daar stond toen een 'reconstructie' van 3 pagina's lang).
http://www.websleuths.com(...)0672017#post10672017

"Ook andere getuigen melden hen te hebben gezien, maar op tegenstrijdige tijdstippen en richtingen. Zo passeert gids Plinio Montenegro rond het middaguur twee vrouwen op het pad. 'Ze zeiden 'good morning' met een Europees accent.' Ze lijken op Kris en Lisanne, maar hij is niet zeker. 'Sorry, maar jullie lijken allemaal op elkaar: lang, wit, licht haar en dezelfde kleren. En altijd met zijn tweeën. Wij kunnen al die toeristen echt niet uit elkaar houden.'
Het verklaart waarom dorpsgenoten denken de meisjes gezien te hebben op tegenstrijdige plekken."

Dus het is helemaal niet met zekerheid te zeggen dat niemand Kris en Lisanne heeft gezien die voormiddag.
pi_144060402
Mijn twee cent rond de foto met het plastic. Ik geloof dat het markeringen zijn. Mogelijk hebben K&L een tijdje op deze plek (kloof/rots, soort beschutte plek) verbleven en is een van de twee erop uit gegaan om eten te zoeken. Of was er accute behoefte aan water, wat kan verklaren waarom deze actie in het holst van de nacht plaats vond.
De ander was te verzwakt om mee te gaan. Om elkaar niet kwijt te raken zijn daarom wat dingetjes op de rots gelegd die de plek markeert. Wat stukjes plastic, stukjes papier (die lijken op een bagagelabel - misschien van de tas gescheurd). Wat er dan ook voor handen was.

Voor de zekerheid is er ook een foto van de plaats gemaakt voor het geval de spulletjes wegwaaien. De rugtas (inclusief camera) is meegegaan op de zoektocht, om eventueel buitgemaakte proviand in mee te kunnen nemen.

Misschien is tijdens die zoektocht de flitser gebruikt om het pad te verlichten, wat de tientallen fotos verklaart. Hoewel ik het onwaarschijnlijk vindt dat alle foto's dan zwart zijn - je zou toch foto's van de bodem verwachten te zien. Maar zolang er niets meer over deze foto's bekend is, blijft het gissen.

-edit: nu ik mijn eigen post terug lees, kan het ook zo zijn dat de foto van de takjes is gemaakt om de boel te verlichten - Het is tenslotte stikdonker. De takjes en plastic zijn op de tast in elkaar gefrommeld en neergeleged, daarna is geflitst om te kijken of de spullen op hun plek liggen.
  maandag 1 september 2014 @ 14:06:17 #9
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_144060932
Bedankt Gorraay (voor de moeite toch), en jij ook domnivoor!
pi_144060987
quote:
0s.gif Op maandag 1 september 2014 13:30 schreef Saarah het volgende:
Op WS heeft iemand een stukje overgetypt van de Volkskrant (komt volgens mij uit de papieren versie van 28/06, daar stond toen een 'reconstructie' van 3 pagina's lang).
http://www.websleuths.com(...)0672017#post10672017

"Ook andere getuigen melden hen te hebben gezien, maar op tegenstrijdige tijdstippen en richtingen. Zo passeert gids Plinio Montenegro rond het middaguur twee vrouwen op het pad. 'Ze zeiden 'good morning' met een Europees accent.' Ze lijken op Kris en Lisanne, maar hij is niet zeker. 'Sorry, maar jullie lijken allemaal op elkaar: lang, wit, licht haar en dezelfde kleren. En altijd met zijn tweeën. Wij kunnen al die toeristen echt niet uit elkaar houden.'
Het verklaart waarom dorpsgenoten denken de meisjes gezien te hebben op tegenstrijdige plekken."

Dus het is helemaal niet met zekerheid te zeggen dat niemand Kris en Lisanne heeft gezien die voormiddag.
Als de foto klopt van Lisanne op de Mirador (en die tijdlijn neem ik aan) dan hebben alle getuigen zich vergist.
De enige die ze dan MISSCHIEN heeft gezien is idd Plinio.
Maar als Plinio daar idd liep moet hij toch ook toeristen bij zich hebben gehad. Kan me niet voorstellen dat ie daar in zn uppie voor de gein op het pad gaat lopen iets wat ie normaal voor zn werk doet. (en dat zou dan ook wel moeten want er waren immers voor die dag geen gidsen beschikbaar!)
Buiten dat, als ik Kris en Lisanne tegen zou komen op een plek waar je niet heel veel mensen tegen komt dan zou ik ze me wel herinneren. Kris was 1.75 en Lisanne 1.84 !!

Er is niemand die ze 100% zeker heeft gezien afgezien van F in de ochtend bij hun hostel
pi_144061093
quote:
0s.gif Op maandag 1 september 2014 13:26 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Je hebt het dus niet opgezocht. Even voor 2:22 zie je een gat met water in de oever. Op 2:22 lijkt daar iets uit te komen. Een slang of een ander beest?
huh? wat een vreemde stellige conclusie trek je daar onaardige Ouder1, ga je schamen!
Wel,eens gehoord van grafische verschillen tussen een laptop, een PC een IPad of een telefoon. Verschillen tussen beeldschermen en grafische kaarten, CPU, werkgeheugen?
pi_144061185
quote:
0s.gif Op maandag 1 september 2014 14:07 schreef jackie12 het volgende:

[..]

Als de foto klopt van Lisanne op de Mirador (en die tijdlijn neem ik aan) dan hebben alle getuigen zich vergist.
De enige die ze dan MISSCHIEN heeft gezien is idd Plinio.
Maar als Plinio daar idd liep moet hij toch ook toeristen bij zich hebben gehad. Kan me niet voorstellen dat ie daar in zn uppie voor de gein op het pad gaat lopen iets wat ie normaal voor zn werk doet. (en dat zou dan ook wel moeten want er waren immers voor die dag geen gidsen beschikbaar!)
Buiten dat, als ik Kris en Lisanne tegen zou komen op een plek waar je niet heel veel mensen tegen komt dan zou ik ze me wel herinneren. Kris was 1.75 en Lisanne 1.84 !!
Het kan zijn dat Plinio toeristen bij zich had, maar dat die niet ondervraagd zijn (het onderzoek is uiteindelijk niet echt geweldig verlopen hé, dus ja). Of het kan zijn dat Plinio alleen naar boven is gegaan (bv om foto's te nemen, hij schijnt nogal veel foto's te nemen op zijn FB te zien), dat lijkt me niet verboden.

En ivm je laatste zinnetje: de lokale mensen zeggen toch iets anders, net dat het moeilijk is om de toeristen uit elkaar te houden omdat ze allemaal zo "op elkaar lijken". Voor mij lijken buitenlandse mensen ook dikwijls op elkaar, dus ik kan dat wel aannemen (bv ik was deze zomer op vakantie in Turkije en ik vond echt dat die mensen daar allemaal op elkaar leken, ik heb mij daar nog over verbaasd).

Maar soit, dat weet ik allemaal niet zeker hé. Maar jij schijnt dingen met zekerheid aan te nemen ("niemand heeft hen gezien"; "ze hebben niet naar huis gebeld"), gewoon om je hypothese te kunnen bevestigen, terwijl die dus helemaal niet zeker zijn.
  maandag 1 september 2014 @ 14:13:27 #13
387433 Gorraay
hi-de-hi! ho-de-ho!
pi_144061254
quote:
0s.gif Op maandag 1 september 2014 13:26 schreef Domnivoor het volgende:

[..]

Off-topic maar ik hou wel van mooie verhalen. Kun je een korte samenvatting geven?
Een telg van de machtige en rijke familie Serracín bouwde het huis om er met zijn toekomstige vrouw te gaan wonen. Maar ze stierf, en S. staakte de bouw en liet het huis aan de natuur over. :)
Aldoor dat metalen ruischen van de metalen stralende zee ...
pi_144061266
Wie zei er nu ook weer iets over een 5 in de rots gekrast oid. bij die takjes, is daar nog een beeld bij? heb het gezocht, kan het niet terugvinden?
pi_144061352
quote:
0s.gif Op maandag 1 september 2014 14:13 schreef Gorraay het volgende:

[..]

Een telg van de machtige en rijke familie Serracín bouwde het huis om er met zijn toekomstige vrouw te gaan wonen. Maar ze stierf, en S. staakte de bouw en liet het huis aan de natuur over. :)
Serracin familie? Die van de paddock bij de 2e quebrada??
pi_144061736
quote:
0s.gif Op maandag 1 september 2014 13:26 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

ik heb het voor de 4e keer bekeken, maar ik zie er een klein gat met water in, niets meer!

dit is volgens mij dezelfde waterval, gezien vanaf beneden onder, vanaf de andere kant.

Het is wel aan de Boquete kant trouwens, net als dat spookhuis, bij Bajo Mono, bij Nacho

[ Bericht 35% gewijzigd door Poekje01 op 01-09-2014 14:33:15 ]
  maandag 1 september 2014 @ 14:26:47 #17
387433 Gorraay
hi-de-hi! ho-de-ho!
pi_144061765
quote:
0s.gif Op maandag 1 september 2014 14:15 schreef jackie12 het volgende:

[..]

Serracin familie? Die van de paddock bij de 2e quebrada??
Dat denk ik, ja. Ik kwam de naam nogal eens tegen in verband met de koffieteelt rond Boquete.
Aldoor dat metalen ruischen van de metalen stralende zee ...
pi_144062226
Verandert nou iets aan dit, of worden we er nu op een andere manier met elkaar wijzer van?

Panamese honden sloegen aan op 4 punten:

http://www.critica.com.pa(...)ueda-las-holandesas-
pi_144062341
ik heb gezocht in de vertaling uit de Spaanse tekst, maar 4 punten? Welke zijn/waren dat dan, en waar? Topo? Is dit op FOK geweest?
pi_144062359
Ik las net dit:

quote:
Arrocha heeft aan de autoriteiten in Panama en in Nederland gevraagd naar de resultaten van het onderzoek naar de telefoons. Op de mobieltjes zouden meer foto’s en filmpjes moeten staan van de laatste uren.
Staat hier: http://www.hartvannederla(...)s-en-lisanne-bekend/

Heeft iemand daar meer over gelezen? Filmpjes op mobiel zeggen misschien wel een hele hoop. En dan nog het begrip laatste uren: laatste uren op de berg, of later, toen de meiden al vermist waren?
  maandag 1 september 2014 @ 14:49:47 #21
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_144062506
quote:
0s.gif Op maandag 1 september 2014 14:45 schreef silliegirl het volgende:
Ik las net dit:

[..]

Heeft iemand daar meer over gelezen? Filmpjes op mobiel zeggen misschien wel een hele hoop. En dan nog het begrip laatste uren: laatste uren op de berg, of later, toen de meiden al vermist waren?
misschien zijn dat dezelfde laatste uren, die van de vermissing, na de tweede waterval.
pi_144062526
quote:
0s.gif Op maandag 1 september 2014 14:45 schreef silliegirl het volgende:
Ik las net dit:

[..]

Domnivoor noemde laatst aantallen van foto's op de telefoons, en video filmpjes... daar kreeg hij vragen over natuurlijk, hoe hij daar bij kwam (want nog niet bekend in MSM) en die preciese aantallen wist...
pi_144062541
quote:
1s.gif Op maandag 1 september 2014 14:49 schreef Marrije het volgende:

[..]

misschien zijn dat dezelfde laatste uren, die van de vermissing, na de tweede waterval.
In dat geval wordt het toch wel steeds maffer. Waarom zou je niet later nog filmen als je verdwaald bent? Op den duur wil je toch iets vastleggen voor thuis, lijkt me..
  maandag 1 september 2014 @ 15:07:00 #24
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_144063070
quote:
0s.gif Op maandag 1 september 2014 14:50 schreef silliegirl het volgende:

[..]

In dat geval wordt het toch wel steeds maffer. Waarom zou je niet later nog filmen als je verdwaald bent? Op den duur wil je toch iets vastleggen voor thuis, lijkt me..
ligt eraan, jij gaat er dan vanuit dat ze blijkbaar nog dagen / weken hebben geleefd.
pi_144063534
Ik kan me toch niet aan de indruk onttrekken dat er geknoeid is met de foto volgorde van de foto's van Kris.

Volgens mij hadden veel kijkers naar die foto van Kris, waar ze zo raar voorovergebogen staat, intuitief het gevoel dat het een rare foto is, misschien omdat je deelgenoot bent, van de vastlegging van een moment, het laatste moment namelijk dat Lisanne Kris nog levend heeft gezien. Hier zou Kris wel eens gescheiden kunnen zijn van Lisanne. Lisanne kon nog net afdrukken, en snel de camera bij zich verstoppen?

Vreemd ook trouwens, wie loopt er nou steeds zo met een camera rond, snip, snip, en dan de dagen erna.... niets....?

Dat takje geeft volgens mij toch een boodschap af, van een scheiding. ... t blijft speculeren he..
Dat is dan denk ik gelijk de moeilijkheid met het zien van die foto's, iedereen kijkt er naar vanuit zijn eigen referentiekader. En met zijn eigen apparatuur.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')