Daar heb je gelijk inquote:Op maandag 1 september 2014 12:31 schreef watmoetikkiezen het volgende:
[..]
Ik ook niet hoor. Anders had ik misschien ook iets harder kunnen piepen over in de vluchttas enzo. Maar als je er wel veel waarde aan hecht dan kan het net vervelend zijn....
Met je gegevens, die ze overal opplakken (neem ik aan).quote:
die heb ik helemaal nietquote:Op maandag 1 september 2014 12:34 schreef Tante_Soesa het volgende:
[..]
Met je gegevens, die ze overal opplakken (neem ik aan).
Niet die glitterdingen die je bij de vk krijgt
onderin de la leggen lijkt me voldoendequote:Op maandag 1 september 2014 12:33 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Daar heb je gelijk in
Ik heb alleen maar leuke kleertjes namelijk
(okee, ik heb 1 gekregen pakje en die hoeft het niet te zijn van me, maar daar kunnen we vast wel omheen werken(heel hard NEE NIET DIEEEE huilen als ze daar mee aan komt lopen
)
ik ook niet. zat me ook al af te vragen wat er nu bedoeld werd met stickers...quote:Op maandag 1 september 2014 12:35 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
die heb ik helemaal niet
Ik kom nooit in het ziekenhuis
Ik weet ook niet of ik die heb maar die draaien ze toch ook zo uit lijkt mij? Heb jij je (nog) niet aan.hoeven melden bij het zhs?quote:Op maandag 1 september 2014 12:35 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
die heb ik helemaal niet
Ik kom nooit in het ziekenhuis
Sommige ziekenhuizen gebruiken pasjes, kan ook. Als je maar zorgt dat je ingeschreven bent in het ziekenhuis en dat je dys dat pasje en/of die stickers met idd je naam geb.datum enz erop bij je hebt.quote:
Jawel, toen met die MA ben ik wel een keer bij de gyn geweest. Maar dat was een ander ziekenhuis dan waar ik zou bevallen. In het ziekenhuis waar ik eventueel ga bevallen ben ik 16 jaar geleden een keer geopereerdquote:Op maandag 1 september 2014 12:36 schreef Tante_Soesa het volgende:
[..]
Ik weet ook niet of ik die heb maar die draaien ze toch ook zo uit lijkt mij? Heb jij je (nog) niet aan.hoeven melden bij het zhs?
Lieverd, die krijgt vanzelf hongerquote:Op maandag 1 september 2014 12:38 schreef Crumpette het volgende:
k voel me echt een enorme zeikerd hoor, maar mijn kat is dus nog steeds nergens te bekennen ik ga heen en weer van me zorgen maken, naar me ergeren omdat hij zo'n pannenkoek is, hij is Altijd de
Als je gaat voor thuisbevalling en geen pasje/stickers van een ziekenhuis hebt. Moet je je dan inschrijven bij een ziekenhuis? Oh jee, niet gedaan nog en had ook geen plannen in die richting...quote:Op maandag 1 september 2014 12:37 schreef mignonne het volgende:
[..]
Sommige ziekenhuizen gebruiken pasjes, kan ook. Als je maar zorgt dat je ingeschreven bent in het ziekenhuis en dat je dys dat pasje en/of die stickers met idd je naam geb.datum enz erop bij je hebt.
De rest is bijzaak, hoe zwaar je er als zwangere ook aan tilt mogelijk
ja, dat lijkt me ook. Dat komt wel goed. Ze helpen me heus wel en anders daag ik ze uitquote:Op maandag 1 september 2014 12:40 schreef mignonne het volgende:
Ze laten je nie doodbloeden als je die stickers nie hebt ehmaar het maakt het makkelijker en sneller als je al een patiëntnummer enzo hebt.
Mwoahh, ik denk het nietquote:Op maandag 1 september 2014 12:38 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Jawel, toen met die MA ben ik wel een keer bij de gyn geweest. Maar dat was een ander ziekenhuis dan waar ik zou bevallen. In het ziekenhuis waar ik eventueel ga bevallen ben ik 16 jaar geleden een keer geopereerdZou het afdoende zijn?
Ik vraag het woensdag gewoon wel even bij de VK, dan krijg ik toch het bevalpraatjequote:Op maandag 1 september 2014 12:41 schreef Tante_Soesa het volgende:
[..]
Mwoahh, ik denk het niet
En verder wat Mignonne zegt idd. Ik moest, al wist ik toen nog niet zeker of ik thuis of in het zhs wilde bevallen, een inschrijfformulier voor het zhs invullen. Dan hebben ze al je gegevens, al hadden ze die nog wel van mij, en hoef je daar niet meer aan te denken.
Maar ook in ziekenhuizen met ponsplaatjes gebruiken ze stickersquote:Op maandag 1 september 2014 12:42 schreef Vlindur het volgende:
Wij hebben gelukkig nog gewoon ponsplaatjes
De afspraak voor de echo is gemaakt. 22 september. Dan ben ik 7.5 week zwanger.
En die ziekenhuistas klaarmaken vond ik heerlijk om te doen. steeds een beetje verleggen, dit er uit, dat er in. Toch nòg een eerste pakje er bijMooi man
Ja, hier ook stickers als ponsplaatjequote:Op maandag 1 september 2014 12:39 schreef Hilmo het volgende:
Ja hier hebben we stickers. In plaats van ponsplaatjes. Ze noemen de stickers nog steeds ponsplaatjes, dat dan weer welMet je zorgpas naar het ziekenhuis, bij de ingang vaak zo'n speciale balie waar je ze kunt laten maken en klaar
![]()
En ik hecht ook niet echt veel waarde aan hét pakje, heb meerdere dingetjes die ik leuk vind, maar ik wil wel dat de baby iets nieuws aankrijgt als eerste pakje en niet het gekregen spul van de buren(ook al is daar niets mis mee). Dus ik leg gewoon het nieuwe boven op in de commode en in de tas en dan moet het goedkomen
Maar het is meer zoals SQ zegt, het wordt dan wel heel tastbaar..maar inderdaad, rompertjes, lippenspul, oordoppen, tube tandpasta, tandenborstel, dat spul kan er allemaal wel vast in.
Mevrouw je kan gillen wat je wil met dat hoofd dat uit je punani bungelt, maar zonder BSN en adres ga ik niet vangenquote:Op maandag 1 september 2014 12:40 schreef mignonne het volgende:
Ze laten je nie doodbloeden als je die stickers nie hebt ehmaar het maakt het makkelijker en sneller als je al een patiëntnummer enzo hebt.
Gaan we synchroonbevallingspratenquote:Op maandag 1 september 2014 12:42 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Ik vraag het woensdag gewoon wel even bij de VK, dan krijg ik toch het bevalpraatje
quote:Op maandag 1 september 2014 13:01 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
Mevrouw je kan gillen wat je wil met dat hoofd dat uit je punani bungelt, maar zonder BSN en adres ga ik niet vangen![]()
Volgens mij hebben wij nog ponsplaatjes in pasvorm, maar ik woon dan ook in de provincie.
[..]
Gaan we synchroonbevallingspraten
OMG zo knusquote:Op maandag 1 september 2014 13:01 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
Mevrouw je kan gillen wat je wil met dat hoofd dat uit je punani bungelt, maar zonder BSN en adres ga ik niet vangen![]()
Volgens mij hebben wij nog ponsplaatjes in pasvorm, maar ik woon dan ook in de provincie.
[..]
quote:Op maandag 1 september 2014 13:01 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
[..]
Nee ik zit niet bij het eindhovense MMC, maar bij het Cathrien. Geen foto's, echt het ribbelponsjequote:Op maandag 1 september 2014 13:17 schreef ferrari_rood het volgende:
[..]een heel kek pasje met je foto uit je rijbewijs. In ieder geval in je woonplaats die in v'hoven weet ik niet.
quote:Op maandag 1 september 2014 13:21 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
Nee ik zit niet bij het eindhovense MMC, maar bij het Cathrien. Geen foto's, echt het ribbelponsje
Ik heb daar zo'n pasje gekregen, De bedoeling was dat je die moest scannen bij de afdelingen. Nou volgens mij werkt dat nog steeds niet en ze vragen er ook nooit om.quote:Op maandag 1 september 2014 13:21 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
Nee ik zit niet bij het eindhovense MMC, maar bij het Cathrien. Geen foto's, echt het ribbelponsje
is het nog nodig?quote:Op maandag 1 september 2014 13:25 schreef Spees_Eend het volgende:
In other news. Had ik niet al een zwangerschapsverklaring moeten krijgen? Ik ben bij mijn volgende afspraak 35+4
Ja, voor mijn arbeidsongeschiktheidsverzekering sowieso, en waarschijnlijk ook voor mijn wazo uitkering (via uitzendbureau gewerkt naast mijn zelfstandigenwerk).quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Daar moet je om vragen toch, ik kreeg er alleen een als ik hem nodig had.quote:Op maandag 1 september 2014 13:25 schreef Spees_Eend het volgende:
In other news. Had ik niet al een zwangerschapsverklaring moeten krijgen? Ik ben bij mijn volgende afspraak 35+4
Nee, vorige keer kreeg ik m in drievoud ofzo van hen zonder dat ik er om vroeg.quote:Op maandag 1 september 2014 13:28 schreef Loj het volgende:
[..]
Daar moet je om vragen toch, ik kreeg er alleen een als ik hem nodig had,
Nieuw beleid ofzo?quote:Op maandag 1 september 2014 13:29 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
Nee, vorige keer kreeg ik m in drievoud ofzo van hen zonder dat ik er om vroeg.
Uhm ja, moet je ff googlenquote:Op maandag 1 september 2014 13:30 schreef watmoetikkiezen het volgende:
verkeerde knopje...
leuke tip idd! (wat is t adres??)
mijn zus toen het net open was. Was een mooie kamerquote:Op maandag 1 september 2014 13:52 schreef Risu het volgende:
Ik mag in het nieuwe ziekenhuis in den bosch. Daar heb ik helaas al een kaart van, vanwege een complicatie bij verstandskies trekken. Die zit eigenlijk standaard in mijn portemonnee vanwege bloedprikken enzo dan heb je die kaart ook nodig.
Maar die zijn wel handig. Je kan ook gewoon inchecken door je kaart onder de scanner te houden.
Ben ook best benieuwd naar de bevalkamers. Is er toevallig hier al iemand geweest? Ze hebben wel rondleidingen volgens mij. Binnenkort maar even kijken hoe dat zit.
Helaas wel al te vaak geweest daar. Niet alleen voor mezelf, ook vanwege oogproblemen van manlief, wat nu eindelijk de goede kant op lijkt te gaan.
Oh schoonouders zijn er al, we gaan bowlen en dan eten samen. Laatste week vakantie van de mannen.
Vorige keer zo vanaf de 12 tot 20 weken denk ik? Meestal alleen in de ochtend. In de loop van de zwangerschap stijgt je bloeddruk vaak toch wat, bij mij kwam dat als geroepenquote:Op maandag 1 september 2014 12:17 schreef Fee-nix het volgende:
Ah Phaidra, balen van de lage bloeddruk. Heel herkenbaar. Maar gaat dat bij jou gauw weer over? Ik heb er gewoon de hele zwangerschap last van.
Ja jij was dat van die borrels he? Ik had ze van het weekend dus ook ineens. Vooral als ik bukte. Echt wazigquote:Op maandag 1 september 2014 15:47 schreef Hilmo het volgende:
Oh wat vet, dat idee van Spees! Die heb ik ook als idee genoteerd.
Net weer goedgekeurd bij VK. Qua groei was hij weer wat bijgetrokken maar hij lag wel enorm hoog (arme mama zei ze haha). In elk geval met de billetjes bovenaan. En het borrelende geluid wat ik heb bij het buigen, zijn mijn darmenEn de hartslag kunnen zien, kon de ademhaling van het kind zijn inderdaad, wow
![]()
Ze was nu ineens heel enthousiast over het bevalbad, dus die ga ik regelen en mijn bevalplan vond ze prachtig opgesteld en het meeste kon rekening mee worden gehouden.
quote:Op maandag 1 september 2014 16:15 schreef Stormqueen het volgende:
Ik vind het echt gek dat ik die tweelingvraag nog nooit gehad heb
Misschien omdat ik van mezelf al best imposant ben?
Ik heb wel gemerkt dat het binnen twee weken omsloeg van "Goh, ben jij soms zwanger?" naar "Ben jij nou nog niet bevallen??"
Oh. Mijn. God.quote:Op maandag 1 september 2014 16:38 schreef Spees_Eend het volgende:
Ik kreeg de tweelingvraag afgelopen week weer eens, deze keer van de kassajuffrouw. Gevolgd door een keihard fluisteren of ik al kraamverband had want anders hadden ze heel goed incontinentiemateriaal in die winkel.
Lolquote:Op maandag 1 september 2014 16:38 schreef Tante_Soesa het volgende:
[..]
Mijn schoonmoeder zei vorige week (36 weken): 'oh, nu ga je het toch echt wel zien hoor'!. En op een verjaardag, een oom: 'voel je al wat bewegen of is het nog te vroeg?'
![]()
wat een pareltjequote:Op maandag 1 september 2014 16:46 schreef krijgerrtje het volgende:
Schoonfamilie: 'Nou, vergeleken met jou vind ik -naam- helemaal niet dik'
volgens mijn dagboek kan dat nog tot week 32 een mysterie zijnquote:Op maandag 1 september 2014 17:08 schreef AwayTL het volgende:
die mensen..
Wat blijven jullie allemaal lief! Ik heb er al een aantal in de maling genomen als het vervelend werd.
Beetje in paniek gaan reageren met: oh nee zouden het er 2 zijn, kan dat nog ?!?! Shit shit shiten dan een beetje verstrooid weglopen..
Ik heb bij thuiskomst een half uur in de auto met MN telefoon zitten spelen omdat ik geen moed had de trappen op te klimmen het portiek in, noch uit te stappenquote:Op maandag 1 september 2014 19:01 schreef Stormqueen het volgende:
Ja valt nu tegen he kwak? Ik ben na het werk nog even anderhalf uur op de jubileum-receptie van een collega geweest en ik ben echt helemaal verrotkon er gewoon bijna niet meer van fietsen
volgende keer toch maar op een stoel blijven zitten
quote:Op maandag 1 september 2014 19:13 schreef danic het volgende:
Mijn vriend zijn oma was 16 en zwanger. Na de bevalling van de oudste riep de arts 'er komt er nog 1' en daar was mijn schoonmoeder.
Opa was al een beetje pips.
Vervolgens riep de arts 'er komt er nog 1!' Maar dat bleek de placenta. Opa heeft dat niet meer meegekregen, die lag gestrekt op de grond![]()
Ze hadden toen nog geen echo's
Ach, weet je, het is natuurlijk beter van niet, maar de kans dat een stukje taart getrempeerd met een paar druppels likeur en een paar rum-rozijnne echt schade aanricht is wel heel heel heel minuscuul klein. Ik zou je niet schuldig voelen en de taart na je bevalling lekker nog een keer bestellen.quote:Op maandag 1 september 2014 19:12 schreef Skittles het volgende:
Lekker de voetjes omhoog Kwak![]()
Ik voel me echt heel schuldig. Er werd gebak bezorgd op m'n werk voor ons, voor alle goede zorgen die we haar man hadden gegeven. In de pauze een flink stuk op en nu wilde ik het recept opzoeken, lees ik op de website van de patisserie dat er rum rozijnen en marasquin likeur in de taart zit.
Dat laatste zal zeker gebeuren.quote:Op maandag 1 september 2014 19:15 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Ach, weet je, het is natuurlijk beter van niet, maar de kans dat een stukje taart getrempeerd met een paar druppels likeur en een paar rum-rozijnne echt schade aanricht is wel heel heel heel minuscuul klein. Ik zou je niet schuldig voelen en de taart na je bevalling lekker nog een keer bestellen.
Dit. Ik snap het wel, maar jezelf schuldig voelen is nodeloos kwellen.quote:Op maandag 1 september 2014 19:15 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Ach, weet je, het is natuurlijk beter van niet, maar de kans dat een stukje taart getrempeerd met een paar druppels likeur en een paar rum-rozijnne echt schade aanricht is wel heel heel heel minuscuul klein. Ik zou je niet schuldig voelen en de taart na je bevalling lekker nog een keer bestellen.
quote:Op maandag 1 september 2014 19:29 schreef Skittles het volgende:
Losgaan op de wc, vanaf welke kant gezien?![]()
Gelukkig gaat er door koken wel veel (alles?) uit inderdaad.
Ik kreeg laatst cola met rum voorgeschoteld bij de tante van m'n vriend. Die stopt blijkbaar standaard rum in de fles cola in de koelkast.
beidequote:Op maandag 1 september 2014 19:29 schreef Skittles het volgende:
Ik kreeg laatst cola met rum voorgeschoteld bij de tante van m'n vriend. Die stopt blijkbaar standaard rum in de fles cola in de koelkast.
quote:Op maandag 1 september 2014 19:29 schreef Skittles het volgende:
ja en dan zo je tena vol-gnorkenquote:Op maandag 1 september 2014 16:39 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Oh. Mijn. God.!!!!
Ik zou er echt in zijn gebleven
volgens mij zie je dat juist beter met wat vetjes, die deinen stukken beter mee dan spierenquote:Op maandag 1 september 2014 19:53 schreef danic het volgende:
Ik ben niet superslank maar zag bij de zwangerschap van Rosalie inderdaad heel vaak mijn hartslag. Mijn buik hopte echt zachtjes.
ze zullen t toch vast wel goed hebben, een meisje?quote:Op maandag 1 september 2014 19:33 schreef Razztwizzle het volgende:
[..]![]()
Vast heel gezellig altijd bij die tante!
En pffff ik had gisteren en vandaag vriendinnen met kleine kindjes op bezoek. Zo gezellig, maar ik ben gesloopt! Hoe doen mensen dat die zwanger zijn en al een kleintje hebben!? Respect!
Ik las iets over..
.. ziekenhuisstickers (die heb ik niet, ook geen pasje, ben zelfs m'n zorgpasje kwijtik gooi de polis wel in het koffertje)
... tweelingbollen (ik krijg nu werkelijk van ELKE voorbijganger de vraag hoe lang ik nog moet) .
... eerstje pakjes (ik heb er net nog eentje ingestopt in het grijs in case of toch een jongetjedat is echt mijn angst, we hebben niet eens een eventuele jongensnaam...) .
... en de kat van Crump! Issie al terug? Echt, SQ heeft gelijk hoor, in geval van honger danwel ultieme verveling staan ze zo weer miauwend voor de deur of liggen ze ineens in je bed. Soms zelfs na een weeketterbakken zijn het.
En verder weet ik het niet meer...
Ohja en vandaag is collega no. 4 bevallen, en gelukkig weer niet de naam die wij hebben gekozen. Nu nog één collega afwachten en dan mag ik. Duurt lang.
quote:Op maandag 1 september 2014 20:06 schreef Stormqueen het volgende:
Dat zou wat zijn ja, ineens een piemel er aan![]()
![]()
Gelukkig is het nu al vier keer bekeken dus ik vertrouw er wel op. En anders wordt het maar een Brony hoor
Paasei erom en niemand ziet het verschilquote:Op maandag 1 september 2014 20:06 schreef Stormqueen het volgende:
Dat zou wat zijn ja, ineens een piemel er aan![]()
![]()
Gelukkig is het nu al vier keer bekeken dus ik vertrouw er wel op. En anders wordt het maar een Brony hoor
Als het een zoon van z'n vader is wel huh huh huhquote:Op maandag 1 september 2014 20:15 schreef Skittles het volgende:
Die luier laat je toch gewoon aan of laat je aan iedereen de package zien als in "Kijk es wat ik gemaakt heb"
Oo dus daarom de bats halt, ivm het indeuken van het hoofdjequote:Op maandag 1 september 2014 20:16 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Als het een zoon van z'n vader is wel huh huh huh
Zo deed ik het wel. Niks te vasthouden, luier verschonen die bezoekers.quote:Op maandag 1 september 2014 20:15 schreef Skittles het volgende:
Die luier laat je toch gewoon aan of laat je aan iedereen de package zien als in "Kijk es wat ik gemaakt heb"
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |