Dat is helemaal niet waar.quote:Op maandag 1 september 2014 10:49 schreef Rezania het volgende:
Overgewicht is ongezond, net zoals het goedpraten ervan.
De helft maar.quote:Op maandag 1 september 2014 10:53 schreef wonderer het volgende:
[..]
Dat is helemaal niet waar.
http://www.nu.nl/wetensch(...)ht-prima-gezond.html
Andersom geld hetzelfde. Biafrikaantjes zijn discriminerend voor de Rubiaanse medemensquote:Op maandag 1 september 2014 10:54 schreef Timwonnacott het volgende:
Nimmer, dik zijn is discriminerend tegenover de hongerige Afrikaan en dient in deze tijden van politiek correctheid niet meer te bestaan.
En jij denkt dat meer dan de helft van de mensen op "normaal" gewicht wel gezond zijn?quote:
Inderdaad, het is een hetze gebaseerd op niets.quote:Op maandag 1 september 2014 10:53 schreef wonderer het volgende:
[..]
Dat is helemaal niet waar.
http://www.nu.nl/wetensch(...)ht-prima-gezond.html
Erfelijke ziektes daargelaten? Ja, mag het hopen. Overigens ging dat onderzoek enkel over mensen met een BMI van tussen de 25 en 35, het zegt dus niks over mensen met een hoger BMI.quote:Op maandag 1 september 2014 10:58 schreef wonderer het volgende:
[..]
En jij denkt dat meer dan de helft van de mensen op "normaal" gewicht wel gezond zijn?
Je hoeft niet dun te zijn, maar vet zijn is gewoon slecht voor je. Accepteer dat nu eens, probeer niet je ongezonde levensstijl goed te praten met een pseudo-wetenschappelijk schrijfseltje.quote:Op maandag 1 september 2014 10:46 schreef Noriega het volgende:
http://m.trouw.nl/tr/m/nl(...)avigationItemId=4324
Kijk deze schrijfster heeft het bij het juiste eind. Die hele wens dat iedereen maar slank zou moeten zijn is absurd. Het hele gescheld op dikkere mensen levert meer gezondheidsrisico's op dat overgewicht zelf.
Geen reden dus om mannen die van dikke vrouwen houden zoals ik te gaan beschuldigen van van alles en nog wat. Sommige mensen zijn nou eenmaal wat dikker, leer ermee leven.
Alles boven 25 #viesdikquote:Op maandag 1 september 2014 11:04 schreef jogy het volgende:
[ afbeelding ]
Tot aan 30 is er volgens mij weinig aan de hand en daarna begint het waggelen en zou je actie moeten ondernemen.
Dat is een persoonlijke voorkeur maar gewoon qua dichtzittende aderen en andere narigheid moet je toch wel iets hoger zitten vermoed ik.quote:
Dik is nooit gezond.quote:Op maandag 1 september 2014 11:06 schreef jogy het volgende:
[..]
Dat is een persoonlijke voorkeur maar gewoon qua dichtzittende aderen en andere narigheid moet je toch wel iets hoger zitten vermoed ik.
Dik is ongezond maar bij dik heb ik eerder een beeld van waggelende obesitasjes en niet het beeld van de Rubiaanse variant. Zodra je één verdieping met de trap gaat en dan buiten adem bent, ben je erg ongezond en dan maakt het niet uit hoe zwaar je bent.quote:Op maandag 1 september 2014 11:10 schreef Dven het volgende:
[..]
Dik is nooit gezond.
Nu komen de fatties weer met bewijzen dat vet nodig is blablablablabla
Ja, natuurlijk is zo. Maar niet het vet dat je binnenkrijgt door de hele dag pizza's, koeken en taarten naar binnen te schuiven om het vervolgens weg te spoelen met een glas cola.
#viesdik.
Zo ongeveer iedereen met overgewicht dus.quote:Op maandag 1 september 2014 11:15 schreef jogy het volgende:
[..]
Dik is ongezond maar bij dik heb ik eerder een beeld van waggelende obesitasjes en niet het beeld van de Rubiaanse variant. Zodra je één verdieping met de trap gaat en dan buiten adem bent, ben je erg ongezond en dan maakt het niet uit hoe zwaar je bent.
Dat valt dus best mee. Tenzij je met 'overgewicht' de obesitas variant en je de 'mollige' variant niet mee telt dan misschien wel.quote:Op maandag 1 september 2014 11:15 schreef Dven het volgende:
[..]
Zo ongeveer iedereen met overgewicht dus.
Ken weinig fatties zonder de conditie van een oud, morbide en ziek paard.quote:Op maandag 1 september 2014 11:17 schreef jogy het volgende:
[..]
Dat valt dus best mee. Tenzij je met 'overgewicht' de obesitas variant en je de 'mollige' variant niet mee telt dan misschien wel.
Dan begrijp ik je punt op zich welquote:Op maandag 1 september 2014 11:18 schreef Dven het volgende:
[..]
Ken weinig fatties zonder de conditie van een oud, morbide en ziek paard.
Precies.quote:Op maandag 1 september 2014 10:55 schreef Helsinki het volgende:
Overgewicht is gewoon ongezond. Ik snap niet dat je dat aantrekkelijk kunt vinden. En dan niet alleen het lichaam, maar ook het gegeven dat iemand niet zo goed voor zichzelf zorgt.
Als we dan toch die vergelijking gaan leggen kan je niet ontkennen dat één sigaret per week (licht overgewicht) een stuk minder slecht voor je is dan 2 pakjes zware shag (obesitas). Dus de nuances zijn allemaal geldig in een niet zwart witte wereld, zeg maar.quote:Op maandag 1 september 2014 12:21 schreef DS4 het volgende:
[..]
Precies.
Maar het past weer prima in het alles goedpraten door weer nuances aan te brengen. Je kan gezond zijn met een BMI van ruim 25 en ook ongezond met een BMI tussen de 18,5 en de 25.
Dat is zoiets als "roken hoeft helemaal niet ongezond te zijn, ik ken iemand die is er 100 mee geworden".
Mensen die coke/crack roken zijn meestal mager dat bedoel je?quote:Op maandag 1 september 2014 10:58 schreef wonderer het volgende:
[..]
En jij denkt dat meer dan de helft van de mensen op "normaal" gewicht wel gezond zijn?
Het fijne van BMI is altijd dat ze ook zo mooi rekening hebben gehouden met je spiermassa. Daar is dit plaatje ook weer een uitstekend voorbeeld van.quote:Op maandag 1 september 2014 11:04 schreef jogy het volgende:
[ afbeelding ]
Tot aan 30 is er volgens mij weinig aan de hand en daarna begint het waggelen en zou je actie moeten ondernemen.
Ook dat inderdaadquote:Op maandag 1 september 2014 13:34 schreef Tja..1986 het volgende:
[..]
Het fijne van BMI is altijd dat ze ook zo mooi rekening hebben gehouden met je spiermassa. Daar is dit plaatje ook weer een uitstekend voorbeeld van.
Ja, 1 dm2 spier is zwaarder dan 1 dm2 aan vet.quote:Op maandag 1 september 2014 13:35 schreef jogy het volgende:
[..]
Ook dat inderdaad. Want spiermassa is toch zwaarder dan vet oid?
Uiteraard is meer overgewicht nog slechter...quote:Op maandag 1 september 2014 12:38 schreef jogy het volgende:
Als we dan toch die vergelijking gaan leggen kan je niet ontkennen dat één sigaret per week (licht overgewicht) een stuk minder slecht voor je is dan 2 pakjes zware shag (obesitas). Dus de nuances zijn allemaal geldig in een niet zwart witte wereld, zeg maar.
BMI is een indicator. Niets meer, niets minder.quote:Op maandag 1 september 2014 13:34 schreef Tja..1986 het volgende:
Het fijne van BMI is altijd dat ze ook zo mooi rekening hebben gehouden met je spiermassa. Daar is dit plaatje ook weer een uitstekend voorbeeld van.
Zeker wel, BMI is een slechte indicator.quote:Op maandag 1 september 2014 14:05 schreef DS4 het volgende:
[..]
BMI is een indicator. Niets meer, niets minder.
Onzin. Het is een uitstekende indicator. Je moet het alleen wel als zodanig gebruiken.quote:Op maandag 1 september 2014 14:16 schreef Tja..1986 het volgende:
Zeker wel, BMI is een slechte indicator.
Je kan prima een BMI hebben van 28 en een vetpercentage van 5%. Dat is toch echt niet gezond. Het is een te beperkte indicator. Vooral ook omdat je echt zelf wel weet of je te veel vet hebt of niet. Daar heb je niet echt een formule voor nodig die dat niet eens meet.quote:Op maandag 1 september 2014 14:45 schreef DS4 het volgende:
[..]
Onzin. Het is een uitstekende indicator. Je moet het alleen wel als zodanig gebruiken.
Wat je echter ziet is dat dikkertjes vaak het onjuist gebruiken van BMI gaan misbruiken om deze indicator in een kwaad daglicht te stellen. Dat is lachwekkend.
Nou en? Er is wel meer niet 100% gezond. Maar een beetje dik zijn boeit blijkbaar niet zo heel veel. Hardlopen is ook niet gezond. Daar gaan we ook geen hetze tegen voeren.quote:Op maandag 1 september 2014 12:21 schreef DS4 het volgende:
[..]
Precies.
Maar het past weer prima in het alles goedpraten door weer nuances aan te brengen. Je kan gezond zijn met een BMI van ruim 25 en ook ongezond met een BMI tussen de 18,5 en de 25.
Dat is zoiets als "roken hoeft helemaal niet ongezond te zijn, ik ken iemand die is er 100 mee geworden".
Dat is het niet.quote:Op maandag 1 september 2014 14:45 schreef DS4 het volgende:
[..]
Onzin. Het is een uitstekende indicator. Je moet het alleen wel als zodanig gebruiken.
quote:
Ik vind dat we het gewoon moeten accepteren maar het is inderdaad ongezond en ik vind dat kinderen daarom wel gewaarschuwd moeten zijn voor overgewicht volwassenen moeten zelf die keuze maken en niet om hun gewicht gediscrimineerd worden.quote:Op maandag 1 september 2014 10:55 schreef Helsinki het volgende:
Overgewicht is gewoon ongezond. Ik snap niet dat je dat aantrekkelijk kunt vinden. En dan niet alleen het lichaam, maar ook het gegeven dat iemand niet zo goed voor zichzelf zorgt.
Dan discrimineren "we" hun toch gewoon omdat ze geen discipline hebbenquote:Op maandag 1 september 2014 15:20 schreef hmmmmmmm het volgende:
[..]
[..]
Ik vind dat we het gewoon moeten accepteren maar het is inderdaad ongezond en ik vind dat kinderen daarom wel gewaarschuwd moeten zijn voor overgewicht volwassenen moeten zelf die keuze maken en niet om hun gewicht gediscrimineerd worden.
Is je eigen keuze heeft altijd met discipline te maken.quote:Op maandag 1 september 2014 15:22 schreef Storneren het volgende:
[..]
Dan discrimineren "we" hun toch gewoon omdat ze geen discipline hebben
Ik zal het even aandragen bij de algemene ledenvergardering van de hardloopclub vanavondquote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |