Ik zou gewoon eens een (paar) rondje(s) bellen, het kan nog best reuze meevallen met het vraag/aanbod probleemquote:Op donderdag 11 september 2014 15:22 schreef Worteltjestaart het volgende:
[..]
Klopt helemaal.
Maar 2 jaar wachten gaat me wel iets te ver
[..]
Ook helemaal mee eens.
Het is ook niet voor niets dat we al tijden bezig zijn met afwegen en kijken wat we willen... we gaan namelijk een grote verantwoordelijkheid aan waar we kritisch op zijn.
[..]
No offence taken hoor!
En weer mee eens.
Maar het geldt voor alle huisdieren; ik vind dat je die keuze bewust moet maken, maar daarom ben ik ook kritisch om te zorgen dat ik een keuze maak die voor zowel onszelf als hond waarschijnlijk (voor zover mogelijk dus) uitpakt zoals we hopen.
[..]
Ik vind ze niet echt mooi
[..]
Eens bellen kan inderdaad geen kwaad.
Maar ik heb het idee dat de vraag groter is dan het aanbod.
Wat ik ook weer een risico vind... te hoge vraag kan een ras geen goed doen...
[..]
Qua uiterlijk leuk, ja!
Maar dan heb je toch weer dat Boomerhondje dat ik toch met het oog op broodfok een risico vind.
Nou hebben we wel een dierenarts in de familie die wij om expertise vragen, maar ja...
quote:Op maandag 15 september 2014 07:23 schreef Worteltjestaart het volgende:
Dit weekeinde hebben we min of meer geconcludeerd dat we voor een poedel gaan. Een dwerg om precies te zijn, niet wit maar alle andere kleuren vinden we goed.
We gaan dus nu een beetje rondkijken.
Vanwege een druk werkschema de komende paar weken (met overnachtingen buitenshuis) en een bezoek van mij aan de VS begin november, willen we wachten tot half november voordat de pup dan in huis komt, zodat we hem alle tijd en aandacht kunnen geven. Daarnaast biedt ons dat voldoende tijd om de benodigde zaken als bench, riem, etc etc aan te schaffen.
Dat houdt in dat nestjes die zo ongeveer rond deze tijd geboren worden, onze belangstelling hebben.
Als je er toevallig een weet: alle tips zijn en blijven welkom
Ikzelf vind abrikoos de gaafste kleur, mijnquote:Op maandag 15 september 2014 12:21 schreef oh-oh het volgende:
[..]Gaaf! Welke kleur zoek je? Alles behalve wit? Ik kan wel eens voor je rondvragen
Ik heb op dit moment een pup van 11 weken en lief is hij wel maar je hebt er je handen aan vol. Met kleine kinderen zou ik het beslist niet aanraden.quote:Op donderdag 11 september 2014 15:10 schreef mrPanerai het volgende:
Niet alles doorgelezen maat heb je al aan een bull terrier gekeken, heb ik heel m'n jeugd gehad en was zo'n lief beest.
Onze bull was altijd super met kinderen, paardje rijden, hangen, ravotten in het park, nooit 1 keer gegromd of wat dan ook.quote:Op dinsdag 16 september 2014 08:56 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Ik heb op dit moment een pup van 11 weken en lief is hij wel maar je hebt er je handen aan vol. Met kleine kinderen zou ik het beslist niet aanraden.
Poedel lijkt mij de beste keus.
Heb je enig idee hoeveel verschillende soorten terriers er zijn en hoeveel verschillende karakters daar bij komen kijken?quote:Op zaterdag 6 september 2014 01:48 schreef vronie het volgende:
Ik vind alle honden leuk maar geen Terriërs en Naakthonden.
Maar aan TS de keuze
Nee maar sommige mensen maken zich zo druk vanwege de pup en zeggen dan een pup zo druk en zo veel werk is. Ja ik kan ook zeggen dat ik het vreselijk druk heb en zelf de hele dag hysterisch achter de hondjes aanrennen om te kijken wat ze aan het doen zijn, of kan gewoon een routine aannemen en dan weten we allemaal waar we aan toe zijn.quote:Op dinsdag 16 september 2014 10:12 schreef oh-oh het volgende:
Een pup is niet puur en alleen hoe druk je hem zelf maakt hoor, echt no way.
Je kan je wel om de drukte van je pup zo druk maken als je zelf wil
Dus het het ligt niet aan hoe druk de pup is.quote:Op dinsdag 16 september 2014 10:53 schreef LittleLady het volgende:
[..]
Nee maar sommige mensen maken zich zo druk vanwege de pup en zeggen dan een pup zo druk en zo veel werk is. Ja ik kan ook zeggen dat ik het vreselijk druk heb en zelf de hele dag hysterisch achter de hondjes aanrennen om te kijken wat ze aan het doen zijn, of kan gewoon een routine aannemen en dan weten we allemaal waar we aan toe zijn.
Ik moet ze ook niet, druktemakers zijn het, dat is de terriër over het algemeen wel eigen.quote:Op dinsdag 16 september 2014 10:53 schreef Geralt het volgende:
http://www.hondenrassen.nl/rassen/groep/10/rasgroep-3-terriers/
Dat zijn er nogal wat. Waarom moet je die allemaal niet? Dat er een paar tussen zitten die je gewoon niet liggen dat geloof ik best, maar waarom allemaal over een kam scheren?
Nee dat zei ik, het is net hoe druk je het zelf maakt, hier leven we heel erg in een sleur, vind ik fijn, vinden de honden fijn en weten allemaal waar we aan toe zijn.quote:Op dinsdag 16 september 2014 10:53 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Dus het het ligt niet aan hoe druk de pup is.
Poedels zijn ook stuiterballen hoor <3
Lezen dude, een poedelquote:
Een Cairn valt ook zat mee. Hartstikke leuk en stoer hondje.quote:Op dinsdag 16 september 2014 10:55 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Ik moet ze ook niet, druktemakers zijn het, dat is de terriër over het algemeen wel eigen.
Er zijn wel een paar uitzonderingen hoor, van de Bedlington weet ik dat ie wel mee valt bv.
Tja in Belgie brengen ze ook net zo makkelijk een hond naar asiel of pleuren hem op marktplaats of dergelijke. Ze moeten die boeken eens aan gaan passen, bijna elk boek is een grote tel sell reclame hoe geweldig het ras wel niet is.quote:Op dinsdag 16 september 2014 11:25 schreef Geralt het volgende:
Ook een van de redenen denk ik dat de asiels uitpuilen. Veel mensen denken er veel te licht over met het nemen van een hond. Dat doe ik wel eventjes. En dan zo een beest niet geven wat het nodig heeft (wat dan weer erg kan verschillen per ras). Hartstikke zielig voor al die beestjes.
Ik weet dat het in België verplicht is om met een hond op training te gaan. Dat zouden ze in Nederland van mij ook wel verplicht mogen stellen
Dus omdat ik geen terriër gekozen heb scheer ik ze allemaal over één kamquote:Op dinsdag 16 september 2014 10:53 schreef Geralt het volgende:
http://www.hondenrassen.nl/rassen/groep/10/rasgroep-3-terriers/
Dat zijn er nogal wat. Waarom moet je die allemaal niet? Dat er een paar tussen zitten die je gewoon niet liggen dat geloof ik best, maar waarom allemaal over een kam scheren?
Lees en doe normaal?quote:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |