Ik was 12 en mocht een hondje (liever, mijn moeder moest een hond van de huisarts omdat ze de dood van mijn broer niet kon verwerken), dat werd een poedel, op advies van diezelfde huisarts want geweldige honden en rustig en zo.quote:Op vrijdag 5 september 2014 16:14 schreef oh-oh het volgende:
Tibetaanse terriers zijn ook leuke honden in de richting van die Havanezers.
Maar ik blijf poedel zeggen
Die van mij niet hoor. En die ik vroeger had ook niet?quote:
Ligt aan het voer, zodra ze een keer iets krijgen wat niet voor ze bestemd is gaan ze kwijlen, krijgen ze enkel dat wat goed voor ze is niet (aldus mijn vriendin die er al 7! gehad heeft (allemaal afgedankte Boxers, dus zij weet er wel raad mee en wist dat kwijlen weer keurig in te dammen)quote:Op vrijdag 5 september 2014 16:23 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Die van mij niet hoor. En die ik vroeger had ook niet?
Terrier, voor een beginner?quote:Op maandag 1 september 2014 10:37 schreef LittleLady het volgende:
Is een Border terrier niet wat, vriendin van mij heeft zo'n hondje en is leuk grappig ding
Is niets mis mee, als je ze voldoende beweging geeft zijn het makkelijke hondjes, zij wandelt ook veelquote:
Een boerenfox is geen echt ras hč, iedereen die terrier-achtige pups heeft waar een vleugje jack russell en/of foxterrier in zit kan zeggen dat-ie boerenfoxjes heeft.quote:Op donderdag 11 september 2014 14:36 schreef Worteltjestaart het volgende:
Nou ja, we zijn geen beginner; ikzelf heb vanaf mijn 10e altijd een hond in huis om mij heen gehad totdat ik mijn eerste baan kreeg en uit huis ging.
Ik zie niet zo waarom een terriėr minder geschikt zou zijn; alles draait om inzet en opvoeding.
Overigens hebben we inmiddels ook met mijn schoonzus overlegd (zij is dierenarts).
Zij gaf o.a. ook de boerenfox in overweging.
Nou ja, mochten jullie tot de conclusie komen dat de border echt jullie eerste keus is, dan zou ik ook gewoon dat geduld opbrengen en niet voor second best gaan, tis geen bankstel dat je na een paar jaar de deur uit doet omdat je toch liever een ander model hebt toch?quote:Op donderdag 11 september 2014 15:03 schreef Worteltjestaart het volgende:
Ik denk niet dat wij dat zouden kunnen/willenal moet daarbij aangemerkt worden dat wij ook niet voornemens zijn om te gaan fokken, of per se een rashond willen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
Heb je al contact opgenomen met Border fokkers dan? Want ik lees op de site van de rasvereniging dat er geen centrale wachtlijst is, en dat je gewoon zelf contact op kan nemen met de fokkers die een gedekte teef of een nestje hebben. Dus dan kun je toch een beetje rond bellen en kijken of er ergens eentje beschikbaar is? Of bedoel je dat het afwachten tot een teef bevallen is ook te lang duurt?quote:Op donderdag 11 september 2014 14:56 schreef Worteltjestaart het volgende:
Tja, het blijft lastig.
Qua gedrag, karakter en trainbaarheid etc neig ikzelf naar een poedeltje, maar mijnvindt ze eigenlijk niet zo mooi. Haar eerste voorkeur zou de Border zijn. Maar van die vind ik weer een nadeel dat je, zeker als je een pup wil, op een wachtlijst komt.
Mijn opa en oma hadden er vroeger een paar op de boerderij. Wat een krengen waren dat!quote:Op donderdag 11 september 2014 14:47 schreef oh-oh het volgende:
Oh nou die boerenfoxen, dat zijn dan wel weer echte terriėrs, die zou ik zelf nooit hoeven ieg
Klopt helemaal.quote:Op donderdag 11 september 2014 15:05 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Nou ja, mochten jullie tot de conclusie komen dat de border echt jullie eerste keus is, dan zou ik ook gewoon dat geduld opbrengen en niet voor second best gaan, tis geen bankstel dat je na een paar jaar de deur uit doet omdat je toch liever een ander model hebt toch?
Ook helemaal mee eens.quote:Op donderdag 11 september 2014 15:06 schreef Miss_Isis het volgende:
Het is ook maar net wat het je waard is natuurlijk; als je een rashond van een goede fokker via een rasvereniging koopt, koop je een bepaalde mate van zekerheid. Zowel qua gezondheid als karakter van de pup. En ja, soms moet je daar op wachten, omdat er tijd gaat zitten in een goede voorbereiding en zorgvuldige fok.
quote:No offence taken hoor!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En weer mee eens.
Maar het geldt voor alle huisdieren; ik vind dat je die keuze bewust moet maken, maar daarom ben ik ook kritisch om te zorgen dat ik een keuze maak die voor zowel onszelf als hond waarschijnlijk (voor zover mogelijk dus) uitpakt zoals we hopen.Ik vind ze niet echt mooiquote:Op donderdag 11 september 2014 15:10 schreef mrPanerai het volgende:
Niet alles doorgelezen maat heb je al aan een bull terrier gekeken, heb ik heel m'n jeugd gehad en was zo'n lief beest.
Eens bellen kan inderdaad geen kwaad.quote:Op donderdag 11 september 2014 15:11 schreef Miss_Isis het volgende:
Heb je al contact opgenomen met Border fokkers dan? Want ik lees op de site van de rasvereniging dat er geen centrale wachtlijst is, en dat je gewoon zelf contact op kan nemen met de fokkers die een gedekte teef of een nestje hebben. Dus dan kun je toch een beetje rond bellen en kijken of er ergens eentje beschikbaar is? Of bedoel je dat het afwachten tot een teef bevallen is ook te lang duurt?
Maar ik heb het idee dat de vraag groter is dan het aanbod.
Wat ik ook weer een risico vind... te hoge vraag kan een ras geen goed doen...Qua uiterlijk leuk, ja!quote:Op donderdag 11 september 2014 15:20 schreef escalatie het volgende:
Je zou kunnen gaan voor een Shih Tzu/Maltheser mix. Mixjes zijn over het algemeen iets sterker.
Maar dan heb je toch weer dat Boomerhondje dat ik toch met het oog op broodfok een risico vind.
Nou hebben we wel een dierenarts in de familie die wij om expertise vragen, maar ja...[b]Op <a href="http://forum.fok.nl/topic/2422880/2/50#p176814828" target="_blank" >maandag 29 januari 2018 10:31</a> schreef richolio het volgende:[/b]
Kijk even naar de post van worteltjestaart en neem het goed in je op.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |