abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 2 september 2014 @ 19:43:29 #76
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_144110738
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 19:42 schreef Worteltjestaart het volgende:
Ah, verschil met de pembroke dus?
Klopt. Naast de kleur.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
  dinsdag 2 september 2014 @ 19:53:17 #77
238326 Worteltjestaart
Lid van de Copycat-fanclub
pi_144111163
Pff, lastig hoor.
Zoveel rassen die leuk zijn, elk weer met plussen en minnen...
[b]Op <a href="http://forum.fok.nl/topic/2422880/2/50#p176814828" target="_blank" >maandag 29 januari 2018 10:31</a> schreef richolio het volgende:[/b]
Kijk even naar de post van worteltjestaart en neem het goed in je op.
pi_144112144
Realiseer je dat een Welsh Corgi letterlijk een herder op korte pootjes is. Ook qua gedrag. Ik ken ze goed en die van ons was in ieder gevel geen makkelijke. Verwacht ook geen leuk knuffelhondje voor de kinderen. Mijn moeder maakte in het begin de fout dat ze dacht dat ie wel een fietsmandje wilde ofzo (want hij is zo leuk klein). De hele buurt heeft het gehoord en er bleef weinig van het fietsmandje over :-P

Ze kunnen erg lief zijn, maar best dominant, ze voelen zich herder.
Voor zover ik weet hebben zowel de Pembroke als de Cardigan tegenwoordig staarten, zonder staart mag niet meer (en ach, bij een hond hoort een staart lijkt me)
Mooi oranje is niet lelijk!
  dinsdag 2 september 2014 @ 20:50:13 #79
238326 Worteltjestaart
pi_144113543
Ik heb eens zo'n online raskeuzetest gedaan, volgens die zou mijn top-5 zijn:

1. Sint Bernhard
2. Ierse wolfshond
3. King Charles spaniel
4. Cavalier King Charles spaniel
5. Border terrier

Vooral 1 en 2 zijn wel lachwekkende resultaten, ik geef specifiek aan dat het een klein ras moet zijn...

Pedigree.be raadt me een Paris Hilton-keffertje aan (chihuahua dus) met als alternatief o.a. toy terrier, dwergpoedel, Welsh Corgi Pembroke, shih tzu, west highland...

Tot zover dus de tests...
[b]Op <a href="http://forum.fok.nl/topic/2422880/2/50#p176814828" target="_blank" >maandag 29 januari 2018 10:31</a> schreef richolio het volgende:[/b]
  dinsdag 2 september 2014 @ 21:14:21 #80
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_144114674
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 20:16 schreef rgn het volgende:
Realiseer je dat een Welsh Corgi letterlijk een herder op korte pootjes is. Ook qua gedrag. Ik ken ze goed en die van ons was in ieder gevel geen makkelijke. Verwacht ook geen leuk knuffelhondje voor de kinderen. Mijn moeder maakte in het begin de fout dat ze dacht dat ie wel een fietsmandje wilde ofzo (want hij is zo leuk klein). De hele buurt heeft het gehoord en er bleef weinig van het fietsmandje over :-P

Ze kunnen erg lief zijn, maar best dominant, ze voelen zich herder.
Voor zover ik weet hebben zowel de Pembroke als de Cardigan tegenwoordig staarten, zonder staart mag niet meer (en ach, bij een hond hoort een staart lijkt me)
De Pembroke heeft van nature een gen voor een korte staart :).
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
pi_144119972
Ik houd zelf ook van Border Terriers en Kooikerhondjes maar ook van mijn katten... dus als ik nu een rashond zou nemen zou ik gaan voor een Hollandse Smous <3 of een Kromfohrländer.

Kromfohrländers zijn in Nederland vrij moeilijk tot niet te krijgen maar wel in Duitsland. Leuke hondjes, Rasgroep 9 maar wel leuk speels, en komen zowel in ruwhaar, langhaar als korthaar. Een beetje type Kooikerhondje als ze langharig zijn, en hebben wel wat van een terrier-type als ze ruwharig zijn - qua uiterlijk dan.

Hollandse Smoushond is iets Schnauzer-achtiger. Wel pittig maar ook echt leuke gezinshondjes. Ik ken er een aantal, en als ik een raspup zou zoeken (of een leuke herplaatser!) zou ik daar zonder aarzeling voor gaan. (Ik heb nu een mini-schnauzer-kruising-met-iets-onbekends)
pi_144139557
quote:
15s.gif Op dinsdag 2 september 2014 19:42 schreef KapiteinKoala het volgende:

[..]

Die kunnen echt héél erg slecht tegen alleen zijn en je moet ze echt de hele dag bezig houden. Bovendien hebben ze een heel sterk jachtinstinct. We hebben er thuis een gehad en ondanks een vrij strenge opvoeding hebben we haar weg moeten doen omdat je simpelweg gewoon geen contact kon krijgen met het beestje en ze constant probeerde te ontsnappen. En net de week voordat we haar terug wilden brengen naar de fokker groef ze zich een gat onder de schutting en kwam zo bij de buren terecht waar ze het konijn doodbeet.
Dat zal dan waarschijnlijk aan hondje hebben gelegen, het is haar eerste hond en zij vind het een heerlijk gemakkelijk beest, ze heeft ook nog contact met de fokker die past in de vakantie wel op hun Bordertje, als ze zo waren als jij ze beschrijft had ze nooit zo'n hond genomen
  woensdag 3 september 2014 @ 16:40:38 #83
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_144139697
Beatrix had altijd bordertjes O+
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_144139754
quote:
0s.gif Op woensdag 3 september 2014 16:35 schreef LittleLady het volgende:

[..]

Dat zal dan waarschijnlijk aan hondje hebben gelegen, het is haar eerste hond en zij vind het een heerlijk gemakkelijk beest, ze heeft ook nog contact met de fokker die past in de vakantie wel op hun Bordertje, als ze zo waren als jij ze beschrijft had ze nooit zo'n hond genomen
Volgens mij was die van ons ook iets erger dan de meeste border terriërs inderdaad. Maar de fokker heeft haar herplaatst naar een gezin zonder kinderen en waar constant één iemand thuis is. En volgens mij gaat het nu heel goed met d'r.
pi_144149267
quote:
12s.gif Op woensdag 3 september 2014 16:42 schreef KapiteinKoala het volgende:

[..]

Volgens mij was die van ons ook iets erger dan de meeste border terriërs inderdaad. Maar de fokker heeft haar herplaatst naar een gezin zonder kinderen en waar constant één iemand thuis is. En volgens mij gaat het nu heel goed met d'r.
Ik heb haar leren kennen toen had ze de hond een jaar, toen vond ze haar wel druk, maar zei al tegen haar de eerste twee jaar is het gros honden druk, verzinnen ze constant nieuwe uitdagingen en rare fratsen, toen haar Border de twee was gepasseerd zei ze, ja ze wordt rustiger.
Nu weet ik niet echt wat buitensporig druk is, naast mijn Turken lijkt elke hond druk, maar vond haar hond altijd gewoon een vrolijke terrier.
pi_144196372
Nu heb ik hier over de border terrier gelezen. Ik kende ze niet, maar wat zijn ze leuk!
Vriend begint zich een beetje zorgen te maken, maar ik houd mezelf maar voor dat het met een bejaarde rottweiler en een gezondheidskwakkelende stafford (nog) geen goed plan is.
Grote talenten weten wanneer ze moeten stoppen
  vrijdag 5 september 2014 @ 11:35:15 #87
238326 Worteltjestaart
pi_144196906
Tja, we zijn er nog niet uit...
Wel kan ik concluderen dat door karakter en eigenschappen, de poedel stijgende is op ons lijstje.
Het uiterlijk vinden we iets minder, dus als het een poedel wordt (dwerg- of toy-) dan in ieder geval geen witte, en met een vlot geschoren kapsel.

Maar wat ik lees over karakter, leergierigheid... dan is een poedel wel alle vinkjes aan het zetten...
[b]Op &lt;a href="http://forum.fok.nl/topic/2422880/2/50#p176814828" target="_blank" &gt;maandag 29 januari 2018 10:31&lt;/a&gt; schreef richolio het volgende:[/b]
pi_144199493
Ik vind de hondjes van Patty brard ook erg leuk om te zien Bolonka Zwetna,s heten ze

http://www.puppyplaats.nl/hondenras/199/Bolonka-Zwetna.html weinig over te vinden in het nederlands en je moet een eindje rijden
pi_144199911
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 september 2014 11:35 schreef Worteltjestaart het volgende:
Wel kan ik concluderen dat door karakter en eigenschappen, de poedel stijgende is op ons lijstje.
Het uiterlijk vinden we iets minder, dus als het een poedel wordt (dwerg- of toy-) dan in ieder geval geen witte, en met een vlot geschoren kapsel.

Maar wat ik lees over karakter, leergierigheid... dan is een poedel wel alle vinkjes aan het zetten...
Poedels zijn leuk!

Als je toch nog twijfelt, kijk ook (nog) eens naar de Havanezer; super leuke, vriendelijke, leergierige hondjes. Gefokt als gezelschapshondje dus geen jachtinstinct, wil het liefst gezellig bij de baas zijn en de baas een pleziertje doen. Je hebt ze in allerlei kleuren, en de lange vacht kun je gewoon kort (laten) knippen of scheren (doen wij ook met de onze). Zijn echt erg leuke hondjes :Y

Ik breng het vooral nog een keer naar voren omdat ik je eerder zag schrijven over een 'Boomertje'; die worden zelden (tot nooit, helaas...) goed gecontroleerd en getest op erfelijke aandoeningen gefokt. En een Havanezer valt qua uiterlijk wel ongeveer in dezelfde categorie als de meeste boomertjes, maar dan met medische testen, gecontroleerde ouderdieren en een grotere voorspelbaarheid van het karakter.
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
  vrijdag 5 september 2014 @ 13:53:29 #90
176471 oh-oh
pi_144201381
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 september 2014 11:35 schreef Worteltjestaart het volgende:

:D Poedels zijn echt zo tof, en zoals ik al zei kun je met het kapsel echt alle kanten op!
Ik vind zelf wit wel het mooist maar ik wil ook echt geen witte qua kleur en onderhoud idd ^O^
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  vrijdag 5 september 2014 @ 13:54:26 #91
176471 oh-oh
pi_144201419
Je zou ook eens naar de Portugese waterhond kunnen kijken trouwens.
Die heeft Obama!
( Groucho Marx )
pi_144205148
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 september 2014 13:54 schreef oh-oh het volgende:
Je zou ook eens naar de Portugese waterhond kunnen kijken trouwens.
Die heeft Obama!
Die zijn ook erg leuk, maar ook een Labradoodle
  vrijdag 5 september 2014 @ 15:51:20 #93
176471 oh-oh
pi_144205203
Ik heb echt een hekel aan die labradoodle hype.
( Groucho Marx )
pi_144205497
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 september 2014 15:51 schreef oh-oh het volgende:
Ik heb echt een hekel aan die labradoodle hype.
Mee eens, temeer daar modehonden nou niet bepaald de sterkere honden zijn want doorfokken en zo :X
oO< Ik snap nog steeds niet dat iedereen maar een pup wil terwijl de asiels uitpuilen van heel veel onwijs leuke hondjes (en ja, ook pittbulls en zo die logisch niemand wil) maar de gemiddeld leuke hond uit een asiel is vaak nog heel makkelijk perfect met een boel liefde en aandacht te kneden, geef ze liefde en je hebt dé hond. Kost niet veel meer moeite dan een pup op te voeden maar levert een heerlijker resultaat op.
En nee, dat gaat niet altijd goed, een "tweedehands" hond aannemen maar dat het kan beijst mijn Lotje en eerder mijn Pepper.
Ben zelf meer van de second chance hondjes uit een asiel of overnemen van iemand die zelf niet meer kan zorgen, waar je zelf al ziet wat voor hondje het is en zijn/haar karakter al kunt inschatten. Er zijn al veel te veel (doorgefokte) raspups overal te koop, vreselijk.
Waarom nou niet eerst al dat leuks wat gedumpt is een kans gunnen? Oké, daar doe je dan iets minder lang mee maar dat is ook zo met een gebruikte auto :P Maar het effect en de dankbare liefde is onbetaalbaar. O+

[ Bericht 14% gewijzigd door knoblaucha6 op 05-09-2014 16:06:55 ]
Waar het stinkt is het warm.
  vrijdag 5 september 2014 @ 16:06:56 #95
238326 Worteltjestaart
pi_144205666
Ik vind de Labradoodle sowieso te groot.
Een belangrijke wens is dat we het dier meenemen op vakantie (wij gaan kamperen, naar D of F) en het dier moet comfortabel meekunnen in de auto. Voor gewoon een dagje bos of lange strandwandeling komt er een bench die we achterin kunnen zetten, maar het zou mooi zijn als het dier in de vakantie ook op de middenplaats van de achterbank past, riem vast uiteraard. Daarmee hoeft er dan geen dakkoffer of grotere auto te komen als we Fikkie meenemen op kamperen.

De portugese waterhond, ook een mooi dier trouwens. Qua formaat wel ongeveer de max, maar heeft ook duidelijk iets meermeer eisen vwb training.
[b]Op &lt;a href="http://forum.fok.nl/topic/2422880/2/50#p176814828" target="_blank" &gt;maandag 29 januari 2018 10:31&lt;/a&gt; schreef richolio het volgende:[/b]
pi_144205710
Boxer! Van de rest op niet gelezen dus geen idee of dit past bij je lijstje. :@
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
  vrijdag 5 september 2014 @ 16:10:46 #97
176471 oh-oh
pi_144205770
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 september 2014 16:06 schreef Worteltjestaart het volgende:
Ik vind de Labradoodle sowieso te groot.
Een belangrijke wens is dat we het dier meenemen op vakantie (wij gaan kamperen, naar D of F) en het dier moet comfortabel meekunnen in de auto. Voor gewoon een dagje bos of lange strandwandeling komt er een bench die we achterin kunnen zetten, maar het zou mooi zijn als het dier in de vakantie ook op de middenplaats van de achterbank past, riem vast uiteraard. Daarmee hoeft er dan geen dakkoffer of grotere auto te komen als we Fikkie meenemen op kamperen.

De portugese waterhond, ook een mooi dier trouwens. Qua formaat wel ongeveer de max, maar heeft ook duidelijk iets meermeer eisen vwb training.
Labradoodles zijn in mijn ogen niks meer en niks minder dan belachelijk duur gefokte kruisingen.
Mensen die voor het karakter van die honden gaan kunnen echt net zo goed gewoon een lab of een poedel nemen.
( Groucho Marx )
pi_144205823
Havanezer, geweldige honden, mijn ouders hadden er heel kort één voor Pepper kwam. Onwijs leuke hond en een super karakter maar ze hebben hem weg moeten doen (dumper) omdat hij mijn ouders beet. Mij niet, hij was dol op mij en op man maar mijn ouders moest-ie niet (kan dat wel snappen trouwens :X ) Uiteindelijk is hij naar een vrijgezel gegaan, oudere man en jawel, die werd ook gebeten. Volgende baas, ouder ste, precies hetzelfde!!! Na veel uitzoeken bleek dat dat beetsje ( Bootsie) door zijn eerste (ouder stel) en tweede (oudere vrouw) mishandeld was dus hij haatte oudere mensen. Eind van het liedje is dat hij zo zwaar geschopt bleek te zijn dat hij een kapot hoofdje had en daarom zo agressief was en is ingeslapen....
het is dat ik toen nog 4 dagen werkte van 8 tot 7 anders had ik hem genomen, toen.
  vrijdag 5 september 2014 @ 16:14:05 #99
176471 oh-oh
pi_144205877
Tibetaanse terriers zijn ook leuke honden in de richting van die Havanezers.
Maar ik blijf poedel zeggen :P
( Groucho Marx )
pi_144205922
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 september 2014 16:08 schreef over_hedge het volgende:
Boxer! Van de rest op niet gelezen dus geen idee of dit past bij je lijstje. :@
Vriendin van mij heeft heel veel boxers opgevangen, kan ze nu niet meer want chronisch ziek maar het zijn hele lieve honden
Ze heeft zelf goede ervaringen met Boxerherplaatsing.nl
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')