Zijn toch allemaal wel prachtplaten... Ook al zijn de bovenste tig wel de standaardklassiekers: ze zijn het met een reden...
Leuk voor mij dat Bridge over Troubled water weer hoog staat en lekkere binnenkomer voor de Piano man van Billy Joel (2 platen die ik ook altijd opgeef bij de top 2000)
hebben ze het bij radio 2 toch zo kunnen manipuleren dat de Sweet fans geschrapt zijn! Stel je voor dat er andere toppers zouden komen, dat mag toch niet.
quote:Bedoel The Sweet die met Fox on the run op #43 staan?
Op vrijdag 25 oktober 2002 12:36 schreef dolle_hond het volgende:
hebben ze het bij radio 2 toch zo kunnen manipuleren dat de Sweet fans geschrapt zijn! Stel je voor dat er andere toppers zouden komen, dat mag toch niet.
Geen echte verrassingen. Maar ik luister toch.
quote:ja die miste ik ook al...
Op vrijdag 25 oktober 2002 12:37 schreef Tokus het volgende:
ongelofelijk dat Kiss er niet in staat...
quote:het staat op Dynasty uit 1979, dus dat valt in de jaren 70 he...
Op vrijdag 25 oktober 2002 12:41 schreef ZixS het volgende:[..]
ja die miste ik ook al...
ik dacht dat "I was made for loving you" zo'n grote hit was?
wanneer was dat dan?
quote:op m'n 7" single die ik heb staat ook 1979, dus in principe zou hij in de lijst van de jaren 70 horen.
Op vrijdag 25 oktober 2002 12:51 schreef JeroenDega het volgende:
Die staat op de plaat die eind 79 is uitgebracht. Ik gok dat het dus net jaren 80 was toen hij in de hitparades stond. Het hangt er om...
quote:No way... Bohemian Rhapsody is de terechte nummer 1!!!
Op vrijdag 25 oktober 2002 12:44 schreef Jassie het volgende:
Geen Kinks met Lola?
Ik vind het een schande dat de Eagles niet op 1 staan. Toch echt wel het beste nummerallertijden Hotel California.
Volgende keer beter he.
quote:Het nummer kwam de top40 binnen in week 25 van 1979 dus.... maar ja er passen maar 70 nummers is een top 70 he, blijkbaar is Kiss net niet populair genoeg meer.
Op vrijdag 25 oktober 2002 12:51 schreef JeroenDega het volgende:
Die staat op de plaat die eind 79 is uitgebracht. Ik gok dat het dus net jaren 80 was toen hij in de hitparades stond. Het hangt er om...
Overigesn mis ik vooral the Shirts, Police, Earth & fire, Suzi Quatro... maar ja.
quote:Had radio3 deze lijst samengesteld, dan had Kiss, Police er wel ingestaan en waarschijnlijk ook meer hippe 70 disco's zoals Staying live (die er wel instaat)
Op vrijdag 25 oktober 2002 13:03 schreef ranja het volgende:[..]
Het nummer kwam de top40 binnen in week 25 van 1979 dus.... maar ja er passen maar 70 nummers is een top 70 he, blijkbaar is Kiss net niet populair genoeg meer.
Overigesn mis ik vooral the Shirts, Police, Earth & fire, Suzi Quatro... maar ja.
Maar ik vind 'm best zo.
Is het origineel niet van ELO? Natuurlijk mogen er wel covers in een lijst voorkomen, maar ik zou als samensteller er voor hebben gekozen om deze niet in de lijst van nummers te zetten waar op gestemd mag worden...
quote:Van ELO? Dacht het niet.
Op vrijdag 25 oktober 2002 13:10 schreef JeroenDega het volgende:
Ik zie:
30 Status Quo Roll over lay down 1975 54 23Is het origineel niet van ELO? Natuurlijk mogen er wel covers in een lijst voorkomen, maar ik zou als samensteller er voor hebben gekozen om deze niet in de lijst van nummers te zetten waar op gestemd mag worden...
quote:Maar Radio 3 is alleen voor mensen wiens ouders de jaren 70 hebben meegemaakt!
Op vrijdag 25 oktober 2002 13:09 schreef Vamos het volgende:
Had radio3 deze lijst samengesteld, dan had Kiss, Police er wel ingestaan en waarschijnlijk ook meer hippe 70 disco's zoals Staying live (die er wel instaat)
Overigens zijn 70 platen eigenlijk heel weinig, dus het is wel logisch dat er veel bekende niet in staan. Dat weet ik sinds ik mijn top 100 gemaakt heb, gisteren.
quote:Vandaar ook dat de top 2000 aan het einde van het jaar zo leuk is, van 2000-100 ongeveer en daarna wordt het weer het standaard werk.
Op vrijdag 25 oktober 2002 14:29 schreef Zander het volgende:
Het is op zich wel een aardige lijst, maar wel erg, erg voorspelbaar.
quote:Sorry, even in de war...
Van ELO? Dacht het niet. Volegns mij is de enige cover die er in staat Denis van Blondie. En daar wil je niet zonder
quote:Jaa! Een analyse:
Op vrijdag 25 oktober 2002 14:34 schreef ranja het volgende:[..]
Vandaar ook dat de top 2000 aan het einde van het jaar zo leuk is, van 2000-100 ongeveer en daarna wordt het weer het standaard werk.
quote:Precies! en de leukste nummers zijn altijd om 3 uur 's nachts
Op vrijdag 25 oktober 2002 15:16 schreef Jane het volgende:
De Top 2000 is voor mij echt HET radio-evenement van de laatste paar jaar! Alleen, ik blijf het zeggen, het is jammer dat je hem nooit helemaal kunt horen. Zelfs de sterkste koffie is daar niet tegen opgewassen.
quote:Stemmen allemaal!
Op vrijdag 3 oktober 2003 20:26 schreef een zeer gewaardeerde fokker het volgende:
Volgende week is de week van de jaren '70 weer op Radio 2. Onderzoek van Maurice de Hond heeft uitgewezen dat 90% van de Fokkers nog niet was geboren in de jaren '70, en dat 78% de muziek 'geen fuck aan vindt'. Degenen die wel enige binding hebben met dit decennium, kunnen weer stemmen voor de Top 70 van de jaren '70. Deze lijst wordt op mijn verjaardag uitgezonden, en kan door jou!!! samengesteld worden op de site van Radio 2.
Willen jullie alsjeblieft Judas Priest - Rocka Rolla invoeren als eigen keuze?
Blondie - Hanging on the telephone (1979)
Earth & Fire - Memories (1972)
Free - All right now (1970)
Knack - My sharona (1979)
Mother's Finest - Piece of the rock (1978)
Nina Hagen - Unbeschreiblich weiblich (1979)
Plastic Bertrand - Ca plane pour moi (1978)
Police - Can't stand losing you (1978)
Suzi Quatro - If you can't give me love (1978)
Ten years after - I'm going home (1971)
eigen keus:
Shirts - Laugh and walk away
David Bowie - Heroes (1977)
Doors - Riders on the storm (1971)
Neil Young - Like a hurricane (1976)
ABBA - Eagle (1978)
Ace - How long (1974)
Procol Harum - Conquistador (1972)
Paul McCartney & Wings - Band on the run (1974)
Gilbert O'Sullivan - Matrimony (1972)
Fleetwood Mac - You make loving fun (1978)
Piglets - Johnny Reggae (1971)
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |