Hier "leeft" de maatschappij van. Jaartje of wat geleden een item op tv geweest. Ik heb geen ervaringen met het aanpassen.quote:Op zaterdag 30 augustus 2014 21:56 schreef utrecht1970 het volgende:
Wordt een duur foutje dan 110 euro
Ook een idee!quote:Op zaterdag 30 augustus 2014 22:20 schreef Renzoku het volgende:
Nieuw paspoort aanvragen is goedkoper
Haha, slim.quote:Op zaterdag 30 augustus 2014 22:20 schreef Renzoku het volgende:
En dan? Veranderd niks aan de naam toch?quote:Op zaterdag 30 augustus 2014 22:20 schreef Renzoku het volgende:
Het paspoort wel. De naamswijziging is duur en kost veel tijd.quote:Op zaterdag 30 augustus 2014 22:20 schreef Renzoku het volgende:
Als je in Nederland getrouwd bent is dat niet mogelijk, je kan wel de naam van je partner aannemen maar op de officiële documenten blijft de meisjesnaam staan.quote:Op zaterdag 30 augustus 2014 22:33 schreef ADQ het volgende:
Overigens heeft mijn vrouw dit probleem niet. Ze heeft officieel alleen mijn achternaam.
Mochten we ooit een reisbureau gebruiken moet ik dus oppassen dat we haar meisjesnaam niet geven.
Tegenwoordig niet meer toch? Omdat hij nu 10 jaar geldig is.quote:Op zaterdag 30 augustus 2014 22:20 schreef Renzoku het volgende:
Nu tientje duurder.quote:Op zaterdag 30 augustus 2014 22:39 schreef nikky het volgende:
[..]
Tegenwoordig niet meer toch? Omdat hij nu 10 jaar geldig is.
Geruchten...weet niet of het waar is.
En dat ben ik niet.quote:Op zaterdag 30 augustus 2014 22:37 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
Als je in Nederland getrouwd bent is dat niet mogelijk,
En dat zou legaal zijn in Nederland? Kerkelijk geneuzel is toch sowieso niks waard?quote:Op zaterdag 30 augustus 2014 22:50 schreef ADQ het volgende:
[..]
En dat ben ik niet.
Zuid Afrika, in de kerk(ben niet gelovig) met huwelijksreis naar Kruger.
Totaal legaal, een huwelijk voor de burgerlijke stand is daar juist bijna niets waard. Omgekeerde wereld, maar goed, je zit ook aan de andere kant van de wereld.quote:Op zaterdag 30 augustus 2014 23:00 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
En dat zou legaal zijn in Nederland? Kerkelijk geneuzel is toch sowieso niks waard?
Ik was laatst boodschappen doen in Pucket, dat was ook bijzonder. Heerlijke cola daar.quote:Op zaterdag 30 augustus 2014 23:04 schreef ADQ het volgende:
[..]
Totaal legaal, een huwelijk voor de burgerlijke stand is daar juist bijna niets waard. Omgekeerde wereld, maar goed, je zit ook aan de andere kant van de wereld.
Bij Ryanair?!quote:Op zondag 31 augustus 2014 14:04 schreef Moass het volgende:
Hier ook eens gebeurd, gaat je geen geld kosten.
Gewoon bij de controle doen alsof je er niet bij stil hebt gestaan en het een domme fout van je is geweest.
En dan zeggen ze "Helaas mevrouw, ongeldig ticket. Volgende !"quote:Op zondag 31 augustus 2014 14:04 schreef Moass het volgende:
Hier ook eens gebeurd, gaat je geen geld kosten.
Gewoon bij de controle doen alsof je er niet bij stil hebt gestaan en het een domme fout van je is geweest.
Kleine kick omdat mij dit zojuist natuurlijk is gebeurd. Baal natuurlijk als een stekkerquote:Op maandag 1 september 2014 17:05 schreef Me_Wesley het volgende:
Als je aangetrouwde naam gewoon in je paspoort staat (e/v) dan hoef je niet eens je ticket aan te passen.
Welke naam had volgens jou dan op de ticket moeten staan?quote:Op zondag 31 augustus 2014 20:04 schreef karr-1 het volgende:
[..]
En dan zeggen ze "Helaas mevrouw, ongeldig ticket. Volgende !"
Geen oud topic. Voor mij reuzeactueel op het moment.quote:Op zondag 19 juli 2015 19:35 schreef Cracka-ass het volgende:
NIET vooraf regelen, dan moet je het standaard proces door.
Ga op het vliegveld naar de balie, daar knijpen ze vaak een oogje toe en krijg je kosteloos een aantekening/sticker.
Nieuwe ticket kopen wellicht ook? (Het is ryanair ...)quote:Op zaterdag 30 augustus 2014 22:20 schreef Renzoku het volgende:
Niet voor degene die dit oude topic omhoog heeft gehaald.quote:
Oeps.quote:Op zondag 19 juli 2015 21:29 schreef Norma_Jeane het volgende:
[..]
Niet voor degene die dit oude topic omhoog heeft gehaald.
In mijn paspoort staat ook meneer familienaam, echtgenoot van partnernaamquote:Op zondag 19 juli 2015 19:40 schreef Leandra het volgende:
[..]
Welke naam had volgens jou dan op de ticket moeten staan?
In je paspoort staat altijd Mientje Meisjesnaam
En daaronder echtgenote van Jongensnaam.
That is als je gekozen hebt zijn naam de gebruiken.
Prima, maar ik neem aan dat je ze wel beiden mag gebruiken op de ticket?quote:Op zondag 19 juli 2015 22:03 schreef karr-1 het volgende:
[..]
In mijn paspoort staat ook meneer familienaam, echtgenoot van partnernaam
Een vliegticket staat toch echt op familienaam en niet op partnernaam
Dat is juist volkomen begrijpelijk voor budget airlines.quote:Op zondag 19 juli 2015 22:07 schreef ProfielAnoniem het volgende:
Morgen maar eens bellen en het beste er van hopen. Toch ergens onbegrijpelijk dat anno 2015, je voor een vliegticket die 3 maanden later is, geen wijziging meer mag/kan doorvoeren.
Qatar & BA zijn nu niet echt budget airlines hequote:Op zondag 19 juli 2015 22:35 schreef Hallmark het volgende:
Dat is juist volkomen begrijpelijk voor budget airlines.
Ohquote:Op zondag 19 juli 2015 22:42 schreef _Arthur het volgende:
[..]
Qatar & BA zijn nu niet echt budget airlines he
quote:Als u naar een Schengenland reist, dan hoeft u alleen uw boarding card te laten zien. Tussen de Schengen-landen zijn afspraken gemaakt over vrij verkeer van personen en goederen.
Schengenlanden
De Schengenlanden zijn: België, Denemarken, Duitsland, Estland, Finland, Frankrijk, Griekenland, Hongarije, Italië, Letland, Liechtenstein, Litouwen, Luxemburg, Nederland, Noorwegen, Malta, Oostenrijk, Polen, Portugal, Slovenië, Slowakije, Spanje (incl. de Canarische eilanden), Tsjechië, IJsland, Zweden en Zwitserland.
Das gek, ik moest altijd gewoon mijn ID laten zien hoorquote:Op maandag 20 juli 2015 09:24 schreef Ton76 het volgende:
Vlieg je naar een "Schengenland"? Zo ja, dan is er GEEN paspoortcontrole.
Strikt genomen zou je je paspoort gewoon thuis kunnen laten.
Maar ik zou dan het risico gewoon nemen, ze vragen toch niet om je paspoort, alleen je boarding card.
[..]
Bij security, vanaf bijvoorbeeld Schiphol???quote:Op maandag 20 juli 2015 09:33 schreef Messina het volgende:
[..]
Das gek, ik moest altijd gewoon mijn ID laten zien hoor
Dat de marechaussee je identiteit niet controleert betekent niet dat de airline dat ook niet doet. Zeker clubs als RyanAir vragen bij het inchecken danwel boarden je ticket/boardingpass en ID.quote:Op maandag 20 juli 2015 09:24 schreef Ton76 het volgende:
Vlieg je naar een "Schengenland"? Zo ja, dan is er GEEN paspoortcontrole.
Strikt genomen zou je je paspoort gewoon thuis kunnen laten.
Maar ik zou dan het risico gewoon nemen, ze vragen toch niet om je paspoort, alleen je boarding card.
[..]
Goed punt, daar had ik even geen rekening mee gehouden in dit verhaal. De laatste keren dat ik vloog was met KLM en SAS, en daar vond geen airline check plaats.quote:Op maandag 20 juli 2015 10:20 schreef NewHorizon het volgende:
[..]
Dat de marechaussee je identiteit niet controleert betekent niet dat de airline dat ook niet doet. Zeker clubs als RyanAir vragen bij het inchecken danwel boarden je ticket/boardingpass en ID.
Geen idee, maar het werd mij door het reisbureau sterk afgeraden om problemen te voorkomenquote:Op zondag 19 juli 2015 22:34 schreef Leandra het volgende:
[..]
Prima, maar ik neem aan dat je ze wel beiden mag gebruiken op de ticket?
Als in allebei achter elkaar.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |