abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 13 september 2014 @ 19:26:35 #301
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_144492398
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2014 19:17 schreef DigitaleDierenArts het volgende:

[..]

Te kort aan vitamine C kan. Krijgen zij dagelijks een tabletje van vit. C? Dat moet je geven ook al zit het in het voer en groente.
Zeer waarschijnlijk is het toch een trauma geweest (bv idd met de ondersnijtanden achter de tralies blijven haken). In principe groeien deze tanden heel snel aan, binnen een paar weken is het al aangegroeid. Als zij niet meer groeien, betekent het dat de tandenwortels beschadigd waren. Hou de bovensnijtanden idd in de gaten. Maar zij hoeven niet altijd automatisch bijgeknipt te worden hoor, soms gaat het wel goed.
Dank je voor je reactie. Vitamine c zat ik ook al aan te denken. Maar ik heb in totaal negen cavia's oud zien worden zonder ooit een tabletje te hebben gehad, en allen met een perfect gebit. Maar ik zal voor de zekerheid kijken of ze zo'n tabletje lust. Zou het kunnen dat ze in de dierenwinkel te weinig vitamine c kreeg en dat de gevolgen nu pas komen? En groeien de tanden wel vanzelf mooi recht aan, of bestaat de kans dat ze scheef gaan groeien?
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')