Hahaha. Doggie heeft net 5 minuten dr neus geprobeerd af te likken, maar dat plekje kan ze echt precies niet bij.quote:Op vrijdag 12 september 2014 11:34 schreef DigitaleDierenArts het volgende:
[..]
Lekker, zegt de doggie![]()
Komt vast wel goed
Weet niet, maar ben inmiddels met de hele familie Turk bij de dierenarts geweest, Sari-kiz voor haar leeftijd, hij zei al, die kan nog wel even mee.quote:Op donderdag 11 september 2014 22:09 schreef DigitaleDierenArts het volgende:
[..]![]()
Dat wordt steeds triester hoor![]()
Een pup van de ongewenst drachtige tiener-hondenmoeder, opgegroeid op macaroni en met de ingegroeide halsband.Ik mag dan hopen dat de teef direct gesteriliseerd is, anders gaat dit verhaal zich telkens herhalen...
Dat is gewoon zijn oorsmeer. Eventueel een oorreiniger gebruiken (bijv. die van Beapharquote:Op vrijdag 12 september 2014 12:26 schreef deedeetee het volgende:
Joop loopt lijkt de laatste tijd last van jeukende oortjes te krijgen. Vandaag loopt hij regelmatig met zijn oren te schudden. Ze zijn niet vies van binnen dat controleer ik regelmatig , maar toen ik er met mijn vinger in ging kreeg ik een paar zwarte bolletjes te zien ? Hellup wat heeft hij nou weer ?
quote:Op vrijdag 12 september 2014 12:40 schreef LittleLady het volgende:
[..]
Weet niet, maar ben inmiddels met de hele familie Turk bij de dierenarts geweest, Sari-kiz voor haar leeftijd, hij zei al, die kan nog wel even mee.
Jicho hing uiteraard de hond uit met de aanstelleritis en gedroeg zich als een echte vent met een splinter in de vinger.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.quote:Shengye is nagekeken, zag en klonk gezond, maar hij zei al dat dit een vrij kleine hond bleef. zij gedroeg zich rustig en liet net als Sari-kiz alles toe, pas als ze volledig uitgegroeid is zal ze voor sterilisatie gaan. Jicho krijgt over een poosje een castratie chip. Zodra hij uitgegroeid is ook volledige castratie.
Sari-kiz mag dus gewoon lekker zichzelf blijven, dus hier geen rare oeps nestjes of gelukkig rare dingen![]()
Ja, dat lijkt op de verschijnselen van dementie. Bij de katten noemen wij echt eigenlijk geen dementie maar geriatric cognitive dysfuntion syndrome.quote:Op vrijdag 12 september 2014 13:23 schreef Gwywen het volgende:
Hoi DDA, hoe kun je merken of een oudere kat dement/seniel begint te worden?
Wij merken dat Poedie steeds vaker een soort "dommig" gedrag gaat vertonen, bijv. niet meer weten welke kant op te moeten lopen als ze eten krijgen (rent dan bijv. de tuin in), maar ook op plekken gaan zitten waar ze niet mag (en waar ze ook nooit zat, want dat wist ze) en elke keer als je haar daar weghaalt, meteen weer terug op die plek gaan zitten, tot tien keer toe of vaker. Net of ze het direct weer vergeten is of zo.
Foto's hieronder als je op het linkje van m'n blog klikt![]()
Ben dan erg benieuwd wat het is!quote:Op vrijdag 12 september 2014 12:11 schreef Sorella het volgende:
[..]
Oja vergeten dat je dat al eerder gevraagd had, pupillen reageren normaal
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dank je wel.quote:Op vrijdag 12 september 2014 11:10 schreef DigitaleDierenArts het volgende:
[..]
Foto helpt![]()
Ja, je kan gerust Milbemax en Stronghold tegelijkertijd gebruiken. Stronghold wel op de huid en Milbemax oraal heMilbemax pakt ook de lintwormen aan.
Als je tegen spoelwormen wil behandelen is Stronghold echt voldoende, en hoef je geen Milbemax erbij te geven. Als de poezel vlooein heeft of op muizen jacht, dan is er wel een kans dat zij ook lintwormen heeft.
Stronghold wordt goed opgenomen als het maar contact heeft met de huid. Binnen 2 uur is het opgenomen in het bloedbaan.
quote:
quote:Ik kom terug van vakantie en heb gelijk een zieke kat.
[ afbeelding ]
Vanmiddag naar de dierenarts. Een echt vechtersbaasje is het ( is niet de eerste keer dat hij een abces heeft) Hij lijkt niet te beseffen dat hij maar 3.5 kg weegt en de buurtkat 6-7 kilo. Gelukkig voor hem had ik nog wat novacam.
Bedankt voor je snelle antwoord!quote:Op vrijdag 12 september 2014 13:34 schreef DigitaleDierenArts het volgende:
[..]
Ja, dat lijkt op de verschijnselen van dementie. Bij de katten noemen wij echt eigenlijk geen dementie maar geriatric cognitive dysfuntion syndrome.
Verder kopieer ik gewoon mijn antwoord uit een ander deel![]()
De verschijnselen kunnen zijn: desoriëntatie (de poes weet niet waar zij is, of bijv. waar haar kattenbak is), plassen/poepen op vreemde plekken, vocalisatie (schreeuwen) enz. De recente onderzoeken doen vermoeden dat toch minimaal 50% van de katten ouder dan 15 jaar een of meerdere symptomen gaan vertonen. De precieze oorzaak weten wij nog niet helemaal, waarschijnlijk iets met slechtere doorbloeding van de hersenen. Bij de mensen weten zij natuurlijk ook nog niet 100% waarom oudere mensen dement worden.
In mensen wordt wel veel onderzoek gedaan of je iets met de voeding kan doen om dit probleem te voorkomen. Blijkbaar is het eten van anti-oxidanten goed, dus vitamine C, E, Beta-caroteen, Omega 3 vetzuren, L-carnitine. Bij de honden en de katten zijn er ondertussen een paar onderzoeken gedaan en deze stoffen lijken er ook nuttig te zijn. Dus bijvoorbeeld zalmolie voor de kat en vitamines met L-carnitine/Vit. E (van Beaphar)
Verder moet je niet te veel in huis veranderen, vaste routine aanhouden. Maar ook proberen om je kat geestelijk uit te dagen, dus hersenspelletjes met haar doen op haar niveau.
Het is verstandig om je kat te laten controleren op andere "geriatrische" aandoeningen, zoals hoge bloeddruk, suikerziekte, schildklierproblemen en nierproblemen (een bloedonderzoek en drukmeting dus).
Nou, ziet Poedie op de foto's niet als een schildklierpatientZij heeft zeg maar behoorlijke show-conditie. Net als meneer Pluis
Meneer Poef is wel wat atletekier gebouwd, zo te zien
Mooie poezels! En zij hebben zo te zien prachtig poezenleven bij jou!
quote:Op vrijdag 12 september 2014 13:42 schreef Gwywen het volgende:
[..]
Bedankt voor je snelle antwoord!![]()
Die zalmolie ga ik voor kijken en spelen zal ik ook wat vaker met haar doen. Overigens is ze (van tijd tot tijd) gelukkig nog wel heel speels, als dit inderdaad kattendementie is zit 't volgens mij echt nog in een heel vroeg stadium, maar het gedrag begint ons de laatste tijd wel op te vallen. Laatst heeft ze ook in de wasmand geplast (op de vuile was gelukkig), dat had ik er zelf nog niet mee in verband gebracht eigenlijk.
Ik wilde je ook nog bedanken voor je uitgebreide reactie per DM over de schildklierkat en de kosten (dat was voor je vakantie). We weten nog niet wat m'n schoonzus met de kat wil aanvangen maar de optie staat nog steeds open dat hij z'n laatste jaren bij ons komt wonen.
Oh, pardonquote:(P.S. Meneer Pluis is een mevrouw. Een nogal forse mevrouw, dat wel)
quote:Op vrijdag 12 september 2014 13:12 schreef DigitaleDierenArts het volgende:
[..]
Hahaha hij begon al 4 meter voor de ingang zich aan te stellen, zelfs Shengye keek van wtf? Hij lag erbij alsof we het idee hadden om hem zonder verdoving ter plekke te castreren, daarna nog drama maken terwijl hij de prik allang had gehad.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.[..]
Vriendin van me heeft ook een Kangal reu en die zei al, ja dat doet die van mij ook.
Gekke is, ik kom er regelmatig om hem te wegen, dus er gebeurd niets, weegschaal op, weegschaal af en naar huis en nog een heel drama maken
Maar over 3 week weer enten, dan hebben ze de eerste 3 gehad en zijn ze er weer een poos vanaf, dan is Jicho de eerst volgende voor zijn castratie chip, dan kan hij weer een heel circus uitvoeren.
Laat ik nou stom toevallig al een flesje Beaphar oorreiniger voor Nell in huis hebbenquote:Op vrijdag 12 september 2014 13:07 schreef DigitaleDierenArts het volgende:
[..]
Dat is gewoon zijn oorsmeer. Eventueel een oorreiniger gebruiken (bijv. die van Beaphar). Geen watenstaafjes gebruiken!
Als hij maandag nog met de oren schudt, toch even naar de dierenarts.
SPOILER: Foto's van de parasiet.Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
Hier gaan ze altijd door de gootsteenquote:Op vrijdag 12 september 2014 17:17 schreef oh-oh het volgende:
Yups, volle teek, verbranden die handel!
quote:
quote:Op vrijdag 12 september 2014 17:17 schreef oh-oh het volgende:
Yups, volle teek, verbranden die handel!
Oh, oké. En nu? Rondje tekenen rond de plek waar hij zat en kijken of de bult groter wordt of niet? Zoiets toch?quote:Op vrijdag 12 september 2014 17:28 schreef Valerie. het volgende:
[..]
Hier gaan ze altijd door de gootsteen
Naw, volgens mij hoeft dat niet bij honden. Dacht dat honden het of niet kunnen krijgen of dat het bijna nooit zo is...quote:Op vrijdag 12 september 2014 17:33 schreef Rezania het volgende:
[..]
[..]
[..]
Oh, oké. En nu? Rondje tekenen rond de plek waar hij zat en kijken of de bult groter wordt of niet? Zoiets toch?
Heb hem trouwens door de wc gespoeld.
Jawel, honden kunnen ook lyme krijgen!quote:Op vrijdag 12 september 2014 17:47 schreef Valerie. het volgende:
[..]
Naw, volgens mij hoeft dat niet bij honden. Dacht dat honden het of niet kunnen krijgen of dat het bijna nooit zo is...
Ik dacht dat het of niet was of dat het niet zo vaak voorkomt. Komt het wel redelijk veel voor?quote:Op vrijdag 12 september 2014 19:06 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Jawel, honden kunnen ook lyme krijgen!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |