abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 30 augustus 2014 @ 23:36:04 #126
430880 mig72
De Professional
pi_144006079
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 23:33 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Dus dan zijn al die artsen bij de blarenpost op de 4 daagse helemaal verkeerd bezig? Die ontbreekt iedere medische kennis? Die jij wel hebt? Geef daar nu eens antwoord op.
Dat artsen zoiets en dan op massaal niveau uit zouden voeren lijkt mij onwaarschijnlijk. Ik kan geen een reden bedenken om zoiets te prikken behalve sportprestaties. Dan nog moet hij netjes en volledig geïsoleerd worden door verband.
  zaterdag 30 augustus 2014 @ 23:36:46 #127
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_144006114
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 23:33 schreef mig72 het volgende:

[..]

Dit topic is helemaal niet meer serieus te nemen als de hele lijst van betrokkenen.wordt weggehaald in het belang van privacy van mogelijke verdachten en daarbij dwingt lezers een andere richting op te gaan qua scenario.
Ga daar nou niet wéér over jammeren.. Ga naar FB of pm/dm Lavenderr of zorg dat jij de laatste post hebt en een nieuw topic kunt openen en in de OP kunt zetten wat je graag wil. ^O^
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_144006169
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 23:36 schreef mig72 het volgende:

[..]

Dat artsen zoiets en dan op massaal niveau uit zouden voeren lijkt mij onwaarschijnlijk. Ik kan geen een reden bedenken om zoiets te prikken behalve sportprestaties. Dan nog moet hij netjes en volledig geïsoleerd worden door verband.
Ik heb best vaak blaren op mijn voeten gehad. Ik prik ze altijd zelf lek. Doet effe een dagje pijn maar daarna komt er huid overheen en voel je er veel minder van. Nog nooit ontstekingen of iets dergelijks gehad.
pi_144006187
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 23:35 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Wel weer "de" rivier? Welke rivier? Er is niet 1 rivier, en al helemaal geen die van de Mirador/CD naar beneden loopt en die je alleen maar stoomopwaarts/bergopwaarts hoeft te volgen.. :N

Verdwalen is écht kut en vaak loop je dan ongemerkt in rondjes.. En de vraag is of ze terug wilden naar de CD/Mirador of dachten dat ze juist eerder hulp (nederzettingen) zouden vinden door stroomafwaarts te gaan.

Zelfs als ze beseffen (en dat lijkt me wel) dat ze iig weer bergop zouden moeten, dan nog kan eea tegenzitten (te steile wanden, ondoordringbaar woud zonder machetes, whatever) en kunnen ze heel ergens anders uitkomen dat op de Mirador met dat fijne duidelijke pad :)
Het broekje is bij een oversteek en dus op het pad gevonden terwijl de noodoproep ver voor de rivier geweest moet zijn waar die oversteek was.
pi_144006274
Is bekend of het nog mogelijk was om de camera op vingerafdrukken te checken? (Excuses als dit ook al besproken was)
  zaterdag 30 augustus 2014 @ 23:40:45 #131
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_144006296
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 23:38 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Het broekje is bij een oversteek en dus op het pad gevonden terwijl de noodoproep ver voor de rivier geweest moet zijn waar die oversteek was.
Ja, ik wéét waar Kris' jeansshort is gevonden. En ik weet ook dat er heel veel noodoproepen zijn gedaan, en niet allen op dezelfde dag.
pi_144006365
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 23:36 schreef mig72 het volgende:

[..]

Verband? Zo'n rolletje bedoel je? En welke raad je dan aan? Hydrofiel gaasverband, elastisch hydrofiel windsel, cambric zwachtel of zou een gaaspleister ook voldoen? Of zou je juist eerder neigen naar de secondskin?
  zaterdag 30 augustus 2014 @ 23:42:15 #133
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_144006366
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 23:40 schreef BijDePinken het volgende:
Is bekend of het nog mogelijk was om de camera op vingerafdrukken te checken? (Excuses als dit ook al besproken was)
Nee. We weten bijzonder weinig (lees: niks) over de onderzoeken afgezien van wat spaarzame uitkomsten (resten in schoen Lisanne waren van Lisanne, heupbot was van Kris etc)
  zaterdag 30 augustus 2014 @ 23:42:49 #134
430880 mig72
De Professional
pi_144006390
De verzorging van blaren in 3 stappen
Stap 1. Reinigen
Dichte blaar: Het is beter om
een blaar niet open te prikken, want dan heb je meer kans op een infectie. Als de blaar op een plek zit waar wrijving ontstaat, dan kun je ‘m beter wel openprikken.

http://www.betadine.nl/blaren
  zaterdag 30 augustus 2014 @ 23:43:10 #135
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_144006399
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 23:33 schreef mig72 het volgende:

[..]

Dit topic is helemaal niet meer serieus te nemen als de hele lijst van betrokkenen.wordt weggehaald in het belang van privacy van mogelijke verdachten en daarbij dwingt lezers een andere richting op te gaan qua scenario.
Er is nooit iets weggehaald uit de OP behalve dingen die achterhaald of overbodig waren. En wijzigingen zijn vaak expliciet aangegeven in posts.

→ Kijk in de OP bij 'Betrokkenen (getuigen dan wel verdachten)'
→ Klik op de spoiler
→ Klik op 'samenvatting'.
Op woensdag 10 september 2025 schreef ChocoFan het volgende:
Jij en domni nog een setje? volgens mij wel *;
pi_144006492
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 23:40 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Ja, ik wéét waar Kris' jeansshort is gevonden. En ik weet ook dat er heel veel noodoproepen zijn gedaan, en niet allen op dezelfde dag.
Nu begrijp jij mij niet denk ik.

Als ze verdwaald zijn en dat de reden is geweest van de eerste noodoproep, dan hebben ze dus het pad weer gevonden. Een (kabel)brug = pad tenslotte en het broekje kan niet vóór de noodoproep daar terecht gekomen zijn, daar was het te ver voor.
  zaterdag 30 augustus 2014 @ 23:45:13 #137
430880 mig72
De Professional
pi_144006496
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 23:40 schreef BijDePinken het volgende:
Vingerafdrukken bestaan ssowieso niet meer na 2 maanden onder de blote hemel in een jungle.
pi_144006613
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 23:38 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Vraag is dan ook;

Wisten K&L dat het pad bij de oversteek hetzelfde pad was als die van de top van de Mirador

Als ze verdwaalt waren en uiteindelijk (op wat voor manier dan ook) weer op/bij 'een' pad komen kan je je afvragen of je meteen weet/denkt dat dat hetzelfde/goede pad is en dat er uberhaupt maar één pad is. Kan me voorstellen dat je hevig gaat twijfelen als je verdwaalt bent.

Zeker als verdwaling paar dagen duurt en je komt uiteindelijk bij een pad bij de rivier vind ik het geen gekke gedachte dat je verder stroomafwaarts gaat omdat je de hoop hebt dichtbij een dorp of iets dergelijks te zijn.

De gedachte 'ze waren bij de rivier en dus bij het goede pad' klinkt allemaal wel logisch voor ons, maar dat hoeft voor hun helemaal niet zo geweest te zijn. Vergeet niet dat wij (inmiddels) allemaal redelijk goed weten wat er zich allemaal achter de Mirador bevindt. Schat de kans heel groot in dat K&L geen enkele informatie hadden wat daar allemaal is.
  zaterdag 30 augustus 2014 @ 23:47:52 #140
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_144006645
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 23:45 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Nu begrijp jij mij niet denk ik.

Als ze verdwaald zijn en dat de reden is geweest van de eerste noodoproep, dan hebben ze dus het pad weer gevonden. Een (kabel)brug = pad tenslotte en het broekje kan niet vóór de noodoproep daar terecht gekomen zijn, daar was het te ver voor.
Ik denk dat ik je best begrijp,maar het niet per se met je eens ben ;)

Er zijn meerdere noodoproepen gedaan op meerdere dagen. En wie zegt dat je (en zeker als je geen verbinding krijgt met "hulptroepen") maar de hele tijd op het punt blijft waar je je gerealiseerd hebt dat je verdwaald bent?
pi_144006655
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 23:42 schreef mig72 het volgende:
Als de blaar op een plek zit waar wrijving ontstaat, dan kun je ‘m beter wel openprikken.
Dat zeg ik toch. :O
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 22:14 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Zucht. Blaren die hinderlijk zijn of knellen door de locatie mag je doorprikken.
Mij lijkt het trouwens gewoon wat zwelling/vocht door veel te hebben gelopen.
:O

Ga je dan nu eindelijk eens ophouden met dit off topic temper gedoe?
  zaterdag 30 augustus 2014 @ 23:48:12 #142
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_144006664
  zaterdag 30 augustus 2014 @ 23:48:45 #143
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_144006687
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 23:47 schreef Stupidisco het volgende:

[..]

Vraag is dan ook;

Wisten K&L dat het pad bij de oversteek hetzelfde pad was als die van de top van de Mirador

Als ze verdwaalt waren en uiteindelijk (op wat voor manier dan ook) weer op/bij 'een' pad komen kan je je afvragen of je meteen weet/denkt dat dat hetzelfde/goede pad is en dat er uberhaupt maar één pad is. Kan me voorstellen dat je hevig gaat twijfelen als je verdwaalt bent.

Zeker als verdwaling paar dagen duurt en je komt uiteindelijk bij een pad bij de rivier vind ik het geen gekke gedachte dat je verder stroomafwaarts gaat omdat je de hoop hebt dichtbij een dorp of iets dergelijks te zijn.

De gedachte 'ze waren bij de rivier en dus bij het goede pad' klinkt allemaal wel logisch voor ons, maar dat hoeft voor hun helemaal niet zo geweest te zijn. Vergeet niet dat wij (inmiddels) allemaal redelijk goed weten wat er zich allemaal achter de Mirador bevindt. Schat de kans heel groot in dat K&L geen enkele informatie hadden wat daar allemaal is.
^O^
pi_144006710
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 23:48 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Niet weer -O-
This rockshelter site is located less than 1 km upstream from Trapiche rockshelter on the west side of the Rio Chiriqui 17 km outside of Boquete
pi_144006795
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 23:49 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

_O-
This rockshelter site is located less than 1 km upstream from Trapiche rockshelter on the west side of the Rio Chiriqui 17 km outside of Boquete

Wel bewoond onder een rots in de buurt waar Lisanne en Kris waren!
  zaterdag 30 augustus 2014 @ 23:51:54 #147
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_144006858
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 23:50 schreef schuschuho het volgende:

[..]

Wel bewoond onder een rots in de buurt waar Lisanne en Kris waren!
Nee -O-

Maar goed speurwerk ^O^
pi_144006889
En haal die rare emoticons maar weg want dit staat gewoon op een forum net als deze!
pi_144006946
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 23:47 schreef Stupidisco het volgende:
Als ze verdwaalt waren en uiteindelijk (op wat voor manier dan ook) weer op/bij 'een' pad komen kan je je afvragen of je meteen weet/denkt dat dat hetzelfde/goede pad is en dat er uberhaupt maar één pad is. Kan me voorstellen dat je hevig gaat twijfelen als je verdwaalt bent.Zeker als verdwaling paar dagen duurt en je komt uiteindelijk bij een pad bij de rivier vind ik het geen gekke gedachte dat je verder stroomafwaarts gaat omdat je de hoop hebt dichtbij een dorp of iets dergelijks te zijn.
Ik denk juist dat ik zelf in zo'n situatie zo ontzettend blij zou zijn dat ik een écht pad heb gevonden dat er geen haar op mijn hoofd zou zijn die er over piekert om ook maar een voet van dat pad af te zetten. Of het nu het pad is waar we vandaan kwamen of niet... een pad dat gebruikt wordt door mensen (=brug) gaat ergens heen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')