abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_144058534
quote:
0s.gif Op maandag 1 september 2014 12:30 schreef Ouder1 het volgende:

Ik vind je huis-tuin-en keuken analyses prachtig om te lezen, maar wat hebben ze met Igor Decraene te maken? Had jij überhaupt al van hem gehoord voordat dit topic geopend werd?
Nul ontopic postings so far van jou in dit topic.

Als je in z'n algemeenheid wilt filosoferen over zelfdoding doe dat dan in R&P ofzo. :)
pi_144058809
quote:
0s.gif Op maandag 1 september 2014 12:10 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Voor het gemak zal ik de hoogbegaafden er maar bij halen.
Voor een best grote groep hoogbegaafden is de huidige maatschappij wel degelijk een marteling. Zij ervaren hun leven als dat van een persoon met verlamde benen die 24/7 gepushed wordt te leren lopen en afgerekend wordt op het niet kunnen lopen. Een mens is een kuddedier, de natuur van de mens vereist een sociale cohesie. Als die afwezig is en onbereikbaar blijkt is dat dus gewoon marteling. En de maatschappij is dan de beul.
Van een depressie, een stoornis van stofjes in de hersenen is dan totaal geen sprake.
Vanzelfsprekend zijn er individuen die niet mee kunnen draaien op een 'normale' manier. Maar vooralsnog geldt dit voor de overgrote meerderheid wel. Van schuld is hier nergens sprake, aangezien het een normale gang van zaken is. Altijd zullen bepaalde mensen in de marge geraken, dat is niet te voorkomen, noch is te voorspellen hoe dat voor elk geval uitpakt.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_144058921
quote:
0s.gif Op maandag 1 september 2014 10:56 schreef RM-rf het volgende:
Zulke sporters leven vaak 24x7 voor hun sport en drinken in die tijd geen druppel en hebben vaak ook nauwelijks vet... als ze dan een keertje in een na-seizoen een beetje alcohol drinken, kan het effect erg sterk zijn.
Dat lijkt me ook in dit geval de meest waarschijnlijke verklaring.
Is toch een andere insteek als:

quote:
natuurlijk zal dan zo'n sporter vaak ervoor kiezen helemaal geen feestjes op te zoeken.., enkel, deze jongen was ook 18 en dan zal je soms ook wel degelijk interesse in wat andere sociale contacten hebben en niet enkel alles voor je sport doen.
Ik snap prima dat sporters af en toe ook een verzetje nodig hebben, maar alcohol drinken, terwijl je in voorbereiding bent op het WK is toch wel heel erg ongebruikelijk. Anyway....het wordt nog onderzocht en afwachten maar of er wat meer over de daadwerkelijke toedracht bekend gaat worden.
  maandag 1 september 2014 @ 13:19:27 #104
262 Re
Kiss & Swallow
pi_144059282
quote:
0s.gif Op maandag 1 september 2014 12:25 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Maar dus wel altijd een stoornis? Altijd een psychiatrisch probleem? Maw iemand die zelfmoord wil plegen is gek en als je die stoornis 'maakt' dan is het 'probleem' opgelost?
Zie hier waarom de meeste mensen die met zelfmoordgedachten rondlopen geen hulp willen.. ze worden uit gemakzucht maar voor gek verklaard.

Een oudere die het huis bijna niet uitkomt, moeite heeft met horen, zien en lopen en nooit bezoek krijgt is 'depressief' (nee.. ongelukkig is geen stoornis in stofjes in de hersenen, depressie wel) en moet gewoon een handvol anti-depresiva in de mik gestampt krijgen en dan is het probleem over. Alleen zit die oudere dan nog steeds 24/7 alleen in huis zonder zich verder te kunnen redden dan de absoluut noodzakelijke dingen om in leven te blijven.
Pleegt zo'n oudere zelfmoord (omdat de 'depressie' niet behandelbaar bleek) dan is dat laf (had dan hulp gezocht!) en egoïstisch want de familie, buren e.d. worden dan opeens geconfronteerd met het leed van die oudere. Dat moeten we natuurlijk niet willen.. dat leed moet die oudere bij zich houden en niet op anderen laden.
joh, overdrijf niet zo :D... een bejaarde is niet hetzelfde als een knul van 18 waar behalve zijn depressie verder helemaal niets mis mee was... ik zeg nergens iets over lafheid of gekte... een stoornis is niet hetzelfde als gek zijn... dat maak jij er van
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_144060263
Smartelijk ongeval?
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_144060467
quote:
0s.gif Op maandag 1 september 2014 12:25 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Maar dus wel altijd een stoornis? Altijd een psychiatrisch probleem? Maw iemand die zelfmoord wil plegen is gek en als je die stoornis 'maakt' dan is het 'probleem' opgelost?
Nee. Als het bijvoorbeeld een bipolaire stoornis betreft heeft psychotherapie of een cognitieve behandeling minder zin dan bij iemand die geen stoornis heeft. Het uitgangspunt is nogal anders. Bij een stoornis kan medicatie in eerste instantie meer resultaat bieden dan praten.
pi_144060584
quote:
7s.gif Op maandag 1 september 2014 13:53 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Nee. Als het bijvoorbeeld een bipolaire stoornis betreft heeft psychotherapie of een cognitieve behandeling minder zin dan bij iemand die geen stoornis heeft. Het uitgangspunt is nogal anders. Bij een stoornis kan medicatie in eerste instantie meer resultaat bieden dan praten.
En praten helpt? Daardoor krijgt de bejaarde opeens aanspraak? De pesterijen van jongeren houden opeens op? De werkeloze die zijn dak boven het hoofd dreigt te verliezen krijgt opeens een baan door dat praten? De hoogbegaafde vindt opeens aansluiting? De gescheiden vader krijgt opeens zijn kinderen te zien?

O wacht.. nee.. dat dan weer niet. Ze plegen alleen geen zelfmoord.. niet direct althans.
pi_144060643
Tong80 :*

Ik vind het zó triest dat zo'n jonge jongen liever dood wilde dan wilde leven. Mensen zijn van nature overlevers. En dan op die leeftijd al geen andere uitweg meer zien.

Net als Re ben ik er van overtuigd dat veel zelfmoorden voorkomen hadden kunnen worden. Stoornissen kunnen een doodswens tot gevolg hebben, als je die stoornis kunt behandelen kan de doodswens verdwijnen.

Nu weet ik niet of deze jongen een stoornis had of dat het domweg een impulsieve daad was. De zelfmoord die ik in mijn omgeving heb meegemaakt was allesbehalve impulsief. En het vreet na 10 jaar nog steeds aan me dat niemand haar heeft kunnen "redden".
pi_144060745
quote:
0s.gif Op maandag 1 september 2014 13:57 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

En praten helpt? Daardoor krijgt de bejaarde opeens aanspraak? De pesterijen van jongeren houden opeens op? De werkeloze die zijn dak boven het hoofd dreigt te verliezen krijgt opeens een baan door dat praten? De hoogbegaafde vindt opeens aansluiting? De gescheiden vader krijgt opeens zijn kinderen te zien?

O wacht.. nee.. dat dan weer niet. Ze plegen alleen geen zelfmoord.. niet direct althans.
Praten kan wel degelijk helpen. Ik ben zelf depressief geweest (vanwege pesten) en praten heeft mij laten inzien dat ik ook de moeite waard ben en het leven waard ben.
  Moderator maandag 1 september 2014 @ 14:02:58 #110
8781 crew  Frutsel
pi_144060791
Zullen we het weer een beetje over Igor gaan hebben?

Er zijn vast elders op Fok nog topics te vinden waar zelfdoding besproken kan worden.
  Trouwste user 2022 maandag 1 september 2014 @ 14:20:22 #111
7889 tong80
Spleenheup
pi_144061554
quote:
0s.gif Op maandag 1 september 2014 12:58 schreef Kingstown het volgende:

Had jij überhaupt al van hem gehoord voordat dit topic geopend werd?

Jij wel :?

:T
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  Trouwste user 2022 maandag 1 september 2014 @ 14:22:43 #112
7889 tong80
Spleenheup
pi_144061624
quote:
0s.gif Op maandag 1 september 2014 14:02 schreef Frutsel het volgende:
Zullen we het weer een beetje over Igor gaan hebben?

Er zijn vast elders op Fok nog topics te vinden waar zelfdoding besproken kan worden.
Niemand kende Igor voor zijn dood behalve insiders. Topic zal dan een snelle dood sterven.

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_144061740
quote:
0s.gif Op maandag 1 september 2014 13:57 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

En praten helpt?
Dat zeg ik; soms wel, soms niet. Dat hangt helemaal af van de context en een eventueel ziektebeeld.
  Trouwste user 2022 maandag 1 september 2014 @ 14:29:51 #114
7889 tong80
Spleenheup
pi_144061873
quote:
7s.gif Op maandag 1 september 2014 14:26 schreef Xa1pt het volgende:

Dat hangt helemaal
Of je moet half zelfmoord plegen.

:P
pi_144063115
quote:
15s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 18:33 schreef Leafeon672 het volgende:
[ afbeelding ]
Best triest dat het zelfmoordaantal per 100.000 inwoners in België het hoogste is van West-Europa.
Wauw..is het zo verschrikkelijk om in Groenland te wonen ? :{
"Purple is the last color of the rainbow colors. It means I will trust and love you for a long time"
pi_144063454
quote:
0s.gif Op maandag 1 september 2014 14:20 schreef tong80 het volgende:

[..]

Jij wel :?

:T
Ja. Vorig jaar wereldkampioen geworden en aangezien ik naar het WK wielrennen kijk, weet ik dus wie het is.
  maandag 1 september 2014 @ 15:19:00 #117
359067 Leafeon672
Verzuurde twintiger
pi_144063624
quote:
0s.gif Op maandag 1 september 2014 15:08 schreef DjinN het volgende:

[..]

Blijkbaar. Zuid-Korea en Litouwen doen het ook niet zo goed...
Op dinsdag 26 augustus 2014 00:04 schreef spijkerbroek het volgende:
Taalverkrachting is een misdrijf.
Op maandag 21 september 2020 18:37 zal yvonne het volgende schrijven:
Ik neuk jullie allemaal de moeder.
pi_144063687
quote:
0s.gif Op maandag 1 september 2014 15:08 schreef DjinN het volgende:

[..]

Ik was er twee jaar geleden en sprak er een Deense studente die daar een stage maatschappelijk werk deed. Vooral in de zomer is er veel sprake van zelfmoord. Ik dacht zelf dat het voornamelijk in de winterperiode was wanneer het constant donker is, maar dat is dus niet zo. Wat wel een groot probleem is in de winter, is kindermisbruik. 3 op de 4 vrouwen zijn vroeger misbruikt geweest. Dat gaat over van generatie op generatie. Alcoholisme is ook een veel voorkomend probleem. Het leven is daar zeer geïsoleerd. Er zijn geen wegen tussen dorpen. Dus contact met anderen is er amper. Je kunt alleen vliegen of varen naar andere dorpen, of 's winters met de sneeuwscooter.
Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
pi_144064229
quote:
9s.gif Op maandag 1 september 2014 15:19 schreef Leafeon672 het volgende:

[..]

Blijkbaar. Zuid-Korea en Litouwen doen het ook niet zo goed...
Zuid-Korea kan ik me nog goed voorstellen maar van Groenland had ik het niet verwacht.

quote:
0s.gif Op maandag 1 september 2014 15:20 schreef Felixa het volgende:

[..]

Ik was er twee jaar geleden en sprak er een Deense studente die daar een stage maatschappelijk werk deed. Vooral in de zomer is er veel sprake van zelfmoord. Ik dacht zelf dat het voornamelijk in de winterperiode was wanneer het constant donker is, maar dat is dus niet zo. Wat wel een groot probleem is in de winter, is kindermisbruik. 3 op de 4 vrouwen zijn vroeger misbruikt geweest. Dat gaat over van generatie op generatie. Alcoholisme is ook een veel voorkomend probleem. Het leven is daar zeer geïsoleerd. Er zijn geen wegen tussen dorpen. Dus contact met anderen is er amper. Je kunt alleen vliegen of varen naar andere dorpen, of 's winters met de sneeuwscooter.
Hmm that makes sense. Wist niet dat het daar zo erg was :{
"Purple is the last color of the rainbow colors. It means I will trust and love you for a long time"
pi_144077403
Vandaag stond in de Belgischd krant dat het GEEN zelfmoord was, ondanks eerdere berichten. 'Gewoon' door een trein gegrepen op een overweg, tijdenscde training. Net zo erg natuurlijk.
Carpe diem, quam minimum credula postero.
  Moderator dinsdag 2 september 2014 @ 15:49:08 #121
8781 crew  Frutsel
pi_144102488
quote:
Parket kan geen duidelijkheid scheppen over overlijden Igor Decraene
Het valt niet uit te maken of het overlijden van de jonge wielrenner Igor Decraene een wanhoopsdaad of een ongeval was. Dat meldt de Gentse afdeling van het Oost-Vlaamse parket.

De 18-jarige Decraene, wereldkampioen tijdrijden bij de junioren, werd zaterdagmorgen na een avondje stappen gegrepen door een trein in het Oost-Vlaamse Zulte. Over de omstandigheden heerste meteen verwarring. De machinist sprak van een jongen die niet van de sporen sprong. Het gerecht vermoedt nu dat het om een tragisch ongeval gaat maar kan officieel geen uitsluitsel brengen:

‘Uit het toxicologische onderzoek blijkt dat er een hoge graad van alcoholintoxicatie was, waardoor het niet kan uitgemaakt worden of het om een wanhoopsdaad of een ongeval gaat’, zegt parketwoordvoerster Isabelle De Tandt.

Het gerecht lijkt zo dezelfde mening te delen als de familie. Toen het tragische nieuws van zijn overlijden bekend geraakte, werd de mogelijkheid van zelfdoding niet uitgesloten maar die theorie werd door familie en vrienden meteen op ongeloof onthaald aangezien de tiener steeds opgewekt was, een mooie toekomst voor zich had en geen relationele problemen zou hebben gekend.

Decraene kroonde zich op 24 september 2013 in het Italiaanse Firenze nog tot wereldkampioen tijdrijden bij de junioren. Dit jaar werd hij provinciaal en Belgisch kampioen tijdrijden, maar kon hij door een knieblessure en operatie niet deelnemen aan het EK in juli. Hij was wel geselecteerd voor de tijdrit op het komende WK in het Spaanse Ponferrada. De jonge wielrenner zou over een paar weken beginnen aan een bachelor landbouw, die hij zou combineren met zijn carrière als wielrenner. Voor het volgend seizoen had hij een contract getekend bij het beloftenteam van Omega Pharma-Quickstep.
pi_144102791
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 15:49 schreef Frutsel het volgende:

[..]

Voor de familie wrs. beter qua verwerking dat men geen zelfdoding heeft vastgesteld.
Overigens blijft me toch het meeste puzzelen dat er een hoge graad van alcoholintoxicatie is vastgesteld.

Dat 18-jarigen wel eens teveel zuipen snap ik en dat (top)sporters af en toe uit de band springen buiten het wedstrijdseizoen snap ik ook, maar dat je dat doet, terwijl je met je voorbereiding op het WK bezig bent vind ik vreemd/apart.
  dinsdag 2 september 2014 @ 19:55:39 #123
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_144111257
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 15:56 schreef Kingstown het volgende:

[..]

Voor de familie wrs. beter qua verwerking dat men geen zelfdoding heeft vastgesteld.
Overigens blijft me toch het meeste puzzelen dat er een hoge graad van alcoholintoxicatie is vastgesteld.

Dat 18-jarigen wel eens teveel zuipen snap ik en dat (top)sporters af en toe uit de band springen buiten het wedstrijdseizoen snap ik ook, maar dat je dat doet, terwijl je met je voorbereiding op het WK bezig bent vind ik vreemd/apart.
Ik had ook wel echt belangrijke toetsen die ik echt moest halen, terwijl het met de studie sowieso al niet perfect ging. Ook wel eens knap dronken geweest vlak voor een toets. Volgens mij is zoiets niet gek voor een 18-jarige ;)
  dinsdag 2 september 2014 @ 20:16:16 #124
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_144112145
Misschien wilde hij zich moed indrinken om de zelfmoord te voltrekken.
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')