quote:Op maandag 1 september 2014 11:07 schreef qua111 het volgende:
Waarom moest ik toch dat spoedje aannemen vanochtend... Ritje Den Haag - Almere. Bij aankomst blijkt dat deel 1a van het kentekenbewijs niet in het mapje bij de rest zat.... Mevrouwtje meteen ja ik ga het doorgeven aan mn collega, maar het kan zijn dat de kosten
à ¤250 aan jou worden doorgerekend.... Dikke kut, ik nog rennen naar de bus bij veluwsekant, pleurt mn iPad uit mn tas. Nu dus een dode aan/uit knop. Nu 2 uur in het OV uithuilen denk ik maar -,-
Op bijna ieder Nederlands station op een Arrivalijn, en ook op de Duitse stations Weener en Leer staan OV-chipkaartlezers van Arriva. Dit maakt het mogelijk om op dit traject op saldo te reizen met de OV-chipkaart, zie ook Arriva-vervoerbewijzen Groningen-Leer. Er staan ook NS-kaartlezers op het station dat alleen bediend wordt door de NMBS (Eijsden), de stations die alleen bediend worden door Duitse treinen (Enschede De Eschmarke, Glanerbrug en Eygelshoven Markt) en de stations die alleen bediend worden door Veolia en Duitse treinen (Heerlen de Kissel en Landgraaf). Van en naar deze stations kan men dus ook met de OV-chipkaart reizen. Arriva en Breng hebben gemeenschappelijke kaartlezers (met vermelding van beide vervoerders). Met betrekking tot treinreizen binnen Nederland hebben ook NS, NMBS en DB gemeenschappelijke kaartlezers. Voor tarieven en alles over in- en uitchecken kunnen Arriva en Breng daardoor beschouwd worden als dezelfde vervoerder en NS, NMBS en DB ook. Voor NS International betreft dit de Nederlandse trajecten van de ICE, de Intercity's naar Brussel en Berlijn, met dien verstande dat bij de ICE en Intercity direct eventueel een toeslag verschuldigd is.quote:
Soms echt ziek lang als je zo'n idiote buurtbus hebt oidquote:Op maandag 1 september 2014 12:21 schreef Solidberg het volgende:
Hoe lang kan dat eigenlijk duren voordat het op je transactie overzicht staat? Had een rit zaterdag, maar op mijnovchipkaart.nl staat nog niet alle transacties
Ja ik ga het voor de zekerheid even navragen.quote:Op maandag 1 september 2014 12:21 schreef qua111 het volgende:
Ik ben laatst in Landgraaf geweest, en daar kon ik niet inchecken met mijn of. Het was maar 2 stations, in een trein van DB en de conducteur wist überhaupt van niks en sprak enkel Duits, dus maar even zonder kaartje gedaan
Dankquote:Op maandag 1 september 2014 12:22 schreef qua111 het volgende:
@solidberg
Sommige bussen(sowieso al die Qliners) verschijnen meestal pas 2 of 3 werkdagen later.
Dan moet je wel heel erg kut voelenquote:Op maandag 1 september 2014 13:03 schreef Sarasi het volgende:
Prima ritjes vanochtend. Voor NL moest ik het rijbewijsnummer noteren, even over gehad. Wat blijkt? Een of andere beunhaas heeft een keer een auto op het goede adres, aan de verkeerde persoon meegegeven en die is er doodleuk mee gaan rijden.Vandaar tegenwoordig de identificatie.
Nee, maar ik vraag me toch af hoe dat gegaan is. Ik vraag altijd wel of iemand persoon X is, en daarna zeg ik pas dat ik een auto kom brengen. Alleen bij bedrijven gaat dat andersom, maar dan heb je er meestal een secretaresse bij zitten die dus een extra controle is. Dus of die hiker was een echte idioot, of die persoon heeft zich erlangs gebluft, en ik was wel benieuwd welke van de twee het was.quote:Op maandag 1 september 2014 13:13 schreef Solidberg het volgende:
[..]
Dan moet je wel heel erg kut voelenMaarja, kan zo gebeuren lijkt mij, ik vraag iig niet naar identificatie standaard
Dat is dus moeilijk vervelend altijd! Van de 4 à 5 ritjes voor NL die ik tot nu toe heb gedaan waren er al twee die het rijbewijs niet hadden van degene voor wie het bedoeld was of uberhaupt een rijbewijs bij zichquote:Op maandag 1 september 2014 13:03 schreef Sarasi het volgende:
Prima ritjes vanochtend. Voor NL moest ik het rijbewijsnummer noteren, even over gehad. Wat blijkt? Een of andere beunhaas heeft een keer een auto op het goede adres, aan de verkeerde persoon meegegeven en die is er doodleuk mee gaan rijden.Vandaar tegenwoordig de identificatie.
Waarom zou de hiker een echte idioot zijn? Als je als CP Jan Jansen hebt opgekregen, en iemand stelt zich voor als Jan Jansen dan lever je daar toch gewoon de auto bij af. Vorige week moest ik nog een auto afleveren op een privéadres bij mevrouw X, maar er deed een man open die zich voorstelde als de vader van mevrouw X en zei dat mevrouw X aan het werk was, dus de auto gewoon bij hem afgeleverd.quote:Op maandag 1 september 2014 13:17 schreef Sarasi het volgende:
[..]
Nee, maar ik vraag me toch af hoe dat gegaan is. Ik vraag altijd wel of iemand persoon X is, en daarna zeg ik pas dat ik een auto kom brengen. Alleen bij bedrijven gaat dat andersom, maar dan heb je er meestal een secretaresse bij zitten die dus een extra controle is. Dus of die hiker was een echte idioot, of die persoon heeft zich erlangs gebluft, en ik was wel benieuwd welke van de twee het was.
Als die persoon gezegd heeft niet persoon X te zijn, maar de auto wel in ontvangst te willen nemen, vind ik die hiker een idioot dat 'ie' m heeft meegegeven ja.quote:Op maandag 1 september 2014 15:46 schreef Ordinateur het volgende:
[..]
Waarom zou de hiker een echte idioot zijn? Als je als CP Jan Jansen hebt opgekregen, en iemand stelt zich voor als Jan Jansen dan lever je daar toch gewoon de auto bij af. Vorige week moest ik nog een auto afleveren op een privéadres bij mevrouw X, maar er deed een man open die zich voorstelde als de vader van mevrouw X en zei dat mevrouw X aan het werk was, dus de auto gewoon bij hem afgeleverd.
Voor de duidelijkheid: Ik was niet degene die ooit die fout heeft gemaaktVind het wel een verstandig ID dat NL je een identiteitscheck laat doen, zal misschien bij de andere bedrijven ook nog wel gaan komen.
Laatst het contract nog maar eens doorgelezen. Stond ook dat je voor werk minstens 24 uur gebeld moest worden. Dat heb ik nog nooit meegemaakt.quote:Op maandag 1 september 2014 13:03 schreef Wave103 het volgende:
Ergens is het wel behoorlijk krom dat EW/AR de mogelijkheid hebben, of dreigen met het inhouden van flinke bedragen op salaris. Blijft een vreemde constructie dat een werknemer persoonlijk aansprakelijk is voor zaken die nou eenmaal mis kunnen gaan. En dan helemaal aardige bedragen voor studenten die ongeveer minimumloon verdienen.
Een hiker loopt toch weer elke dag financieel risico, of het nou een tankbonnetje, kentekenbewijs of OV-kosten zijn. Waarbij boetes en schade nog wel logisch zijn.
Nu mocht ik laatst bij uitzondering wel de gegevens van de partner noteren na overleg met AR en NL, anders had ik de rit er na niet meer gehaaldquote:Op maandag 1 september 2014 15:57 schreef Sarasi het volgende:
[..]
Als die persoon gezegd heeft niet persoon X te zijn, maar de auto wel in ontvangst te willen nemen, vind ik die hiker een idioot dat 'ie' m heeft meegegeven ja.Ik heb nog nooit een auto bij een ander dan de cp afgeleverd. Ook niet bij een ouder of een partner. Maar bij NL (waar ik vrijwel alleen voor werk) staat die naam ook bovenaan het formulier. Beetje vaag als je dan een andere handtekening eronder laat zetten.
Boeit niks inderdaad. Als je zeker weet dat het bedrijf en adres klopt is het ook prima als een ander tekent.quote:Op maandag 1 september 2014 16:18 schreef Viezze het volgende:
Ik lever de auto gewoon af bij het adres wat in de ritgegevens staat, boeiend als de CP er niet is
Als je al hebt geregistreerd op ov-chipkaart.nl kan je het daar opvragen. Anders moet je idd naar een balie of automaat (dan kan je een foto maken). Alleen laatste tien transacties staan er dan, dus niet te lang mee wachten.quote:Op maandag 1 september 2014 16:44 schreef DrSnuggle het volgende:
Hoe zat het nou? Ik heb kosten gemaakt in het ov, moet je dan bij de ns balie een overzicht halen van je in- en uitcheckmomenten? Of kan het ook via internet?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |