Dat geldt voor elke elektronische artiest en een groot deel van de niet-elektronische artiesten. Live kan dat best anders zijn. Kijk naar James Blake, Nicolas Jaar, Caribou, Darkside, Bonobo en ga zo maar door.quote:Op maandag 1 september 2014 22:02 schreef DO2 het volgende:
[..]
Het mag toch duidelijk zijn dat het een electronisch album betreft dat gemaakt is door iemand die voornamelijk achter z'n computertje zit..?
Ja, ik realiseer mij zeker wel dat zulke muziek achter een computer tot stand komt, maar ik doelde hiermee eigenlijk op een live uitvoering van een nummer, niet het album zelfquote:Op maandag 1 september 2014 22:02 schreef DO2 het volgende:
[..]
Het mag toch duidelijk zijn dat het een electronisch album betreft dat gemaakt is door iemand die voornamelijk achter z'n computertje zit..?
Yes!quote:
Bam.quote:Op zaterdag 13 oktober 2012 00:02 schreef Tchock het volgende:
[..]
Die is ook heel chillLuister eens SBTRKT - Hold On (Sisi Bakbak remix)
Die is fiiiijn. Sisi Bakbak is trouwens een mysterieuze onbekende die vermoed wordt Thom Yorke van Radiohead te zijn
quote:Radiohead have confirmed that Thom Yorke worked with SBTRKT in 2012, something that had only been a rumour until now.
In 2012, SBTRKT released a remix of debut album track 'Hold On', reportedly reworked by a mysterious producer named SISI BAKBAK.
Around the time it was rumoured that Thom Yorke was behind the moniker, however this was never confirmed by Radiohead or SBTRKT himself, until this week.
On Radiohead's official website, the W.A.S.T.E store now lists the aforementioned remix under the 'Thom York/Atoms For Peace' section of the site.
Thnx voor de tip. Meteen binnengehaald.quote:Op maandag 1 september 2014 23:47 schreef Kerftminister het volgende:
Nu eens nieuwe Elephant Stone proberen, begint al geinig.
Past normaal wel in mijn straatje, maar het vorige album vond ik te zoet en te slap. Zal het nieuwe album eens proberen, maar dit nummer beloofd weinig verbeteringquote:Op dinsdag 2 september 2014 21:24 schreef Vatta het volgende:
Iemand die The Family Crest - Beneath the Brine heeft gehoord? Prima album als je van rijk georkestreerde muziek houd.
Aardig zoet maar als geheel eigenlijk meer dan prima hoor. Ik hoor geen zwakke liedjesquote:Op dinsdag 2 september 2014 21:26 schreef Moody het volgende:
[..]
Past normaal wel in mijn straatje, maar het vorige album vond ik te zoet en te slap. Zal het nieuwe album eens proberen, maar dit nummer beloofd weinig verbetering
Kan me herinneren dat ik het niets vond, maar zal het nog eens proberen.quote:Op dinsdag 2 september 2014 21:28 schreef Vatta het volgende:
[..]
Aardig zoet maar als geheel eigenlijk meer dan prima hoor. Ik hoor geen zwakke liedjes
Angus & Julia doen het ook al ja. Gebrek aan inspiratie zeker.quote:Op dinsdag 2 september 2014 23:29 schreef Norrage het volgende:
Kan iemand mij vertellen waarom sommige artiesten, zoals Ryan Adams nu, na iets van 20 albums ineens wel met een self-titled komen? Bij debuut album kan ik het me voorstellen, bij #2 wellicht ook nog. Maar daarna? Gewoon inspiratie gebrek?
Maar wat betreft Ryan Adams: klinkt goed die niewue!
Mooi is die hequote:Op dinsdag 2 september 2014 23:31 schreef Slobeend het volgende:
[..]
Angus & Julia doen het ook al ja. Gebrek aan inspiratie zeker.![]()
Bedankt nog voor de Dan Michaelson and the Coastguards tip, erg mooi.
Meestal een eis/wens van de platenmaatschappij.quote:Op dinsdag 2 september 2014 23:29 schreef Norrage het volgende:
Kan iemand mij vertellen waarom sommige artiesten, zoals Ryan Adams nu, na iets van 20 albums ineens wel met een self-titled komen? Bij debuut album kan ik het me voorstellen, bij #2 wellicht ook nog. Maar daarna? Gewoon inspiratie gebrek?
Maar wat betreft Ryan Adams: klinkt goed die niewue!
?quote:
Goede band, morgen eens aan beginnenquote:
Is de plaat die ik nog het meeste opzoek. Is hier niet echt heel geliefd geloof ik en ben dus de reacties vast voorquote:
Absoluut, maar dan wel ' s nachts en met koptelefoon zodat je de langzame veranderingen goed waar kan nemen. Dan is het zowel muzikaal als conceptueel toch wel een van de beste uitbeeldingen van afsterving. Het concept van 11 september is er een beetje bij gezocht, daar hecht ik niet teveel waarde aan.quote:Op dinsdag 2 september 2014 21:29 schreef Trollscience het volgende:
http://en.wikipedia.org/wiki/The_Disintegration_Loops
Is dit iets dat het echt waard is om te luisteren, of eerder iets conceptueels dat vet is zoals het is: een concept?
Hoezo? Heb je wat tegen kendrick ofzo?quote:Op woensdag 3 september 2014 11:07 schreef Kerftminister het volgende:
Vette beat, maar irriteer me aan Kendrick.
Ah, de 'boeeeh Kendrick boeeeeh'-post is weer in de tas. Nu nog Norrage die zegt dat het 'saai' is, en we hebben weer de klassiekers gehad voor vandaag.quote:Op woensdag 3 september 2014 11:07 schreef Kerftminister het volgende:
Vette beat, maar irriteer me aan Kendrick.
quote:Op woensdag 3 september 2014 11:13 schreef Norrage het volgende:
[..]
Hoezo? Heb je wat tegen kendrick ofzo?
Nee ik heb geen hekel aan Kendrick, maar hij is een storende factor hier met zijn delivery. Had het nummer liever instrumentaal gehad.quote:Op woensdag 3 september 2014 11:13 schreef Maxerazzi het volgende:
[..]
Ah, de 'boeeeh Kendrick boeeeeh'-post is weer in de tas. Nu nog Norrage die zegt dat het 'saai' is, en we hebben weer de klassiekers gehad voor vandaag.
Volgens mij gebruiken we het woord saai allemaal in overvloedequote:Op woensdag 3 september 2014 11:13 schreef Maxerazzi het volgende:
[..]
Ah, de 'boeeeh Kendrick boeeeeh'-post is weer in de tas. Nu nog Norrage die zegt dat het 'saai' is, en we hebben weer de klassiekers gehad voor vandaag.
Doet me best wel erg denken aan dezequote:Op woensdag 3 september 2014 09:20 schreef Maxerazzi het volgende:
Oeh, track van de nieuwe Flying Lotus met Kendrick Lamar:
Doet me hier aan denken:quote:Op woensdag 3 september 2014 21:14 schreef kciR het volgende:
Norrage zal wel weer zeggen dat ik te mainstream ben. Maar wat vinden jullie van deze?
Moest er aan denken doordat ik Mardy Bum zag langskomen. Dit doet mij erg denken aan een mix van Arctic Monkeys (niet de AM van Mardy Bum, maar de recentere) en The Black Keys.
quote:Op donderdag 4 september 2014 18:37 schreef Norrage het volgende:
Tsja Quartet zegt ook vooral dat ze met zijn 4en waren/zijn
Zoiets als bij Ben Folds Five bedoel je?quote:Op donderdag 4 september 2014 18:37 schreef Norrage het volgende:
Klinkt niet slecht! Denk wel dat het gek genoeg beter zou zijn als ie dit niet onder z'n boerenkool-met-worst naam zou uitbrengen, maar gewoon onder een lekker vage bandnaam. "Lucas Hamming" roept vooral een beeld van een overarticulerende, gladjakkende singersongwriter op.quote:Op woensdag 3 september 2014 21:14 schreef kciR het volgende:
Norrage zal wel weer zeggen dat ik te mainstream ben. Maar wat vinden jullie van deze?
Moest er aan denken doordat ik Mardy Bum zag langskomen. Dit doet mij erg denken aan een mix van Arctic Monkeys (niet de AM van Mardy Bum, maar de recentere) en The Black Keys.
Lees nu dat het al sinds 1 oktober bekend is dat Keir Vine, die hang drum speelt, met de band stopt.quote:Op donderdag 4 september 2014 18:37 schreef Norrage het volgende:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |