abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 30 augustus 2014 @ 11:18:33 #101
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_143983149
Die rots foto, die heeft een geul in het midden. Ik denk niet dat het een natuurlijke onstane gleuf is, maar ooit door iemand gemaakt om water van zn terrein te laten lopen. Hoe dan ook, met zo'n geul zou dit een plek moeten zijn die herkenbaar is voor een aantal locals.

Die rots/kei foto die als tweede kwam, die staat aan het water, een beekje?
pi_143983156
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 11:09 schreef Rowlf het volgende:

[..]

Dat vind ik te ver gezocht hoor. Ik denk dat Kris het riviertje is overgestoken, Lisanne maakt een foto en zal dan haar camera opbergen en achter Kris aanlopen. Het kan natuurlijk ook dat Lisanne voorop liep en dat Kris haar nog zal volgen, maar ik veronderstel (volstrekt hypothetisch) dat Kris voorop liep. De afstand tussen hen is gewoon de oversteek van het riviertje.
Ik denk ook dat de foto's waar Kris en Lisanne op staan gewone vakantiefoto's zijn. Nu we ze allemaal scherp kunnen zien, zie ik daar geen rare dingen meer.

De andere foto's zijn echt een raadsel. Als ze iets als marker wil gebruiken, dan gebruik je toch niet van die dunnen takjes. Ze waaien zo weg.
Om aandacht mee te trekken, zou kunnen.

Wat in mij opkwam, ze zouden de takjes met plastic zakjes hebben kunnen gebruiken om dieren mee weg te jagen in de nacht, met geritsel dus. Maar ook dan zou je een wat stevigere tak verwachten. Tenzij het is om muggen op afstand te houden

[ Bericht 1% gewijzigd door Grijzemassa op 30-08-2014 11:25:18 ]
pi_143983203
naast die takken liggen 2 stukje karton of papier ( bedrukt )
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_143983225
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 11:21 schreef StaceySinger het volgende:
ja, op WS daarvan al een eerste analyse te lezen
pi_143983282
ok, maar uhm.. hoe ze staat dan? met de benen over elkaar? het ziet er niet 'relaxed' uit? of is dat een vrij normale eh.. 'vrouwachtige' stand (no offense)
[/quote]

ok, herstel, vergeet helemaal naar het tijdstip te kijken waarop de foto in de reeks genomen is, dus slaat deze tekst waars. echt nergens op, forget it
pi_143983363
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 11:13 schreef Poekje01 het volgende:

[..]

ok, maar uhm.. hoe ze staat dan? met de benen over elkaar? het ziet er niet 'relaxed' uit? of is dat een vrij normale eh.. 'vrouwachtige' stand (no offense)
Het is niet de meest relaxte pose misschien. Maar dit zou misschien een foto zijn geweest die ze later nooit zouden hebben afgedrukt in een vakantiefotoboek. Misschien zou Kris het ook geen leuke foto hebben gevonden, en zou ze 'm bij thuiskomst gewist hebben. Wie heeft er geen rare vakantiefoto's?

Maar omdat het de laatste foto's zijn gaan wij het kapot analyseren. En dat is ook prima, en begrijpelijk, maar we moeten er geen dingen in gaan zien die er niet zijn.
pi_143983375
..mmm.. mee eens, ik ga wat anders doen, een vraagje nog, waarom zijn er geen foto's gemaakt tussen 1 en 7 april trouwens? niet echt logisch toch?
pi_143983514
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 11:31 schreef Poekje01 het volgende:
..mmm.. mee eens, ik ga wat anders doen, een vraagje nog, waarom zijn er geen foto's gemaakt tussen 1 en 7 april trouwens? niet echt logisch toch?
Klopt, heel raadselachtig.

Kan natuurlijk dat ze de batterij wilden sparen. Want er wordt hier gezegd dat er een reserve batterij was, maar dat denk ik niet. De foto van de eigendommen toont de camera met een geheugenkaartje en een batterij, maar die komen denk ik uit het toestel en waren niet reserve vermoed ik.

Overigens ben ik deze zomer zelf kortdurend verdwaald geweest onder volstrekt niet vergelijkbare omstandigheden. Maar de wandeling van 1 uur was uitgelopen naar 2 en een half uur en we wisten niet waar we waren en het was ook nog begonnen te regenen. Het was niet leuk, en we hebben tijdens het verdwaald zijn geen enkele foto gemaakt.

Maar dat je in die week geen enkele foto of bericht of iets achterlaat voor familie vind ik heel vreemd.
  zaterdag 30 augustus 2014 @ 11:46:33 #109
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_143983619
Of wel gemaakt. Maar dacht iemand als ik ze wis en nieuwe fotos maak is dat nooit meer terug te halen.
pi_143983694
Heftig hoor, die foto's. Bedankt voor alle info en updates. Ben weer helemaal bijgelezen;

Hoe kan het dat op de ene foto van Lisanne op de top de lucht helderblauw is en op de andere foto (met haar duimen omhoog) bewolkt?
pi_143983725
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 11:46 schreef Marrije het volgende:
Of wel gemaakt. Maar dacht iemand als ik ze wis en nieuwe fotos maak is dat nooit meer terug te halen.
Dat kan. Misschien hebben ze wel iemand op de foto gezet die later die 90 donkere foto's heeft gemaakt om het fotobewijs te wissen.

Maar die had die rugzak dan beter kunnen meenemen.
pi_143983901
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 11:21 schreef StaceySinger het volgende:
Misschien een hele domme ingeving... Maar zou het kunnen dat ze zichzelf een idee van een vuur wilden geven? Takjes.. papiertjes (verpakking van die reserve batterij?) en dat plastic als vlammetjes? Iets om de moed en het optimisme er in te kunnen houden? Humor proberen er in te houden?
pi_143984175
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 12:01 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Misschien een hele domme ingeving... Maar zou het kunnen dat ze zichzelf een idee van een vuur wilden geven? Takjes.. papiertjes (verpakking van die reserve batterij?) en dat plastic als vlammetjes? Iets om de moed en het optimisme er in te kunnen houden? Humor proberen er in te houden?
Ik vond persoonlijk de suggestie van het wapperen met de stukken plastic aan een tak om wilde dieren af te schrikken geloofwaardiger.

Maar waar komt die reservebatterij nou steeds vandaan? Die is er volgens mij helemaal niet. Er was 1 camera, 1 geheugenkaart en 1 batterij.
pi_143984293
Nu de foto's goed scherp zijn te zien, zie je dat Kris overal redelijk vrolijk op staat. Dus ook bij die foto met die rare houding kun je nu zien dat ze lachend iets roept of zo.
Geen rare enge dingen.
Tot dan ging dus nog steeds alles goed.

Nu lijkt me het verdwaal/ongeluk scenario weer wat logischer.
Niet lang na de laatste foto van Kris is er iets gebeurd waardoor ze een noodoproep hebben gedaan. Omdat vrijwel alle foto's genomen zijn door Lisanne en Kris alleen met een flesje loopt en niet met de rugzak, is het waarschijnlijk dat Lisanne de noodoproep heeft gedaan, omdat er met Kris iets is gebeurd, bijv. flink gevallen of een stuk naar beneden in een kloof, van een rots.
Lisanne heeft dan in paniek proberen te bellen en gezien dat ze geen bereik heeft. Ze blijft een tijdje bij haar vriendin in de buurt tot het donker wordt. Ze probeert wat foto's te maken in de duisternis en markeert de plek waar ze is met die stukjes tas. Ze besluit 'hulp' 'bereik' te gaan zoeken.

Het kan dus zijn dat ze niet dicht meer bij Kris in de buurt kon komen. Zij heeft de rugtas met de spullen (telefoons, camera, bh's). Ze heeft geen andere keus dan Kris daar achter te laten om hulp te halen. Ze markeert het zodat de plek vanuit de lucht wellicht is te zien. Ze vertrekt. Maakt foto's om zo later de weg weer terug te kunnen vinden met hulp of iets dergelijks.
En dan verdwaalt zij. Ze zijn toch enigzins van het hoofdpad afgedwaald en ze weet niet meer welke kant ze op moet. Ze dwaalt zo dagen rond en vindt ten slotte uitgeput en totaal getraumatiseerd toch de rivier met oversteekbrug. Met haar laatste krachten probeert ze die over te steken en valt....

Kris is ondertussen aan dorst en honger gestorven omdat ze immobiel is geworden.

Wat dit wel weer tegenspreekt is dat de resten van de meisjes niet ver van elkaar zijn gevonden....
Niets van dit alles is een wezensvreemde ontmoeting tussen een jij en een ik, zodat we nooit of te nimmer zullen weten wie die jij is en wie die ik.
pi_143984330
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 12:15 schreef Rowlf het volgende:

[..]

Ik vond persoonlijk de suggestie van het wapperen met de stukken plastic aan een tak om wilde dieren af te schrikken geloofwaardiger.
Die vond ik dus juist als enige van de suggesties niet geloofwaardig. Blijkbaar hadden ze iets van plastic (boodschappentasje?) bij zich. Als je met geritsel/gekraak dieren wilt afschrikken is het frummelen met de hele zak luider dan zwaaien met zo'n takje; dan zou je ook een grotere tak gebruiken en de hele zak er aan knopen. En waarom zou je daar een foto van maken? Dat doe je eerder als je het gebruikt als markers of als 'humor', niet als afschrikmiddel.
quote:
Maar waar komt die reservebatterij nou steeds vandaan? Die is er volgens mij helemaal niet. Er was 1 camera, 1 geheugenkaart en 1 batterij.
Naast de telefoons en de camera staan op de foto van de inhoud van de tas een geheugenkaart en een batterij. Sommigen denken dat die uit een telefoon zijn gehaald voor de foto maar waarom dan maar uit één apparaat en niet uit alle drie? Ik denk dus dat het reserves waren (camera/telefoon maakt niet uit). Ik noemde het alleen omdat er papiersnippers met tekst lagen. Als je een reserve batterij en een reserve geheugenkaart bij je hebt, kan het dat die nog in hun originele verpakking zaten, zeker die kaart. Of niet uitgepakt of er in terug gedaan (na opladen). Dan kan het zo zijn dat ze die verpakking hebben verscheurd tot snippers. Maar feitelijk maakt mijn gedachtegang niets uit. Heeft geen invloed op wat er wel of niet gebeurd kan zijn met die meiden.
pi_143984386
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 12:21 schreef Injetta het volgende:
Omdat vrijwel alle foto's genomen zijn door Lisanne en Kris alleen met een flesje loopt en niet met de rugzak
Ik denk zelf dat we geen foto's van Lisanne krijgen omdat haar familie dat niet meer wil. Zij hebben besloten de zaak af te sluiten en niet door te gaan. Je ziet ook in de nummering dat er foto's missen. Dat zullen de foto's van Lisanne zijn die Kris heeft gemaakt.
Het is logisch dat de fotograaf van het moment de rugzak heeft.
pi_143984444
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 12:01 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Even offtopic:
Wist je dat ze met een AA batterij en zo'n stukje kauwgomfolie echt vuur kan maken als je de polen van de accu verbindt met de kauwgomfolie.

Zie hier: http://www.instructables.(...)rapper-And-A-Batter/

Je kunt ook vuur maken met een gsm accu, maar die die variant heb ik alleen gelezen met staalwol. Dat je dan dus een klein stukje staalwol op de polen van de accu duwt, dan schijnt er een flinke vlam uit je batterij te komen. Helaas hadden ze geen staalwol, en vast ook geen AA batterij. Niet uit proberen, want je accu is dan wel stuk. ;)
pi_143984460
quote:
Nu de foto's goed scherp zijn te zien, zie je dat Kris overal redelijk vrolijk op staat. Dus ook bij die foto met die rare houding kun je nu zien dat ze lachend iets roept of zo.
Geen rare enge dingen.

Niet lang na de laatste foto van Kris is er iets gebeurd waardoor ze een noodoproep hebben gedaan. Omdat vrijwel alle foto's genomen zijn door Lisanne en Kris alleen met een flesje loopt en niet met de rugzak, is het waarschijnlijk dat Lisanne de noodoproep heeft gedaan, omdat er met Kris iets is gebeurd, bijv. flink gevallen of een stuk naar beneden in een kloof, van een rots.
Lisanne heeft dan in paniek proberen te bellen en gezien dat ze geen bereik heeft. Ze blijft een tijdje bij haar vriendin in de buurt tot het donker wordt. Ze probeert wat foto's te maken in de duisternis en markeert de plek waar ze is met die stukjes tas. Ze besluit 'hulp' 'bereik' te gaan zoeken.

Het kan dus zijn dat ze niet dicht meer bij Kris in de buurt kon komen. Zij heeft de rugtas met de spullen (telefoons, camera, bh's). Ze heeft geen andere keus dan Kris daar achter te laten om hulp te halen. Ze markeert het zodat de plek vanuit de lucht wellicht is te zien. Ze vertrekt. Maakt foto's om zo later de weg weer terug te kunnen vinden met hulp of iets dergelijks.
En dan verdwaalt zij. Ze zijn toch enigzins van het hoofdpad afgedwaald en ze weet niet meer welke kant ze op moet. Ze dwaalt zo dagen rond en vindt ten slotte uitgeput en totaal getraumatiseerd toch de rivier met oversteekbrug. Met haar laatste krachten probeert ze die over te steken en valt....

Kris is ondertussen aan dorst en honger gestorven omdat ze immobiel is geworden.

Wat dit wel weer tegenspreekt is dat de resten van de meisjes niet ver van elkaar zijn gevonden....
Als ze uit elkaar waren gegaan dan was er zeer waarschijnlijk ook wel (pogingen tot) telefoonverkeer onderling geweest?
Even a broken clock is right twice a day.
pi_143984498
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 12:28 schreef Rowlf het volgende:

[..]

Even offtopic:
Wist je dat ze met een AA batterij en zo'n stukje kauwgomfolie echt vuur kan maken als je de polen van de accu verbindt met de kauwgomfolie.

Zie hier: http://www.instructables.(...)rapper-And-A-Batter/

Je kunt ook vuur maken met een gsm accu, maar die die variant heb ik alleen gelezen met staalwol. Dat je dan dus een klein stukje staalwol op de polen van de accu duwt, dan schijnt er een flinke vlam uit je batterij te komen. Helaas hadden ze geen staalwol, en vast ook geen AA batterij. Niet uit proberen, want je accu is dan wel stuk. ;)
Leuk voor in het vliegtuig ^O^
Even a broken clock is right twice a day.
  zaterdag 30 augustus 2014 @ 12:31:15 #120
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_143984518
quote:
Geen rare enge dingen.

maar tussen die val/noodoproep, en de fotos van de duisternis zit een week.
pi_143984550
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 12:30 schreef danos het volgende:

[..]

Leuk voor in het vliegtuig ^O^
Beter gewoon een aansteker dan. ;)
  zaterdag 30 augustus 2014 @ 12:34:28 #122
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_143984585
Mijn update uit de op?
nog een poging dan, op verzoek van mij

http://i.imgur.com/QslOXuM.jpg
pi_143984815
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 12:29 schreef danos het volgende:

[..]

Als ze uit elkaar waren gegaan dan was er zeer waarschijnlijk ook wel (pogingen tot) telefoonverkeer onderling geweest?
hoe komen/kwamen alletwee die telefoons dan uiteindelijk bij elkaar in die gevonden rugzak, als ze er een voor Kris, naar beneden, naar haar zou hebben gegooid/laten zakken? En idd. hoe kwamen de meiden dan ook zelf weer bij elkaar in de buurt?
pi_143984845
radio documentaire over Lisanne en Kris

oud rechercheur Westra

http://www.ornstein.org/o(...)ver-lisanne-en-kris/
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_143984937
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 04:17 schreef Jezus9 het volgende:

[..]

Nu je het zegt! Heb ingezoomd en inderdaad: ze heeft helemaal geen hand op haar rug, maar eerder in een 'salut' vorm op haar hoofd. Die foto is dus gemaakt vóórdat iets misging, althans i.i.g de foto van Kris in die rare houding, die nu helemaal geen rare houding blijkt:

[ afbeelding ]
Kris heeft een flesje in haar linkerhand en telefoon in rechter achterzak.....zij was ook de eerste die alarm sloeg denk ik omdat de eerste oproep met haar telefoon is gemaakt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')