abonnement Unibet Coolblue
pi_144076690
quote:
1s.gif Op maandag 1 september 2014 20:38 schreef wyccie het volgende:

[..]

En hoe zit het met je ontbijt? Is een banaan genoeg of geldt nog steeds 'ontbijt is koning... '? Of pas laat ontbijten als je al twee-drie uur bezig bent?
Je moet er in ieder geval voor zorgen dat je 's morgens iets eet. Hoeft niet veel te zijn om de spijsvertering op gang te brengen, dus een banaan is genoeg. Verder is het voor iedereen verschillend. Dat bleek ook wel tijdens de workshop. Je moet wel voldoende eten om aan je 'toekomstige' energiebehoefte te voldoen.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_144077361
Ik blijf bij mijn melk en notencruesli. Enige ontbijt dat ik nu al langere tijd volhoud.
En op vakantie een full English breakfast. :9
pi_144077445
quote:
0s.gif Op maandag 1 september 2014 20:36 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Toevallig afgelopen week een workshop over voeding gehad. En daar werd aangeraden om 3 hoofdmaaltijden (ontbijt, lunch, diner) te eten en nog een stuk of 4 gezonde tussendoortjes.
En je bioritme zorgt er wel voor dat de spijsvertering op gang blijft, nadat het 's ochtends (door het ontbijt) is opgestart.
En hoeveel is dan genoeg als tussendoortje?
pi_144077498
quote:
0s.gif Op maandag 1 september 2014 20:44 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Je moet er in ieder geval voor zorgen dat je 's morgens iets eet. Hoeft niet veel te zijn om de spijsvertering op gang te brengen, dus een banaan is genoeg. Verder is het voor iedereen verschillend. Dat bleek ook wel tijdens de workshop. Je moet wel voldoende eten om aan je 'toekomstige' energiebehoefte te voldoen.
Dus als je bepaald om 2000 calorieën te eten moet je er ook zeker van zijn dat je die "op gaat maken"?
Terrifying Kittysaurus: "Limitations are the shackles we bind to ourselves"
pi_144077613
quote:
14s.gif Op maandag 1 september 2014 21:01 schreef Sands het volgende:

[..]

En hoeveel is dan genoeg als tussendoortje?
Boerenverstand: een Big Mac is te veel. Een staafje bleekselderij is te weinig.

Handje nootjes, een banaan, een appel. Dat lijkt me wel prima.
pi_144077735
quote:
0s.gif Op maandag 1 september 2014 21:02 schreef dyonvbaal het volgende:

[..]

Dus als je bepaald om 2000 calorieën te eten moet je er ook zeker van zijn dat je die "op gaat maken"?
Maar je eet bij je ontbijt niet gelijk al 2000. Ik denk dat Sas bedoelt dat je genoeg moet ontbijten tot aan je lunch.
pi_144077757
quote:
1s.gif Op maandag 1 september 2014 21:07 schreef wyccie het volgende:

[..]

Maar je eet bij je ontbijt niet gelijk al 2000. Ik denk dat Sas bedoelt dat je genoeg moet ontbijten tot aan je lunch.
Dat denk ik ook idd.
pi_144077865
quote:
1s.gif Op maandag 1 september 2014 21:07 schreef wyccie het volgende:

[..]

Maar je eet bij je ontbijt niet gelijk al 2000. Ik denk dat Sas bedoelt dat je genoeg moet ontbijten tot aan je lunch.
Dat snap ik ook wel. Maar zo inactief als ik ben, zou ik niet weten hoe veel/weinig calorieën ik verbruik en weet ik dus eigenlijk ook niet hoeveel ik er moet consumeren
Terrifying Kittysaurus: "Limitations are the shackles we bind to ourselves"
pi_144078414
Dat weet niemand precies tenzij je alles precies gaat tellen en uitrekenen. Wat dus betekent dat je niet met een omweg naar je werk mag fietsen, want dan klopt je calculatie al niet meer. :P

Logisch beredeneerd zou jij dus iets minder dan de gemiddelde man (maar ja, wat is gemiddeld) moeten consumeren. En dan zou ik dus het avondeten reduceren ipv je ontbijt of lunch. In plaats van 5 aardappels 3 of 4, in plaats van 2 lepels jus een lepel.
Dat soort dingen.
pi_144078755
quote:
0s.gif Op maandag 1 september 2014 21:02 schreef dyonvbaal het volgende:

[..]

Dus als je bepaald om 2000 calorieën te eten moet je er ook zeker van zijn dat je die "op gaat maken"?
Min of meer. Als je standaard meer eet dan je verbruikt wordt je er dikker van. Als je meer verbruikt dan dat je binnenkrijgt val je af.

En het is beter om meer groente te eten dan bijvoorbeeld aardappelen. Mij werd verteld dat je ongeveer de helft van je eten uit groente zou moeten bestaan.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_144078810
Elk pondje gaat door het mondje. Slodje.
pi_144078902
quote:
0s.gif Op maandag 1 september 2014 21:27 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Min of meer. Als je standaard meer eet dan je verbruikt wordt je er dikker van. Als je meer verbruikt dan dat je binnenkrijgt val je af.

En het is beter om meer groente te eten dan bijvoorbeeld aardappelen. Mij werd verteld dat je ongeveer de helft van je eten uit groente zou moeten bestaan.
Maar dat gaat niet altijd op?
pi_144079000
Vandaag bestaat de helft bij mij uit chocola. :')

Maar ik heb vandaag voor het eerst sinds weken weer gesport, dus het mag. En die taart moet op, anders is het zonde (zielige kindertjes in Afrika en zo). :(
pi_144079066
quote:
14s.gif Op maandag 1 september 2014 21:30 schreef Sands het volgende:

[..]

Maar dat gaat niet altijd op?
Over langere tijd gezien denk ik wel. Dan wordt het vet in je lichaam omgezet in energie.

Maar ik ben geen expert. Ik noem alleen wat dingen die ik op die workshop gehoord heb.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_144079235
Maar ik kook eigenlijk al een tijdje geen aardappels, pasta of rijst meer. Vooral vlees en veel groente.

Sands, ik heb wel eens gelezen dat je lichaam in de hongerstand gaat als je niet genoeg eet. Alles wat je dan wel eet wordt opgeslagen als vet voor toekomstig verbruik.
  maandag 1 september 2014 @ 21:36:16 #116
370431 drakin
vurig typje
pi_144079262
quote:
14s.gif Op maandag 1 september 2014 21:30 schreef Sands het volgende:

[..]

Maar dat gaat niet altijd op?
Lijkt me niet. Ik heb juist hey idee dat je sommige dingen niet gebruikt en gewoon weer uitscheid. Koolhydraten sla je op als vet, maar vetten gebruokt je lichaam heel anders en scheid je lichaam uit en slaat dit niet op zoals veel mensen denken.
Daarom kun je als je echt wilt afvallen het beste de koolhydraten(meel, suikers) flink minderen en wat meer groenten, eiwitten en goede vetten toevoegen.
Do not meddle in the affairs of dragons, for you are lickable and taste good with chocolat, caramel and whipped cream!
  maandag 1 september 2014 @ 21:50:10 #117
370431 drakin
vurig typje
pi_144079971
Dogville uitgezien zojuist. Je hebt even nodig om erin te komen, maar daarna is het echt een sterke film zeg.
Do not meddle in the affairs of dragons, for you are lickable and taste good with chocolat, caramel and whipped cream!
pi_144080097
quote:
0s.gif Op maandag 1 september 2014 21:50 schreef drakin het volgende:
Dogville uitgezien zojuist. Je hebt even nodig om erin te komen, maar daarna is het echt een sterke film zeg.
Veel plezier met Manderlay
Terrifying Kittysaurus: "Limitations are the shackles we bind to ourselves"
pi_144082931
Ik wil een dancing Groot!
Terrifying Kittysaurus: "Limitations are the shackles we bind to ourselves"
pi_144084165
quote:
0s.gif Op maandag 1 september 2014 22:44 schreef dyonvbaal het volgende:
Ik wil een dancing Groot!
Koop dan.
pi_144084641
KOOP DAN!!
pi_144085389
Waar dan?
pi_144087966
quote:
14s.gif Op maandag 1 september 2014 23:10 schreef Sands het volgende:

[..]

Koop dan.
quote:
10s.gif Op maandag 1 september 2014 23:22 schreef picodealion het volgende:
KOOP DAN!!
quote:
1s.gif Op maandag 1 september 2014 23:37 schreef wyccie het volgende:
Waar dan?
Terrifying Kittysaurus: "Limitations are the shackles we bind to ourselves"
pi_144091373
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_144092375
Ik heb gister heerlijk genoten van How to train your dragon 2, bijzonder goede kwaliteit webrip :)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')