Sjookolade ies rasiestiesquote:Op zondag 31 augustus 2014 12:11 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Ok, je hebt gelijk, dit is hoe Piet bedoeld was:
[ afbeelding ]
Een racistische stereotypering. Afschaffen dus.
Wat een goed betoog. Die argumenten, de logische samenhang, geen speld tussen te krijgen. Ik stuur het door naar Quincy.quote:
Ja, precies. Wat dat betreft zijn de verschillen misschien interessanter dan de overeenkomsten.quote:Op zondag 31 augustus 2014 12:10 schreef Alentejana het volgende:
Dat er wellicht zwarte slaven met dat soort kleding bestonden? Waar wil je heen?
Daarbij zijn afbeeldingen nou niet echt foto´s. Iedereen weet dat er vrij werd omgegaan met beeld en symboliek in bepaalde periodes de overtoon voerden, vooral om de opdrachtgever te strelen (of te pakken als het goed verborgen zat).
Want Schenkmans knecht uit 1850 is een typisch voorbeeld van 19e-eeuwse darky-iconografie?quote:Op zondag 31 augustus 2014 12:11 schreef Ceberut het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Precies, ik , Indo, zeg dat al jaren...quote:Op zondag 31 augustus 2014 12:32 schreef Alentejana het volgende:
Toch wel opmerkelijk dat er nooit protest uit de chinese hoek is gekomen wat betreft dit soort (eeuwenoude) stereotypering.
[ afbeelding ]
Of van de Indos op deze specifieke:
[ afbeelding ]
Of uit de zwarte hoek wat betreft dit stereotype.
[ afbeelding ]
Wat dacht je van deze:
[ afbeelding ]
En zo kan ik wel even doorgaan. Word of werd je toch echt wel heel veel mee geconfronteerd.
Zwarte Piet is een negatief stereotype?quote:
BA is een opperbaas. Hij trapt iedereen over twee. Niks negatief stereotype.quote:Op zondag 31 augustus 2014 12:36 schreef Alentejana het volgende:
[..]
Zwarte Piet is een negatief stereotype?
Precies mijn punt.
En je zou BA best een hele zwik negatief aan kunnen kleven hoor, als je wilt.
Zeker....en de Zangeres Zzonder Naam die zong ooit een protestlied tegen de onderdrukking van de negers!quote:
Zwarte Piet is ook een beste baas, topgozert!quote:Op zondag 31 augustus 2014 12:37 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
BA is een opperbaas. Hij trapt iedereen over twee. Niks negatief stereotype.
Ah, daar komt de aap uit de mouw. Als de zwarte dominant is, is het allemaal prima.quote:Op zondag 31 augustus 2014 12:37 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
BA is een opperbaas. Hij trapt iedereen over twee. Niks negatief stereotype.
Zwarte Piet is een infantiele tyfuslijer die klusjes klaart voor een bejaarde baardaap.quote:Op zondag 31 augustus 2014 12:38 schreef Montagui het volgende:
[..]
Zwarte Piet is ook een beste baas, topgozert!
De roetpiet..quote:Op zondag 31 augustus 2014 12:07 schreef Ceberut het volgende:
NWS / De nieuwste vondst..........de Roetpiet
De roetpiet van Tong lijkt me wel een goede oplossing.
Raymann bijvoorbeeld.quote:Op zondag 31 augustus 2014 12:38 schreef Alentejana het volgende:
[..]
Ah,m daar komtb de aap uit de mouw. Als de zwarte dominant is, is het allemaal prima.
Maar als je wilt kan ik wel met een lijstje negatieve dingen komen.
Ik loop alleen maar een beetje te geinenquote:Op zondag 31 augustus 2014 12:38 schreef Alentejana het volgende:
[..]
Ah, daar komt de aap uit de mouw. Als de zwarte dominant is, is het allemaal prima.
Maar als je wilt kan ik wel met een lijstje negatieve dingen komen.
Toch is het de kern die mensen dwars zit. Piet werkt voor Sint.quote:Op zondag 31 augustus 2014 12:39 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik loop alleen maar een beetje te geinen
Onbetaald.quote:Op zondag 31 augustus 2014 12:42 schreef Alentejana het volgende:
[..]
Toch is het de kern die mensen dwars zit. Piet werkt voor Sint.
Als die ook een maand lang op tv, op scholen, in reclame-uitingen en in het openbaar uitdrukkelijk aanwezig zouden zijn, dan zou dat ook op weerstand stuiten.quote:Op zondag 31 augustus 2014 12:32 schreef Alentejana het volgende:
Toch wel opmerkelijk dat er nooit protest uit de chinese hoek is gekomen wat betreft dit soort (eeuwenoude) stereotypering.
[ afbeelding ]
Of van de Indos op deze specifieke:
[ afbeelding ]
Of uit de zwarte hoek wat betreft dit stereotype.
[ afbeelding ]
Wat dacht je van deze:
[ afbeelding ]
En zo kan ik wel even doorgaan. Word of werd je toch echt wel heel veel mee geconfronteerd.
Dat is jouw goed recht om dat zo te vinden, ik vind van niet.quote:Op zondag 31 augustus 2014 12:39 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Zwarte Piet is een infantiele tyfuslijer die klusjes klaart voor een bejaarde baardaap.
Dikke loser dus.
Gewoon een blauwe baard, roze kroespruik en pegels als oorbellen. Maar het gezicht zwart houden. Flinke aanpassingen, toch onherkenbaar, maar het blijft een Zwarte Piet en herkenbaar als zodanig.quote:Op zondag 31 augustus 2014 12:39 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
De roetpiet..![]()
Zo herkent een kind natuurlijk meteen ome Jan. Wat is dat toch voor flauwekul de hele tijd..
Prima.quote:Op zondag 31 augustus 2014 12:44 schreef Alentejana het volgende:
[..]
Gewoon een blauwe baard, roze kroespruik en pegels als oorbellen. Maar het gezicht zwart houden. Flinke aanpassingen, toch onherkenbaar, maar het blijft een Zwarte Piet en herkenbaar als zodanig.
A is daar dus geen enkel bewijs vanquote:
Niet dan?quote:Op zondag 31 augustus 2014 12:31 schreef Iblardi het volgende:
[..]
Want Schenkmans knecht uit 1850 is een typisch voorbeeld van 19e-eeuwse darky-iconografie?
Geen enkel bewijs dat het vrijwilligerswerk betreft. De klederdracht wijst juist op een relatie slaaf-eigenaar.quote:Op zondag 31 augustus 2014 12:45 schreef Alentejana het volgende:
[..]
A is daar dus geen enkel bewijs van
B niks mis met vrijwilligerswerk. Je zult de meisjes de kost moeten geven die paarden willen verzorgen....
Laat dan gelijk clown Bassie opdraven.quote:Op zondag 31 augustus 2014 12:44 schreef Alentejana het volgende:
[..]
Gewoon een blauwe baard, roze kroespruik en pegels als oorbellen. Maar het gezicht zwart houden. Flinke aanpassingen, toch onherkenbaar, maar het blijft een Zwarte Piet en herkenbaar als zodanig.
Vrijwilligerswerk is voor figuren die geen echte baan kunnen vinden.quote:Op zondag 31 augustus 2014 12:45 schreef Alentejana het volgende:
[..]
A is daar dus geen enkel bewijs van
B niks mis met vrijwilligerswerk. Je zult de meisjes de kost moeten geven die paarden willen verzorgen....
Dat lijkt me prima. Zijn we meteen van de discussie af en het is net zo leuk.quote:Op zondag 31 augustus 2014 12:46 schreef Lucifer_Doosje het volgende:
[..]
Laat dan gelijk clown Bassie opdraven.
Dat lijkt mij eerder een straf.quote:
Die cadeaus moeten ergens van betaald worden.quote:Op zondag 31 augustus 2014 12:47 schreef Specularium het volgende:
[..]
Ze mogen wel in Spanje wonen slavenarbeid verrichten.
Dat is lang het geval geweest met de village people., maar dat was waarschijnlijk voor jouw tijd. Daar kwam je echt niet onderuit. Het hele jaar door nog wel.quote:Op zondag 31 augustus 2014 12:43 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Als die ook een maand lang op tv, op scholen, in reclame-uitingen en in het openbaar uitdrukkelijk aanwezig zouden zijn, dan zou dat ook op weerstand stuiten.
En kom niet met Mr. T. Dat is een baas.
Wie zegt dat alleen slaven die pakjes droegen?quote:Op zondag 31 augustus 2014 12:46 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Geen enkel bewijs dat het vrijwilligerswerk betreft. De klederdracht wijst juist op een relatie slaaf-eigenaar.
Natuurlijk maakt het uit hoe je een stereotype neerzet. Als je positieve kenmerken uitvergroot, dan heeft dat natuurlijk minder weerstand tot gevolg dan wanneer je een witte man met honderd rare slaven in rare als volksfeest hanteert.quote:Op zondag 31 augustus 2014 12:49 schreef Alentejana het volgende:
Ik zeg nergens of mister T of hij goed of slecht is (ook niet over de anderen), het is alleen een stereotype.
Zie je nu hoe er al stelling wordt genomen terwijl er een neutraal iets naar voren wordt gebracht?
Een baardman in een jurk met kant met een mijter is erbij, is dat niet erg genoeg?quote:Op zondag 31 augustus 2014 12:46 schreef Lucifer_Doosje het volgende:
[..]
Laat dan gelijk clown Bassie opdraven.
JIJ maakt er "rare slaven" van. Kinderen zien vrolijke helpers.quote:Op zondag 31 augustus 2014 12:54 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Natuurlijk maakt het uit hoe je een stereotype neerzet. Als je positieve kenmerken uitvergroot, dan heeft dat natuurlijk minder weerstand tot gevolg dan wanneer je een witte man met honderd rare slaven in rare als volksfeest hanteert.
Nee.quote:Op zondag 31 augustus 2014 12:55 schreef Alentejana het volgende:
[..]
JIJ maakt er "rare slaven" van. Kinderen zien vrolijke helpers.
http://www.at5.nl/artikelen/116939/sinterklaas-zuidoostquote:Dat haar dochter nu de, feestelijk bedoelde, schooldag moet missen, is natuurlijk jammer. 'Mijn dochter vindt het ook een leuk feest', stelt Kitty. 'Maar ze vindt zelf ook dat Zwarte Piet niet meer kan, dit heeft ze me zelf verteld. Ze is ook een aantal keren uitgemaakt voor Zwarte Piet. Ze gaat Sinterklaas niet missen, maar iets hartstikke leuks met mama doen'.
Dank je, ik deed m'n best jouw stijl te kopiërenquote:Op zondag 31 augustus 2014 12:19 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Wat een goed betoog. Die argumenten, de logische samenhang, geen speld tussen te krijgen. Ik stuur het door naar Quincy.
Misschien was Piet wel de enige zwarte ooit die de eer toekwam dat pak te dragen...quote:Koningen en ook andere vorsten hebben vanaf de late middeleeuwen Zwitserse huursoldaten geworven. Deze mannen golden als voorbeeldige soldaten en zij waren trouw aan hun (betalende) meester en hadden geen band met het (vaak oproerige) volk. Een Zwitserse Garde werd aangeworven voor de paus en voor de koning van Frankrijk maar ook de Oranjes hadden Zwitserse hellebaardiers in dienst. De Zwitsers waren trouw zo lang zij betaald werden; daaraan ontleent het Nederlands het gezegde "geen geld; geen Zwitsers" een vertaling van het Franse "point d'argent, point de Suisse". Heden ten dage is er nog één Zwitserse Garde in functie, in Vaticaanstad.
Onzin.quote:Op zondag 31 augustus 2014 13:01 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Dank je, ik deed m'n best jouw stijl te kopiëren
Dat lijkt inderdaad op de hedendaagse Zwarte Piet.quote:Op zondag 31 augustus 2014 13:04 schreef Iblardi het volgende:
[..]
Nee, dat is meer dit soort werk:
[ afbeelding ]
(1843)
quote:Op zondag 31 augustus 2014 13:06 schreef Yasmin23 het volgende:
Ik heb mensen in mijn fb die dit delen....
Laat zien dat ze de discussie totaal niet begrijpen.
[ afbeelding ]
Echt, waar slaat het op? Totaal gestoord.quote:Op zondag 31 augustus 2014 13:06 schreef Yasmin23 het volgende:
[ afbeelding ]
Ja... deze persoon ziet het als een aanval van de 'buitenlanders' op zijn cultuurquote:Op zondag 31 augustus 2014 13:10 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Echt, waar slaat het op? Totaal gestoord.
Inclusief spelfoutquote:Op zondag 31 augustus 2014 13:06 schreef Yasmin23 het volgende:
[ afbeelding ]
Dat is helemaal ziek. De critici van Zwarte Piet zijn gewoon autochtone Nederlanders. Met enkel de Nederlandse nationaliteit.quote:Op zondag 31 augustus 2014 13:11 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Ja... deze persoon ziet het als een aanval van de 'buitenlanders' op zijn cultuur
Zin. Met je chocoladeplaatje.quote:
Als een lekker hapje voor tussendoorquote:Op zondag 31 augustus 2014 13:15 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Is niets anders dan een afbeelding van hoe Zwarte Piet neergezet wordt.
Nja ik hoop natuurlijk dat dit niet de typische pro piet persoon is. Anders zeg ik weg met pietquote:Op zondag 31 augustus 2014 13:13 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Dat is helemaal ziek. De critici van Zwarte Piet zijn gewoon autochtone Nederlanders. Met enkel de Nederlandse nationaliteit.
Hoe ziek moet je zijn om hen niet als volwaardig Nederlander te accepteren. Dit bevestigt alleen maar het racistisch element.
Lol....die past wel mooi in dit topic:quote:Op zondag 31 augustus 2014 13:06 schreef Yasmin23 het volgende:
[ afbeelding ]
Nee. Dit zegt alleen maar dat er mongolen aan beide kanten rondlopen.quote:Op zondag 31 augustus 2014 13:13 schreef Ceberut het volgende:
. Dit bevestigt alleen maar het racistisch element.
Nee. Dit is een bevestiging van hetgeen allang al duidelijk was.quote:Op zondag 31 augustus 2014 13:18 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Nee. Dit zegt alleen maar dat er mongolen aan beide kanten rondlopen.
Andersom probeert men voor alle 'autochtone' Nederlanders te bepalen hoe Piet gezien moet worden als racistisch kenmerk, je moet en zal Piet zo zien anders snap je de gevoelens en emoties niet van de anti Pieten. Tsja. Loopgraven anyone?quote:Op zondag 31 augustus 2014 13:03 schreef KoosVogels het volgende:
Wat natuurlijk een beetje gek is aan deze discussie, is dat wij voor donkere mensen willen bepalen hoe zij tegen Zwarte Piet aankijken. Ik beweer weliswaar niet dat er sprake is van discriminatie, maar als blanke roepen dat Pieterbaas geen emoties op mag roepen is natuurlijk makkelijk.
Nope. Je kan het nog een paar keer blijven roepen, het zal niks veranderen aan het feit dat er idioten rondlopen die een paar plaatjes photoshoppen om een invalide punt te maken. Heeft niks te maken met wel of niet racistische kenmerken van wie dan ook. Als jij op basis van 1 Facebook plaatje heel Zwarte Piet wil afdoen als racistisch dan ben jij toch echt degene die het niet gesnapt heeft.quote:Op zondag 31 augustus 2014 13:19 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Nee. Dit is een bevestiging van hetgeen allang al duidelijk was.
Zie https://en.wikipedia.org/wiki/Red_herring. De illustraties in Schenkmans boek uit 1850 bieden geen enkele grond voor de bewering dat de auteur een karikatuur van een zwarte probeerde neer te zetten. Maar misschien weet je dat zelf ook wel.quote:Op zondag 31 augustus 2014 13:05 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Dat lijkt inderdaad op de hedendaagse Zwarte Piet.
Nja wat nou als ik weet dat de persoon die dit gedeeld heeft nog andere dingen denkt die wel racistisch zijn ?quote:Op zondag 31 augustus 2014 13:21 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Nope. Je kan het nog een paar keer blijven roepen, het zal niks veranderen aan het feit dat er idioten rondlopen die een paar plaatjes photoshoppen om een invalide punt te maken. Heeft niks te maken met wel of niet racistische kenmerken van wie dan ook. Als jij op basis van 1 Facebook plaatje heel Zwarte Piet wil afdoen als racistisch dan ben jij toch echt degene die het niet gesnapt heeft.
Nou ja dan is natuurlijk alles wat diegene denk racistisch!quote:Op zondag 31 augustus 2014 13:22 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Nja wat nou als ik weet dat de persoon die dit gedeeld heeft nog andere dingen denkt die wel racistisch zijn ?
Ze zijn wel consequent in hun spelfouten.quote:Op zondag 31 augustus 2014 13:06 schreef Yasmin23 het volgende:
[ afbeelding ]
Het is toch duidelijk dat hij alleen racisme wil zien? Moet je er niet stiekem om lachen?quote:Op zondag 31 augustus 2014 13:18 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Nee. Dit zegt alleen maar dat er mongolen aan beide kanten rondlopen.
Nee.quote:Op zondag 31 augustus 2014 13:23 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Nou ja dan is natuurlijk alles wat diegene denk racistisch!
Dan snap ik je opmerking niet.quote:
De Kerstman is van Coca-Cola, die meuk moeten wij niet.quote:Op zondag 31 augustus 2014 13:22 schreef KNAK het volgende:
Zou het Nederlandse volk sterk genoeg zijn om Sinterklaas in zijn geheel in de ban te doen? Alle kinderen vertellen dat het en fabeltje is en het plezier maar uit kerst te gaan halen ?
Zou alleen het bedrijfsleven hier pijn van gaan krijgen of is er dan nog ook een vuistslag in het politieke gezicht?
Zie http://en.wikipedia.org/wiki/Straw_man. Die stelling is door niemand ingenomen. Maar misschien weet je dat zelf ook wel.quote:Op zondag 31 augustus 2014 13:22 schreef Iblardi het volgende:
[..]
Zie https://en.wikipedia.org/wiki/Red_herring. De illustraties in Schenkmans boek uit 1850 bieden geen enkele grond voor de bewering dat de auteur een karikatuur van een zwarte probeerde neer te zetten. Maar misschien weet je dat zelf ook wel.
Dan gebruik jij dat daadwerkelijk als argument om te zeggen 'Zie je nou wel, hij is een racist dus is ZP ook racistisch bedoeld! Einz!' ? Valt me van je tegen.quote:Op zondag 31 augustus 2014 13:22 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Nja wat nou als ik weet dat de persoon die dit gedeeld heeft nog andere dingen denkt die wel racistisch zijn ?
Tja, ik snap wel dat als je biased bent in deze discussie je dat gelijk aangrijpt om keihard "THATS RACISTTTTTTTTTTTTTT" te roepen.quote:Op zondag 31 augustus 2014 13:24 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Het is toch duidelijk dat hij alleen racisme wil zien? Moet je er niet stiekem om lachen?
Het zou prima afgeschaft kunnen worden. Onze buurlanden missen Sinterklaas toch ook niet economisch gezien?quote:Op zondag 31 augustus 2014 13:22 schreef KNAK het volgende:
Zou het Nederlandse volk sterk genoeg zijn om Sinterklaas in zijn geheel in de ban te doen? Alle kinderen vertellen dat het en fabeltje is en het plezier maar uit kerst te gaan halen ?
Zou alleen het bedrijfsleven hier pijn van gaan krijgen of is er dan nog ook een vuistslag in het politieke gezicht?
Nja als iemand helemaal niet racistisch denkt en dit plaatst is het gewoon een dom iemand. Als iemand op sommige punten wel racistisch denkt kan je er vanuit gaan dat dat met dit ook zo isquote:
Zou ik zelf ook doen als ik iets zou willen veranderen op de onderbuik, zonder argumentenquote:Op zondag 31 augustus 2014 13:27 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Tja, ik snap wel dat als je biased bent in deze discussie je dat gelijk aangrijpt om keihard "THATS RACISTTTTTTTTTTTTTT" te roepen.
quote:Op zondag 31 augustus 2014 13:27 schreef Yasmin23 het volgende:
Maar dat maakt verder eigenlijk ook niet uit
Nja als ik weet hoe iemand denk kan ik dit niet ineens anders zien. Het maakt me verder weinig uit. Ik vond het gewoon grappig om hier te delenquote:Op zondag 31 augustus 2014 13:27 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Tja, ik snap wel dat als je biased bent in deze discussie je dat gelijk aangrijpt om keihard "THATS RACISTTTTTTTTTTTTTT" te roepen.
Ik vulde de redenering voor je in, jij bevestigde die. Niet dan?quote:Op zondag 31 augustus 2014 13:26 schreef Ceberut het volgende:
Die stelling is door niemand ingenomen.
quote:Op zondag 31 augustus 2014 12:11 schreef Ceberut het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
quote:Op zondag 31 augustus 2014 12:31 schreef Iblardi het volgende:
[..]
Want Schenkmans knecht uit 1850 is een typisch voorbeeld van 19e-eeuwse darky-iconografie?
quote:
Je vulde vooral je eigen redenering in.quote:Op zondag 31 augustus 2014 13:31 schreef Iblardi het volgende:
[..]
Ik vulde de redenering voor je in, jij bevestigde die. Niet dan?
[..]
[..]
[..]
Oh, nu is het onderwerp van discussie economisch van aard?quote:Op zondag 31 augustus 2014 13:27 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Het zou prima afgeschaft kunnen worden. Onze buurlanden missen Sinterklaas toch ook niet economisch gezien?
Dat heb ik ook wel hoor, ook met de zeurpieten. Maar toch denk ik dat veel mensen dat soort plaatjes posten uit onmacht.quote:Op zondag 31 augustus 2014 13:29 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Nja als ik weet hoe iemand denk kan ik dit niet ineens anders zien. Het maakt me verder weinig uit. Ik vond het gewoon grappig om hier te delen
Maar je bent het toch met me eens dat je dit niet als argument kan gebruiken om te roepen dat ZP racistisch is?quote:Op zondag 31 augustus 2014 13:29 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Nja als ik weet hoe iemand denk kan ik dit niet ineens anders zien. Het maakt me verder weinig uit. Ik vond het gewoon grappig om hier te delen
Straks gaan we er een biologische, natuurkundige en scheikundige discussie van makenquote:Op zondag 31 augustus 2014 13:33 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Oh, nu is het onderwerp van discussie economisch van aard?
Daar ga je de mist in.quote:Op zondag 31 augustus 2014 13:21 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Nope. Je kan het nog een paar keer blijven roepen, het zal niks veranderen aan het feit dat er idioten rondlopen die een paar plaatjes photoshoppen om een invalide punt te maken. Heeft niks te maken met wel of niet racistische kenmerken van wie dan ook. Als jij op basis van 1 Facebook plaatje heel Zwarte Piet wil afdoen als racistisch dan ben jij toch echt degene die het niet gesnapt heeft.
Alles draait om geld.quote:Op zondag 31 augustus 2014 13:33 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Oh, nu is het onderwerp van discussie economisch van aard?
Oh ja zeker. Niet iedere Pro Piet is zo domquote:Op zondag 31 augustus 2014 13:34 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Maar je bent het toch met me eens dat je dit niet als argument kan gebruiken om te roepen dat ZP racistisch is?
Ja, bij jullie wel.quote:
Of gewoon pure domheidquote:Op zondag 31 augustus 2014 13:33 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Dat heb ik ook wel hoor, ook met de zeurpieten. Maar toch denk ik dat veel mensen dat soort plaatjes posten uit onmacht.
Misschien wel beide.quote:
Want wij, ons, Nederlanders mogen geen traditie hebben die geen geld oplevert maar gewoon omdat een wonderschone, volkse traditie is waar we met zijn allen terecht trots op mogen zijn?quote:Op zondag 31 augustus 2014 13:39 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Ja, bij ons, in Nederland, in ons op het kapitalisme gebaseerd economisch systeem, wel.
Sinterklaas is één groot commercieel gedoe. Liggen de pepernoten al in de winkels?quote:Op zondag 31 augustus 2014 13:41 schreef bijdehand het volgende:
Want wij, ons, Nederlanders mogen geen traditie hebben die geen geld oplevert maar gewoon omdat een wonderschone, volkse traditie is waar we met zijn allen terecht trots op mogen zijn?
En ik maar denken dat Sinterklaas een racistisch kinderfeestje was die blanken gebruiken om zwarte medemensen te vernederen. Zoals je het nu brengt is er dus geen enkel probleem met Sinterklaas en ZP. Top van je.quote:Op zondag 31 augustus 2014 13:43 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Sinterklaas is één groot commercieel gedoe. Liggen de pepernoten al in de winkels?
Oke, het antwoord is dus nee. Racistquote:Op zondag 31 augustus 2014 13:43 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Sinterklaas is één groot commercieel gedoe.
Even de handrem erop.quote:Op zondag 31 augustus 2014 13:46 schreef Scorpie het volgende:
[..]
En ik maar denken dat Sinterklaas een racistisch kinderfeestje was die blanken gebruiken om zwarte medemensen te vernederen. Zoals je het nu brengt is er dus geen enkel probleem met Sinterklaas en ZP. Top van je.
Dan krijg je van die advocaten zoals de tegenstanders van Wilders die hadden. Dat is leuk om te zien, omdat het zo schrijnend is. Laten we hopen dat het dezelfde advocaten gaan worden als er een rechtszaak komtquote:
quote:Op zondag 31 augustus 2014 13:51 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Principiële advocaten en juristen worden monddood gemaakt door de Belastingdienst.
Gaan ze maar bij DWDD zitten.quote:Op zondag 31 augustus 2014 13:51 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Principiële advocaten en juristen worden monddood gemaakt door de Belastingdienst.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |