Nja als ik weet hoe iemand denk kan ik dit niet ineens anders zien. Het maakt me verder weinig uit. Ik vond het gewoon grappig om hier te delenquote:Op zondag 31 augustus 2014 13:27 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Tja, ik snap wel dat als je biased bent in deze discussie je dat gelijk aangrijpt om keihard "THATS RACISTTTTTTTTTTTTTT" te roepen.
Ik vulde de redenering voor je in, jij bevestigde die. Niet dan?quote:Op zondag 31 augustus 2014 13:26 schreef Ceberut het volgende:
Die stelling is door niemand ingenomen.
quote:Op zondag 31 augustus 2014 12:11 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Ok, je hebt gelijk, dit is hoe Piet bedoeld was:
[ afbeelding ]
Een racistische stereotypering. Afschaffen dus.
quote:Op zondag 31 augustus 2014 12:31 schreef Iblardi het volgende:
[..]
Want Schenkmans knecht uit 1850 is een typisch voorbeeld van 19e-eeuwse darky-iconografie?
quote:
Je vulde vooral je eigen redenering in.quote:Op zondag 31 augustus 2014 13:31 schreef Iblardi het volgende:
[..]
Ik vulde de redenering voor je in, jij bevestigde die. Niet dan?
[..]
[..]
[..]
Oh, nu is het onderwerp van discussie economisch van aard?quote:Op zondag 31 augustus 2014 13:27 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Het zou prima afgeschaft kunnen worden. Onze buurlanden missen Sinterklaas toch ook niet economisch gezien?
Dat heb ik ook wel hoor, ook met de zeurpieten. Maar toch denk ik dat veel mensen dat soort plaatjes posten uit onmacht.quote:Op zondag 31 augustus 2014 13:29 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Nja als ik weet hoe iemand denk kan ik dit niet ineens anders zien. Het maakt me verder weinig uit. Ik vond het gewoon grappig om hier te delen
Maar je bent het toch met me eens dat je dit niet als argument kan gebruiken om te roepen dat ZP racistisch is?quote:Op zondag 31 augustus 2014 13:29 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Nja als ik weet hoe iemand denk kan ik dit niet ineens anders zien. Het maakt me verder weinig uit. Ik vond het gewoon grappig om hier te delen
Straks gaan we er een biologische, natuurkundige en scheikundige discussie van makenquote:Op zondag 31 augustus 2014 13:33 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Oh, nu is het onderwerp van discussie economisch van aard?
Daar ga je de mist in.quote:Op zondag 31 augustus 2014 13:21 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Nope. Je kan het nog een paar keer blijven roepen, het zal niks veranderen aan het feit dat er idioten rondlopen die een paar plaatjes photoshoppen om een invalide punt te maken. Heeft niks te maken met wel of niet racistische kenmerken van wie dan ook. Als jij op basis van 1 Facebook plaatje heel Zwarte Piet wil afdoen als racistisch dan ben jij toch echt degene die het niet gesnapt heeft.
Alles draait om geld.quote:Op zondag 31 augustus 2014 13:33 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Oh, nu is het onderwerp van discussie economisch van aard?
Oh ja zeker. Niet iedere Pro Piet is zo domquote:Op zondag 31 augustus 2014 13:34 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Maar je bent het toch met me eens dat je dit niet als argument kan gebruiken om te roepen dat ZP racistisch is?
Ja, bij jullie wel.quote:
Of gewoon pure domheidquote:Op zondag 31 augustus 2014 13:33 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Dat heb ik ook wel hoor, ook met de zeurpieten. Maar toch denk ik dat veel mensen dat soort plaatjes posten uit onmacht.
Misschien wel beide.quote:
Want wij, ons, Nederlanders mogen geen traditie hebben die geen geld oplevert maar gewoon omdat een wonderschone, volkse traditie is waar we met zijn allen terecht trots op mogen zijn?quote:Op zondag 31 augustus 2014 13:39 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Ja, bij ons, in Nederland, in ons op het kapitalisme gebaseerd economisch systeem, wel.
Sinterklaas is één groot commercieel gedoe. Liggen de pepernoten al in de winkels?quote:Op zondag 31 augustus 2014 13:41 schreef bijdehand het volgende:
Want wij, ons, Nederlanders mogen geen traditie hebben die geen geld oplevert maar gewoon omdat een wonderschone, volkse traditie is waar we met zijn allen terecht trots op mogen zijn?
En ik maar denken dat Sinterklaas een racistisch kinderfeestje was die blanken gebruiken om zwarte medemensen te vernederen. Zoals je het nu brengt is er dus geen enkel probleem met Sinterklaas en ZP. Top van je.quote:Op zondag 31 augustus 2014 13:43 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Sinterklaas is één groot commercieel gedoe. Liggen de pepernoten al in de winkels?
Oke, het antwoord is dus nee. Racistquote:Op zondag 31 augustus 2014 13:43 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Sinterklaas is één groot commercieel gedoe.
Even de handrem erop.quote:Op zondag 31 augustus 2014 13:46 schreef Scorpie het volgende:
[..]
En ik maar denken dat Sinterklaas een racistisch kinderfeestje was die blanken gebruiken om zwarte medemensen te vernederen. Zoals je het nu brengt is er dus geen enkel probleem met Sinterklaas en ZP. Top van je.
Dan krijg je van die advocaten zoals de tegenstanders van Wilders die hadden. Dat is leuk om te zien, omdat het zo schrijnend is. Laten we hopen dat het dezelfde advocaten gaan worden als er een rechtszaak komtquote:
quote:Op zondag 31 augustus 2014 13:51 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Principiële advocaten en juristen worden monddood gemaakt door de Belastingdienst.
Gaan ze maar bij DWDD zitten.quote:Op zondag 31 augustus 2014 13:51 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Principiële advocaten en juristen worden monddood gemaakt door de Belastingdienst.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |