abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_144019749
quote:
7s.gif Op zondag 31 augustus 2014 13:27 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Tja, ik snap wel dat als je biased bent in deze discussie je dat gelijk aangrijpt om keihard "THATS RACISTTTTTTTTTTTTTT" te roepen.
Nja als ik weet hoe iemand denk kan ik dit niet ineens anders zien. Het maakt me verder weinig uit. Ik vond het gewoon grappig om hier te delen :P
  zondag 31 augustus 2014 @ 13:31:27 #277
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_144019799
quote:
0s.gif Op zondag 31 augustus 2014 13:26 schreef Ceberut het volgende:
Die stelling is door niemand ingenomen.
Ik vulde de redenering voor je in, jij bevestigde die. Niet dan?
quote:
10s.gif Op zondag 31 augustus 2014 12:11 schreef Ceberut het volgende:

[..]

Ok, je hebt gelijk, dit is hoe Piet bedoeld was:

[ afbeelding ]

Een racistische stereotypering. Afschaffen dus.
quote:
0s.gif Op zondag 31 augustus 2014 12:31 schreef Iblardi het volgende:

[..]

Want Schenkmans knecht uit 1850 is een typisch voorbeeld van 19e-eeuwse darky-iconografie?
quote:
0s.gif Op zondag 31 augustus 2014 12:45 schreef Ceberut het volgende:

[..]

Niet dan?
pi_144019858
quote:
0s.gif Op zondag 31 augustus 2014 13:31 schreef Iblardi het volgende:

[..]

Ik vulde de redenering voor je in, jij bevestigde die. Niet dan?

[..]

[..]

[..]

Je vulde vooral je eigen redenering in.
pi_144019871
quote:
0s.gif Op zondag 31 augustus 2014 13:27 schreef Ceberut het volgende:

[..]

Het zou prima afgeschaft kunnen worden. Onze buurlanden missen Sinterklaas toch ook niet economisch gezien?
Oh, nu is het onderwerp van discussie economisch van aard?
pi_144019880
quote:
0s.gif Op zondag 31 augustus 2014 13:29 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Nja als ik weet hoe iemand denk kan ik dit niet ineens anders zien. Het maakt me verder weinig uit. Ik vond het gewoon grappig om hier te delen :P
Dat heb ik ook wel hoor, ook met de zeurpieten. Maar toch denk ik dat veel mensen dat soort plaatjes posten uit onmacht.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_144019895
quote:
0s.gif Op zondag 31 augustus 2014 13:29 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Maar je bent het toch met me eens dat je dit niet als argument kan gebruiken om te roepen dat ZP racistisch is?
pi_144019900
quote:
11s.gif Op zondag 31 augustus 2014 13:33 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Straks gaan we er een biologische, natuurkundige en scheikundige discussie van maken O+
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_144019919
Ik vind dat voorstel van dat Nederlands Centrum voor Volkscultuur en Immaterieel Erfgoed niet zo gek. Behalve dan het voorstel van 'kleurpieten', dat is gewoon aantoonbaar gefaald al.
pi_144019922
quote:
14s.gif Op zondag 31 augustus 2014 13:21 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Nope. Je kan het nog een paar keer blijven roepen, het zal niks veranderen aan het feit dat er idioten rondlopen die een paar plaatjes photoshoppen om een invalide punt te maken. Heeft niks te maken met wel of niet racistische kenmerken van wie dan ook. Als jij op basis van 1 Facebook plaatje heel Zwarte Piet wil afdoen als racistisch dan ben jij toch echt degene die het niet gesnapt heeft.
Daar ga je de mist in.

Het gaat niet om 1 facebookpost. De algemene tendens bij de pro-ZP groep is: "het is ons feest, altijd al van ons geweest en hunnie moeten er van af blijven".
pi_144019960
quote:
11s.gif Op zondag 31 augustus 2014 13:33 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Alles draait om geld.
pi_144019966
quote:
7s.gif Op zondag 31 augustus 2014 13:34 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Maar je bent het toch met me eens dat je dit niet als argument kan gebruiken om te roepen dat ZP racistisch is?
Oh ja zeker. Niet iedere Pro Piet is zo dom :)
Ik zelf zie het ook niet als racistisch maar ik kan mij wel voorstellen dat andere mensen het zo ervaren. Daarom zou ik er ook totaal geen moeite mee hebben als Piet wordt aangepast :)
pi_144019987
quote:
6s.gif Op zondag 31 augustus 2014 13:36 schreef Ceberut het volgende:

[..]

Alles draait om geld.
Ja, bij jullie wel.
pi_144020086
quote:
99s.gif Op zondag 31 augustus 2014 13:36 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Ja, bij jullie wel.
Ja, bij ons, in Nederland, in ons op het kapitalisme gebaseerd economisch systeem, wel.
pi_144020091
quote:
99s.gif Op zondag 31 augustus 2014 13:33 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Dat heb ik ook wel hoor, ook met de zeurpieten. Maar toch denk ik dat veel mensen dat soort plaatjes posten uit onmacht.
Of gewoon pure domheid :P
pi_144020151
quote:
0s.gif Op zondag 31 augustus 2014 13:39 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Of gewoon pure domheid :P
Misschien wel beide.
quote:
6s.gif Op zondag 31 augustus 2014 13:39 schreef Ceberut het volgende:

[..]

Ja, bij ons, in Nederland, in ons op het kapitalisme gebaseerd economisch systeem, wel.
Want wij, ons, Nederlanders mogen geen traditie hebben die geen geld oplevert maar gewoon omdat een wonderschone, volkse traditie is waar we met zijn allen terecht trots op mogen zijn? :{
pi_144020212
quote:
99s.gif Op zondag 31 augustus 2014 13:41 schreef bijdehand het volgende:

Want wij, ons, Nederlanders mogen geen traditie hebben die geen geld oplevert maar gewoon omdat een wonderschone, volkse traditie is waar we met zijn allen terecht trots op mogen zijn? :{
Sinterklaas is één groot commercieel gedoe. Liggen de pepernoten al in de winkels?
pi_144020303
quote:
10s.gif Op zondag 31 augustus 2014 13:43 schreef Ceberut het volgende:

[..]

Sinterklaas is één groot commercieel gedoe. Liggen de pepernoten al in de winkels?
En ik maar denken dat Sinterklaas een racistisch kinderfeestje was die blanken gebruiken om zwarte medemensen te vernederen. Zoals je het nu brengt is er dus geen enkel probleem met Sinterklaas en ZP. Top van je.
pi_144020360
quote:
10s.gif Op zondag 31 augustus 2014 13:43 schreef Ceberut het volgende:

[..]

Sinterklaas is één groot commercieel gedoe.
Oke, het antwoord is dus nee. Racist :{
pi_144020369
Ik heb een goed plan:

Laten we bewijzen dat er niets racistisch is aan Zwarte Piet door racistische plaatjes te shoppen!
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_144020425
quote:
14s.gif Op zondag 31 augustus 2014 13:46 schreef Scorpie het volgende:

[..]

En ik maar denken dat Sinterklaas een racistisch kinderfeestje was die blanken gebruiken om zwarte medemensen te vernederen. Zoals je het nu brengt is er dus geen enkel probleem met Sinterklaas en ZP. Top van je.
Even de handrem erop.

Ik ben niet begonnen over de economische gevolgen van Sinterklaas. Je quote mijn post, welke een reactie was op iemand die zich afvroeg welke gevolgen het afschaffen van het Sinterklaasfeest op het bedrijfsleven zou hebben.

Of het nou wel commercieel of niet is, neemt niets weg van het racistische karakter.

In tegendeel, commerciële bedrijven zouden uit oogpunt van juridische rechtszaken moeten oppassen met racistische uitingen. Misschien is er nog ergens een principiële advocaat die er werk van wil maken.

Alhoewel, een principiële advocaat? :')
pi_144020466
quote:
2s.gif Op zondag 31 augustus 2014 13:50 schreef Ceberut het volgende:
Principiële advocaten en juristen worden monddood gemaakt door de Belastingdienst.
pi_144020496
quote:
2s.gif Op zondag 31 augustus 2014 13:50 schreef Ceberut het volgende:
Dan krijg je van die advocaten zoals de tegenstanders van Wilders die hadden. Dat is leuk om te zien, omdat het zo schrijnend is. Laten we hopen dat het dezelfde advocaten gaan worden als er een rechtszaak komt :D
pi_144020508
quote:
9s.gif Op zondag 31 augustus 2014 13:51 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Principiële advocaten en juristen worden monddood gemaakt door de Belastingdienst.
:')_!
  Forum Admin zondag 31 augustus 2014 @ 13:54:26 #299
232445 crew  Specularium
pi_144020551
quote:
9s.gif Op zondag 31 augustus 2014 13:51 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Gaan ze maar bij DWDD zitten.
pi_144020732
bijna nieuw topic
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')