abonnement Unibet Coolblue
pi_143939496
Hallo vriendjes!

Mijn moeder heeft een creditcard schuld van rond de 1500 euro, maar die creditcard staat op een ander adres geregistreerd namelijk van haar zusje, mijn tante dus. Als er niet betaald gaat worden (wat ook zo is) gaan ze dan naar het geregistreerde adres van de creditcard of het adres waar zij ingeschreven staat?

Uiteraard zou ik dit wel voor haar kunnen aflossen, maar omdat het mijn moeder is heb ik besloten dat ze op kan pleuren omdat ze mij in de steek heeft gelaten. Het probleem is nou dat ik ook op hetzelfde adres als haar sta ingeschreven, en ik dus geen zin heb dat ze dalijk mijn spullen komen ophalen omdat er niet betaald gaat worden. Als ze naar mijn tante gaat dan is dus er niks aan de hand.

Mijn vraag luidt dus: Gaan ze naar het registratieadres van de creditcard of het adres waar zij staat ingeschreven (GBA)?
Irene is bae <3
  vrijdag 29 augustus 2014 @ 00:53:56 #2
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_143939560
De bank stuurt brieven naar het adres dat zij heeft opgegeven (blijkbaar dat van haar zus), maar wel aan haar gericht. Mocht het uiteindelijk bij een deurwaarder terechtkomen, dan zal hij je moeders adres opzoeken in de GBA en daarnaartoe gaan.
pi_143939578
quote:
Uiteraard zou ik dit wel voor haar kunnen aflossen, maar omdat het mijn moeder is heb ik besloten dat ze op kan pleuren
Quote van de dag
pi_143939611
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 00:54 schreef ABombali het volgende:

[..]

Quote van de dag
Dit.
De schuld staat op naam.
Make my day!
pi_143939613
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 00:53 schreef hugecooll het volgende:
De bank stuurt brieven naar het adres dat zij heeft opgegeven (blijkbaar dat van haar zus), maar wel aan haar gericht. Mocht het uiteindelijk bij een deurwaarder terechtkomen, dan zal hij je moeders adres opzoeken in de GBA en daarnaartoe gaan.
De naam van haar zus is letterlijk bijna hetzelfde scheelt 1 voorletter. Zouden ze het niet kunnen verwarren met dat het mijn tante is?

Dus mijn moeder heeft als voorletter MQ en mijn tante alleen M, maar als je hun paspoorten erbij pakt is het letterlijk hetzelfde.
Irene is bae <3
  vrijdag 29 augustus 2014 @ 00:58:41 #6
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_143939685
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 00:55 schreef Jiang153 het volgende:

[..]

De naam van haar zus is letterlijk bijna hetzelfde scheelt 1 voorletter. Zouden ze het niet kunnen verwarren met dat het mijn tante is?

Dus mijn moeder heeft als voorletter MQ en mijn tante alleen M, maar als je hun paspoorten erbij pakt is het letterlijk hetzelfde.
Ze zijn toch niet op dezelfde dag geboren? :P
pi_143939691
op wiens naam staat die kaart geregistreerd? dat is namelijk de eigenaar van de pas en dus de persoon die geld schuldig is..
ik weet niet hoe dit juridisch zit, maar het lijkt mij dat als vervolgens het adres niet klopt wat bij de kaart staat er een soort fraude traject wordt ingegaan?

quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 00:58 schreef hugecooll het volgende:

[..]

Ze zijn toch niet op dezelfde dag geboren? :P
ze hebben hoop ik ook een ander BSN :P
pi_143939749
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 00:58 schreef hugecooll het volgende:

[..]

Ze zijn toch niet op dezelfde dag geboren? :P
Dat niet nee. Ik weet niet eens hoe ze zo'n kaart geregeld heeft :r

Wtf is Laser Services?

quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 00:58 schreef mschol het volgende:
op wiens naam staat die kaart geregistreerd? dat is namelijk de eigenaar van de pas en dus de persoon die geld schuldig is..
ik weet niet hoe dit juridisch zit, maar het lijkt mij dat als vervolgens het adres niet klopt wat bij de kaart staat er een soort fraude traject wordt ingegaan?

[..]

ze hebben hoop ik ook een ander BSN :P
Ja op mijn moeders naam, maar op het adres van mijn tante :?
Irene is bae <3
  vrijdag 29 augustus 2014 @ 01:08:42 #9
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_143939903
quote:
13s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 01:01 schreef Jiang153 het volgende:

[..]

Dat niet nee. Ik weet niet eens hoe ze zo'n kaart geregeld heeft :r

Wtf is Laser Services?
http://www.lasernederland.com/ ?
pi_143939916
quote:
Ja volgens mij zijn zij het. Het komische is dat er niet eens een kaart is... :?

[ Bericht 4% gewijzigd door Jiang153 op 29-08-2014 01:15:50 ]
Irene is bae <3
pi_143940165
Geld uitgeven dat je niet hebt :')
5 Ferrari's op videoband!
pi_143940504
Vroeg of laat staan ze voor jouw (moeder's) deur als er niet betaald wordt.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_143940560
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 01:40 schreef spijkerbroek het volgende:
Vroeg of laat staan ze voor jouw (moeder's) deur als er niet betaald wordt.
Hmmm.....dus ik heb alleen deze optie lijkt mij :'( :

1) Mijn vader zoekt een ander huis en ik en me zusje schrijven bij hem in

Ze staan ook gescheiden, maar volgens mij kan mijn pa niet het contract overnemen, dus dan betekent het dat ik en me zusje hier weg moeten voordat ik al dat gezeik krijg. Huur wordt sowieso niet meer betaald als ik weg ben dus....
Irene is bae <3
pi_143940607
quote:
13s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 01:44 schreef Jiang153 het volgende:
Hmmm.....dus ik heb alleen deze optie lijkt mij :'( :

1) Mijn vader zoekt een ander huis en ik en me zusje schrijven bij hem in
2) je zoekt zelf een huis/kamer
3) je betaalt de rekening
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_143940613
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 01:49 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

2) je zoekt zelf een huis/kamer
Ik heb geen inkomen
Irene is bae <3
pi_143940618
quote:
4s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 01:49 schreef Jiang153 het volgende:
Ik heb geen inkomen
Ga werken.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_143940701
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 01:49 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Ga werken.
Ik zou wel willen maar.....

Ouders hebben eigen zaak en daar help ik ook, maar die draait dus niet altijd super. Sommige weken wat slechter en sommige wat beter maarja mijn moeder met gokverslaving die vind natuurlijk dat ze ook al is ze eigenaar recht heeft op "loon" om te gokken want rekeningen hoeven niet betaald te worden.. Mijn pa die kan dit natuurlijk niet geven, want ja de vaste lasten he.

Dus zoals je wel kan verwachten staan er rekeningen op en dan komt zij nu dus met extra OV-kosten + creditcard schuld...

En tja nu gaat zij dus een fulltime job zoeken (lees: morgen al sollicitatie) omdat ze toch geld wil en wij? Wij kunnen stikken.

Ohja ook niet belangrijk: Ikzelf doe een voltijd opleiding ga net naar jaar 2, zusje zit in examenjaar 6 VWO en pa die probeert de vaste lasten een beetje bij te houden.

Conclusie: Ik heb geen tijd om een extra baan te vinden omdat ik moet helpen + opleiding heb :'(

Wordt toch wel een beetje R&P dit :+
Irene is bae <3
pi_143940753
Klinkt alsof er nog wel wat meer mis is dan alleen de CC-schuld, om eerlijk te zijn.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_143940812
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 02:04 schreef spijkerbroek het volgende:
Klinkt alsof er nog wel wat meer mis is dan alleen de CC-schuld, om eerlijk te zijn.
Yep de familiestruggles :D

Daarom zit ik ff te kijken wat ik kan doen om niet in meegetrokken te worden in de schulden :')

Zal me een worst wezen wat er met moeders gebeurt ook al wordt ze opgepakt en gaat ze de cel in ofzo :')
Irene is bae <3
pi_143941215
Ik snap er geen snars van. Heeft je vader zo'n obscure gordijnenwinkel ofzo?
Kom maar konijntje, doe maar wiebelen wiebelen...
pi_143941278
Oh ze moet gewoon even bellen met de ICS. En wat regelen.

Geloof me, ze hebben meer geduld dan je denkt, en je kan bijna alles met ze afspreken.

Had ik nooit verwacht van een creditkaart maatschappij. Maar ze zijn echt wel welwillend om tot een fatsoenlijke oplossing te komen.

Ik zelf kon mij er alsnog niet aan houden, en heb er inmiddels al meer dan een jaar niks meer van gehoord.

Ze komen ooit vast wel. Maar ik denk dat jij tegen die tijd het huis al wel uit bent.

[ Bericht 10% gewijzigd door #ANONIEM op 29-08-2014 03:05:34 ]
pi_143941550
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 01:20 schreef Ferrari_Tape het volgende:
Geld uitgeven dat je niet hebt :')
Vrij gebruikelijk in Nederland. Enorme hypotheekschulden. Daar vallen die paar credit cards bij in het het niet
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_143941570
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 02:54 schreef Hoplahopla het volgende:
Ik snap er geen snars van. Heeft je vader zo'n obscure gordijnenwinkel ofzo?
obscure gordijnenwinkel? :?
Irene is bae <3
pi_143942273
Nou ja, ik wil niet al te kritisch zijn hoor maar genoeg mensen werken naast hun voltijd opleiding en wonen op kamers
Als je weg wil, kun je dus prima weg
Misschien niet morgen maar als je nu begint met een baan en een kamer zoeken ben je over een paar maanden weg
He said how many sugars do you like in your tea?
I said forget about the sugar have a spoon full of me,
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
Your job is to feed me, do me and die
pi_143942296
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 03:03 schreef Fokker89 het volgende:
Oh ze moet gewoon even bellen met de ICS. En wat regelen.

Geloof me, ze hebben meer geduld dan je denkt, en je kan bijna alles met ze afspreken.

Had ik nooit verwacht van een creditkaart maatschappij. Maar ze zijn echt wel welwillend om tot een fatsoenlijke oplossing te komen.

Ik zelf kon mij er alsnog niet aan houden, en heb er inmiddels al meer dan een jaar niks meer van gehoord.

Ze komen ooit vast wel. Maar ik denk dat jij tegen die tijd het huis al wel uit bent.
Ik denk dat dat nogal kan tegenvallen als ze eerst een fraude-onderzoek moeten uitvogelen.

quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 00:58 schreef mschol het volgende:
op wiens naam staat die kaart geregistreerd? dat is namelijk de eigenaar van de pas en dus de persoon die geld schuldig is..
ik weet niet hoe dit juridisch zit, maar het lijkt mij dat als vervolgens het adres niet klopt wat bij de kaart staat er een soort fraude traject.
pi_143942701
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 07:46 schreef mrPanerai het volgende:

[..]

Ik denk dat dat nogal kan tegenvallen als ze eerst een fraude-onderzoek moeten uitvogelen.

[..]

voor de duidelijkheid: ik ben er niet zeker van he, ik zou het echter wel een logische stap vinden...

overigens @TS: als je moeder een gokverslaving heeft moet daar eerst wat aangedaan worden voordat je schulden wilt gaan oplossen.. (anders komen er weer meer schulden bij, en misschien krijg (of kan je die krijgen) je dan professionele hulp voor het beheren van de schuld/geld?)
  vrijdag 29 augustus 2014 @ 08:56:57 #27
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_143942890
Je moeder woont al niet meer bij jullie in huis?
Dan zou ik eens met de verhuurder gaan praten, want als je ouders getrouwd zijn is je vader medehuurder en kan een van de twee uit de woning vertrekken zonder dat de ander de woning moet verlaten.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_143945342
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 04:13 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]

Vrij gebruikelijk in Nederland. Enorme hypotheekschulden. Daar vallen die paar credit cards bij in het het niet
Dat is heel wat anders. En er zijn heel veel creditcard schulden in Nederland. Ik heb bij een bank gewerkt.
Bij een hypotheek heb je de woning als onderpand.
Wat wil je bij een creditcardschuld? De gekochte schoenen of kleren gaan verkopen om je geld terug te krijgen?? :')
5 Ferrari's op videoband!
pi_143945740
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 08:56 schreef Leandra het volgende:
Je moeder woont al niet meer bij jullie in huis?
Dan zou ik eens met de verhuurder gaan praten, want als je ouders getrouwd zijn is je vader medehuurder en kan een van de twee uit de woning vertrekken zonder dat de ander de woning moet verlaten.
Wat ik ervan begrijp, is dat TS (+zusje) bij mams wonen en paps ergens anders.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  vrijdag 29 augustus 2014 @ 11:36:35 #30
370487 Hallmark
Geverifieerde account
pi_143946733
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 07:39 schreef rhubarbje het volgende:
Nou ja, ik wil niet al te kritisch zijn hoor maar genoeg mensen werken naast hun voltijd opleiding en wonen op kamers
Hij werkt ook, maar moet dat doen in de zaak van de familie. En daar krijgt hij niet voor betaald.
Geinspireerd door historische gebeurtenissen en karakters. Dit werk van fictie was ontworpen, ontwikkeld en geproduceerd door een multicultureel team van verschillende religies en geloven.
pi_143947670
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 07:39 schreef rhubarbje het volgende:
Nou ja, ik wil niet al te kritisch zijn hoor maar genoeg mensen werken naast hun voltijd opleiding en wonen op kamers
Als je weg wil, kun je dus prima weg
Misschien niet morgen maar als je nu begint met een baan en een kamer zoeken ben je over een paar maanden weg
Geen fulltime baan met een voltijd opleiding :{w

Naja niemand dat ik ken dan. En ja ik kan wel kamer zoeken en baan, maar dan laat ik dus me zusje en pa stikken, en dat wil ik natuurlijk ook niet :{

quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 08:40 schreef mschol het volgende:

[..]

voor de duidelijkheid: ik ben er niet zeker van he, ik zou het echter wel een logische stap vinden...

overigens @TS: als je moeder een gokverslaving heeft moet daar eerst wat aangedaan worden voordat je schulden wilt gaan oplossen.. (anders komen er weer meer schulden bij, en misschien krijg (of kan je die krijgen) je dan professionele hulp voor het beheren van de schuld/geld?)
Daarom moeten we van haar af. Willen allemaal niks meer met haar te maken heeft. Laat haar maar stikken in haar eigen schulden!

quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 08:56 schreef Leandra het volgende:
Je moeder woont al niet meer bij jullie in huis?
Dan zou ik eens met de verhuurder gaan praten, want als je ouders getrouwd zijn is je vader medehuurder en kan een van de twee uit de woning vertrekken zonder dat de ander de woning moet verlaten.
Nee dat klopt. Ze zit bij het huis van me tante omdat ze hier geconfronteerd werd met het feit dat ze de winst van de zaak vergokt, en dus gaat ze weg :')

Ze staan sinds 2002 ook al gescheiden. Maar ik weet niet precies hoe ik dit ga doen want:

- Moeders heeft contract maar woont bij tante
- Vaders staat ingeschreven bij tante maar woont eigenlijk hier

Overgecompliceerd :r

Blijkbaar is de opleiding van mij en mijn zusje niet belangrijk :r

Volgens mij kan mijn pa het huis niet overnemen dus dan rest alleen maar verhuizen? Ikzelf ben namelijk geen "medehuurder", en dus kan ik het niet zo overnemen aangezien het een sociale huurwoning is.
Irene is bae <3
pi_143947708
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 11:36 schreef Hallmark het volgende:

[..]

Hij werkt ook, maar moet dat doen in de zaak van de familie. En daar krijgt hij niet voor betaald.
Hoezo moet?

En geen enkele student heeft een fulltime baan :? Dat is helemaal niet nodig om op kamers te kunnen
He said how many sugars do you like in your tea?
I said forget about the sugar have a spoon full of me,
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
Your job is to feed me, do me and die
pi_143947816
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 12:10 schreef rhubarbje het volgende:

[..]

Hoezo moet?

En geen enkele student heeft een fulltime baan :? Dat is helemaal niet nodig om op kamers te kunnen
Dus ik moet mezelf redden en de rest laten stikken dus?
Irene is bae <3
pi_143947872
quote:
10s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 12:13 schreef Jiang153 het volgende:

[..]

Dus ik moet mezelf redden en de rest laten stikken dus?
Het is niet jouw verantwoordelijkheid om dit op te lossen en dat kun je waarschijnlijk niet eens
Je laat je moeder wel makkelijk stikken.... En je praat je vader overal vrij van? Maar hij laat jullie toch ook al jaren in deze situatie opgroeien?
He said how many sugars do you like in your tea?
I said forget about the sugar have a spoon full of me,
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
Your job is to feed me, do me and die
pi_143948047
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 12:15 schreef rhubarbje het volgende:

[..]

Het is niet jouw verantwoordelijkheid om dit op te lossen en dat kun je waarschijnlijk niet eens
Je laat je moeder wel makkelijk stikken.... En je praat je vader overal vrij van? Maar hij laat jullie toch ook al jaren in deze situatie opgroeien?
Maar ik kan wel helpen?

Oh misschien 3 jaar ongeveer. Komt ook omdat hij toen pas echt op de financiën ging letten.

Maarja de vrouwen van mijn moederskant zijn dan ook allemaal dictators. De man mag alleen werken en mag voor de rest niets. Ik vind al mijn ooms daarom ook gefaalde slaven. Daarom zal ik dus ook nooit trouwen omdat ik in hun ogen gierig want ik ga dus never nooit al mijn geld aan mijn vrouwelijke wederhelft afstaan.... :')

Wel één verschil: mijn tantes die betalen wel de rekeningen :')

Maar waar moet ik mijn pa van beschuldigen dan? Die zit hier mooi te proberen al die dingen af te lossen terwijl mijn ma juist het tegenovergestelde doet: onnodige schulden creëren.
Irene is bae <3
pi_143948278
quote:
10s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 12:22 schreef Jiang153 het volgende:

[..]

Maar ik kan wel helpen?

Oh misschien 3 jaar ongeveer. Komt ook omdat hij toen pas echt op de financiën ging letten.

Maarja de vrouwen van mijn moederskant zijn dan ook allemaal dictators. De man mag alleen werken en mag voor de rest niets. Ik vind al mijn ooms daarom ook gefaalde slaven. Daarom zal ik dus ook nooit trouwen omdat ik in hun ogen gierig want ik ga dus never nooit al mijn geld aan mijn vrouwelijke wederhelft afstaan.... :')

Wel één verschil: mijn tantes die betalen wel de rekeningen :')

Maar waar moet ik mijn pa van beschuldigen dan? Die zit hier mooi te proberen al die dingen af te lossen terwijl mijn ma juist het tegenovergestelde doet: onnodige schulden creëren.
Ik zeg niet dat je je pa ergens van moet beschuldigen maar hij had ook meer afstand kunnen nemen van je moeder en jou en je zus uit de situatie kunnen halen
Nu moet je dat misschien zelf doen
He said how many sugars do you like in your tea?
I said forget about the sugar have a spoon full of me,
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
Your job is to feed me, do me and die
pi_143948398
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 12:31 schreef rhubarbje het volgende:

[..]

Ik zeg niet dat je je pa ergens van moet beschuldigen maar hij had ook meer afstand kunnen nemen van je moeder en jou en je zus uit de situatie kunnen halen
Nu moet je dat misschien zelf doen
Yep maarja kan er niks meer aan doen nu.
Irene is bae <3
  vrijdag 29 augustus 2014 @ 12:57:28 #38
370487 Hallmark
Geverifieerde account
pi_143948971
quote:
10s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 12:13 schreef Jiang153 het volgende:

[..]

Dus ik moet mezelf redden en de rest laten stikken dus?
Dat is 1 manier om het te zien. De andere manier is dat de tijd nu is aangebroken om je eigen leven op te bouwen. Het is toch wenselijk dat kinderen op een gegeven moment het ouderlijk huis verlaten als ze dat willen?

Jij bent verantwoordelijk voor jouw leven, en het was leuk geweest als je ouders hadden bedacht: "op een gegeven moment wil Jiang153 op kamers en een eigen baantje zoeken". Dat ze dat niet bedacht hebben, is vervelend voor iedereen. Maar jij hoeft dat probleem niet op te lossen.

Toch logisch dat jij graag je eigen geld wilt verdienen met een baantje? En lekker op kamers wilt?
Geinspireerd door historische gebeurtenissen en karakters. Dit werk van fictie was ontworpen, ontwikkeld en geproduceerd door een multicultureel team van verschillende religies en geloven.
pi_143951457
Het maakt niet uit waar ze als eerst heen gaan, want uiteindelijk zullen ze er waarschijnlijk toch wel achterkomen waar ze woont. Verder mogen ze, van wat ik weet, niet aan jouw spullen of die van je zusje komen. Ook niet van je tante.
pi_143951637
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 14:02 schreef andersdenkende het volgende:
Het maakt niet uit waar ze als eerst heen gaan, want uiteindelijk zullen ze er waarschijnlijk toch wel achterkomen waar ze woont. Verder mogen ze, van wat ik weet, niet aan jouw spullen of die van je zusje komen. Ook niet van je tante.
en hoe bepalen ze dan wat van wie is?
Irene is bae <3
pi_143951692
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 14:07 schreef Jiang153 het volgende:

[..]

en hoe bepalen ze dan wat van wie is?
Geen idee. Familie van me had regelmatig een deurwaarder over de vloer, was zelf nooit thuis, en zijn moeder is nooit lastiggevallen. Van wat ik dus weet, zoeken ze wel echt naar de persoon zelf.
pi_143951715
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 14:07 schreef Jiang153 het volgende:

[..]

en hoe bepalen ze dan wat van wie is?
Ik neem overigens aan dat als jij kunt aantonen dat een laptop van jou is, en een game console zal niet van je ma zijn bijvoorbeeld, dat ze daar dan ook niet aan gaan komen :')
pi_143954669
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 14:10 schreef andersdenkende het volgende:

[..]

Ik neem overigens aan dat als jij kunt aantonen dat een laptop van jou is, en een game console zal niet van je ma zijn bijvoorbeeld, dat ze daar dan ook niet aan gaan komen :')
Ja maar bijv. combi magnetron, stofzuiger, meerdere tv's, chill stoel en nog meer dingen zijn echt van mij. Ik heb het namelijk betaald, maar lijkt mij niet vanzelfsprekend dat ik zoiets zou hebben :P

Hoe wil ik stofzuigen als ze die in beslag nemen :(
Irene is bae <3
pi_143957936
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 15:38 schreef Jiang153 het volgende:

[..]

Ja maar bijv. combi magnetron, stofzuiger, meerdere tv's, chill stoel en nog meer dingen zijn echt van mij. Ik heb het namelijk betaald, maar lijkt mij niet vanzelfsprekend dat ik zoiets zou hebben :P

Hoe wil ik stofzuigen als ze die in beslag nemen :(
Ik denk dat je je voor niks zorgen maakt momenteel, überhaupt is beslaglegging echt niet meteen de eerste keer al van belang.
pi_143958540
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 15:38 schreef Jiang153 het volgende:
Ja maar bijv. combi magnetron, stofzuiger, meerdere tv's, chill stoel en nog meer dingen zijn echt van mij. Ik heb het namelijk betaald, maar lijkt mij niet vanzelfsprekend dat ik zoiets zou hebben
je moet alle bonnetjes en betaal bewijzen bewaren, jij moet het eigendom bewijzen.
pi_143959832
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 17:36 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

je moet alle bonnetjes en betaal bewijzen bewaren, jij moet het eigendom bewijzen.
Nou lekker is dat :'(

Echt wat een kut moeders heb ik
Irene is bae <3
pi_143963609
Verhuis en neem je eigen spullen mee, hoef je ook niet bang te zijn dat je spullen in beslag genomen worden en ben je van het meeste gezeur af.

Wil je gelukkig worden in het leven, zorg dan altijd als eerste voor jezelf en kijk dan pas wat je voor anderen kunt betekenen met de tijd, het geld en de energie die je nog over hebt.

Begin dus met eisen dat je vanaf nu een fatsoenlijk uurloon krijgt voor je werk in de zaak van je ouders of ga direct op zoek naar een baan elders. Als je ouders het een probleem vinden dat je elders gaat werken, moeten ze maar met geld over de brug komen. In jouw plaats kunnen ze ook een ander personeelslid inhuren.

Als je dan je inkomen hebt geregeld, kun je meteen op zoek naar een kamer of klein appartementje voor jezelf om te gaan wonen. Tijdens je zoektocht kun je je verdiende geld alvast opsparen voor de inrichting van je eigen huisje.

Tegen de tijd dat je je eigen leeftijd op orde hebt kun je eens gaan bedenken of en hoe je je ouders wilt helpen.
pi_143982387
quote:
11s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 01:57 schreef Jiang153 het volgende:

[..]

Ik zou wel willen maar.....

Ouders hebben eigen zaak en daar help ik ook, maar die draait dus niet altijd super. Sommige weken wat slechter en sommige wat beter maarja mijn moeder met gokverslaving die vind natuurlijk dat ze ook al is ze eigenaar recht heeft op "loon" om te gokken want rekeningen hoeven niet betaald te worden.. Mijn pa die kan dit natuurlijk niet geven, want ja de vaste lasten he.

Dus zoals je wel kan verwachten staan er rekeningen op en dan komt zij nu dus met extra OV-kosten + creditcard schuld...

En tja nu gaat zij dus een fulltime job zoeken (lees: morgen al sollicitatie) omdat ze toch geld wil en wij? Wij kunnen stikken.

Ohja ook niet belangrijk: Ikzelf doe een voltijd opleiding ga net naar jaar 2, zusje zit in examenjaar 6 VWO en pa die probeert de vaste lasten een beetje bij te houden.

Conclusie: Ik heb geen tijd om een extra baan te vinden omdat ik moet helpen + opleiding heb :'(

Wordt toch wel een beetje R&P dit :+
Huur samen met je zus een appartement.
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_143982397
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 10:32 schreef superniger het volgende:

[..]

Huur samen met je zus een appartement.
Minderjarig + geen inkomen
Irene is bae <3
pi_143982658
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 10:46 schreef Ferrari_Tape het volgende:

[..]

Dat is heel wat anders. En er zijn heel veel creditcard schulden in Nederland. Ik heb bij een bank gewerkt.
Bij een hypotheek heb je de woning als onderpand.
Wat wil je bij een creditcardschuld? De gekochte schoenen of kleren gaan verkopen om je geld terug te krijgen?? :')
Het ging mij even over de geringschattende opmerking over het hebben van een credit card schuld wat een doodzonde zou zijn, terwijl men lachend een 100% hypotheek afsluit op een huis, waarbij de hoogte van de hypotheekschuld de hoogte van de credit card schuld een stukje hoger uitvalt.
Honey ! Take me drunk, i am home !
  zaterdag 30 augustus 2014 @ 10:56:05 #51
4090 Sandyman
Super nubila jubila
pi_143982723
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 10:52 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]

Het ging mij even over de geringschattende opmerking over het hebben van een credit card schuld wat een doodzonde zou zijn, terwijl men lachend een 100% hypotheek afsluit op een huis, waarbij de hoogte van de hypotheekschuld de hoogte van de credit card schuld een stukje hoger uitvalt.
Ja, maar zoals gezegd, tegenover een hypotheekschuld staat een huis wat de bank kan terug vorderen en dat kan niet met een credit card schuld. Een heel ander soort lening dus.
If a man hasn't discovered something that he will die for, he isn't fit to live.
pi_144220551
Maarja iemand enig idee hoe mijn pa aan een huis kan komen?

We gaan dus weg zodat moeders maar lekker alles zelf gaat regelen ^O^

EDIT:
Oh zijn allemaal flatjes :'(

[ Bericht 42% gewijzigd door Jiang153 op 05-09-2014 22:23:12 ]
Irene is bae <3
  vrijdag 5 september 2014 @ 22:35:54 #53
182980 mime_negert
Valt er hier nog wat te mimen?
pi_144221513
quote:
5s.gif Op vrijdag 5 september 2014 22:16 schreef Jiang153 het volgende:
Maarja iemand enig idee hoe mijn pa aan een huis kan komen?

We gaan dus weg zodat moeders maar lekker alles zelf gaat regelen ^O^

EDIT:
Oh zijn allemaal flatjes :'(
Zoals iedereen, inschrijven voor een sociale huurwoning, particulier gaan huren of een huis kopen.
pi_144221822
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 september 2014 22:35 schreef mime_negert het volgende:

[..]

Zoals iedereen, inschrijven voor een sociale huurwoning, particulier gaan huren of een huis kopen.
Heb gekeken ja. Huis kopen zit er sowieso niet in.

Ik sta wel ingeschreven voor een sociale huurwoning, maar heeft nu toch geen zin. Kan ik ergens controleren of mijn pa ook een woonpas heeft?

Particulier huren moet je een inkomen hebben van minstens 34000 (ergens gelezen) en dat is bij ons ook niet het geval :{

Dit huis lijkt me wel goed :9

https://www.woonnet-rijnm(...)/advertentie/1436277

of deze is beter:

https://www.woonnet-rijnm(...)/advertentie/1436066

en deze nog beter :o

https://www.woonnet-rijnm(...)/advertentie/1436001

[ Bericht 8% gewijzigd door Jiang153 op 05-09-2014 22:53:22 ]
Irene is bae <3
pi_144223392
Particulier huren kan in principe met elk inkomen. Al vraagt de verhuurder vaak wel dat je bruto inkomen minimaal 4x of 5x de huurprijs is. Bij (studenten)kamers gelden meestal geen inkomenseisen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')