Dit inderdaad.quote:Op donderdag 28 augustus 2014 23:54 schreef hugecooll het volgende:
Hey man, komt het vanaf 11 oktober uit?
- Ja, hoor
Aight, schrijf ik dat op
- SHIT MAN IK DACHT DAT JE NOVEMBER BEDOELDE
???
quote:Op donderdag 28 augustus 2014 23:53 schreef GOHK het volgende:
Hij vroeg of het een probleem was deze te laten passeren vanaf(!) 11 oktober. Ik zei dat dat voor ons geen probleem was. Nu zijn we het dus niet eens met deze datum (wij vinden dit veel te vroeg) en willen dat ze deze aan laten passen naar twee maanden later.
Beetje vaag verwoord. Wat ik wil zeggen; hij vroeg of het een probleem was als passeerdatum pas vanaf oktober zou zijn. Geen probleem dachten we, horen dan nog wel wanneer exacte passeerdatum wordt gepland. Uiteindelijk niks daarover meer vernomen maar passeerdatum in koopovereenkomst wel begin oktober genoteerd. Waar we zelf dus dachten eind oktober/begin november.quote:Op donderdag 28 augustus 2014 23:54 schreef hugecooll het volgende:
Hey man, komt het vanaf 11 oktober uit?
- Ja, hoor
Aight, schrijf ik dat op
- SHIT MAN IK DACHT DAT JE NOVEMBER BEDOELDE
???
Verder moeten jullie er samen uitkomen maar beide partijen kunnen nu nog zonder enig probleem van de koop afzien.quote:Ondanks dat de term voorlopig koopcontract anders suggereert, is de overeenkomst zeker niet vrijblijvend. Wanneer je het voorlopige koopcontract hebt ondertekend, heb je namelijk slechts drie werkdagen bedenktijd. Daarna kun je hier in principe niet meer onderuit. Verbreek je na deze drie dagen het contract om een niet in de ontbindende voorwaarden genoemde reden, dan kost dat je meestal 10 procent van de verkoopsom.
No worries. Maar eerste keer dat ik woning aankoop ;-) komt veel op ons af ineens, we willen rustig de tijd daarvoorquote:Op vrijdag 29 augustus 2014 00:02 schreef pionnetje het volgende:
Ts? weet je ook 100% zeker dat de aankoop van jou huis geen impulsaankoop was?
Dat wordt wel eens gezegd, maar dan gaat het meestal over andere overeenkomsten (opdrachtgever / opdrachtnemer). Hier is het (zie Fer) gewoon een deel van de onderhandeling: jij wilt later, zij willen vroeger. Iemand zal water bij de wijn moeten doen; misschien wel allebei (en daar zou financiële compensatie tegenover kunnen staan).quote:
eind januari is ook vanaf 11 oktober. Snap het probleem van TS dan ook niet zo goed.quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 06:59 schreef Storneren het volgende:
Kun je sowieso passeren in het weekend
Trouwens, half november is toch ook vanaf 11 oktober?
Als hij net zo warrig richting de makelaar is zoals hier snap ik de miscommunicatie vanaf zijn kant wel.quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 07:21 schreef DroogDok het volgende:
[..]
eind januari is ook vanaf 11 oktober. Snap het probleem van TS dan ook niet zo goed.
De passeerdatum heeft betrekking op de hypotheek, niet op de overdracht.quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 07:36 schreef mrPanerai het volgende:
Als je nou lekker laat passeren in oktober kan je daarna in November lekker rustig gaan klussen, verbouwen en verhuizen, dan komt het allemaal wat minder snel op jullie af.
Passeerdatum en overdracht is hetzelfde.quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 09:25 schreef DroogDok het volgende:
[..]
De passeerdatum heeft betrekking op de hypotheek, niet op de overdracht.
Waarmee ben ik in de war dan? Er staat in een koopcontract toch ook een datum waarvoor je je hypotheek moet hebben geregeld? Ik dacht dat de passeerdatum was.quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 09:27 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Passeerdatum en overdracht is hetzelfde.
Misschien doel je op de garantiestellingquote:Op vrijdag 29 augustus 2014 09:28 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Waarmee ben ik in de war dan? Er staat in een koopcontract toch ook een datum waarvoor je je hypotheek moet hebben geregeld? Ik dacht dat de passeerdatum was.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |