abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_143945841
Wat mij een beetje verbaast bij deze laatste foto én bij de nieuwste versie van de foto bij het beekje (waarop dus een groter deel van de omgeving te zien is), is de betrekkelijk grote afstand tussen Kris en degene die de foto maakte.
Als ik (vrouw) met een vriendin in een onbekend bos zou lopen, of stenen in een riviertje ging oversteken, zou ik dichter bij elkaar blijven. Dat wil natuurlijk niet zeggen dat anderen dat ook doen. Het is heel goed mogelijk dat anderen verder uit elkaar lopen (ook bijv. als de een nog "leuk verder wil kijken" en de ander al wat moe wordt), maar de gedachte kwam in mij op dat de foto's ook door een derde kunnen zijn gemaakt.
Als er geen foto's zijn ná de bergtop waar Lisanne op staat, zou dit die gedachte kunnen versterken. Maar mogelijk is het ook volkomen onzin.
pi_143946195
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 11:04 schreef BijDePinken het volgende:
Wat mij een beetje verbaast bij deze laatste foto én bij de nieuwste versie van de foto bij het beekje (waarop dus een groter deel van de omgeving te zien is), is de betrekkelijk grote afstand tussen Kris en degene die de foto maakte.
Als ik (vrouw) met een vriendin in een onbekend bos zou lopen, of stenen in een riviertje ging oversteken, zou ik dichter bij elkaar blijven. Dat wil natuurlijk niet zeggen dat anderen dat ook doen. Het is heel goed mogelijk dat anderen verder uit elkaar lopen (ook bijv. als de een nog "leuk verder wil kijken" en de ander al wat moe wordt), maar de gedachte kwam in mij op dat de foto's ook door een derde kunnen zijn gemaakt.
Als er geen foto's zijn ná de bergtop waar Lisanne op staat, zou dit die gedachte kunnen versterken. Maar mogelijk is het ook volkomen onzin.
de foto is vanaf een meter of 40 gemaakt en sterk digitaal ingezoomd
ik denk 200 mm
als je inzoomt dan wordt de kwaliteit een stuk slechter
de houding van Kris is (lijkt wel) is tegennatuurlijk,want waarom zou je er daar zo bij gaan staan?
de bedoeling van de maker v/d deze foto is mij ook niet duidelijk,want daarvoor werden immers leuke gezellige zorgeloze vakantiekiekjes gemaakt ?
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_143946266
in ieder geval als je thuis nu zelf in die houding gaat staan, en bukt, is het een ongemakkelijke rare houding, IMO misschien wil Kris doordat ze haar handen blijkbaar kruist op haar rug, iets duidelijk maken aan wie het ooit te zien zou kunnen krijgen
pi_143946344
De Canon PowerShot SX270 HS is een travelzoomcamera met 20 keer zoom, van 25 mm groothoek tot 500 mm supertele.

http://www.consumentenbon(...)0-hs/voor-en-nadelen
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_143946463
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 11:22 schreef StaceySinger het volgende:
De Canon PowerShot SX270 HS is een travelzoomcamera met 20 keer zoom, van 25 mm groothoek tot 500 mm supertele.

Dat is een flinke zoom.
pi_143946484
wat ook vreemd is zijn die zwarte foto's
deze camera moet je echt aanzetten en dan komt het lensje er iets uit
dan pas kan je evt. afdrukken en een foto maken
er zit ook automatische scherpstelling op
dus je kan pas een foto maken nadat je een piepje hoort en de camera scherp gesteld heeft
pi_143946514
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 11:27 schreef StaceySinger het volgende:
wat ook vreemd is zijn die zwarte foto's
deze camera moet je echt aanzetten en dan komt het lensje er iets uit
dan pas kan je evt. afdrukken en een foto maken
er zit ook automatische scherpstelling op
dus je kan pas een foto maken nadat je een piepje hoort en de camera scherp gesteld heeft
het zegt ook iets over het flitsen, je moet iets instellen denk ik, voor die flitser naar buiten komt, wie weet dat?
  vrijdag 29 augustus 2014 @ 11:28:29 #158
55835 ZaZoe
The spice of life
pi_143946528
Het kan ook zomaar zijn dat de avontuurlijke Kris vooruit loopt en zich wat onhandig omdraait om tegen Lisanne te roepen/wuiven dat het veilig is om hier verder het pad te bewandelen. Ze is ook wat gebukt i.v.m. de laaghangende takken.
Lisanne de wat meer behoudende maakt ondertussen op afstand de foto.
Een pond moed is meer waard dan een ton geluk
pi_143946576
[..]

het zegt ook iets over het flitsen, je moet iets instellen denk ik, voor die flitser naar buiten komt, wie weet dat?
[/quote]

kan ik zelf opzoeken natuurlijk, dus, overhet flitsen:

http://www.canon.nl/For_H(...)HS/#p-specification9
pi_143946621
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 11:30 schreef Poekje01 het volgende:
[..]

kan ik zelf opzoeken natuurlijk, dus, overhet flitsen:

http://www.canon.nl/For_H(...)HS/#p-specification9
[/quote]

FLITSER

Terug
.

Modi
Automatisch, handmatig flitsen aan / uit, Slow Synchro (langzaam synchroniseren)

Slow Sync Speed
Ja. Hoogste snelheid 1/2000 sec.

Rode-ogen-correctie
Ja

Flitsbelichtingscompensatie
+/- 2 EV in stappen van 1/3. Gezichtsdetectie FE, Veiligheid FE, Smart Flash Exposure (Slimme flitserbelichting)

Flitsbelichtingsvergrendeling
Ja

Handmatige aanpassing vermogen
3 niveaus met interne flitser

Bereik van ingebouwde flitser
50 cm - 3,5 m (W) / 1,0 m - 2,0 m (T)

Externe flitser
Krachtige HF-DC2-flitser van Canon
pi_143946667
Type flitser Klapt automatisch op
pi_143946734
Canon PowerShot SX270 HS

het is natuurlijk een flut ding maar bij weinig licht doet ie het ook prima

pi_143947035
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 11:22 schreef StaceySinger het volgende:

Als je naar de artifacts in de foto kijkt dan moet de foto vanaf de camera of opnieuw zijn opgeslagen (mss 'compressie voor web'), of er moet gebruikt zijn gemaakt van de digitale zoom. In het geval van de digitale zoom heeft de fotograaf blijkbaar een enorme afstand gehad. Maar aangezien de EXIF info iig niet in de foto zit (die ik heb gezien) lijkt de foto her-opgeslagen (en dus gecomprimeerd). De aspect ratio (3:4 sensor) van de foto is hetzelfde gebleven, dus er is iig niet gecropt. Vraag mezelf af of die camera met zo'n zoombereik überhaupt digizoom heeft.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 29-08-2014 11:49:45 ]
  vrijdag 29 augustus 2014 @ 11:49:42 #164
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_143947141
Die foto waar kris zo gebukt op staat, ligt volgens mij lager dan een pad erboven.
Nogmaals, als je goed kijkt zie je een omheining. Ter bescherming?, als je erboven loopt, dat je niet opeens wegzakt naar het punt waar kris staat.

Wat ik wil weten, maakt dat onderdeel uit van de gangbare route of is dat een leuk weetje?

bij de foto van kris bij het beekje dacht ik ook al dat die door een derde gemaakt zou kunnen zijn.
pi_143947176
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 11:46 schreef Stratotanker het volgende:

[..]

Als je naar de artifacts in de foto kijkt dan moet de foto vanaf de camera of opnieuw zijn opgeslagen (mss 'compressie voor web'), of er moet gebruikt zijn gemaakt van de digitale zoom. In het geval van de digitale zoom heeft de fotograaf blijkbaar een enorme afstand gehad. Maar aangezien de EXIF info iig niet in de foto zit (die ik heb gezien) lijkt de foto her-opgeslagen (en dus gecomprimeerd). De aspect ratio (3:4 sensor) van de foto is hetzelfde gebleven, dus er is iig niet gecropt. Vraag mezelf af of die camera met zo'n zoombereik überhaupt digizoom heeft.
domnivoor heeft wel de EXIF data zei hij - ik zie ze ook niet
  vrijdag 29 augustus 2014 @ 11:51:50 #166
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_143947196
Is er trouwens nav dit nieuws een topic in nws geopend?
pi_143947329
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 11:46 schreef Stratotanker het volgende:

[..]

Veel technische termen waar ik weinig van begrijp maar kan dat heropgeslagen zijn dat de foto op cd stond? De ouders hadden volgens mij de gegevens van alles wat bekend was op cd gekregen
pi_143947351
Foto's? Heb alleen "gebukte" foto van Kris voorbij zien komen. Hoe en waarom zijn deze foto's gelekt? Is er voor de rest al meer info over de zoektocht van de advocaat?

Ik krijg een heel naar gevoel bij bovenstaande foto van Kris.
pi_143947691
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 11:57 schreef MidnightB00m het volgende:
Foto's? Heb alleen "gebukte" foto van Kris voorbij zien komen. Hoe en waarom zijn deze foto's gelekt? Is er voor de rest al meer info over de zoektocht van de advocaat?

Ik krijg een heel naar gevoel bij bovenstaande foto van Kris.
Voor zover ik weet zijn er 4 of 5 nieuwe foto's:

1) foto van Kris op de Mirador
2) foto van Kris bij beekje
(foto kende we al vanuit reportage EenVandaag, maar originele foto heeft een groter beeld)
3) foto van Kris in aparte pose
4) foto van een pad
5) donkere foto (met takken/rotswand ?) gemaakt in de nacht van 8 april

Geen idee hoe ze precies 'gelekt' zijn weet alleen dat ze op een Panamese website gestaan hebben.
pi_143947715
Knip
pi_143947801
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 12:09 schreef Stupidisco het volgende:

[..]

Voor zover ik weet zijn er 4 of 5 nieuwe foto's:

1) foto van Kris op de Mirador
2) foto van Kris bij beekje
(foto kende we al vanuit reportage EenVandaag, maar originele foto heeft een groter beeld)
3) foto van Kris in aparte pose
4) foto van een pad
5) donkere foto (met takken/rotswand ?) gemaakt in de nacht van 8 april

Geen idee hoe ze precies 'gelekt' zijn weet alleen dat ze op een Panamese website gestaan hebben.
welke website ?
pi_143947903
Ik heb die foto van Kris bij dat beekje ook tot nu toe nogal vreemd gevonden. Daar ziet ze er ook wat vreemd uit. De foto is ook niet scherp. Ze kijkt op een rare manier in de camera. Ik zie er ook een vorm van angst in. Maar ja.. kan ook een invulling zijn omdat je het erin wil zien.
Het is in ieder geval een heel andere uitstraling dan die stralende foto bovenop de Mirador.

Ik ga nu denken dat die foto door een ander is genomen dan Lianne.

Er moeten toch experts bestaan die de foto's heel goed kunnen onderzoeken?
Niets van dit alles is een wezensvreemde ontmoeting tussen een jij en een ik, zodat we nooit of te nimmer zullen weten wie die jij is en wie die ik.
pi_143948018
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 12:16 schreef Injetta het volgende:
Ik heb die foto van Kris bij dat beekje ook tot nu toe nogal vreemd gevonden. Daar ziet ze er ook wat vreemd uit. De foto is ook niet scherp. Ze kijkt op een rare manier in de camera. Ik zie er ook een vorm van angst in. Maar ja.. kan ook een invulling zijn omdat je het erin wil zien.
Het is in ieder geval een heel andere uitstraling dan die stralende foto bovenop de Mirador.

Dát gevoel kreeg ik dus ook precies. En ik vind het een rare foto op een gek moment, bijna denigrerend. Maar ik vul het waarschijnlijk ook in ;)

Bedankt voor de info Stupidisco!
pi_143948215
ik weet het niet 100 % zeker maar volgens mij staat ze of voor een boom of aan een boom vast

pi_143948252
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 12:16 schreef Injetta het volgende:

Van die foto bij dat beekje dacht ik ook gelijk, kijkt ze hier nou wel echt blij? Maar hij is te onduidelijk om dat goed te zien. Mijn eerste indruk was dat ze wat geforceerd blij keek.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')