abonnement Unibet Coolblue
pi_144126538
quote:
0s.gif Op woensdag 3 september 2014 08:26 schreef Chicolate het volgende:
Aan wie vragen mensen normaal hulp bij het kopen van een huis? Een aankoopmakelaar kan ik me momenteel niet veroorloven, en in mn omgeving heeft iedereen of nog nooit een huis gekocht, of 25 jaar geleden :+.
Zelf zoveel mogelijk informatie opdoen over waarop te letten, huizenprijzen in de zelfde klasse/buurt te vergelijken. Bouwkundig persoon meenemen bij vervolgbezichtiging. Zo weinig mogelijk enthousiasme tonen. Tijd nemen en geen beslissingen nemen door emoties. Zo laag mogelijk blijven qua bieding.
En altijd bedenken of je het wel kunt kopen.

Vereniging Eigen Huis site helemaal doorspitten...
Die doen trouwens ook bouwtechnische keuringen.
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
pi_144126551
quote:
0s.gif Op woensdag 3 september 2014 08:26 schreef Chicolate het volgende:
Aan wie vragen mensen normaal hulp bij het kopen van een huis? Een aankoopmakelaar kan ik me momenteel niet veroorloven, en in mn omgeving heeft iedereen of nog nooit een huis gekocht, of 25 jaar geleden :+.
Eh, ik lees net handboek voor de moderne vrouw over huis kopen kan wel foto maken
Worry is a misuse of imagination
  Vis een optie? woensdag 3 september 2014 @ 09:31:46 #228
70532 loveli
N
pi_144127058
quote:
0s.gif Op woensdag 3 september 2014 08:26 schreef Chicolate het volgende:
Aan wie vragen mensen normaal hulp bij het kopen van een huis? Een aankoopmakelaar kan ik me momenteel niet veroorloven, en in mn omgeving heeft iedereen of nog nooit een huis gekocht, of 25 jaar geleden :+.
ML-etje :+
crap in = crap out
pi_144127189
quote:
0s.gif Op woensdag 3 september 2014 09:31 schreef loveli het volgende:

[..]

ML-etje :+
Hoi!
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_144127302
quote:
0s.gif Op woensdag 3 september 2014 08:59 schreef V1z0R het volgende:

[..]

Zelf zoveel mogelijk informatie opdoen over waarop te letten, huizenprijzen in de zelfde klasse/buurt te vergelijken. Bouwkundig persoon meenemen bij vervolgbezichtiging. Zo weinig mogelijk enthousiasme tonen. Tijd nemen en geen beslissingen nemen door emoties. Zo laag mogelijk blijven qua bieding.
En altijd bedenken of je het wel kunt kopen.

Vereniging Eigen Huis site helemaal doorspitten...
Die doen trouwens ook bouwtechnische keuringen.
Starten bij een betrouwbare hypotheekadviseur.
Sla "Jazeker! De hypotheker maar over".

Bepaal wat je kunt uitgeven en wat je per maand kwijt wil zijn.
Dus maak een lijst met vaste lasten en kijk goed wat je dan over houdt.

Vervolgens bepaal je je ideale aankoopprijs en kijk je of het huis van je keuze erbij in de buurt komt.
Daarbij speelt de tijd dat het te koop staat/de buurt/de staat van het huis enzovoorts mee.

Lees je goed in en vraag bij buren of gemeente info op.
Vraag het complete dossier van het huis op incl de roerende zaken.
Bouwkundig rapport tsja..ik heb het nu een paar keer gedaan en het voegt niets toe, dat kun je allemaal zelf zien want ze trekken niks open.
Neem dan een aannemer mee die van wanten weet.
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_144128294
Toen wij een bouwkundig rapport lieten opstellen, kwam er betonrot in de fundering naar voren. Toch wel handig om te weten :P. Bij ons keken ze dus wel degelijk verder dan wat je in eerste instantie kan zien. Wij hebben het geld van het rapport wel uit de onderhandelingen kunnen halen.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_144128320
quote:
0s.gif Op woensdag 3 september 2014 09:45 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

Starten bij een betrouwbare hypotheekadviseur.
Sla "Jazeker! De hypotheker maar over".

Bepaal wat je kunt uitgeven en wat je per maand kwijt wil zijn.
Dus maak een lijst met vaste lasten en kijk goed wat je dan over houdt.

Vervolgens bepaal je je ideale aankoopprijs en kijk je of het huis van je keuze erbij in de buurt komt.
Daarbij speelt de tijd dat het te koop staat/de buurt/de staat van het huis enzovoorts mee.

Lees je goed in en vraag bij buren of gemeente info op.
Vraag het complete dossier van het huis op incl de roerende zaken.
Bouwkundig rapport tsja..ik heb het nu een paar keer gedaan en het voegt niets toe, dat kun je allemaal zelf zien want ze trekken niks open.
Neem dan een aannemer mee die van wanten weet.
Heb zelf wel wat van aankoop kunnen afkrijgen met ondersteuning van rapport.

Denk dat Chico waarschijnlijk ook gaat voor iets waar mogelijk VVE bij zit dus daar docu van opvragen is ook wel handig.
Zelf altijd aandachtig doornemen en opvallende dingen kun je rechtstreeks aankaarten bij verkoper, maar misschien dat een Aurum die ook wel vluchtig wil doornemen. Die heeft daar verstand van en kan makkelijk inschatten hoe gezond de immers altijd "Gezonde VVE" is.
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
pi_144129008
Wij zijn juist al een aantal keer goed geholpen bij de hypotheker. Ik zeg juist: ga niet naar zou mannetje die zich financieel adviseur noemt en hypotheken regelt. Die gasten zijn enkel hun eigen financieel adviseur en denken alleen maar aan de commissie!
pi_144129194
quote:
0s.gif Op woensdag 3 september 2014 08:59 schreef V1z0R het volgende:

[..]

Zelf zoveel mogelijk informatie opdoen over waarop te letten, huizenprijzen in de zelfde klasse/buurt te vergelijken. Bouwkundig persoon meenemen bij vervolgbezichtiging. Zo weinig mogelijk enthousiasme tonen. Tijd nemen en geen beslissingen nemen door emoties. Zo laag mogelijk blijven qua bieding.
En altijd bedenken of je het wel kunt kopen.

Vereniging Eigen Huis site helemaal doorspitten...
Die doen trouwens ook bouwtechnische keuringen.
Even in spoiler vanwege topicvervuiling en omdat ik het straks weer weghaal vanwege herkenbaar :+.

quote:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
*O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)
  Vis een optie? woensdag 3 september 2014 @ 11:09:32 #235
70532 loveli
N
pi_144129458
Angst is niet de enige slechte raadgever, druk ook. Tenzij je eind van de maand een nieuw huis moet hebben, is het misschien handiger om op je gemak al deze info uit te zoeken. Dan kun je goed voorbereid bieden op een volgend huis dat onder dezelfde voorwaarden vrijkomt. Dit is niet het enige huis van de verkopende partij dat in de verkoop gaat.
crap in = crap out
pi_144129611
quote:
0s.gif Op woensdag 3 september 2014 11:09 schreef loveli het volgende:
Angst is niet de enige slechte raadgever, druk ook. Tenzij je eind van de maand een nieuw huis moet hebben, is het misschien handiger om op je gemak al deze info uit te zoeken. Dan kun je goed voorbereid bieden op een volgend huis dat onder dezelfde voorwaarden vrijkomt. Dit is niet het enige huis van de verkopende partij dat in de verkoop gaat.
Klopt, tijdens de bezichtiging werd al aangegeven dat er meer huizen vrij zullen komen zodra de huurders hun huur opzeggen :). Tijd hebben om dingen uit te zoeken is wel fijn en noodzakelijk, maar dan weet ik nog steeds niet waar ik zou moeten zoeken :+.
Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
*O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)
pi_144130068
Zo zie je maar dat iedereen een andere ervaring heeft en je moet doen wat voor jou goed voelt.
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
  Vis een optie? woensdag 3 september 2014 @ 11:42:06 #238
70532 loveli
N
pi_144130389
quote:
0s.gif Op woensdag 3 september 2014 11:15 schreef Chicolate het volgende:

[..]

Klopt, tijdens de bezichtiging werd al aangegeven dat er meer huizen vrij zullen komen zodra de huurders hun huur opzeggen :). Tijd hebben om dingen uit te zoeken is wel fijn en noodzakelijk, maar dan weet ik nog steeds niet waar ik zou moeten zoeken :+.
De standaard sites van eigen huis, vereniging van eigenaren en het kadaster heb je al gehad, gok ik?
crap in = crap out
pi_144135327
quote:
0s.gif Op woensdag 3 september 2014 10:59 schreef Chicolate het volgende:

[..]

Even in spoiler vanwege topicvervuiling en omdat ik het straks weer weghaal vanwege herkenbaar :+.

[..]

Ja snap ik! Is best een grote stap ook.. Ik heb helaas geen advies behalve rustig blijven en niet te hebberig worden :P
Worry is a misuse of imagination
pi_144135647
quote:
0s.gif Op woensdag 3 september 2014 10:59 schreef Chicolate het volgende:

[..]

Even in spoiler vanwege topicvervuiling en omdat ik het straks weer weghaal vanwege herkenbaar :+.

[..]

Kun je bij kadaster niet opvragen waar het vorige huis voor is verkocht?
Vve is wel belangrijke om uit te zoeken. Zat dat standaard bij de huur in? Heeft vorige eigenaar betalingsachterstand? Misschien werkt even navragen bij de penningmeester wel het best.
pi_144136770
Vraag ook idd even na of ze een VvE hebben of die op gaan richten? Wat zijn ze nu kwijt/ zal je kwijt zijn voor bijdrage van de VvE. Kijk of laat iemand nakijken hoe de MJOP (meerjarenonderhoudsplanning) erbij staat. Als er over <5 jaar groot onderhoud aan zit te komen dan moet er genoeg in de pot zitten ;)

Verbouwing keuken moet je er wel uit kunnen halen bij evt. verkoop, wat met de huidige prijzen imo lastig kan zijn. Je kan er ook voor kiezen om te gaan sparen voor de keuken en deze later te vervangen = lagere hypotheek = lagere maandlasten.

Hoe zit het met stookkosten? Heb je stadsverwarming? Een eigen meter? Hoe is de woning geisoleerd etc. Zit je op het zuiden? = minder stookkosten etc.

@85: eventuele betalingsachterstand moet door de verkoper opgehoest worden, anders kan de woning niet verkocht worden.
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
pi_144136898
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 september 2014 22:39 schreef An24 het volgende:

[..]

Ik ben benieuwd waar je conclusie vandaan komt.

In supermarkt speltbrood en bij veel bakkers zit er alsnog veel tarwe, dus dat is niet gezonder nee. Ik bak mijn brood zelf van 100% volkoren speltgraan, wat ik bij een molen haal. Daarin zitten nog alle eiwitten en voedingsstoffen die in tarwe niet meer zitten door overproductie.
Via Google verschillende bronnen, waaronder het Voedingscentrum. Supermarktspelt is inderdaad vaak een mengeling en als je geluk hebt met 100 % spelt, dan vaak ook nog bloem. Kun je net zo goed witbrood eten.

Over dat spelt meer waardevolle voedingsstoffen zou bevatten dan tarwe is men het niet eens. De één zegt zus, de ander zo. Zet je de koolhydraat-, vet- en eiwitgehaltes van spelt en tarwe naast elkaar, verschilt het niet significant. Beide zijn gewoon goed.

Overigens heb ik het brood van de bakker geprobeerd! Lekker, wat zoetige smaak, maar niet te, bijzondere bite, beetje elastisch/rubberachtig, maar positief. Jammer dat het zo duur is, maar dat speelt op zich geen rol. De bakker kon me niet vertellen of het brood nou van bloem of volkoren was gemaakt. In de zin van: speltbloem of speltvolkoren :') . Dat is wel triest.

An, jouw brood zal wel veel beter smaken. En eerlijk 100 % spelt!
  woensdag 3 september 2014 @ 15:30:59 #243
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_144137295
Eindelijk slagroom gebak!

Thuis en morgen vrij dus wij gaan nu terrassen, bierdrinken en uit eten
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
  Vis een optie? woensdag 3 september 2014 @ 15:35:02 #244
70532 loveli
N
pi_144137418
Toen ik laatst aan een bakker vroeg welke graansoort het was (op zijn vraagtekenogen nog de voorzet gegeven "rogge, gerst") kreeg ik als antwoord: "volkoren".

Maar dat is net zo'n dom antwoord als "voedingscentrum" voor inhoudelijke vragen :@
crap in = crap out
pi_144138179
quote:
0s.gif Op woensdag 3 september 2014 15:30 schreef uniekhoorn het volgende:
Eindelijk slagroom gebak!

Thuis en morgen vrij dus wij gaan nu terrassen, bierdrinken en uit eten
Goeie! Ga gebak bestellen voor m'n verjaardag!
Worry is a misuse of imagination
pi_144138409
quote:
1s.gif Op woensdag 3 september 2014 14:41 schreef the85mc het volgende:

[..]

Kun je bij kadaster niet opvragen waar het vorige huis voor is verkocht?
Vve is wel belangrijke om uit te zoeken. Zat dat standaard bij de huur in? Heeft vorige eigenaar betalingsachterstand? Misschien werkt even navragen bij de penningmeester wel het best.
Mis ik nu iets, of zit VvE bijdrage per definitie niet bij de huur in omdat je als huurder geen eigenaar bent?

quote:
0s.gif Op woensdag 3 september 2014 15:15 schreef _aurum_ het volgende:
Verbouwing keuken moet je er wel uit kunnen halen bij evt. verkoop, wat met de huidige prijzen imo lastig kan zijn. Je kan er ook voor kiezen om te gaan sparen voor de keuken en deze later te vervangen = lagere hypotheek = lagere maandlasten.

Hoe zit het met stookkosten? Heb je stadsverwarming? Een eigen meter? Hoe is de woning geisoleerd etc. Zit je op het zuiden? = minder stookkosten etc.

@85: eventuele betalingsachterstand moet door de verkoper opgehoest worden, anders kan de woning niet verkocht worden.
Ik reageer even niet op alles :+. Maar hoe bedoel je 'met de huidige prijzen'? Keuken later regelen is inderdaad waar ik waarschijnlijk voor ga kiezen, budget is er nu even niet en hou niet van extra rente betalen. Over stookkosten maak ik me niet zo druk, huidig is enkelglas (en stookkosten zijn nu al verwaarloosbaar) en nieuwe is dubbelglas, met dezelfde CV installatie (eigendom bij de nieuwe).
Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
*O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)
  woensdag 3 september 2014 @ 16:02:46 #247
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_144138447
quote:
0s.gif Op woensdag 3 september 2014 16:01 schreef Chicolate het volgende:

[..]

Mis ik nu iets, of zit VvE bijdrage per definitie niet bij de huur in omdat je als huurder geen eigenaar bent?

[..]

Ik reageer even niet op alles :+. Maar hoe bedoel je 'met de huidige prijzen'? Keuken later regelen is inderdaad waar ik waarschijnlijk voor ga kiezen, budget is er nu even niet en hou niet van extra rente betalen. Over stookkosten maak ik me niet zo druk, huidig is enkelglas (en stookkosten zijn nu al verwaarloosbaar) en nieuwe is dubbelglas, met dezelfde CV installatie (eigendom bij de nieuwe).
VVE word vaak/meestal betaald uit de servicekosten die je betaald.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  woensdag 3 september 2014 @ 16:04:24 #248
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_144138511
Oja en wat je daar omschrijft in je spoiler is redelijk normaal in adam spijtig genoeg.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_144139809
quote:
0s.gif Op woensdag 3 september 2014 16:01 schreef Chicolate het volgende:

[..]

Mis ik nu iets, of zit VvE bijdrage per definitie niet bij de huur in omdat je als huurder geen eigenaar bent?

[..]

Ik reageer even niet op alles :+. Maar hoe bedoel je 'met de huidige prijzen'? Keuken later regelen is inderdaad waar ik waarschijnlijk voor ga kiezen, budget is er nu even niet en hou niet van extra rente betalen. Over stookkosten maak ik me niet zo druk, huidig is enkelglas (en stookkosten zijn nu al verwaarloosbaar) en nieuwe is dubbelglas, met dezelfde CV installatie (eigendom bij de nieuwe).
Zou best bij huur in kunnen zitten. Weet ik niet hoe dat werkt. Ik weet wel dat ik 110 per maand aan Vve betaal.
Sommige vve's zijn financieel gezond en hebben onderhoud op orde, andere niet. Dus vraag naar status bij penningmeester of voorzitter van de vve.
pi_144140153
quote:
1s.gif Op woensdag 3 september 2014 15:18 schreef Skeletor. het volgende:

[..]

Via Google verschillende bronnen, waaronder het Voedingscentrum. Supermarktspelt is inderdaad vaak een mengeling en als je geluk hebt met 100 % spelt, dan vaak ook nog bloem. Kun je net zo goed witbrood eten.

Over dat spelt meer waardevolle voedingsstoffen zou bevatten dan tarwe is men het niet eens. De één zegt zus, de ander zo. Zet je de koolhydraat-, vet- en eiwitgehaltes van spelt en tarwe naast elkaar, verschilt het niet significant. Beide zijn gewoon goed.

Overigens heb ik het brood van de bakker geprobeerd! Lekker, wat zoetige smaak, maar niet te, bijzondere bite, beetje elastisch/rubberachtig, maar positief. Jammer dat het zo duur is, maar dat speelt op zich geen rol. De bakker kon me niet vertellen of het brood nou van bloem of volkoren was gemaakt. In de zin van: speltbloem of speltvolkoren :') . Dat is wel triest.

An, jouw brood zal wel veel beter smaken. En eerlijk 100 % spelt!
Euhm... Je weet dat het voedingscentrum onzin verkoopt he? Mensen die gesponsord worden door de overheid, die belangen hebben in de huidige voedselindustrie. Brrrr

En ja, mijn brood is heerlijk. Alleen was volgens mij mijn desem dood, want hij is niet zo hoog gerezen vandaag :')
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')