abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_6478204
Schakelen !!!!!
  zaterdag 26 oktober 2002 @ 17:28:12 #52
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_6478210
Schakelen! Omdat je de mogelijkheid hebt om de koppel/gas verhouding te doseren. Bij een koude start is dat een must, want een automaat wil om die reden wel eens afslaan en dat is niet fijn bovendien is dit ook praktisch bij het trekken van een (zware) aanhanger. Ook het bochtenwerk vind ik daardoor fijner.

Schakelen, voor de feeling met de techtniek en het echte auto rijden

Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_6478250
quote:
Op zaterdag 26 oktober 2002 17:28 schreef ACT-F het volgende:
Schakelen! Omdat je de mogelijkheid hebt om de koppel/gas verhouding te doseren. Bij een koude start is dat een must, want een automaat wil om die reden wel eens afslaan en dat is niet fijn bovendien is dit ook praktisch bij het trekken van een (zware) aanhanger. Ook het bochtenwerk vind ik daardoor fijner.

Schakelen, voor de feeling met de techtniek en het echte auto rijden


Wat een onzin. Ik heb nog nooit meegemaakt dat een automaat afsloeg.
[b]Aerodynamics ... is for people who can't build engines[/b] [i]Enzo Ferrari[/i]
  zaterdag 26 oktober 2002 @ 17:35:21 #54
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_6478292
quote:
Op zaterdag 26 oktober 2002 17:31 schreef SwissCom het volgende:Wat een onzin. Ik heb nog nooit meegemaakt dat een automaat afsloeg.
Alleen maar in een nieuwe automaat gereden? Dan kan ik me dat voorstellen.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_6478365
quote:
Op zaterdag 26 oktober 2002 17:35 schreef ACT-F het volgende:

[..]

Alleen maar in een nieuwe automaat gereden? Dan kan ik me dat voorstellen.


Chrysler Voyager uit '89.

nog nooit afgeslagen. Had met kou nog wel 'ns dat de automaat bleef hangen (5K toeren op de snelweg... maar dat bleek te komen doordat wij vergeten waren de transmissievloeistof/olie bij te vullen...)

Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
  zaterdag 26 oktober 2002 @ 17:49:28 #56
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_6478447
quote:
Op zaterdag 26 oktober 2002 17:42 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

Chrysler Voyager uit '89.

nog nooit afgeslagen. Had met kou nog wel 'ns dat de automaat bleef hangen (5K toeren op de snelweg... maar dat bleek te komen doordat wij vergeten waren de transmissievloeistof/olie bij te vullen...)


Ik moet zeggen dat het in mijn geval om een Volvo 440 uit '86(?) ging, en die sloeg wel degelijk af met een koude motor. En dat is niet fijn als je op een kruispunt staat te wachten, dan schiet hij vooruit Een andere automaat gebruiker (Jaguar) vond dat een schakelbak fijner is als de motor koud is.

Maar ik moet zeggen het rijdt wel relaxed, maar dat kan met een schakelbak ook, en zuiniger

Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_6478492
quote:
Op zaterdag 26 oktober 2002 17:35 schreef ACT-F het volgende:

[..]

Alleen maar in een nieuwe automaat gereden? Dan kan ik me dat voorstellen.


Mijn ouders rijden al automaat zolang ik me kan herinneren en het is bij hen nog nooit voorgekomen.

Zelf rijd ik overigens idd. in een nieuwe auto met automaat. Dus dan lijkt het me al helemaal apart als dat zou gebeuren.

[b]Aerodynamics ... is for people who can't build engines[/b] [i]Enzo Ferrari[/i]
pi_6478562
quote:
Op zaterdag 26 oktober 2002 17:53 schreef SwissCom het volgende:

[..]

Mijn ouders rijden al automaat zolang ik me kan herinneren en het is bij hen nog nooit voorgekomen.

Zelf rijd ik overigens idd. in een nieuwe auto met automaat. Dus dan lijkt het me al helemaal apart als dat zou gebeuren.


Ik rij in een auto uit '78 en is mij ook nog nooit overkomen... oke.... tis hier dan niet echt ooit koud...
  zaterdag 26 oktober 2002 @ 18:00:39 #59
11738 Zworld
Fok!Food Master
pi_6478595
quote:
Op zaterdag 26 oktober 2002 17:21 schreef Public Enemy het volgende:
Heerlijk met de hand schakelen, lekker snel schakelen gecombineerd met snel voetenwerk op de pedalen op een bochtig landweggetje maken de rijervaring compleet. Autorijden zou niets zijn met een automaat, een beetje als een DOMME KOE het gaspedaal intrappen en maar een beetje over de weg heen slingeren...dat kan elke dwaas.

[afbeelding]


Dikke en Zworld zijn de Fok!FoodMasters[br]>>>Forum!<<< [br]MPEG FAQ!
  zaterdag 26 oktober 2002 @ 18:01:25 #60
11738 Zworld
Fok!Food Master
pi_6478610

Dikke en Zworld zijn de Fok!FoodMasters[br]>>>Forum!<<< [br]MPEG FAQ!
  zaterdag 26 oktober 2002 @ 18:02:36 #61
11738 Zworld
Fok!Food Master
pi_6478626

Dikke en Zworld zijn de Fok!FoodMasters[br]>>>Forum!<<< [br]MPEG FAQ!
  zaterdag 26 oktober 2002 @ 19:33:28 #62
7092 Oosthoek
Homo SAABiens
pi_6479759
Schakelen. Rijd altijd in de automaat van m'n moeder en ik irriteer me kapot aan dat geschakel van dat kreng. Rij ik 45, schakelt dat ding naar z'n 4 Ik zit dus continu met de hellingsopties te kloten (oude auto, '89) maar dat lijkt niet bevorderlijk voor hem want hij maakt tegenwoordig het geluid van een Ferrari als ik 'm intrap. Boven de 5000 rpm hoor je de radio bijna niet meer.

Des te beter trouwens, mogen we 'n nieuwe uitzoeken

Ik snap trouwens niet dat iemand kan beweren dat je ècht sportief kunt rijden zonder koppeling en handmatige pook. Het is ook niet voor niets dat de meeste èchte sportwagens zonder automaat-optie geleverd worden. Je merkt pas echt hoeveel power je auto heeft wanneer je de gas geeft en de koppeling op laat komen, dan laat je auto merken hoe sterk hij is, niet wanneer je domweg het pedaal op de vloer legt.

Rijden met je reet zit er iig niet in met een automaat.

daarna schilderde ik mijn schaduw
deed het licht uit
en genoot bij de gedachte dat ik de enige mens ter wereld ben met een schaduw in volstrekte duisternis
  zaterdag 26 oktober 2002 @ 19:42:54 #63
21410 Fliepke
Serieuze waarheid
pi_6479908
In amerika rijdt iedereen gewoon automaat omdat het veel comfortabeler is, hier willen we er niet aan aangezien het onsportief overkomt.
Mijn eerste auto wordt een automaat, laat dat duidelijk zijn
pi_6479946
quote:
Op zaterdag 26 oktober 2002 19:42 schreef Fliepke het volgende:
In amerika rijdt iedereen gewoon automaat omdat het veel comfortabeler is, hier willen we er niet aan aangezien het onsportief overkomt.
Mijn eerste auto wordt een automaat, laat dat duidelijk zijn
Ja in Amerika is het gewoon een noodzakelijk vervoermiddel... een auto=een auto... dus geen heilige koe zoals in Nederland...
  zaterdag 26 oktober 2002 @ 20:01:02 #65
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_6480163
Als men hier auto's standaard met automaat uitbrengen zonder extra kosten dan zou het hier ook in no-time ingeburgerd zijn.

Dat van dat onsportief is natuurlijk ook slap gelul en daarbij wil ik even zeggen dat niemand aand e buitenkant ziet dat een auto een automaat heeft. Hooguit die keren dat er iemand met je meerijdt.

Het is gewoon vreselijk veel relaxter rijden, vooral in steden waar je veel tussen 2 en 3 zit te schakelen. Een been en een arm krijgen aanzienlijk meer rust toebedeeld en dat is lekker. Ik krijg ook de indruk dat de meeste automaatklagers jonge jochies van 19-25 zijn die het 'stoer'vinden om zo actief in de weer te zijn in de auto. Sprry hoor, maar zo'n ding moet me gewoon zo snel mogelijk zonder gezeik van a naar b brengen en hoe relaxter dat kan, des te beter.

[b]Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:[/b]
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
pi_6480205
quote:
Op zaterdag 26 oktober 2002 20:01 schreef MikeyMo het volgende:
Als men hier auto's standaard met automaat uitbrengen zonder extra kosten dan zou het hier ook in no-time ingeburgerd zijn.

Dat van dat onsportief is natuurlijk ook slap gelul en daarbij wil ik even zeggen dat niemand aand e buitenkant ziet dat een auto een automaat heeft. Hooguit die keren dat er iemand met je meerijdt.

Het is gewoon vreselijk veel relaxter rijden, vooral in steden waar je veel tussen 2 en 3 zit te schakelen. Een been en een arm krijgen aanzienlijk meer rust toebedeeld en dat is lekker. Ik krijg ook de indruk dat de meeste automaatklagers jonge jochies van 19-25 zijn die het 'stoer'vinden om zo actief in de weer te zijn in de auto. Sprry hoor, maar zo'n ding moet me gewoon zo snel mogelijk zonder gezeik van a naar b brengen en hoe relaxter dat kan, des te beter.


onsportiever, ik denk dat je daarmee op het uiterlijk doelt, want aan de buitenkant kun je het meestal niet zien ( uitzonderingen daargelaten)

En wat die 19-25 lekker druk bezig willen zijn mentaliteit betreft.

Een auto moet gereden worden, da auto moet jou niet rijden! ( maar das mijn mening wehehehe )
Maar waarom maken ze bij audi dan de tiptronic automaat? Speciaal voor de jeugd van 19-25 of voor de wat oudere sportieve rijder?

"Charlotte Muis is een dief en heel Nederland weet het nu"
  zaterdag 26 oktober 2002 @ 20:09:13 #67
7092 Oosthoek
Homo SAABiens
pi_6480273
Tuurlijk zie je wanneer er een Ferrari voorbij sprint niet of het een automaat is, maar je staat met een Ferrari met automaat imho net zo voor lul als met een enorme villa met rood-met-witte-stippen-behang.
daarna schilderde ik mijn schaduw
deed het licht uit
en genoot bij de gedachte dat ik de enige mens ter wereld ben met een schaduw in volstrekte duisternis
  zaterdag 26 oktober 2002 @ 20:12:45 #68
12646 Oom_Agent
 Heee.......stop es ff......!!
pi_6480308
Een automaat......heerlijk

Dat is echt relaxt rijden, vooral in de file. (Maar dan ligt het verbruik wel op zo'n 30-35 liter per uur !)

Wat zijn we aan het doen ???
pi_6481187
quote:
Op zaterdag 26 oktober 2002 19:33 schreef Oosthoek het volgende:
Schakelen. Rijd altijd in de automaat van m'n moeder en ik irriteer me kapot aan dat geschakel van dat kreng. Rij ik 45, schakelt dat ding naar z'n 4 Ik zit dus continu met de hellingsopties te kloten (oude auto, '89) maar dat lijkt niet bevorderlijk voor hem want hij maakt tegenwoordig het geluid van een Ferrari als ik 'm intrap. Boven de 5000 rpm hoor je de radio bijna niet meer.

Des te beter trouwens, mogen we 'n nieuwe uitzoeken

Ik snap trouwens niet dat iemand kan beweren dat je ècht sportief kunt rijden zonder koppeling en handmatige pook. Het is ook niet voor niets dat de meeste èchte sportwagens zonder automaat-optie geleverd worden. Je merkt pas echt hoeveel power je auto heeft wanneer je de gas geeft en de koppeling op laat komen, dan laat je auto merken hoe sterk hij is, niet wanneer je domweg het pedaal op de vloer legt.

Rijden met je reet zit er iig niet in met een automaat.


Wat een bulls.... wedde dat ik jou er lekker sportief uittrek als ik in de automaat van mijn pa rij en jij in een willekeurig handgeschakeld golfje GTI???
pi_6481578
Een lekkere dikke vette automaat en gaan met die banaan.
Her name was Lola, she was a showgirl..........
  zaterdag 26 oktober 2002 @ 23:14:04 #71
17061 mvt
blame Canada
pi_6482339
Als ik mag kiezen tussen de Corsa Handbak en de Starlet automaat van resp mijn ouders en mijn broer dan kies ik voor de handbak.

Voor sportauto's al helemaal, daarin moet je gewoon in werken.

We were to understand there would be pie and punch?
pi_6482689
quote:
Op zaterdag 26 oktober 2002 23:14 schreef mvt het volgende:
Als ik mag kiezen tussen de Corsa Handbak en de Starlet automaat van resp mijn ouders en mijn broer dan kies ik voor de handbak.

Voor sportauto's al helemaal, daarin moet je gewoon in werken.


Ik zou der geen 1 van die 2 kiezen
  zaterdag 26 oktober 2002 @ 23:47:01 #73
17061 mvt
blame Canada
pi_6482813
quote:
Op zaterdag 26 oktober 2002 23:39 schreef blieblie het volgende:

[..]

Ik zou der geen 1 van die 2 kiezen


Tja, dan moet ik zelf mijn geldbuidel opentrekken en zolang ik als student met OV kaart beter de trein kan pakken dan de auto (A7,A8,A10,A2) dan jat ik liever een van die 2 auto's dan dat ik zelf wat koop.
We were to understand there would be pie and punch?
pi_6482849
quote:
Op zaterdag 26 oktober 2002 23:39 schreef blieblie het volgende:

[..]

Ik zou der geen 1 van die 2 kiezen


Dus als jij mag kiezen tussen een Corsa, een Starlet en het OV dan kies jij voor OV?
pi_6482851
quote:
Op zaterdag 26 oktober 2002 23:47 schreef mvt het volgende:

[..]

Tja, dan moet ik zelf mijn geldbuidel opentrekken en zolang ik als student met OV kaart beter de trein kan pakken dan de auto (A7,A8,A10,A2) dan jat ik liever een van die 2 auto's dan dat ik zelf wat koop.


En ik een koploper
pi_6482871
quote:
Op zaterdag 26 oktober 2002 23:49 schreef Light het volgende:

[..]

Dus als jij mag kiezen tussen een Corsa, een Starlet en het OV dan kies jij voor OV?


ik mag kiezen:
- bus
- peugeot 206
- fiets

En ik kies 99,9999% van de gevallen voor de fiets

pi_6482898
quote:
Op zaterdag 26 oktober 2002 23:51 schreef blieblie het volgende:

[..]

ik mag kiezen:
- bus
- peugeot 206
- fiets

En ik kies 99,9999% van de gevallen voor de fiets


Ik kan kiezen tussen bus en fiets, en ik kies ook voor de fiets Behalve als ik verder weg moet, dan ga ik met de bus naar het station en met de trein verder. Ik laat m'n fiets bij voorkeur niet op het station staan.
  zaterdag 26 oktober 2002 @ 23:53:57 #78
30563 Pimterminus
De Tao van de Fysica
pi_6482904
frontbus
Bonkveenfetisjist uit het waldviehbauerentum
  zaterdag 26 oktober 2002 @ 23:57:26 #79
24371 wouterheid
Effectenlease is mooi
pi_6482951
quote:
Op zaterdag 26 oktober 2002 23:53 schreef Pimterminus het volgende:
frontbus
frontside bus
Uw financieel adviseur met Effect. Mzzl :O
pi_6483059
quote:
Op zaterdag 26 oktober 2002 23:53 schreef Pimterminus het volgende:
frontbus
En dat is een???
pi_6486858
quote:
Op zaterdag 26 oktober 2002 23:14 schreef mvt het volgende:
Voor sportauto's al helemaal, daarin moet je gewoon in werken.
idd! Godzijdank kun je in een Lamborghini geen automaat krijgen Dat zegt toch wel wat over het merk, en hoe mensen met die auto's rijden

P.S. De Diablo's waren allemaal 5 bakken "Lamborghini five-speed + reverse manual all-synchromesh ZF final drive with limited-slip differential " en de Murcielago is een 6 bak "Lamborghini six-speed + reverse manual all-synchromesh"

Fuck damnation, man! Fuck redemption! We are God's unwanted children? So be it!
  zondag 27 oktober 2002 @ 12:58:45 #82
7092 Oosthoek
Homo SAABiens
pi_6487783
Toch een behoorlijke misvatting als je beweert dat je sportief rijdt wanneer je het gas intrapt. Dat ben je niet met een golf, niet met een C5 en niet met een 355.
daarna schilderde ik mijn schaduw
deed het licht uit
en genoot bij de gedachte dat ik de enige mens ter wereld ben met een schaduw in volstrekte duisternis
pi_6488370
quote:
Op zondag 27 oktober 2002 12:58 schreef Oosthoek het volgende:
Toch een behoorlijke misvatting als je beweert dat je sportief rijdt wanneer je het gas intrapt. Dat ben je niet met een golf, niet met een C5 en niet met een 355.
En dit is een reactie op welke posting ?
Fuck damnation, man! Fuck redemption! We are God's unwanted children? So be it!
pi_6489047
quote:
Op zondag 27 oktober 2002 13:44 schreef Public Enemy het volgende:

[..]

En dit is een reactie op welke posting ?


Op de mijne
En de defenitie van sportief rijden is: ......... ????
pi_6489568
quote:
Op zondag 27 oktober 2002 14:31 schreef blieblie het volgende:

[..]

Op de mijne
En de defenitie van sportief rijden is: ......... ????



Toch?
[b]Aerodynamics ... is for people who can't build engines[/b] [i]Enzo Ferrari[/i]
pi_6489584
quote:
Op zondag 27 oktober 2002 14:55 schreef SwissCom het volgende:

[..]

[afbeelding]
Toch?


Ik zie het rijtje knopjes niet met de W N S er op niet
Sportief rijden is imho dan het S knopje

En volgens mij is dat niet de fulloptions versie
Bij ons ziet het display der anders uit

  zondag 27 oktober 2002 @ 14:57:26 #87
11738 Zworld
Fok!Food Master
pi_6489608
quote:
Op zondag 27 oktober 2002 14:55 schreef SwissCom het volgende:

[..]

[afbeelding]
Toch?


Klopt dit is veel beter dan zo'n gekke schakelpook!

Stomme koppeling

Dikke en Zworld zijn de Fok!FoodMasters[br]>>>Forum!<<< [br]MPEG FAQ!
pi_6489622
quote:
Op zondag 27 oktober 2002 14:55 schreef blieblie het volgende:

[..]

Ik zie het rijtje knopjes niet met de W N S er op niet
Sportief rijden is imho dan het S knopje

En volgens mij is dat niet de fulloptions versie
Bij ons ziet het display der anders uit


Jullie hebben een volvo En het display staat er niet eens op!
[b]Aerodynamics ... is for people who can't build engines[/b] [i]Enzo Ferrari[/i]
pi_6489692
quote:
Op zondag 27 oktober 2002 14:58 schreef SwissCom het volgende:

[..]

Jullie hebben een volvo En het display staat er niet eens op!


Ik bedoelde dat climatcontrol stukje
Dat zit bij ons een stukkie hoger, en niet met van die lullige drukknopjes
pi_13574201
Ik heb nu sinds mei een ford mondeo schakelbak maar ik wordt er echt schijtziek van. Gisteren ff in bmw 330d automaat gereden, dat is toch echt een stuk beter hoor, zo´n automaat. Dus het zal niet lang meer duren voordat ik me auto wegdoe en een mooie automaat koop.
pi_13574281
ik ging een nieuwe auto kopen, en ik zat ook te kijken tussen automaat/schakel.

Wat mij overgehaald heeft voor een schakel is:
automaat zuipt meer, automaat heeft 4 versnellingen, automaat trekt langzamer, automaat heeft lagere top, automaat is zwaarder (was 1180 kg, terwijl hand 1150 was, scheelt net een trede meer), automaat slijt sneller ?

Dus, tja.... clear for me

M'n signature, wat doe je :{
pi_13574302
maar automaat rijdt lekkerder.
  woensdag 1 oktober 2003 @ 17:31:55 #93
60383 Furb
Project Rotary
pi_13576370
quote:
Op vrijdag 25 oktober 2002 08:32 schreef Gandalf_de_Grijze het volgende:
Het heeft allebei zijn voor en nadelen.
Persoonlijk geef ik de voorkeur aan schakelen, omdat je dan leuker met de auto kan spelen.
Automaat is veiliger, je hoeft alleen maar te sturen, remmen en gas te geven. Het gecompliceerde schakelen hoeft niet meer, waardoor je meer tijd over hebt om op het verkeer te letten. Nadeel is wel de hogere aanschafwaarde en de looptijd van je remmen. En ach, die kickdown gaat op een gegeven ogenblik ook vervelen.
geef mij ook maar handgeschakeld.... is idd veel leuker, maar die opmerking over gecompliceerd schakelen snap ik nie... en dat je dan beter op het verkeer kan letten....

je hoeft toch nie naar je pook te kijken in welke versnelling tie staat???
dat gaat bij mij zonder nadenken. bij hard doortrekken hoef ik nie eens meer naar de toerenteller te kijken, ken t geluid van de wagen zo goed dat ik weet wanneer tie tegen t rood komt...

Project Rotary: Mazda RX-7 FC3S Turbo II 1991... finished @ 320hp & 440Nm
pi_13576947
Als je veel rijd zou ik een automaat nemen. Is minder werken, dus meer comfort en relaxter rijden. Maar misschien kan je een auto nemen met automaat en een (goede!) tiptronic?!
  woensdag 1 oktober 2003 @ 18:12:43 #95
42307 Darknezz
Mercedes 250D Powerrrrr
pi_13577323
Ik heb nu een schakel auto maar als ik een andere ga kopen (over een tijd) dan wordt het ZEKER een automaat
Ik heb regelmatig in een automaat gereden (Volvo 740TD en een S300TD ) maar dat vind ik veeeeeeeeellllll fijner en relaxter dan dat k*t geschakel...(1nadeel, het slurpt iets er...)
Ze zouden bijna (net als in amerika) standaard de auto's moeten uitrusten met een automatische transmissie
Mercedes 250D, automaat
pi_13586998
hmm kheb dan nog nooit in een automaat gereden, maar ik heb totaal geen moeite met schakelen. Kvind schakelen juist erg leuk

en dan kun je hem tenminste nog eens redlinen

pi_13595597
quote:
Op woensdag 1 oktober 2003 16:23 schreef Viper_74 het volgende:
ik ging een nieuwe auto kopen, en ik zat ook te kijken tussen automaat/schakel.

Wat mij overgehaald heeft voor een schakel is:
automaat zuipt meer, automaat heeft 4 versnellingen, automaat trekt langzamer, automaat heeft lagere top, automaat is zwaarder (was 1180 kg, terwijl hand 1150 was, scheelt net een trede meer), automaat slijt sneller ?

Dus, tja.... clear for me


Zoals de meeste mensen met een schakelbak rijden is een automaat zuiniger denk ik zo

Zoals ik de meeste mensen zie schakelen, dan kan ik bij het optrekken bij het stoplicht gas geven, 45 minuten wachten met verder gas geven en dan weer door, want de meeste mensen zitten met die pook te rossen alsof het een pretpaal is. Kortom, gemiddeld genomen zijn mensen met een automaat sneller.

4 versnellingen of 5 versnellingen, wat maak het uit?

Mjah, hij is iets zwaarder, dat is dan vervelend als je een trede hoger komt.

Lagere top geloof ik niets van, kom maar met die bewijzen

Slijtage van een automaat is juist minder dan een schakelbak.

Tomdiedom!
pi_13595901
quote:
Op donderdag 2 oktober 2003 13:43 schreef Cliffie het volgende:

[..]

Zoals de meeste mensen met een schakelbak rijden is een automaat zuiniger denk ik zo

Zoals ik de meeste mensen zie schakelen, dan kan ik bij het optrekken bij het stoplicht gas geven, 45 minuten wachten met verder gas geven en dan weer door, want de meeste mensen zitten met die pook te rossen alsof het een pretpaal is. Kortom, gemiddeld genomen zijn mensen met een automaat sneller.

4 versnellingen of 5 versnellingen, wat maak het uit?

Mjah, hij is iets zwaarder, dat is dan vervelend als je een trede hoger komt.

Lagere top geloof ik niets van, kom maar met die bewijzen

Slijtage van een automaat is juist minder dan een schakelbak.


Over het algemeen heb je met een schakel wel de neiging iets langer door te trekken ja. Maar een automaat kun je ook planken hoor, en vooral met kickdown gaat het ook zuipen.
Tja, als mensen niet kunnen autorijden moeten ze maar een automaat kopen, je hebt ze erbij zitten die gewoon niet echt doorrijden en doorschakelen voordat de motor bij zijn max. koppel komt
Maar als jij een schakel doortrekt tot redline, en ala 2F2F doorragt met de bak dan ben je echt wel sneller dan een automaat.
Maarja als je dat elke stoplicht gaat doen, zal je bak ook niet zo ver komen
versnellingen boeit iid geen hond, alleen dat de automaat dus iets onzuiniger is.
Tja, scheelt soms toch al 8 euro per maand ofzo.
Top is toch echt zo, kijk maar eens op www.autoweek.nl
voorbeeld: coupé hand 201 km/h, automaat 198 km/h. Nou is dat op papier en die 3 km/h ga je ook niet dood van Maar toch, hij is langzamer

Ik dacht van niet, maar ja kan het ook verkeerd hebben. Slijtage is misschien wel minder, maar als je progs hebt met je automaat kun je wel dokken met schakel ook trouwens

M'n signature, wat doe je :{
pi_38625298
Ohh mijn god wat een onzin hier weer allemaal.

Je pikt de mensen er meteen uit die niet weten waar ze over praten.

Een automaat rijden is meer dan dom gas geven. Je bepaalt zelf het schakelmoment aan de hand van hoe ver je het gaspedaal indrukt. Een van mijn homies heeft een 1.3L suzuki swift. Als hij snel weg wil bij het stoplicht, drukt ie het gaspedaal voor 90% in, en hij schiet weg. Een automaat heeft vrijwel onmiddelijk alle toeren op de banden.
Als hij het gaspedaal helemaal indrukt, trekt de automaat in alle versnellingen door tot precies het moment vóór de auto niet meer accelereert. In misschien 1 seconde schakelt ie door naar de volgende versnelling. En zo gaat dat door. De doorsnee gti-sjonnie blijft achter vanwege dat ie beroerd schakelt omdat zijn stoel op de slaap-positie staat, en hij in het midden van zijn auto hangt.

In een automaat merk je echt hoe beroerd mensen schakelen. Je moet bijremmen als je achter iemand zit, wanneer die naar de 2e en 3e versnelling gaat. Je staat versteld hoeveel mensen eerst het gas loslaten, en dan de koppeling indrukken... en vervolgens te weinig gas bij geven als de koppeling weer omhoog moet...

Wanneer je zuiniger aan wilt rijden met je automaat, druk je bij het optrekken gewoon je gaspedaal minder ver in. De auto zal veel eerder doorschakelen, met als gevolg een veel lager verbruik. Als een automaat afslaat, is er iets mis. Laat je onsteking nakijken en je brandstofleidingen...

Ik hoor van verschillende mensen dat een automatische versnellingsbak beter is voor je motor dan een schakelbak... Maar pin me er niet op vast.

Tot zover mijn pleidooi.

Waarschijnlijk ga ik in de nabije toekomst kijken of er niet een Toyota Aygo automaat of een VW Fox automaat te krijgen is....
Guess who's back in the motherfucking house, with a fat dick for your motherfucking mouth!
pi_38625738
quote:
Op woensdag 7 juni 2006 14:29 schreef Aarschbaard het volgende:
Ohh mijn god wat een onzin hier weer allemaal.

Je pikt de mensen er meteen uit die niet weten waar ze over praten.

Een automaat rijden is meer dan dom gas geven. Je bepaalt zelf het schakelmoment aan de hand van hoe ver je het gaspedaal indrukt. Een van mijn homies heeft een 1.3L suzuki swift. Als hij snel weg wil bij het stoplicht, drukt ie het gaspedaal voor 90% in, en hij schiet weg. Een automaat heeft vrijwel onmiddelijk alle toeren op de banden.
Als hij het gaspedaal helemaal indrukt, trekt de automaat in alle versnellingen door tot precies het moment vóór de auto niet meer accelereert. In misschien 1 seconde schakelt ie door naar de volgende versnelling. En zo gaat dat door. De doorsnee gti-sjonnie blijft achter vanwege dat ie beroerd schakelt omdat zijn stoel op de slaap-positie staat, en hij in het midden van zijn auto hangt.

In een automaat merk je echt hoe beroerd mensen schakelen. Je moet bijremmen als je achter iemand zit, wanneer die naar de 2e en 3e versnelling gaat. Je staat versteld hoeveel mensen eerst het gas loslaten, en dan de koppeling indrukken... en vervolgens te weinig gas bij geven als de koppeling weer omhoog moet...

Wanneer je zuiniger aan wilt rijden met je automaat, druk je bij het optrekken gewoon je gaspedaal minder ver in. De auto zal veel eerder doorschakelen, met als gevolg een veel lager verbruik. Als een automaat afslaat, is er iets mis. Laat je onsteking nakijken en je brandstofleidingen...

Ik hoor van verschillende mensen dat een automatische versnellingsbak beter is voor je motor dan een schakelbak... Maar pin me er niet op vast.

Tot zover mijn pleidooi.

Waarschijnlijk ga ik in de nabije toekomst kijken of er niet een Toyota Aygo automaat of een VW Fox automaat te krijgen is....
Hoe kom jij 3 jaar na dato er plots bij om in dit topic te gaan reageren?
Have no Fear, Burning Feetman is here
wii nr: 7098 4291 3092 6058
mario strikers friend code: 305044 570494
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')