Nederlanders die laten weten dat Zwarte Piet niet racistisch is, zou moeten volstaan voor de tegenstanders. Dat zijn jouw woorden.quote:Op woensdag 27 augustus 2014 16:54 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Begrijpend lezen is niet een vaardigheid die bij jou erg sterk is ontwikkeld, of wel? Mensen mogen zelf weten waar ze aanstoot aan nemen. De uitkomst hoeft alleen niet per definitie te zijn dat datgene dan maar wordt afgeschaft of aangepast.
Door de felheid van het debat wordt het steeds hoger gespeeld. Dat kan ZP op den duur funest worden.quote:Op woensdag 27 augustus 2014 17:05 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ja, het ligt altijd aan mij. Als je ageert tegen extremistische moslims dan ben jij de racist, extremist en haatzaaier. En zo is het nu dus ook: als Zwarte Piet wordt afgeschaft komt dat door mij.
Hoezo verknipt wereldbeeld?
En de relatie tussen blank en zwart.quote:Op woensdag 27 augustus 2014 17:15 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Door de felheid van het debat wordt het steeds hoger gespeeld. Dat kan ZP op den duur funest worden.
Voor jou misschien.quote:Op woensdag 27 augustus 2014 17:20 schreef Kanjer het volgende:
[..]
En de relatie tussen blank en zwart.
Dit is nog wel het meest belachelijke. Mensen vinden het racisme, ze uiten dat via de geijkte paden en sommige Nederlanders zien daarin een reden om nog racistischer te worden. Dat is toch van de pot gerukt?! Kwaad worden op iemand die gebruik maakt van de rechten die hij als Nederlander heeft, waar slaat dat op? Gaan we straks ook kwaad worden op mensen die aangifte doen van diefstal? Of op mensen die niet vertellen op welke partij ze gestemd hebben?quote:Op woensdag 27 augustus 2014 17:20 schreef Kanjer het volgende:
[..]
En de relatie tussen blank en zwart.
Of joden haten omdat CIDI zo'n zeikclub is.quote:Op woensdag 27 augustus 2014 17:29 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Dit is nog wel het meest belachelijke. Mensen vinden het racisme, ze uiten dat via de geijkte paden en sommige Nederlanders zien daarin een reden om nog racistischer te worden. Dat is toch van de pot gerukt?! Kwaad worden op iemand die gebruik maakt van de rechten die hij als Nederlander heeft, waar slaat dat op? Gaan we straks ook kwaad worden op mensen die aangifte doen van diefstal? Of op mensen die niet vertellen op welke partij ze gestemd hebben?
Waarom nou weer op de persoon betrekken?quote:
Of Amsterdammers omdat Ajax. Hoewel ik dat niet meer dan terecht vind.quote:Op woensdag 27 augustus 2014 17:31 schreef KoosVogels het volgende:
Of joden haten omdat CIDI zo'n zeikclub is.
Dat is dan mooi dom van die mensen.quote:Op woensdag 27 augustus 2014 17:46 schreef Kanjer het volgende:
[..]
Waarom nou weer op de persoon betrekken?
2 miljoen mensen hadden zich uitgesproken hierover, in real live is het een veelvoud hiervan.
Niemand had problemen, dit zet kwaad bloed bij veel mensen, daar kun je gif op innemen.
Ik bepaal niks. Ik stel alleen de vraag waarom de gegeven uitleg niet kan volstaan; waarom klagers daar geen genoegen mee kunnen nemen. Alsof het afschaffen of aanpassen van Zwarte Piet ook maar 0,0001 procent minder racisme in dit land gaat opleveren.quote:Op woensdag 27 augustus 2014 17:14 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Nederlanders die laten weten dat Zwarte Piet niet racistisch is, zou moeten volstaan voor de tegenstanders. Dat zijn jouw woorden.
In feite bepaal jij dus in hoeverre de tegenstanders aanstoot mogen nemen aan Zwarte Piet. Immers, iemand die zegt dat Pieterbaas niet racistisch is, is al afdoende!
Nu vind ik ZP ook niet racistisch, maar ik ben dan ook geen zwartjoekel.
Morgen is er in Amsterdam een demonstratie tegen burgemeester Van der Laan, omdat hij gebruik maakt van een recht dat hij heeft, namelijk het aanvechten van een gerechtelijke beslissing.quote:Op woensdag 27 augustus 2014 17:29 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Dit is nog wel het meest belachelijke. Mensen vinden het racisme, ze uiten dat via de geijkte paden en sommige Nederlanders zien daarin een reden om nog racistischer te worden. Dat is toch van de pot gerukt?! Kwaad worden op iemand die gebruik maakt van de rechten die hij als Nederlander heeft, waar slaat dat op? Gaan we straks ook kwaad worden op mensen die aangifte doen van diefstal? Of op mensen die niet vertellen op welke partij ze gestemd hebben?![]()
Het is ook een eenzijdig probleem, namelijk het probleem van mensen die in Zwarte Piet graag een racistische uiting willen zien en die verbanden leggen die er niet zijn. Wel onderken ik (ook al eerder gedaan) dat Zwarte Piet de afgelopen decennia herhaaldelijk fout is neergezet door Surinaamse accenten én door Zwarte Piet steeds minder zwart en steeds vaker lichtbruin te schminken. Dat versterkt juist de associatie met donkere mensen.quote:Op woensdag 27 augustus 2014 18:37 schreef Ceberut het volgende:
Het gaat niet zozeer om aanstoot nemen. Dat impliceert een eenzijdig probleem. Wat bewerkstelligd moet worden is een maatschappelijk besef over Zwarte Piet. Hierin wordt al langer een discussie gevoerd over de historische grondslag van Zwarte Piet, maar speelt ook het effect van Zwarte Piet in de maatschappij.
Jaarlijks zijn er tientallen berichten over kinderen die in donker gekleurden een Zwarte Piet zien en dat kenbaar maken. Dit is dan slechts het topje van de ijsberg. Wie weet wat de onbenoemde associatie van Zwarte Piet met donkergekleurden in onze maatschappij voor effecten heeft.
Een gevoelig puntje is ook de deelname van scholen aan deze traditie. Zeker nu de discussie is opgelaaid ligt er voor scholen een belangrijke verantwoordelijkheid. Zijn scholen zich ervan bewust hoe Zwarte Piet wordt ontvangen en welke boodschappen er (onbedoeld) uitgaan en welke acties ondernemen zij daar tegen? Moeten we onze kinderen jaar in jaar uit het beeld meegeven van een blanke leider met zwarte knechtjes? Zie ook bovenstaand. Wat voor effect heeft dit op de maatschappij?
Er speelt veel meer dan een klein groepje opstandelingen die wat van zich laat horen. Een veel grotere groep is vatbaar gebleken voor de gevoerde argumenten. Waarom heeft de Hema het over Piet in plaats van Zwarte Piet? Waarom hebben we het in juni over Sinterklaas?
Nee. Een simpele geruststelling dat Zwarte Piet heus niet racistisch is, is niet voldoende om dit "over te laten waaien".
Jij probeert steeds weer de Islam er aan de haren bij te trekken. Waarom in hemelsnaam?quote:Op woensdag 27 augustus 2014 17:05 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ja, het ligt altijd aan mij. Als je ageert tegen extremistische moslims dan ben jij de racist, extremist en haatzaaier. En zo is het nu dus ook: als Zwarte Piet wordt afgeschaft komt dat door mij.
Hoezo verknipt wereldbeeld?
Waarom begin je dan keer op keer over moslims een discussie die daar totaal niets mee te maken heeft? Dat met twee maten meten gaat je inderdaad wel goed af overigens.quote:[..]
Ik probeer er geen allochtonendiscussie van te maken. Het is een discussie over hypocrisie en meten met twee maten op momenten dat het uitkomt.
Was je maar zo alert bij ISIS-topics waarin het onderwerp vakkundig wordt verplaats van ISIS naar de racistische Nederlander.quote:Op woensdag 27 augustus 2014 19:03 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Jij probeert steeds weer de Islam er aan de haren bij te trekken. Waarom in hemelsnaam?
Maar de stelling dat juist die verkrampte overreactie op Quincy en consorten de grote drijfveer achter het einde van Zwarte Piet zal zijn en niet de acties van die mafkezen zelf lijkt me niet zo vreemd.
[..]
Waarom begin je dan keer op keer over moslims een discussie die daar totaal niets mee te maken heeft? Dat met twee maten meten gaat je inderdaad wel goed af overigens.
hij is een islamofobe elite-racistquote:Op woensdag 27 augustus 2014 19:03 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Jij probeert steeds weer de Islam er aan de haren bij te trekken. Waarom in hemelsnaam?
Maar de stelling dat juist die verkrampte overreactie op Quincy en consorten de grote drijfveer achter het einde van Zwarte Piet zal zijn en niet de acties van die mafkezen zelf lijkt me niet zo vreemd.
[..]
Waarom begin je dan keer op keer over moslims een discussie die daar totaal niets mee te maken heeft? Dat met twee maten meten gaat je inderdaad wel goed af overigens.
Tja, negeer die mafkezen gewoon. Door je de kop gek te laten maken komt die afschaffing alleen maar dichterbij...quote:Op woensdag 27 augustus 2014 17:46 schreef Kanjer het volgende:
[..]
Waarom nou weer op de persoon betrekken?
2 miljoen mensen hadden zich uitgesproken hierover, in real live is het een veelvoud hiervan.
Niemand had problemen, dit zet kwaad bloed bij veel mensen, daar kun je gif op innemen.
Dat soort topics kom ik niet. Die discussies tussen extremistische gekken boeien me namelijk helemaal niets.quote:Op woensdag 27 augustus 2014 19:05 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Was je maar zo alert bij ISIS-topics waarin het onderwerp vakkundig wordt verplaats van ISIS naar de racistische Nederlander.
Hij valt inderdaad wel in herhaling.quote:Op woensdag 27 augustus 2014 19:05 schreef IsaacCuenca het volgende:
[..]
hij is een islamofobe elite-racist![]()
altijd hetzelfde riedeltje
Krijgen we dat Calimero-gejank weer.quote:Op woensdag 27 augustus 2014 19:05 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Was je maar zo alert bij ISIS-topics waarin het onderwerp vakkundig wordt verplaats van ISIS naar de racistische Nederlander.
Zou je eens moeten doen, is nog best lache.quote:Op woensdag 27 augustus 2014 19:06 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Dat soort topics kom ik niet. Die discussies tussen extremistische gekken boeien me namelijk helemaal niets.
De pot verwijt de ketel, op z'n minst. Denk dat fok amper grote jankerds heeft gezien. Jammer dat je het zo afdoetquote:Op woensdag 27 augustus 2014 19:11 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Krijgen we dat Calimero-gejank weer.
Snap ook echt niet wat het in Godsnaam met Sinterklaas te maken zou kunnen hebben.quote:Op woensdag 27 augustus 2014 19:11 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Krijgen we dat Calimero-gejank weer.
Kan het me amper voorstellen eigenlijkquote:Op woensdag 27 augustus 2014 19:13 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Zou je eens moeten doen, is nog best lache.
Doe eens een paar quotes van mensen die kritiek op IS(IS) af doen als racisme dan.quote:Op woensdag 27 augustus 2014 19:13 schreef bijdehand het volgende:
De pot verwijt de ketel, op z'n minst.
Flikker op met je IS in dit topic.quote:Op woensdag 27 augustus 2014 19:14 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Doe eens een paar quotes van mensen die kritiek op IS(IS) af doen als racisme dan.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |