abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_145353977
Edge of Tomorrow (2014)
Een van de allerslechtste films ooit. klopt niks van en slaat nergens op:

Toch een van de slechtste films die ik ooit zag. Een alwetend (en onbegrijpelijk) monster dat te slim afgeweestwordt door die dwerg van een Cruise die net zo lang lijkt als die lange blonde Britse actrice. Bagger met een dikke B.

Een 2.0 en dan ben ik nog gul.

[ Bericht 45% gewijzigd door El_Matador op 09-10-2014 06:50:19 ]
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_145354162
quote:
18s.gif Op donderdag 9 oktober 2014 06:43 schreef El_Matador het volgende:
Edge of Tomorrow (2014)

Toch een van de slechtste films die ik ooit zag. Een alwetend (en onbegrijpelijk) monster dat te slim afgeweestwordt door die dwerg van een Cruise die net zo lang lijkt als die lange blonde Britse actrice. Bagger met een dikke B.

:')
pi_145354185
quote:
0s.gif Op donderdag 9 oktober 2014 07:33 schreef Thunder0x het volgende:

[..]

:')
Nuttige reactie, ben je toevallig de scriptschrijver?
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

pi_145354189
quote:
1s.gif Op donderdag 9 oktober 2014 07:37 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Nuttige reactie, ben je toevallig de scriptschrijver?
Ik dacht ik geef een nutteloze reactie op een nutteloze review.
pi_145354215
quote:
0s.gif Op donderdag 9 oktober 2014 07:38 schreef Thunder0x het volgende:

[..]

Ik dacht ik geef een nutteloze reactie op een nutteloze review.
ik vind de review niet nutteloos. de film daarentegen... een 'alwetend' monster dat zelfs in de toekomst kan kijken en een dame die dat al tijden bestrijdt.

Wie is echter beide te slim af? een Scientologydwerg die Groundhog Day misplaatst kopieert.

nee, goed verhaal man. Echt (al die) miljoenen waard.

donderdag 9 oktober 2014 @ 07:56:20 #261
310170 kawa4
gratis is goed!!!!
pi_145354296
notorious

quote:
Verenigde Staten
Drama / Muziek
123 minuten

geregisseerd door George Tillman Jr.
met Jamal Woolard, Derek Luke en Angela Bassett

Opgegroeid in Brooklyn, had Christopher Wallace geen eenvoudige jeugd. Zijn vader verliet zijn moeder toen Wallace twee jaar oud was en op twaalfjarige leeftijd ging Christopher drugs verkopen. Toen hij op zeventienjarige leeftijd definitief met school stopte, kwam hij terecht in een neergaande spiraal criminaliteit en drugs. De muziek bleek uiteindelijk zijn redding, maar later ook zijn ondergang. Als 'Unsigned Hype' wist hij uit te groeien tot een van de grote namen in de hip-hop muziek. Deze film volgt het veel bewogen leven van hip-hop zwaargewicht Christopher Wallace, beter bekend als 'The Notorious B.I.G.'.
gisteren deze film gezien, ik wist eigenlijk totaal nix af van die rappert (behalve de bekende nummers) dus of het allemaal precies klopt weet ik niet
ik stond er van te kijken dat er veel ander bekende rappers nagespeeld worden.

de film verveelt geen moment en kijkt erg lekker weg
de hoofdrol wordt echt goed neergezet door de acteur.
en het verhaal.... ik stond er eigenlijk van te kijken dat dit verhaal niet verzonnen is maar ook daadwerkelijk echt gebeurt is ( dat hij dood geschoten is wist ik al wel, maar heel het riedeltje er omheen kende ik echt niet) het is net een "film"
ik ging de film in en dacht een soort van 8 mile te zien te krijgen, ergens is het ook bijna het zelfde
jonge uit een achterbuurt kan goed rappen, en probeert zo de achterbuurt uit te komen.
maar deze is echt stukken beter

ik geef hem 4* /5

[ Bericht 2% gewijzigd door kawa4 op 09-10-2014 10:33:21 ]
mee bekant vangde gin haas.
  donderdag 9 oktober 2014 @ 10:02:24 #262
34299 davako
-GATGCTGTTGAA-
pi_145356051
quote:
18s.gif Op donderdag 9 oktober 2014 06:43 schreef El_Matador het volgende:
Edge of Tomorrow (2014)
Ik vond er ook echt geen ene bal aan. Het is mij totaal niet duidelijk waarom deze film 8.0 heeft. Het verhaal is langdradig, saai en super voorspelbaar. Het lijkt wel een film te zijn met slechts twee kanten. Je vindt hem super leuk of ontzettend slecht.

Laat ik ook maar meteen een review schrijven.

22 Jump Street

In principe exact hetzelfde verhaal als deel 1. Ze moeten drugs onderscheppen op een en gaan nu naar de universiteit ipv high school. De grappen zijn allemaal wel leuk, alleen het is zo ontzettend voorspelbaar. De films lijken teveel op elkaar.

imdb:7.5
ik:6.5

Evolution

Een meteoriet komt neer op de aarde, met daarin een snel evoluerend organisme. Een brandweer(Seann William Scott) man werkt samen met twee wetenschappers(David Duchovny en Orlando Jones) om een mogelijke invasie tegen te gaan.
Echt een grappige film met goede special effects. De film is serieus daar waar nodig is, maar laat heel veel ruimte voor hilarische momenten. Seann William Scott is perfect voor zijn rol. Het is toch jammer dat je niet meer zo heel veel van hem hoort, want hij is werkelijk gemaakt voor komische films.
De film is gemaakt door Ivan Reitman. Ivan is ook de bedenker van Ghostbusters. Bij deze film proef je ook goed die combinatie van humor en verhaal.

Imdb : 6.0
ik: 7.5 (ik snap werkelijk niet waarom het cijfer om imdb zo laag is.)

[ Bericht 17% gewijzigd door davako op 09-10-2014 10:34:10 ]
All I do, is sit down at the typewriter, and start hittin' the keys. Getting them in the right order, that's the trick. That's the trick.
pi_145356791
quote:
7s.gif Op donderdag 9 oktober 2014 00:26 schreef andreas612 het volgende:

[..]

Interessante film inderdaad, echter vond ik het feit dat ik een andere film nodig had om deze film te begrijpen toch een beetje de verkeerde insteek voor het begrip 'film'.
2001: a space odyssey zeker niet gezien? Die is ook bijna niet te begrijpen zonder er meer over te lezen of zien, desalniettemin een geniale film.
Wie dit leest is hek.
pi_145356840
Margin Call

Een medewerker van een groot bedrijf ontdekt dat dit bedrijf voor miljoenen aan waardeloze producten in bezit heeft. Als de manager geïnformeerd wordt gaat het balletje snel rollen t/m de top. Niet zo een spannend verhaal over het prille begin van de crisis maar wel ontzettend boeiend gebracht met een topcast (Kevin Spacey, uitblinker Paul Bettany, Zachary Quinto, Jeremy Irons, Demi Moore, Simon Baker, Stanley Tucci) die ervoor zorgt dat je meegaat in de paniek en gemakzucht van de medewerkers en bazen. Enige kritiekpunt is dat de film wel wat langer had mogen duren, maargoed eigenlijk weten we wel hoe het ongeveer af loopt.

8.5

Saving Mr Banks

Onverwachts een heerlijke film voorgeschoteld gekregen over de schrijfster van Mary Poppins (Emma Thompson) die haar boek niet af wil staan aan Walt Disney (Tom Hanks) om het te verfilmen maar door geldnood toch maar eens naar Amerika reist om te onderhandelen. Lekker luchtige film met een uitblinkende Thompson, geinige Disney nostalgie, leuke humor en mooi verhaal met een serieuze ondertoon. Als ik nu een top 10 van 2013 moest samenstellen zou deze er zeker in komen. Topper.

9.0

Trailer Park Boys: The Movie

De eerste film van de boys beviel goed, dezelfde toon en humor als de serie maar wel met meer budget en een geinig verhaal. De serie momenteel op netflix het kijken en als je van wat lekker lompe, maar vaak ook subtiele, humor houdt dan gaat dit zien :)

7.5
pi_145378424
The Hornet's Nest

Slechts gewapend met hun camera's, bieden Peabody en Emmy Award-winnend journalist Mike Boettcher, en zijn zoon, Carlos, je een weergaloze kijk in de langste oorlog uit de Amerikaanse geschiedenis.

Bekijk deze film niet als een oorlogsfilm, maar als een documentaire. Het laat de werkelijkheid zien hoe het eraan toegaat in een oorlog.

IMDB: 6,1
Mijn Cijfer: 7,5
  zaterdag 11 oktober 2014 @ 22:46:38 #266
233102 cherrycoke
"Fear is a weapon."
pi_145440877
The Bourne Ultimatum

The Bourne Ultimatum (2007) - IMDb

beste einde van trilogie en beste trilogie TO DATE

imdb 8.1
ik 9.0
"I wear the mask to protect the city… but the city is what made the mask." – Batman
pi_145446564
Lucy (2014)

De paar foutjes zijn hem vergeven; de meester Luc Besson heeft weer een heerlijke film neergezet.

8,3/10

zondag 12 oktober 2014 @ 02:59:21 #268
382210 Jiang153
Bae Joo Hyun
pi_145447057
X-Men: Days of Future Past

Zojuist gekeken
Irene is bae <3
pi_145448143
quote:
14s.gif Op zondag 12 oktober 2014 02:59 schreef Jiang153 het volgende:
X-Men: Days of Future Past

Zojuist gekeken
Lief dagboek,

Vanmorgen uitgeslapen, daarna zelf brood gesmeerd en een film gekeken. De nieuwe X-Men ofzo. Daarna vroeg gaan slapen want ik was moe van het nietsdoen...

Maw, dit topic vraagt om een review en beoordeling :)
pi_145457561
La migliore offerta (2013) - IMDb (The best offer)
Een veilingmeester en kunstkenner komt verwikkeld in een vreemde situatie waar een huis met kunstcollectie moet worden getaxeerd en catologeerd om vervolgens te verkopen. De eigenaresse laat zich alleen niet zien, langzaam groeien de twee nader tot elkaar.

Geoffrey Rush is zeer op zijn plek in deze rol met daarnaast de Nederlandse Sylvia Hoeks die sterk acteerwerk afleverd (met een vleugje Denglish). Goede film met mooie beelden en door de mysterieuze spanning zit je er al snel middenin.

Imdb: 7,9
Danos: 7,5
Even a broken clock is right twice a day.
pi_145467365
DEUX JOURS UNE NUIT

goeie sterke film, toch had ie op een paar punten net wat beter gekunt waardoor het net geen KNALLER is maar zeker nog een dikke aanrader en sterke film.
Erg goeie drama film, over een vrouw die weer aan het werk is.. een paar kinderen heeft en een man en het niet breed hebben.. ze hebben beide salarissen nodig om rond te komen en hun huis te betalen..
Als de vrouw ontslagen word blijkt dat haar collegas de keuze hadden of kiezen voor n bonus of zij mocht blijven... nu mogen de collegas na het weekend weer stemmen en heeft zij 2 dagen de tijd om iedereen te overtuigen...
Mooi drama over hoe mensen denken, en in verschillende situaties leven.
Wat miste om het een TOPPPER te maken was meer achtergrond van de vrouw zelf.. haar kinderen.. haar leven..
7.5
  zondag 12 oktober 2014 @ 21:20:00 #272
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_145470601
Gone Girl
Na de missers van een aantal jaren geleden heeft Ben Affleck inmiddels toch wel bewezen een behoorlijk acteur te zijn. Ook in David Fincher`s nieuwe film Gone Girl zet hij overtuigend de rol neer van Nick Dunne, een man die wordt verdacht van de verdwijning en moord op zijn echtgenote. Hij beweert echter onschuldig te zijn en probeert iedereen daarvan te overtuigen.
Affleck slaagt er in om sympathie te winnen terwijl je niet weet of hij ook daadwerkelijk onschuldig is. Is hij zo`n goedzak als hij doed voorkomen of vindt hij het stiekem niet zo erg dat z`n vrouw weg is? Fincher bouwt de spanning goed op en geeft je door middel van flashbacks tegelijkertijd een inkijkje in het leven van de Dunnes. Beide kanten van het verhaal zijn goed en interessant, wat er voor zorgt dat de film voor de hele 2,5 uur de moeite waard is om te kijken. En al is de uiteindelijke ontknoping misschien wat ver gezocht, als je daar enigzins in mee kunt gaan dan zie je een dijk van een film met fantastisch acteerwerk, prachtige cinematografie en een sterk script.
Fincher`s nieuwe is dus zeer de moeite, één van de beste van het jaar tot nu toe, die waarschijnlijk alleen maar beter wordt bij herhaalde kijkbeurten.

IMDB Cijfer: 8,6/10
Mijn Cijfer: 8,8/10

[ Bericht 0% gewijzigd door Timo20 op 12-10-2014 21:51:25 ]
  maandag 13 oktober 2014 @ 09:51:34 #273
123341 penny-wise
Cliniclown-aspirant
pi_145483706
Transformers 4 gekeken.

Niet veel woorden voor nodig.

Waardeloze acteurs en personages
Verhaal te slecht om te volgen

-1
  maandag 13 oktober 2014 @ 09:57:34 #274
159909 -Peach
Prunus persica
pi_145483830
After the wedding (efter brylluppet)
Schitterend Deens drama over Jacob (Mads Mikkelsen) die in India een weeshuis runt en terug naar Denemarken gaat om te praten met een zakenman (Jörgen) over een donatie voor zijn vrijwilligersprojecten. Jacob wordt door Jörgen bij zijn privéleven betrokken en komt daar een oude bekende tegen met een groot geheim. Naar mate de film vordert kom je achter alle redenen van bepaalde keuzes die de hoofdrolspelers maken. Heel goed en menselijk neergezet. Kreeg wel het gevoel dat het einde iets was afgeraffeld.
Erg goed geacteerd door de hoofdrolspelers, vooral Rolf Lassgard die Jörgen speelt.

IMDB: 7.8/10
Ik: 9/10

The hunt (Jägten)
Nog een Deense drama met Mads Mikkelsen. Realistisch weergave van hoe snel mensen aannames doen en hoe de daarbij horende sociale veroordeling iemand (en zijn familie/omgeving) helemaal kapot kan maken, slechts door een uitspraak van een kind met levendige fantasie.
Goed geacteerd door Mads Mikkelsen, al heeft hij wel een beetje een jankhoofd maar dat past wel bij de film.

IMDB: 8.3/10
Ik: 8.5/10
Garlic cheese! Double death to you, you lactose intolerant vamp man!
pi_145483903
quote:
14s.gif Op donderdag 9 oktober 2014 07:56 schreef kawa4 het volgende:
notorious
[ afbeelding ]
[..]
gisteren deze film gezien, ik wist eigenlijk totaal nix af van die rappert (behalve de bekende nummers) dus of het allemaal precies klopt weet ik niet
ik stond er van te kijken dat er veel ander bekende rappers nagespeeld worden.
de film verveelt geen moment en kijkt erg lekker weg
de hoofdrol wordt echt goed neergezet door de acteur.
en het verhaal.... ik stond er eigenlijk van te kijken dat dit verhaal niet verzonnen is maar ook daadwerkelijk echt gebeurt is ( dat hij dood geschoten is wist ik al wel, maar heel het riedeltje er omheen kende ik echt niet) het is net een "film"
ik ging de film in en dacht een soort van 8 mile te zien te krijgen, ergens is het ook bijna het zelfde
jonge uit een achterbuurt kan goed rappen, en probeert zo de achterbuurt uit te komen.
maar deze is echt stukken beter
ik geef hem 4* /5
Paar dagen geleden ook gezien, ik was ook blij verrast. Hele toffe onderhoudende film. Humor, drama en actie, het zit er allemaal in.
Leuk detail is dat de jonge Biggie Smalls gespeeld wordt door zijn zoontje.
Alleen Anthony Mackie viel me echt tegen, terwijl ik dat doorgaans een hele fijne acteur vind.

7.5/10 voor mij :)
Bringing them big boy toys, I do big boy things, I make big boy noise
pi_145484632
Gisteren lekker duf gedaan:

The East (2013) - IMDb

'Sarah' is in dienst van een commerciële contraterrorisme organisatie en infiltreert de anarchistisce terreurgroep die The East wordt genoemd. Echter moet ze bij zichzelf ten rade of hoe ze daar mee omgaat.

Brit Marling is leuk om naar te kijken, linkse hippies daarentegen minder. Neemt niet weg dat het een fijne film is om te kijken, mits je alle hippie shit een beetje in perspectief kan plaatsen.

Imdb: 6.9
Ik: 7.5

The Boat That Rocked (2009) - IMDb

Het verhaal van een piratenradiozender in de jaren 70. Erg prettige muziek met een sterke cast. Lekker luchtig, goede muziek en hier en daar goed lachen.

Imdb: 7.4
Ik: 7+

Wristcutters: A Love Story (2006) - IMDb

Wat gebeurt er als je zelfmoord pleegt? Je beland in een duffe parallelle wereld, waar niemand kan lachen en het altijd heet en saai is. Als Sia er achter komt dat de ex waarom hij zichzelf van kant heeft gemaakt er ook een einde aan heeft gemaakt gaat hij met zijn maat Eugene op zoek naar haar in deze vreemde wereld.

Blijft een ontzettende leuke film, beetje vreemd maar nergens echt raar. Hier en daar lachen, wederom een prima soundtrack en Tom Waits. Het sfeertje en het einde maken deze film.

Imdb: 7.4
Ik: 8-

Seeking a Friend for the End of the World (2012) - IMDb

Het verhaal van Dodge die samen met Penny op zoek gaat naar zijn verloren liefde terwijl de aarde nog maar twee weken te gaan heeft vanwege een naderende komeet.

Beetje afgezaagde rol van Kiera Knightley maar desalniettemin een prettige feelgood film. Steve Carell is zelfs goed te pruimen als semi-serieuze acteur.

Imdb: 6.7
Ik: 7

Sideways (2004) - IMDb

Miles gaat een week samen met zijn maat Jack naar het Californische wijngebied. Na een gefaald huwelijk en een spaaklopende carrière loopt Miles tegen Maya aan.

Een heerlijke wijnfilm, met meer humor dan ik me kon herinneren. Paul Giamatti's beste rol in mijn ogen. Goede beelden en een top script (niet voor niets bekroond met een Oscar).

Imdb: 7.6
Ik: 8.5
All you know about me is what I've sold you, dumb fuck
pi_145486018
In het vliegtuig van en naar NY drie films gezien!

22 Jump Street (2014) - IMDb
Had ik weinig verwachtingen van, want een deel 2. Maar bleek onverwacht erg leuk! Twee undercover agenten onderzoeken op een college wie de maker is van een nieuwe partydrug. Verhaal heeft weinig om het lijf, maar de grappen vond ik erg geslaagd en de aftiteling is gewoon hilarisch. Leukste comedy van dit jaar tot nu toe, vind ik! Jonah Hill en Channing Tatum hebben een goede chemie samen.

Hoe Tem Je Een Draak 2 (2014) - IMDb
En dit deel 2 viel tegen. Deel 1 vond ik fris, leuk, vermakelijk, dit was een slap aftreksel daarvan. Kinderen slikken dit vast als zoete koek, maar voor volwassenen valt er minder te lachen.

Begin Again (2013) - IMDb
Dit was ook onverwacht een heerlijke film. Gretta (Keira Knightley) heeft het zojuist uitgemaakt met haar vriend, de beroemde singersongwriter David. Nu zit ze alleen in NY en wil weer naar huis vliegen. Dan geeft ze een onverwacht optreden in een club, dat aanschouwd wordt door Dan (Mark Ruffalo), die in de platenbusiness werkt. Hij wil Gretta graag beroemd maken. Heerlijk NY-sfeertje, er spat echt een relaxte vibe van deze film af. Alleen jammer van het open einde, maar dat heeft ook weer z'n charme. De rol van Mark vond ik erg sterk!
pi_145513638
22 jump street

goed maar niet meer dan dat, ik snap de hoge beoordelingen echt niet.
FIlm is een leuke film, kijkt lekker weg en vermaakt van het begin tot het eind..
maar echt ontzettend grappig ofzo word het nergens, t blijft bij een aantal glimlachen...

Verhaal is dat de 2 agenten undercover op een universiteit gaan en tja.. dan gebeurd er vanalles

7
  dinsdag 14 oktober 2014 @ 19:40:57 #279
163488 RubenSosa
Sierd de Vos = BAAS (KOEKOEK!)
pi_145542136
quote:
14s.gif Op zaterdag 27 september 2014 00:26 schreef jogy het volgende:
Z Nation (TV Series 2014– ) - IMDb
Asylum maakt een serie.
Tja. In de plotgaten kan je een sterrenstelsel kwijt. Het acteerwerk is het beste te omschrijven als een poging van een dronken zwerver en de special effects zijn om te janken. Alles bij elkaar is een gedrocht dat bij de geboorte gekeeld had moeten worden. Ik ben een fan van post apocalyptische series en spellen en kan veel vergeven (ik kijk nog steeds falling skies) maar dit is me wel iets te gortig.
4
Ik heb de eerste aflevering ook een kans gegeven.
Ik kan ook veel hebben maar dat die zombies op een gegeven moment in het water lagen (aangespoeld) en toen 1 van de hoofdrolspelers dichterbij kwam dat ze allemaal ineens opstonden uit het water _O-

Oh ja, en zat ook steeds te wachten totdat die ene ging roepen; WAAAAAAAAAAAAAAAAAAALT.
Monza 2021: RIC #1 - and for anyone who thought i left, i never left. i just moved aside for a bit.
pi_145574663
HORNS

Ik heb ook het boek gelezen en sinds ik hoorde dat er een film van kwam keek ik uit naar deze film. En het is zeker een sterke film, maar niet de TOPPER waar ik op gehoopt had.. daarvoor had het net wat meer spanning in mogen zitten.
Nu is het een bvoengemiddelde spannende film.
verhaal gaat over dat een man.. Zn vriendin gaat dood en hij word als schuldige/moordenaar aangewezen.. NIemand geloofd in zijn onschuld.
Dan word hij plots wakker met hoorns en een speciale gave...

FIlm is goed gecast, en ook de sfeer is goed neergezet..

7.5
pi_145600439
Gone Girl (2014) - IMDb

Nick en Amy zijn inmiddels 5 jaar getrouwd, als Nick thuis komt blijkt Amy verdwenen. Langzaam wordt het duidelijk dat alle blikken op Nick gericht zijn als hoofdverdachte in de verdwijning, mede dankzij zijn laconieke instelling die uitvergroot wordt in de media.

Ja hoe kan ik hier nou neerzetten wat ik er van vind zonder te veel te spoilen. Kort gezegd; top script, goede cast. Fincher zoals ik het graag zie.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Imdb: 8.5
Ik: 8.5
All you know about me is what I've sold you, dumb fuck
pi_145621845
Empire State (2013)

Alleen die kale politieman was al de moeite waard om te kijken :P

Nee geintje :')

'Empire State' is gebaseerd op het waargebeurde verhaal van een roof uit 1982 die 11 miljoen dollar opleverde. Hemsworth speelt een beveiliger die werkzaam is bij een bedrijf dat handelt in gepantserde wagens. Hij tipt zijn beste vriend (Michael Angarano) over de slechte beveiliging van het bedrijf en samen gaan ze er met een enorm bedrag vandoor. Ze worden echter op de hielen gezeten door enerzijds lokale criminelen en anderzijds de politie, waaronder Johnson.

Aangezien dit waargebeurd is is het wel heel raar om te zien hoe slecht dat geld beveiligd was
en hoe amateuristisch alles eigenlijk is gegaan...

Daarom vond ik het toch wel een hele vermakelijke film ondanks alle slechte cijfers die hij krijgt.

Empire State (2013) - IMDb
pi_145621872
DELIVER US FROM EVIL

Goed niet super, Er zitten wel een aantal echt spannende scenes in.. Maar overal had er meer spanning en meer enge scenes in gemogen...
Ook het uiteindelijke plot en verhaal is een beetje onlogish.

het verhaal gaat over dat een politie agent een zaak onderzoekt en dan in contact komt met een priester en dan blijkt er bovennatuurlijke krachten mee te spelen...
ACteer werk en sfeer is op zoek goed, en een aantal spannende momenten.. maar daar hadden er meer van mogen.

Vermakelijk x te zien, meer niet

kleine 6
pi_145645593
De laatste film welke ik bekeken heb in de bioscoop was Dersu Uzala (1975) in EYE! op 70mm film in juni.

Samengevat vertelt de film het verhaal van een Russische expeditie door een nog onbekend gebied in Siberië. De leider van de expeditie raakt bevriend met een eenzame jager die ze per toeval tegenkomen. Zijn vrouw en kinderen zijn al jarenlang overleden en leeft een zwerversbestaan in deze harde natuur. Jager, verzamelaar - één met de natuur, en behandeld deze met haast religieuze insteek. Interessant is hier het haast karikaturale verschil met de soldaten van de expeditie welke binnen deze omstandigheden qua kennis sterk beperkt zijn en op elk vlak eigenlijk onderdoen voor de jager, Dersu Uzala genaamd. Tijdens een onderdeel van de expeditie raken Dersu en de expeditie-leider gescheiden van de rest, waarna een van de mooiste en meest intrigerende scenes volgt. De volledige film is op locatie opgenomen, waardoor de kouds- en desolaatheid van de toendra ook duidelijk in beeld komt. De immense kracht van de natuur en de overlevering aan diens extremen.

Na afloop van de expeditie scheiden de wegen met Dersu. Echter, men komt hem tijdens een tweede expeditie, vele jaren later, opnieuw tegen. Inmiddels aangetast door ouderdom en daarmee depressies, wordt hij overgehaald door de expeditie-leider mee te komen naar zijn dorp. Hier vind een samenkomst van twee totaal verschillende culturen plaats. Een van vrijheden versus regels, een benauwd gevoel binnen huizen versus slapen in (en met) de natuur. De gevolgen, het latere vertrek van Dersu en de uiteindelijke conclusie hiervan geeft de film een tragisch, door zeer mooi einde. Het begin van de film speelt zich enige tijd na het einde af, en doet de film na afloop nog eens met een extra deprimerende noot eindigen. In feite een verhaal van mens versus natuur en de botsing van culturen die daarmee gepaard gaat.

En, zonet (nogmaals) bekeken; 'Der Himmel über Berlin' (1987)

Damiel and Cassiel are two angels, who have existed even before humankind. They currently wander around West Berlin, generally on their own, observing and preserving life, sometimes trying to provide comfort to the troubled, although those efforts are not always successful. One day, Damiel tells Cassiel that he wants to become human, to feel not only the sensory aspects of physical beings, but also emotional aspects. He embarks on this thought with the full realization that there is no turning back if he decides to do so.
In order to understand, I destroyed myself
- Fernando Pessoa
pi_145649474
lucy

Ik snap echt de hoge cijfers van deze film niet, maar wat een *** film.. Echt totaal geen spanning, en t verhaal zelf sloeg ook nergens op.. ze probeerden er aan het eind met wat ''mooie'' beelden nog war van te maken... maar nee.

Verhaal gaat over dat lucy gedwongen word een soort drugs te smokkelen... vervolgens krijg ze speciale krachten en is ze uit op wraak
verwacht nou geen wraak als actie ofzo want dat stelt weinig voor... vage beelden en wat shit da tis het

3
  vrijdag 17 oktober 2014 @ 21:32:12 #286
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_145651428
Gisteren afgekeken:

Twin Peaks - Season 2
Het tweede (en tot voor kort laatste) seizoen van Twin Peaks is vooral te lang. Het probleem zit vooral in het middenstuk van de reeks. Een aantal minder interessante afleveringen (om het maar eens netjes te zeggen) zijn bijna funest. Wanneer je de hoop dan bijna hebt opgegeven en denkt dat de serie als een nachtkaars uitgaat wordt het weer interessant. De laatste vijf,zes afleveringen zijn erg goed,freaky en spannend. De laatste aflevering is nogal intens en het einde is creepy en zal je nog lang heugen. Bij mij is het tenminste onder de huid gekropen en zit daar nu nog steeds. Wat wilde Lynch nou precies met dat einde zeggen?
Dat zorgt ervoor dat het al met al toch een redelijk interessant seizoen is geworden, dat dus wel een stuk korter had gekund.
See you 2 years!

IMDB Cijfer: 9,0/10
Mijn Cijfer: 7,5/10

[ Bericht 0% gewijzigd door Timo20 op 17-10-2014 21:38:39 ]
  vrijdag 17 oktober 2014 @ 22:50:49 #287
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_145654366
Under the Skin (2013) - IMDb

Volgens Cinema.nl:
Als jonge vrouw vermomde alien (een bijna onherkenbare, maar perfect gecaste Johansson) rijdt in wit bestelbusje door Glasgow en verleidt eenzame mannen, die ‘ze’ meelokt en vervolgens vermoordt. Zeer losjes gebaseerd op de gelijknamige roman van Michel Faber, waaruit regisseur Glazer (Sexy Beast, Birth) zo’n beetje alle plot sloopte. Bovendien koos hij een andere invalshoek. Glazer wil onderzoeken wat een mens tot mens maakt, door naar ons te kijken door de ogen van een alien. Under the Skin is niet alleen de meest buitenaardse sciencefictionfilm ooit gemaakt, ook een van de beste.

Mijn mening: erg Rivella en een beetje langdradig. Wel prachtige shots. En zeker als je weet dat naast Scarlett Johansson bijna alle rollen worden gespeeld door niet-professionele acteurs, die door Glazer zo van de straten van Glasgow werden geplukt. Bovendien werden de scènes in Glasgow met verborgen camera’s gefilmd, omdat Glazer eerlijke, oprechte reacties wilde. Vandaar dat Scarlett zo onherkenbaar moest zijn.

IMDb: 6,3
Ik: 7,0
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  vrijdag 17 oktober 2014 @ 23:24:29 #288
403866 richolio
#MacMasterrace
pi_145655486
How To Be A Man

Wanneer voormalig komiek Mark McCarthy wordt geconfronteerd met een zeldzame vorm van kanker, huurt hij een jonge, beïnvloedbare cameraman in om zijn ruwe en komische lessen te documenteren over wat het betekent om een man te zijn. De film is bedoeld voor zijn ongeboren zoon.

Grappige film. :D Heb me niet verveelt gedurende de film.

IMDB: 6.9/10
Ik: 8/10
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
  zondag 19 oktober 2014 @ 20:06:38 #289
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_145710044
Le locataire (1976)
Typische Polanski-film, waarin hij zelf de hoofdrol op zich neemt. Hij huurt een aftands appartement in Parijs met een lugubere voorgeschiedenis. De huurster die er eerst in zat, pleegde zelfmoord door uit het raam te springen. Al gauw gebeuren er met Polanski zelf ook vreemde dingen als ie zijn nieuwe woning betrekt. De onheilspellende opbouw is okee opgezet, maar in de tweede helft zwakt de film toch wat af. De tripscenes zijn aardig, maar daarnaast heeft The Tenant niet zoveel meer te vertellen. Redelijke film desalniettemin, dat dan weer wel! Cijfer: 7

De Mafkees (1979)
Hoe een onnozelaar het toch nog ver weet te schoppen, daar gaat The Jerk over. Het is een Forrest Gump avant la lettre, maar dan wel heel matig. De grappen zijn van een schijtlollig niveau en zie je al van verre aankomen. Erg flauw allemaal, maar ik kon door het goedzakkerige karakter van Steve Martin het niet echt irritant vinden. Cijfer: 5,5

Flesh for Frankenstein (1973)

To know death... You have to fuck life in the gall bladder

Aldus Baron Frankenstein nadat hij copuleert met zijn experimentele vrouwelijke object. Deze versie van het bekende klassieke verhaal zit vol bloederige gorigheid, bloot en ook wat bizarre dialogen. Het had wel wat van een giallo met daarbij wat humor. Uitzonderlijk wil het niet worden en het heeft ook wat inkakmomenten, maar overall toch een behoorlijk amusante film :7. Cijfer: 7,5

Jui kuen (1978)
De Tiger Fist, Crane Fist of Monkey Fist, ze zijn allemaal leuk en aardig, maar niets is cooler dan de Drunken Fist 8-). Jackie Chan krijgt les van een dronkenlap om zich te bekwamen in die laatste vechtstijl. Drunken Master heeft erg veel gevechten, maar opvallend genoeg verveelt het nooit. Het is allemaal gelikt uitgevoerd en zit bovendien boordevol humor. Cijfer: 8

Shark Tale (2004)
Ai, het lelijke broertje van Finding Nemo. Het wordt nergens origineel, laat staan reuzegrappig. Cijfer: 5
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_145710383
THE TWO FACES OF JANUARY

geen hoogvlieger, en ook geenfilm waar ik voor naar de bios zou gaan.
Maar opzich wel een GOEIE film, leuk om een keer te zien.. Prima voor een film avondje thuis.
Film gaat over een oplichter en zijn vriendin die uit america zijn vertrokken na een aantal mensen opgelicht te hebben.
dan staat er plots een man voor hun deur, als hij die vermoord
komt hij samen met zn vrouw en een gids... in een spannend gebeuren

acteerwerk is prima, en vermakt van t begin tot het eind
leuk om een x te zien

6.5
pi_145711404
quote:
2s.gif Op zondag 19 oktober 2014 20:06 schreef Falco het volgende:

Jui kuen (1978)
De Tiger Fist, Crane Fist of Monkey Fist, ze zijn allemaal leuk en aardig, maar niets is cooler dan de Drunken Fist 8-). Jackie Chan krijgt les van een dronkenlap om zich te bekwamen in die laatste vechtstijl. Drunken Master heeft erg veel gevechten, maar opvallend genoeg verveelt het nooit. Het is allemaal gelikt uitgevoerd en zit bovendien boordevol humor. Cijfer: 8

Laatst ook gezien, goede film, daarna eens verder gaan kijken naar zijn Hongkong films, wat een geweldige films heeft die gast gemaakt voordat hij in Hollywood aan de slag ging. Vooral Ji ji (1989) - IMDb vond ik erg vermakelijk, relatief weinig knokken maar een hoop hilariteit en persoonsverwisselingen. Zo erg dat ik soms het gevoel had naar een HongKong Louis de Funes film te kijken, vond ik geen bezwaar, want ik hou er wel van. Met de 8 voor Drunken Master ben ik het helemaal eens.

The Jerk vond ik dan wel weer vermakelijk, onbenulligheid ten top. ^O^
  zondag 19 oktober 2014 @ 20:53:14 #292
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_145712378
Twin Peaks: Fire Walk With Me
De prequel film op de serie waarin we de moord op Teresa Banks en de week voorafgaand aan de moord op Laura Palmer zien.
In toon is het wat anders in vergelijking met de serie, het is wat enger en wat harder. Ook zit er wat minder van de humor in die een deel van de serie zo kenmerkte. Wel is het leuk om het grootste deel van de personages weer terug te zien, al is het maar in kleine rolletjes. Wel is het erg jammer dat Lara Flynn Boyle niet mee doet in de rol van Donna.
Het verhaal steekt goed in elkaar en we zien hoe Laura Palmer`s leven vol problemen zat, al roept het op sommige punten meer vragen op dan het beantwoord. Maar ook dat is een deel van de charme van Twin Peaks. Ook hier kun je, net als bij de serie, nog lang over nadenken en zullen er veel verschillenden manieren zijn om alles uit te leggen.
Gelukkig zien we hier natuurlijk meer van Sheryl Lee, die een uitstekende rol neerzet als Laura. Een knappe, veelzijdige rol die met bravoure wordt gespeeld.
Een goede aanvulling op het Twin Peaks mysterie.

IMDB Cijfer: 7,2/10
Mijn Cijfer: 8,0/10
  zondag 19 oktober 2014 @ 21:28:59 #293
233102 cherrycoke
"Fear is a weapon."
pi_145714705
"I wear the mask to protect the city… but the city is what made the mask." – Batman
  maandag 20 oktober 2014 @ 11:17:27 #294
34299 davako
-GATGCTGTTGAA-
pi_145727196
Sinds kort heb ik UPC MyPrime. Er staan soms films op Myprime, waar ik nog nooit gehoord van had. Zo ook de volgende film

Only Human

Het is een Spaans gesproken komedie. Leni een joodse neemt haar haar vriend (Rafi) mee naar huis om deze voor te stellen aan de familie. Na een korte introductie en flinke aannames dat hij een perfecte joodse kerel is aangezien hij ook uit Israel komt. Komen ze met de openbaring dat hij uit een ander gedeelte van Israel komt, het palenstijnse gedeelte. Vanaf dat moment gaat de film alle kanten op.

Het verhaal sprak mij aan aan is ook goed gelukt.

Imdb: 6.9
Ik: 7.6
All I do, is sit down at the typewriter, and start hittin' the keys. Getting them in the right order, that's the trick. That's the trick.
pi_145747599
The Hornet's Nest (2014)

Documentaire over een Amerikaanse eenheid in de oorlog in Afghanistan. De gevechtscenes zijn behoorlijk indrukwekkend en intensief.

7.0/10
pi_145751743
Under the Skin (2013) - IMDb

Dit is zo`n "tja ik weet het niet"-film. De beelden zijn mooi. Muziek is oke. Scarlett Johansson speelt haar rol goed. Maar, de film is zo traag. Elke keer als er een slachtoffer wordt gemaakt krijg je weer hetzelfde te zien, het zij iets aangepast. Tegen het eind werd ik bang dat er helemaal niks onthult ging worden. Gelukkig krijg je in het slotgedeelte het een en ander te zien. Het doel van Scarlett wordt niet duidelijk en dat vind ik wel jammer. De film had wat mij betreft een stuk compacter gemogen met iets meer verhaal, dat dit ten koste zou gaan van het arthouse sfeertje en een aantal mooie trage beelden had ik geen bezwaar gevonden.

IMDB:6.3
Film als geheel:6,5
Beelden alleen: 7,5

[ Bericht 8% gewijzigd door multiplex op 20-10-2014 21:54:31 ]
pi_145788478
SIN CITY 2

Goed, maar zeker niet super... Vond deel 1 veel beter qua verhaal en spanning.

Film is vermakelijk en goed, maar alle spanning ontbreekt helaas. het verhaal word verteld in een soort vertelvorm... een personage die verteld hoe en wat er gebeurd.. En dat haalt helaas alle spanning weg..
De style van de film is wel erg mooi gemaakt! Echt ontzettend mooi en knap gemaakt die zwart/witte effecten met soms iets van kleur erin... wat dan extra aandacht krijgt.

acteerwerk is verder ook prima, tis alleen jammer dat het een nogal dunne verhaallijn is waar geen spanning in zit.

kortom, een fim die toch wel het kijken waard is vanwege de visuele effecten, de sfeer en het acteerwerk, maar helaas tekort doet aan verhaal.
Maar desondanks.. Prima voor een avondje op de bank
6.75
pi_145806453

Leuke muziekfilm. Ik vind Kiera Knightley niet altijd een fijne actrice om naar te kijken, maar in deze film had ik daar absoluut geen last van. En Mark Ruffalo speelt zijn rol erg sterk.

Die Miles Teller is stevig aan de weg aan het timmeren in Hollywood.
Two night stand is een alleraardigst comedy romance verhaaltje. Een meid zit nadat haar verloving is beeindigd in een flinke dip. Via een dating site gaat ze op een avond (na wat alcohol) voor een one night stand. De dag erna wil ze weg sluipen, maar blijken ze ingesneeuwd te zijn. Tja en dan gaan ze toch langer tijd met elkaar doorbrengen dan gedacht.
Leuk voor een zondagmiddagje.

Ben overigens zeer benieuwd naar Miles Teller in Whiplash. Krijgt goede kritieken.

Overigens heb ik laatst ook Under the Skin gekeken en vond het een zeer sterke film.
Ik hou er wel van om niet alles voorgekauwd te krijgen en de film je na de eindcredits nog steeds aan het denken zet.
Deze analyse komt grotendeels overeen met wat ik ervan maakte:
Let wel op. Heb je de film nog niet gezien dan zou ik deze analyse nog even overslaan.

[ Bericht 74% gewijzigd door DonnieDarko1979 op 22-10-2014 08:33:02 ]
Every living creature on earth dies alone
pi_145825923
Taken 2 (2012)

Vergeleken met de eerste Taken film erg matig. Het verhaal en actiescènes zijn voorspelbaar.
Blijkbaar volgend jaar Taken 3. Jammer dat men het zo uitmelkt.

6/10
pi_145854339
quote:
0s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 18:58 schreef TargaFlorio het volgende:
Taken 2 (2012)

[ afbeelding ]

Vergeleken met de eerste Taken film erg matig. Het verhaal en actiescènes zijn voorspelbaar.
Blijkbaar volgend jaar Taken 3. Jammer dat men het zo uitmelkt.

6/10
Vanwage Maggie Grace al een 8/10 waard :9~
  vrijdag 24 oktober 2014 @ 21:41:03 #301
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_145904883
40 Days and 40 Nights
Josh Hartnett is goed gecast als sex verslaafde jongeman die na de breuk met z`n vriendin besluit om 40 dagen en 40 nachten niet aan sex te doen en te denken, waardoor zijn huidige leven op z`n kop zal komen te staan. Natuurlijk gaat het allemaal niet zoals verwacht.
Het is een charmante maar uiteraard voorspelbare romcom die nooit weet te verrassen. De bijrollen zijn cliché, net als de uitkomst van het verhaal.
Wel aardig om te zien, maar verder? neuh....

IMDB Cijfer: 5,6/10
Mijn Cijfer: 5,0/10
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')