abonnement Unibet Coolblue
pi_144524574
Apocalypse pompeij:


De film doet waar alle asylums films goed in zijn: goedkope special effects, slecht acteren, slechte dialogen, acties en een matig verhaal..


Normaal ben ik best te porren voor een c-film over rampen maar hiermee heb ik lang niet de lol aan beleefd die ik dacht te hebben

3/10
pi_144535269
CHEF



Zou de film niet een komedie noemen, er zitten wel wat luchtige grapjes in.. maar tis meer een leuke vermakelijke feel good film.

Dit is niet een film die voor iedereen geschikt is, sommige mensen zouden hem miss te simpel vinden, of te weinig actie, maar ik heb me er erg mee vermaakt!!! en vind het een ontzettend leuke film.

Film gaat over een kok die gescheiden is, heeft een zoontje..
en werkt bij een restaurant.. als hij daar door omstandigheden ontslag neemt besluit hij een ''food-truck'' te starten... En dan start een avontuur voor hem.. een vriend.. zijn exvrouw en zijn zoontje.

Film vermaakt van het begin tot het eind, je zit de hele film met een lach te kijken, soms wat luchtige grapjes.. Beetje leuke muziek.. beetje koken.. Beetje gezelligheid...
Gewoon een hele leuke gezellige film
7.5
pi_144542328
Maleficent (2014) - IMDb

Na The Signal en Coherence, twee films die het uitlokken om op internet te gaan zoeken naar theorieën was de laatste film van onze zondag deze simpele Disney film.

Ik ken het verhaal van Doornroosje vaag, maar ze hebben het in een ander jasje gestoken en dat is op zich best wel leuk. Maar toch blijft de film niet de hele tijd boeien. Wat was Angelina Jolie trouwens een knap kindje ;) en Elle Fanning mag ik ook wel, was in bijv Push (2009) - IMDb al weg van Dakota en Elle viel me voor het eerst op in Somewhere (2010) - IMDb, maar die kon de film niet echt redden, voelde niet echt aan als een prinses ofzo.

Nee vond het allemaal maar wat matig, leuk gemaakt, maar dat heeft tegenwoordig bij (halve) 3D films geen invloed meer op een cijfer.

6.
  maandag 15 september 2014 @ 10:58:10 #154
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_144544216

X-Men: Days of Future Past (2014) - IMDb
De smerige nasmaak van X-Men 3 is eindelijk geheel weggespoeld, waar X-Men First Class in 2011 al een prettige verassing was zet deze film de lijn positief door.
In een met sterren overladen productie* weet Bryan Singer de 'oude' en 'nieuwe' casts waardig samen te brengen. Daar is plot-technisch wel wat kunst en vliegwerk voor nodig, maar dat stoort geen moment.
Fan-favorite is Quicksilver, iedereen die 'zijn' scène heeft gezien weet wat ik bedoel.
IMDB: 8.3/10
SCORE: 8.5/10

*= Hugh Jackman, Ian McKellen, James McAvoy, Jennifer Lawrence, Michael Fassbender, Nicholas Hoult, Patrick Stewart, Peter Dinklage, Famke Janssen, Ellen Page, James Marsden, Halle Berry... :o


Chef (2014) - IMDb
Mist wat conflict en de derde act is wat gehaast, maar overall een prettige film voor de zondagavond.
Een must-see voor foodies, het is niet aan te raden om deze film op de lege maag te kijken. :+
IMDB: 7.4/10
SCORE: 7.0/10


The Fault in Our Stars (2014) - IMDb
Prima verfilming van het gelijknamige boek.
Mijn vrees voor een té manipulatieve verfilming is gelukkig niet uitgekomen. Regisseur Josh Boone weet de juiste snaar te raken; charismatisch en humorvol, maar ook hartverscheurend.
De chemie tussen Woodley en Egort spat van het scherm af!
SPOILER: SCÈNE BESCHRIJVING
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
IMDB: 8.2/10
SCORE: 8.0/10
pi_144545842
quote:
1s.gif Op zondag 14 september 2014 19:56 schreef mschol het volgende:
Apocalypse pompeij:

De film doet waar alle asylums films goed in zijn: goedkope special effects, slecht acteren, slechte dialogen, acties en een matig verhaal..

Normaal ben ik best te porren voor een c-film over rampen maar hiermee heb ik lang niet de lol aan beleefd die ik dacht te hebben

3/10
dus eigenlijk hetzelfde als de bioscoopfilm Pompei :P
pi_144547242
Guardians of the Galaxy...

Super vet gemaakt, echt de mooiste 3D die ik ooit gezien heb. Ook de kostuums zien er top uit en het zijn grappige karakters. Een lust voor het oog dus. Toch is het verhaal niet zo boeiend (ik ben zelfs even in slaap gevallen), reden waarom ik deze film geen tweede keer zou kijken.

Ik geef het een 7. Op IMDB krijgt het 8,6, toch wel erg hoog. Andere Fokkers die deze film hebben gezien? Ben benieuwd naar jullie mening.
pi_144547525
Prisoners (2013) - IMDb
Bruut verhaal en brute zaak, goed geacteerd met Jackman en Gyllenhaal. Ik verbaas me wel nog steeds dat dit soort verhalen uit de krochten van schrijvers kunnen komen, verdorven mensen ;).

Maar verder zeker een aanrader!

IMDB: 8,1
Danos: 8,1
Even a broken clock is right twice a day.
  maandag 15 september 2014 @ 13:44:46 #158
258349 mr-green
gewoonomdathetkan
pi_144548225
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2014 10:58 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[ afbeelding ]
X-Men: Days of Future Past (2014) - IMDb
De smerige nasmaak van X-Men 3 is eindelijk geheel weggespoeld, waar X-Men First Class in 2011 al een prettige verassing was zet deze film de lijn positief door.
In een met sterren overladen productie* weet Bryan Singer de 'oude' en 'nieuwe' casts waardig samen te brengen. Daar is plot-technisch wel wat kunst en vliegwerk voor nodig, maar dat stoort geen moment.
Fan-favorite is Quicksilver, iedereen die 'zijn' scène heeft gezien weet wat ik bedoel.
IMDB: 8.3/10
SCORE: 8.5/10

*= Hugh Jackman, Ian McKellen, James McAvoy, Jennifer Lawrence, Michael Fassbender, Nicholas Hoult, Patrick Stewart, Peter Dinklage, Famke Janssen, Ellen Page, James Marsden, Halle Berry... :o

[ afbeelding ]
Chef (2014) - IMDb
Mist wat conflict en de derde act is wat gehaast, maar overall een prettige film voor de zondagavond.
Een must-see voor foodies, het is niet aan te raden om deze film op de lege maag te kijken. :+
IMDB: 7.4/10
SCORE: 7.0/10

[ afbeelding ]
The Fault in Our Stars (2014) - IMDb
Prima verfilming van het gelijknamige boek.
Mijn vrees voor een té manipulatieve verfilming is gelukkig niet uitgekomen. Regisseur Josh Boone weet de juiste snaar te raken; charismatisch en humorvol, maar ook hartverscheurend.
De chemie tussen Woodley en Egort spat van het scherm af!
SPOILER: SCÈNE BESCHRIJVING
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
IMDB: 8.2/10
SCORE: 8.0/10
Wilde net een stuk gaan schrijven over The Fault in Our Stars (2014) - IMDb.

Top film. Je omschrijft het goed.

IMDB: 8.2/10
SCORE: 8.5/10
  maandag 15 september 2014 @ 15:04:28 #159
34299 davako
-GATGCTGTTGAA-
pi_144550742
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2014 16:20 schreef JDx het volgende:
Edge of Tomorrow (2014) - IMDb

Sjonge jonge, begint saai, dan denk je, hee, wat krijgen we nou, flinke plottwist, dit kan leuk worden, maar dan na een uur heb je het gevoel dat je al 2 uur aan het kijken bent en na anderhalf uur is de lol er wel van af en vervalt de film ook in een saaie actiefilm.

6.
Zelfde hier. Ik begrijp niet waar hij het hoge cijfer vandaan haalt. Het is niet perse allemaal voorspelbaar maar wel heel erg saaaaaaaaaaaai. Dit vind ik best wel jammer, want ik als Sci-Fi fan sta altijd te popelen bij nieuwe films.
All I do, is sit down at the typewriter, and start hittin' the keys. Getting them in the right order, that's the trick. That's the trick.
pi_144552284
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2014 23:07 schreef Timo20 het volgende:
Gisteren afgekeken:

Twin Peaks - Season 1
Jaren geleden, toen de dvd box van het eerste seizoen werd uitgebracht, heb ik dit seizoen al eens gezien. Mede doordat het heel lang duurde voordat de tweede reeks uitkwam, heb ik de serie destijds nooit afgekeken. Met het uitbrengen van de blu-ray collectie was het natuurlijk de uitgelezen mogelijkheid om dat recht te zetten.

Heb opnieuw van dit toch wel korte seizoen genoten. Rare, excentrieke personages, goede verhaallijnen en een spanningsboog die het hele seizoen lang wordt vast gehouden want door de cliffhangers is het lekker verslavend. Zeker die aan het einde van de laatste aflevering is top.
Kyle Maclachlan is perfect als Dale Cooper, de FBI agent die Laura Palmer`s moord moet gaan onderzoeken en zich stiekem wel thuis voelt in de Twin Peaks gemeenschap.
De legendarische muziek werkt sfeerverhogend en doet z`n werk dus prima.

Een heerlijke reeks van Lynch, benieuwd naar het tweede seizoen dat ik dan nu eindelijk eens helemaal kan gaan kijken.

8,0/10
Geweldige serie van het meesterlijke brein van David Lynch.
Het eerste seizoen is geniaal.
Je moet het tweede seizoen nog gaan bekijken dus zal ik er niet te veel op in gaan.
Laat ik het erop houden dat het eerste seizoen echt goed was, persoonlijk vond ik het tweede seizoen stukken minder.
En als je straks seizoen 2 hebt gezien, zou ik ook nog even voor de volledigheid de film kijken.
Twin Peaks: Fire Walk with Me (1992) - IMDb
Every living creature on earth dies alone
pi_144552509
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2014 15:04 schreef davako het volgende:

[..]

Zelfde hier. Ik begrijp niet waar hij het hoge cijfer vandaan haalt. Het is niet perse allemaal voorspelbaar maar wel heel erg saaaaaaaaaaaai. Dit vind ik best wel jammer, want ik als Sci-Fi fan sta altijd te popelen bij nieuwe films.
Saai? Ik vond het een vd betere actiefilms van de laatste jaren. Vermakelijk verhaal, genoeg spanning en sensatie en visueel uitstekend. En saai vond ik dus niet, in tegendeel want het tempo bleef er goed in en ondanks het thema was het afwisselend genoeg.

8.4
  maandag 15 september 2014 @ 16:21:21 #162
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_144553608
quote:
Tietehh :D

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
"Vanity, definitely my favorite sin. . . ."
pi_144554207
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2014 23:07 schreef Timo20 het volgende:
Gisteren afgekeken:

Twin Peaks - Season 1
Jaren geleden, toen de dvd box van het eerste seizoen werd uitgebracht, heb ik dit seizoen al eens gezien. Mede doordat het heel lang duurde voordat de tweede reeks uitkwam, heb ik de serie destijds nooit afgekeken. Met het uitbrengen van de blu-ray collectie was het natuurlijk de uitgelezen mogelijkheid om dat recht te zetten.

Heb opnieuw van dit toch wel korte seizoen genoten. Rare, excentrieke personages, goede verhaallijnen en een spanningsboog die het hele seizoen lang wordt vast gehouden want door de cliffhangers is het lekker verslavend. Zeker die aan het einde van de laatste aflevering is top.
Kyle Maclachlan is perfect als Dale Cooper, de FBI agent die Laura Palmer`s moord moet gaan onderzoeken en zich stiekem wel thuis voelt in de Twin Peaks gemeenschap.
De legendarische muziek werkt sfeerverhogend en doet z`n werk dus prima.

Een heerlijke reeks van Lynch, benieuwd naar het tweede seizoen dat ik dan nu eindelijk eens helemaal kan gaan kijken.

8,0/10
Twin Peaks kwam voor mij als kind echt een paar jaar te vroeg, maar op een of andere manier had het altijd een soort mysterieuze aantrekkingskracht. Afgelopen weken heb ik het eerste seizoen gekeken, en dat was niet wat ik had verwacht.

Het is in principe een redelijk simpele "who-dunnit" met zeker in seizoen 1 maar een heel klein donker randje. Op een of andere manier had ik veel meer het idee dat het een super-trippy, vaag avontuur zou zijn.

Nog steeds erg vermakelijk (ondanks dat sommige acteurs niet echt goed zijn in hun werk), dat wel.
Too lazy to be an evil genius..
PSN ID: Cheironnl
pi_144556740
Even serieus, mensen trollen hier maximaal mbt edge of tomorrow, 8.4 e.d... In wat voor staat heb je die film dan gezien :')
pi_144556834
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2014 18:01 schreef andreas612 het volgende:
Even serieus, mensen trollen hier maximaal mbt edge of tomorrow, 8.4 e.d... In wat voor staat heb je die film dan gezien :')
_O- _O- _O- _O-
in dezelfde staat als 90% van de recensenten en 91% van het publiek blijkbaar
pi_144557702
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2014 18:04 schreef planethugo het volgende:

[..]

_O- _O- _O- _O-
in dezelfde staat als 90% van de recensenten en 91% van het publiek blijkbaar
En nu The Signal en Coherence kijken ;)
pi_144557773
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2014 18:04 schreef planethugo het volgende:

[..]

_O- _O- _O- _O-
in dezelfde staat als 90% van de recensenten en 91% van het publiek blijkbaar
Dezelfde mensen die olympus has fallen een 7.5 gaven :') ?
pi_144558321
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2014 18:30 schreef JDx het volgende:

[..]

En nu The Signal en Coherence kijken ;)
Die heb ik toevallig vandaag en gisteren gezien.

The Signal
Verrassend high-budget ogende "low"-budgetfilm (toch 4 miljoen gekost). Lijkt z'n genre niet helemaal te kunnen vinden; begint als een coming of age vriendenavontuur waar een mysterieus signaal gevolgd wordt van een vermeende hacker. Slaat over in een rasechte sci-fi en daarna actiefilm.
Sfeer is goed neergezet, script goed geschreven (karakters doen niet of nauwelijks iets oerdoms zodat het verhaal verder kan). Einde is niet helemaal sluitend maar toch een mooie mindfuck.
7.5/10

Coherence
Het tweelingbroertje van Triangle. Eveneens low-budget maar deze moet het uitsluitend hebben van het verhaal aangezien er qua screenplay weinig te beleven is. Begint traag met een paar vrienden die een dineetje hebben maar zet zichzelf snel neer als een (semi-)origineel sci-fi plot. Het draait om de karakters, wat ze overkomt en hoe ze daarmee omgaan. En juist daarin vind ik de film wat tekort komen. Toch een grappig sci-fi concept wat ze wonderbaarlijk genoeg uiteen hebben kunnen zetten met een woonkamer als enige set.
6.5/10
pi_144560436
quote:
1s.gif Op maandag 15 september 2014 18:32 schreef andreas612 het volgende:

[..]

Dezelfde mensen die olympus has fallen een 7.5 gaven :') ?
wat een willekeurig gelul gooi jij je eruit zeg :')
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2014 18:30 schreef JDx het volgende:

[..]

En nu The Signal en Coherence kijken ;)
klinken beide wel interessant, gaan op het lijstje.

Triangle, waar Bot13 Coherence mee vergelijkt, vond ik trouwens wel een geslaagde film dus ben benieuwd.
  maandag 15 september 2014 @ 21:03:56 #170
34299 davako
-GATGCTGTTGAA-
pi_144564411
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2014 18:01 schreef andreas612 het volgende:
Even serieus, mensen trollen hier maximaal mbt edge of tomorrow, 8.4 e.d... In wat voor staat heb je die film dan gezien :')
Ik snap het ook niet. Misschien dat ik iets over het hoofd heb gezien, maar in mijn optiek is de film gewoon niet onderscheidend genoeg. Hij ziet er goed uit, maar hij mist iets unieks waardoor die gewoon saai wordt.
Net als de nieuwe godzilla. De film ziet er leuk uit, maar ik ben er niet mee gebonden.
All I do, is sit down at the typewriter, and start hittin' the keys. Getting them in the right order, that's the trick. That's the trick.
pi_144597119
The Snowman



Korte animatie uit 1982 waar -met uitzondering van de intro en het beroemde nummer 'Walking in the air'- geen gesproken tekst in voorkomt.

Een jongetje maakt op Kerstavond een sneeuwman, deze komt s'nachts tot leven en samen hebben ze veel plezier met elkaar, de sneeuwman brengt hem zelfs naar de Noordpool om de Kerstman te ontmoeten :o :D ~:)

----------------

Ook al is zelfs Sinterklaas nog niet in ons land, dit blijft altijd bijzonder om even te zien, pure nostalgie, fraai getekend, en een klein doch krachtig verhaal met een pakkend emotioneel eind als het jongetje op zijn knieen valt en je echt even met hem te doen hebt ;(

(ik heb trouwens de oude versie gezien, en niet de re-release met David Bowie)

Mijn cijfer ; 9
imdb cijfer ; 8,2
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_144598341
RAMPAGE



REDELIJK vermakelijk tussendoortje, Niet super.. maar gewoon leuk een keer gezien te hebben.
Film gaat over een jongen die erg gefrustreerd is op alles om zich heen en vervolgens besluit in een zelfgemaakt ''harnas'' pak.. iedereen in zijn dorpje en om hem heen te gaan slachten.

Film heeft weinig diepgang, maar de actie en het verhaal opzich zijn interessant genoeg om je een kleine 1.5 uur te vermaken. Dan zet je de film uit heb je een prima tijd gehad.. morgen vergeten

6je

NIGHT MOVES



Redelijke film, Had er eigenlijk net wat meer van verwacht.

Je springt als de film begint gelijk midden in het verhaal.. en gaande weg in de film zie je hoe en wat en zie je wat ze doen.. (''leer'' je het verhaal)
Het verhaal gaat over 3 milieuactivisten die een dam opblazen... en daarna zie je wat de gevolgen voor hun als persoon zijn...

Acteerwerk is prima, sfeer is ook goed opgebouwd en redelijk spannend.. Toch had er wel wat meer diepgang en net wat meer verhaal in mogen zitten.... Het 1e deel van de film was spannend.. maar de spannign was compleet weg in het 2e deel... Er had gewoon meer in gezeten, nu gewwoon een ''redelijk'' filmpje

6
  woensdag 17 september 2014 @ 00:18:10 #173
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_144611275
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2014 16:42 schreef Cheiron het volgende:

[..]

Twin Peaks kwam voor mij als kind echt een paar jaar te vroeg, maar op een of andere manier had het altijd een soort mysterieuze aantrekkingskracht. Afgelopen weken heb ik het eerste seizoen gekeken, en dat was niet wat ik had verwacht.

Het is in principe een redelijk simpele "who-dunnit" met zeker in seizoen 1 maar een heel klein donker randje. Op een of andere manier had ik veel meer het idee dat het een super-trippy, vaag avontuur zou zijn.

Nog steeds erg vermakelijk (ondanks dat sommige acteurs niet echt goed zijn in hun werk), dat wel.
Ja in mijn herinnering was `t dat ook. Maar dat bleken dus de eerste aflevering van seizoen 2 te zijn :')
  woensdag 17 september 2014 @ 21:56:56 #174
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_144639982
The Cable Guy (1996) - IMDb
Mwah, toch wel een redelijk mislukte komedie die door Jim Carrey gekaapt wordt. Er zijn rollen voor onder andere Jack Black, Owen Wilson en regisseur Ben Stiller zelf, maar die doen er niet toe. Tegenspeler Matthew Broderick laat zich ook afbluffen door Carreys overkill van hysterie. Er had veel meer in deze film gezeten als de aanpak wat serieuzer was en Jim Carrey niet zo op de voorgrond hoefde te treden. Cijfer: 5,5

Time Bandits (1981) - IMDb
Een Gilliam-fantasy zoals je die van tevoren mag verwachten. Neigt naar het onzinnige allemaal en daar moet je maar van houden. Time Bandits wordt ook een tikkeltje langdradig omdat eigenlijk telkens hetzelfde gebeurt. De jonge hoofdpersoon zoeft met zes dwergen van de ene mooi opgezet historische setting naar de andere eveneens mooie historische setting. Het is nog wel door te komen.
Cijfer: 6

Fish Tank (2009) - IMDb
Lekkere inkijk wederom in de Engelse ransboel. De lagere milieus daar zijn een dankbaar onderwerp voor filmmakers en okee, het is ook boeiend en schrijnend tegelijk om een film die zich daarin afspeelt te zien. Maar als je meer van dit genre gezien hebt, kom je tot de conclusie dat Fish Tank niet heel veel verrassende dingen te bieden heeft. Een opstandige puber ligt voortdurend in de clinch met haar alleenstaande moeder. Haar zusje zorgt voor de komische en bijdehande opmerkingen. Vervolgens verschijnt Michael Fassbender op het toneel als nieuwe partner van de moeder en dat zorgt voor wat reuring. Allemaal goed uitgevoerd hoor, dat wel. Alleen het einde was erg suf.
Cijfer: 7

The Enforcer (1976) - IMDb
Het hoogtepunt van dit Dirty Harry-deel vindt halverwege plaats: een achtervolging per voet ondersteund met jazz-muziek en waar je een lange adem moet hebben. Echt geniaal en grappig! Sowieso was er meer humor in dit deel te vinden. Het heeft deels te maken met Clint Eastwood immer droge voorkomen, maar ook met zijn vrouwelijke buddy, die maar weinig nuttigs toevoegt trouwens. Hierna zwakt de film wel weer wat af, al mag de climax op Alcatraz er zijn! Cijfer: 7
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  Hardste schreeuwer 2022 woensdag 17 september 2014 @ 22:28:20 #175
268260 Dr.Mikey
Games Crew van het jaar 2013
pi_144641800

United
United een film die nooit gemaakt had moeten worden als de Engelse voetbalbond niet zo tegen Europees voetbal was geweest in het begin. Dan was het team van Manchester United in 1958 nooit gehaast vertrokken vanuit Belgrado, En was er nooit een vliegtuig ramp geweest.
Helaas mocht het niet zo zijn. Maar nu over de film, De jaren 50 sfeer is goed neergezet de personages ogen realistisch en je voelt echt met de personages mee, Dat dit een waargebeurd verhaal is versterkt dat gevoel natuurlijk wel. Maar ook de acteurs acteren goed en geloofwaardig.

Maar toch scheelt er ook wat aan de film, Zo worden bepaalde overleden spelers gewoon niet genoemd, En is de film is Mark Jones aanvoerder van het team terwijl dat eigenlijk Roger Byrne was die dus niet in de film genoemd is. Eigenlijk is dit een rare keus ik ben er even ingedoken en een echte reden is er niet. Familieleden van overleden spelers die niet benoemt worden spreken hier dan ook schande van ook bepaalde spelers die het drama overleefd hebben worden niet genoemd . Dat geeft de film toch een klein smetje met zich mee.



Cijfer een 7 Omdat er met sommige nabestaanden slecht is omgegaan trek ik er anderhalf punt af.
They wish to cure us. But I say to you, WE are the cure!
"WHAT IF YOU'RE RIGHT AND THEY'RE WRONG?"
R.I.P DTS.
pi_144651806
quote:
14s.gif Op woensdag 17 september 2014 22:28 schreef Dr.Mikey het volgende:
[ afbeelding ]
United
United een film die nooit gemaakt had moeten worden als de Engelse voetbalbond niet zo tegen Europees voetbal was geweest in het begin. Dan was het team van Manchester United in 1958 nooit gehaast vertrokken vanuit Belgrado, En was er nooit een vliegtuig ramp geweest.
Helaas mocht het niet zo zijn. Maar nu over de film, De jaren 50 sfeer is goed neergezet de personages ogen realistisch en je voelt echt met de personages mee, Dat dit een waargebeurd verhaal is versterkt dat gevoel natuurlijk wel. Maar ook de acteurs acteren goed en geloofwaardig.

Maar toch scheelt er ook wat aan de film, Zo worden bepaalde overleden spelers gewoon niet genoemd, En is de film is Mark Jones aanvoerder van het team terwijl dat eigenlijk Roger Byrne was die dus niet in de film genoemd is. Eigenlijk is dit een rare keus ik ben er even ingedoken en een echte reden is er niet. Familieleden van overleden spelers die niet benoemt worden spreken hier dan ook schande van ook bepaalde spelers die het drama overleefd hebben worden niet genoemd . Dat geeft de film toch een klein smetje met zich mee.



Cijfer een 7 Omdat er met sommige nabestaanden slecht is omgegaan trek ik er anderhalf punt af.
wel goed om een keer gezien te hebben maar vond hem ook een beetje flets en over bepaalde gebeurtenissen werd wat makkelijk heen gestapt. Dan vond ik een (weliswaar compleet) andere engelse voetbalfilm, The Damned United, een stuk beter
  Hardste schreeuwer 2022 donderdag 18 september 2014 @ 16:46:52 #177
268260 Dr.Mikey
Games Crew van het jaar 2013
pi_144662514

Tombraider
Over Lara Croft die kennen we allemaal wel van de Tomb Raider games.
Deze film ooit al eens in kleine delen gezien maar nu voor het eerst helemaal.
Maar wat was het moeilijk om de aandacht er bij te houden. Het verhaal is flets en dun over Lara die een tikkend klok heeft gevonden waarmee ze twee helften van een driehoek tegen elkaar moet houden voor de controle over tijd. De slechte illuminatie zit ook achter deze driekhoek aan wat volgt zijn scenes ergens in een piramide tombe/grafkelder waar ze allemaal opzoek gaan naar de twee helft en gemeen tegen elkaar doen. James Bond doet ook mee als rivaal slash maatje van Lara. En Verder zit de film vol met onnodige actie dingen, Zo hangt Lara een keer aan het plafond, en land ze een keer met een jeep uit een vliegtuig, Tevens is Angelina Jolie goed gecast gezien ze net zo weinig emoties kan overbrengen als Lara toen de tijd in de games al kwam dat door de toen beschikbare technologie toen de eerste Tombraider game uitkwam. Lara is cool en killig en dat kan Angelina als de beste gezien ze daarvoor niet hoeft te acteren. Tevens hadden zowel de actrice als het personage toen nog tieten wat natuurlijk altijd een pluspunt is. ik geef deze film een 6,
They wish to cure us. But I say to you, WE are the cure!
"WHAT IF YOU'RE RIGHT AND THEY'RE WRONG?"
R.I.P DTS.
  donderdag 18 september 2014 @ 17:55:13 #178
123341 penny-wise
Cliniclown-aspirant
pi_144664472
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2014 19:51 schreef TLC het volgende:
The Snowman

[ afbeelding ]

Korte animatie uit 1982 waar -met uitzondering van de intro en het beroemde nummer 'Walking in the air'- geen gesproken tekst in voorkomt.

Een jongetje maakt op Kerstavond een sneeuwman, deze komt s'nachts tot leven en samen hebben ze veel plezier met elkaar, de sneeuwman brengt hem zelfs naar de Noordpool om de Kerstman te ontmoeten :o :D ~:)

----------------

Ook al is zelfs Sinterklaas nog niet in ons land, dit blijft altijd bijzonder om even te zien, pure nostalgie, fraai getekend, en een klein doch krachtig verhaal met een pakkend emotioneel eind als het jongetje op zijn knieen valt en je echt even met hem te doen hebt ;(

(ik heb trouwens de oude versie gezien, en niet de re-release met David Bowie)

Mijn cijfer ; 9
imdb cijfer ; 8,2
Die werd ook altijd met kerst uitgezonden toen ik klein(er) was. Ach, de nostalgie, en de jaren, waar zijn ze gebleven... ;(
pi_144686384
All is Lost

Robert Redford knalt met zijn boot midden in de oceaan tegen een ronddrijvende container aan en zijn schip begint langzaam te zinken. En de wanhopige overlevingstocht duurt 100 minuten aan 1 stuk. Goed gemaakt zonder verdere subplotjes zoals het thuisfront, dus puur en alleen maar Redford die van de ene naar de andere ellende drijft. Maar echt spannend of aangrijpend wordt het zelden. Eigenlijk is het een eentonige en saaie film, niet slecht dus maar entertainment waarde is ook iets dat een film moet hebben, vind ik.

5.5
  Hardste schreeuwer 2022 zaterdag 20 september 2014 @ 00:24:03 #180
268260 Dr.Mikey
Games Crew van het jaar 2013
pi_144712104

Guardians of the Galaxy
Een superhelden film in een lichte komische setting kan dat ?
Ja dat kan zeker en het werkt ook. Daar waar de Avengers pas leuk is vanaf het moment dat de hulk tevoorschijn komt daar zet Guardians of the Galaxy bijna gelijk te toon met Star Lord die op 80's muziek een stel ratten in elkaar beukt. Ja dat valt lekker binnen, Vrij vroeg in het verhaal komen Groot en Rocket Raccon erbij waarbij Groot toch echt de show steelt. The Guardians is leuk verfrissend en kijkt heerlijk weg. Tevens zit er er een erg leuke rol in voor Merle Dixon, Die eigenlijk gewoon blauw geworden is, Ga dit zien beter als de Avengers.

I AM GROOT
Cijfer 9
They wish to cure us. But I say to you, WE are the cure!
"WHAT IF YOU'RE RIGHT AND THEY'RE WRONG?"
R.I.P DTS.
  Beste/leukste mod 2022 zaterdag 20 september 2014 @ 01:33:40 #181
319979 Fok-it
All is well
pi_144713783
Lucia de B



Aardige film over de `engel des doods''.
Goed gecast ook vooral, je zou bijna denken dat Lucia de B de rol heeft als haarzelf.

Een echte thriller is het nooit geworden en het verhaal blijft ook wat vlakjes zonder al teveel diepgang.

Leuk voor een keertje

IMDB: 7.3
Moi: 7

Prisoners



Waar Lucia de B verre van een thriller was is dit wat mij betreft een van de betere van de laatste jaren.

Hugh Jackman speelt een vader die na de vermissing van zijn dochter en de dochter van zijn vrienden de zaak in eigen hand neemt. Fantastisch gespeeld door zowel Jackman als Jake Gyllenhaal die de rechercheur speelt. Voor beide krijg je veel sympathie gedurende de film en hoewel hij misschien net iets te lang duurt verveelt hij nooit en zit je tot het laatste moment met de vraag hoe het gaat aflopen _O_

Met als afloop een prima slot waar de regisseur de kijker duidelijk een ethisch vraagstuk voorlegt, maar dat moet je zelf maar bekijken :+
Uitstekende film

IMDB: 8.1
Moi: 8.5

The Broken Circle Breakdown



Heftige film over een intense liefdesrelatie die gebroken wordt door het verlies van hun kindje'
Vooral visueel is het echt een pareltje en de film verdiept zich in vele onderwerpen gecombineerd met een hoop muziek

Je moet van arthouse houden en het op de koop nemen dat je een aantal dialogen niet altijd goed volgt (Vlaamse film) en dan is het echt een aanrader.

IMDB: 7.8
Moi: 7.5
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_144716969
Transformers 4: age of extinction

In t kort: baggerfilm

3/10
  zaterdag 20 september 2014 @ 14:07:57 #183
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_144722157

in Pathé. Het thema sprak me aan. Uitwerking was wel mooi (qua scenery), de acteurs wat minder en het einde was eigenlijk behoorlijk onbevredigend :P Doet her en wel denken aan National Treasure alleen dan overgoten met een Catacomben sausje :P
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
pi_144722805
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2014 10:58 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[ afbeelding ]
X-Men: Days of Future Past (2014) - IMDb
De smerige nasmaak van X-Men 3 is eindelijk geheel weggespoeld, waar X-Men First Class in 2011 al een prettige verassing was zet deze film de lijn positief door.
In een met sterren overladen productie* weet Bryan Singer de 'oude' en 'nieuwe' casts waardig samen te brengen. Daar is plot-technisch wel wat kunst en vliegwerk voor nodig, maar dat stoort geen moment.
Fan-favorite is Quicksilver, iedereen die 'zijn' scène heeft gezien weet wat ik bedoel.
IMDB: 8.3/10
SCORE: 8.5/10

*= Hugh Jackman, Ian McKellen, James McAvoy, Jennifer Lawrence, Michael Fassbender, Nicholas Hoult, Patrick Stewart, Peter Dinklage, Famke Janssen, Ellen Page, James Marsden, Halle Berry... :o

[ afbeelding ]
Chef (2014) - IMDb
Mist wat conflict en de derde act is wat gehaast, maar overall een prettige film voor de zondagavond.
Een must-see voor foodies, het is niet aan te raden om deze film op de lege maag te kijken. :+
IMDB: 7.4/10
SCORE: 7.0/10

[ afbeelding ]
The Fault in Our Stars (2014) - IMDb
Prima verfilming van het gelijknamige boek.
Mijn vrees voor een té manipulatieve verfilming is gelukkig niet uitgekomen. Regisseur Josh Boone weet de juiste snaar te raken; charismatisch en humorvol, maar ook hartverscheurend.
De chemie tussen Woodley en Egort spat van het scherm af!
SPOILER: SCÈNE BESCHRIJVING
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
IMDB: 8.2/10
SCORE: 8.0/10
Mooie reviewstijl. :)
pi_144724659
quote:
2s.gif Op zaterdag 20 september 2014 14:07 schreef SEMTEX het volgende:
[ afbeelding ]
in Pathé. Het thema sprak me aan. Uitwerking was wel mooi (qua scenery), de acteurs wat minder en het einde was eigenlijk behoorlijk onbevredigend :P Doet her en wel denken aan National Treasure alleen dan overgoten met een Catacomben sausje :P
Huh, is dat een soort:

Upside Down (2012) - IMDb
pi_144727335
Transformers: Age of Extinction



ERg toffe en indrukwekkende actie film!, erg mooi gemaakt en grootste actie en gevechten!

Dit is echt een film die je kijkt voor de actie, de film is een 2.5 uur durende actie knaller/spectakel.. het ziet er allemaal ontzettend mooi en groots uit.. En de gevechten met de robots zijn erg cool en goed gemaakt.
Het acteerwerk was opzich prima, op een paar nogal cliche scenes na.. gelukkig speelt Shia LaBeouf in dit deel niet mee!
Het verhaal gaat over dat er op de aarde op de autobots word gejaagd door de mensen en door de decepticons.. die samenwerken...
Dan komt de mensheid in gevaar en dan tja.....

Echt veel diepgang zit er niet in de film, puur kijken voor de actie en spektakel
7.5
  zaterdag 20 september 2014 @ 17:53:29 #187
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_144727685
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 september 2014 14:38 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Mooie reviewstijl. :)
Dank u!
pi_144728407
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 september 2014 15:54 schreef JDx het volgende:

[..]

Huh, is dat een soort:

Upside Down (2012) - IMDb
Nee het is meer een Indiana Jones meets Steen der Wijzen meets Final Destination.
pi_144730062
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 september 2014 17:38 schreef casper019 het volgende:
Transformers: Age of Extinction

[ afbeelding ]

ERg toffe en indrukwekkende actie film!, erg mooi gemaakt en grootste actie en gevechten!

Dit is echt een film die je kijkt voor de actie, de film is een 2.5 uur durende actie knaller/spectakel.. het ziet er allemaal ontzettend mooi en groots uit.. En de gevechten met de robots zijn erg cool en goed gemaakt.
Het acteerwerk was opzich prima, op een paar nogal cliche scenes na.. gelukkig speelt Shia LaBeouf in dit deel niet mee!
Het verhaal gaat over dat er op de aarde op de autobots word gejaagd door de mensen en door de decepticons.. die samenwerken...
Dan komt de mensheid in gevaar en dan tja.....

Echt veel diepgang zit er niet in de film, puur kijken voor de actie en spektakel
7.5
Door mensen als jij blijft Bay films maken met flinterdunne verhaallijntjes :')
pi_144730877
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 september 2014 19:17 schreef Geo4kant het volgende:

[..]

Door mensen als jij blijft Bay films maken met flinterdunne verhaallijntjes :')
Vraag en aanbod, is economie. Jij hoeft ze niet te kijken.

Zou iets heel anders zijn als Bay, zoals veel 'kunstenaars', zijn projecten van belastinggeld maakte.
  zaterdag 20 september 2014 @ 19:49:02 #191
123341 penny-wise
Cliniclown-aspirant
pi_144730921
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 september 2014 19:17 schreef Geo4kant het volgende:

[..]

Door mensen als jij blijft Bay films maken met flinterdunne verhaallijntjes :')
Voor wie zou filmmaatschappij Asylum zijn films eigenlijk maken.....
pi_144731371
quote:
7s.gif Op zaterdag 20 september 2014 19:49 schreef penny-wise het volgende:

[..]

Voor wie zou filmmaatschappij Asylum zijn films eigenlijk maken.....
voor mensen die niet precies weten hoe de echte film waarnaar ze opzoek zijn heet.
Wie dit leest is hek.
pi_144731971
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 september 2014 19:17 schreef Geo4kant het volgende:

[..]

Door mensen als jij blijft Bay films maken met flinterdunne verhaallijntjes :')
wat n onzin.. Ik hou van allerlei soorten films...
Soms wil ik een film met echte inhoud.. en soms... gewoon niet denken en gewoon kijken
  zaterdag 20 september 2014 @ 21:19:41 #194
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_144733950
quote:
10s.gif Op zaterdag 20 september 2014 18:27 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Nee het is meer een Indiana Jones meets Steen der Wijzen meets Final Destination.
Correct :D
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
pi_144735452
De nieuwe wildernis :)


Mooooi!


Zal zo m'n post uitbreidden :)
Worry is a misuse of imagination
  zaterdag 20 september 2014 @ 22:06:53 #196
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_144735599
Kagemusha (1980)



Een oude krijgsheer sterft en een look-a-like moet het stokje overnemen en de clan beschermen in rumoerige tijden. Enfin, het wordt pas echt goed, zodra er kleur aan te pas komt in de samurai-films van Kurosawa. Al die historische films in het zwart-wit steken toch wat schril af bij hoe zo'n grandioze film als dit gefilmd is. Je moet er wel voor zitten, want Kagemusha duurt maar liefst 3 uur, maar je krijgt wel waar voor je tijd. Verwacht mooi gefilmde sets, epische gevechten en het visueel mooiste is zowaar een droomsequence! Het ietwat bekendere Ran van Kurosawa vond ik ook al zo super trouwens. Cijfer: 8

Caligola (1979)
Zo'n film over een geflipte en paranoïde keizer die o.a. zijn paard tot consul wou benoemen kan natuurlijk gaaf worden. Maar helaas, Caligula schiet uit de bocht met teveel theatrale scenes vol orgies en expliciete gewelddadigheden. Het is best wel een geflipte film geworden die trouwens in alles er cheap uitziet. Des te opmerkelijker is het rijtje bekende acteurs wat er in optreedt. Malcolm McDowell als Caligula, Peter O'Toole en Helen Mirren maken het met hun onvervalste Britse accent het allemaal nog belachelijker. Na ruim 2 uur wordt er gelukkig besloten om toch nog een einde aan deze bizarre onzin te maken. Ik vind dat die dood van Caligula nog het meest bevredigende aan deze film was. Cijfer: 4,5

Tootsie (1982)
Films met mannen die zich voordoen als een vrouw vind ik nooit echt geslaagd. Het draait vaak uit op een overdreven typetje, maar hier in Tootsie blijft het nog binnen de perken. Dustin Hoffman komt maar niet aan de bak als acteur, maar als zijn vrouwelijke alterego Dorothy steelt hij de show in een matige ziekenhuisserie. Hoffman vult deze rol opvallend geloofwaardig serieus in, wat ik wel geslaagd vond! Uiteindelijk ontstaan er allerlei komische verhaallijnen rond Dorothy en is het wachten hoe het bedrog uitkomt en ook dat was nog heel aardig gedaan! Al met al een minder vervelende film dan vooraf verwacht. Cijfer: 7
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  zaterdag 20 september 2014 @ 22:08:23 #197
286575 Roces18
Chef de party
pi_144735656
quote:
14s.gif Op donderdag 18 september 2014 16:46 schreef Dr.Mikey het volgende:
[ afbeelding ]
Tombraider
Over Lara Croft die kennen we allemaal wel van de Tomb Raider games.
Deze film ooit al eens in kleine delen gezien maar nu voor het eerst helemaal.
ik geef deze film een 6,
Denk dat het ook komt omdat je hem al meerdere malen (delen iig) hebt gezien. Toen ik als kleine jongen hem vroeger keek vond ik hem echt wel bruut ;) Met de altijd mooie Angelina Jolie
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
  zaterdag 20 september 2014 @ 22:14:47 #198
286575 Roces18
Chef de party
pi_144735871
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 september 2014 17:38 schreef casper019 het volgende:
Transformers: Age of Extinction

[ afbeelding ]

ERg toffe en indrukwekkende actie film!, erg mooi gemaakt en grootste actie en gevechten!

Dit is echt een film die je kijkt voor de actie, de film is een 2.5 uur durende actie knaller/spectakel.. het ziet er allemaal ontzettend mooi en groots uit.. En de gevechten met de robots zijn erg cool en goed gemaakt.
Het acteerwerk was opzich prima, op een paar nogal cliche scenes na.. gelukkig speelt Shia LaBeouf in dit deel niet mee!
Het verhaal gaat over dat er op de aarde op de autobots word gejaagd door de mensen en door de decepticons.. die samenwerken...
Dan komt de mensheid in gevaar en dan tja.....

Echt veel diepgang zit er niet in de film, puur kijken voor de actie en spektakel
7.5
Wat een gruwel van een film. By far de slechtste transformers ooit met deze onnodige remake. Iemand die deze film goed beoordeelt heeft echt een pinda in zijn hoofd. Oneindig lang met ruim 2,5 uur, de kern is weer precies hetzelfde als van alle anderen en met een budget van 210 miljoen dollar lijkt het mij een uitdaging om zo'n verschrikkelijke film af te leveren. Zelfs de typische Michael Bay scenes zijn van een uitermate triest niveau.
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_144736412
Coldwater (2013)

Brad Lunders is een tiener die midden in nacht op gewelddadige wijze wordt weggenomen bij zijn ouders en naar een hervormingsfaciliteit in de wildernis wordt gebracht. Er is geen contact met de buitenwereld en de gepensioneerde kolonel die de leiding heeft is trots op het feit dat hij de gevangenen mentaal weet te breken om hun gedrag te corrigeren. Wanneer de omstandigheden duidelijk worden die geleid hebben tot de komst van Brad, beginnen onvoorziene omstandigheden de faciliteit op te breken.

Deze film krijgt best overal een laag cijfer, maar ik vond het een goeie film eigenlijk,
best wel schokkend ook...


zéker wel een 7,5 of 8 want ik zat in spanning te kijken
http://www.moviemeter.nl/film/92922
pi_144736889
THE SIGNAL



Wat een ontzettend spannende film! Heb echt (bijna) de hele film op t puntje van mijn stoel gezeten, hele goeie spanningsopbouw, orgineel verhaal, lekkere sfeer en prima acteerwerk....
Tis alleen zoooo jammer dat het einde toch een beetje afbreuk doet op de film, ik vond t einde gewoon teleurstellend.. en bleef met teveel vragen zitten.

Film gaat over 2 hackers en 1 vriendin die achter een andere hacker ''aangaan'' dan gebeurt er iets en zitten ze plots in een soort gevangenis....

T had echt een topper geweest als t einde ''beter'' was.. Maar desondanks zeker een aanrader.!!

7.5
pi_144737000
Edge of Tomorrow (2014)
[

Gaat over een zwermachtig buitenaards ras, Mimics genaamd, die Europa veroveren. Maar nu hebben de Aardse legers hun krachten gebundeld voor een laatste offensief tegen de buitenaardse horde. Hoofdpersoon Cage wordt binnen enkele minuten gedood. Maar dan ontwaakt hij opnieuw op dezelfde dag, en moet hij opnieuw vechten en sterven…en opnieuw. Beter goed gejat dan slecht bedacht. Herhalingen zijn rechtstreeks gejat van Groundhog Day en Source Code. Met gevechten gekopieerd uit Battle of Los Angeles. Maar toch, behoorlijk SF, als rechtgeaarde SF-fan kan ik dat wel waarderen.
Naar het einde toe, vond ik het beetje eentonig, beetje Die Hard style waar ze zich overal doorheen slepen, met feelgood Amerikaans einde.

En toch, kan ik deze film wel waarderen. Mede door de prachtige Emily Blunt en Tom Cruise.

pi_144737542
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 september 2014 19:17 schreef Geo4kant het volgende:

[..]

Door mensen als jij blijft Bay films maken met flinterdunne verhaallijntjes :')
dit dus
  zondag 21 september 2014 @ 02:28:11 #203
430565 Florentius
Too old for this shit :)
pi_144742779
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 september 2014 22:45 schreef Robuustheid het volgende:
Beter goed gejat dan slecht bedacht. Herhalingen zijn rechtstreeks gejat van Groundhog Day en Source Code.
Groundhog day, echt niet hoor, dat verdienen de makers van Groundhog day zeker niet.
Dit heeft een movie reviewer voor een krantje ergens geschreven, een reviewer die nooit schooters gespeeld heeft.
En vervolgens herkauwd iedereen dit dan maar.
pi_144744423
Waarom Groundhog Day niet dan?
pi_144747593
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 september 2014 17:38 schreef casper019 het volgende:
Transformers: Age of Extinction

[ afbeelding ]

ERg toffe en indrukwekkende actie film!, erg mooi gemaakt en grootste actie en gevechten!

Dit is echt een film die je kijkt voor de actie, de film is een 2.5 uur durende actie knaller/spectakel.. het ziet er allemaal ontzettend mooi en groots uit.. En de gevechten met de robots zijn erg cool en goed gemaakt.
Het acteerwerk was opzich prima, op een paar nogal cliche scenes na.. gelukkig speelt Shia LaBeouf in dit deel niet mee!
Het verhaal gaat over dat er op de aarde op de autobots word gejaagd door de mensen en door de decepticons.. die samenwerken...
Dan komt de mensheid in gevaar en dan tja.....

Echt veel diepgang zit er niet in de film, puur kijken voor de actie en spektakel
7.5
Wat een kansloze kutfilm :')

3. Nee wacht... 2.

en de eerste vond ik geweldig

[ Bericht 1% gewijzigd door JDx op 21-09-2014 13:38:05 ]
pi_144765685
RAMPAGE2



Pfff wat een B film, vond ''rampage (1)'''nog redelijk en toch nog wat hebben.. Vond ik deze film compleet sfeerloos.. niet spannend... en ook het acteerwerk was zeer matig/erg B-film achtig..

Het verhaal gaat over een man: bil die iedereen infeite overhoop schiet.. en vervolgens een TV-stadiom overneemt/gijzelt om zijn boodschap naar de wereld te laten verspreiden...

5
  Hardste schreeuwer 2022 zondag 21 september 2014 @ 21:39:57 #207
268260 Dr.Mikey
Games Crew van het jaar 2013
pi_144769651


The House Bunnie
Een ontslagen playboy bunny komt toevallig bij een studente vereniging en vraagt of ze huis oudste/moeder mag worden. Ja dat is het verhaal van deze comedy voor zover je het een verhaal mag noemen. Wat volgt is onzin en Anna Faris (Ja die van de scary movies) die de nerdy meiden van de studente vereniging veranderd in mooie vrouwen. Tussen die nerdy meiden zit gelukkig Emma Stone die altijd leuk knap en grappig is. Dat maakt deze film nog net het kijken waard.
Typische Zondag avond comedy die je snel moet vergeten.

Cijfer 6
They wish to cure us. But I say to you, WE are the cure!
"WHAT IF YOU'RE RIGHT AND THEY'RE WRONG?"
R.I.P DTS.
pi_144770544
Dead Man's Shoes (2004) - IMDb

Zeer vermakelijke, grauwe, beetje rare en best grappige no budgetfilm van de regisseur van This Is England (2006) - IMDb.
Film gaat over een gast die terugkomt uit het leger om wraak te nemen op de mensen die zijn autistische broertje hebben gepest.
Een 6.9
Wie dit leest is hek.
pi_144774299
Hannibal (TV Series 2013– ) - IMDb seizoen 1 & 2



Explores the early relationship between the renowned psychiatrist and his patient, a young FBI criminal profiler, who is haunted by his ability to empathize with serial killers.

Mind is blown, zojuist seizoen 2 afgekeken en moet zeggen dat deze serie mijn verwachtingen zwaar overtroffen heeft. Uitstekend acteerwerk, de sfeer is echt heerlijk duister en de wisselwerking tussen de karakters is minstens zo goed. Seizoen 2 vond ik sterker dan seizoen 1 (die al erg goed was). Aflevering na aflevering wordt het steeds spannender met een hoog psychopathisch gehalte. Ondanks dat het appels met peren vergelijken is, schaar ik deze serie in mijn favo lijstje samen met the sopranos, the wire en boardwalk empire.

IMDB: 8.6/10
Ik: 9.6/10

Uiteraard is het afwachten wat seizoen 3 (en hopelijk nog meer) brengt, maar de eerste 2 seizoenen zijn in mijn ogen een voorbeeld hoe series kunnen en mogen zijn.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 21-09-2014 23:03:43 ]
pi_144774579
quote:
0s.gif Op zondag 21 september 2014 21:39 schreef Dr.Mikey het volgende:
[ afbeelding ]

The House Bunnie
Een ontslagen playboy bunny komt toevallig bij een studente vereniging en vraagt of ze huis oudste/moeder mag worden. Ja dat is het verhaal van deze comedy voor zover je het een verhaal mag noemen. Wat volgt is onzin en Anna Faris (Ja die van de scary movies) die de nerdy meiden van de studente vereniging veranderd in mooie vrouwen. Tussen die nerdy meiden zit gelukkig Emma Stone die altijd leuk knap en grappig is. Dat maakt deze film nog net het kijken waard.
Typische Zondag avond comedy die je snel moet vergeten.

Cijfer 6
_O- _O- _O-

Puur voor die dames heb ik die film ooit eens gekeken :+

Op z'n tijd is het ook wel lekker om een simpele film te kijken ;)
pi_144775747
quote:
7s.gif Op zondag 21 september 2014 23:01 schreef andreas612 het volgende:
Hannibal (TV Series 2013– ) - IMDb seizoen 1 & 2

[ afbeelding ]

Explores the early relationship between the renowned psychiatrist and his patient, a young FBI criminal profiler, who is haunted by his ability to empathize with serial killers.

Mind is blown, zojuist seizoen 2 afgekeken en moet zeggen dat deze serie mijn verwachtingen zwaar overtroffen heeft. Uitstekend acteerwerk, de sfeer is echt heerlijk duister en de wisselwerking tussen de karakters is minstens zo goed. Seizoen 2 vond ik sterker dan seizoen 1 (die al erg goed was). Aflevering na aflevering wordt het steeds spannender met een hoog psychopathisch gehalte. Ondanks dat het appels met peren vergelijken is, schaar ik deze serie in mijn favo lijstje samen met the sopranos, the wire en boardwalk empire.

IMDB: 8.6/10
Ik: 9.6/10

Uiteraard is het afwachten wat seizoen 3 (en hopelijk nog meer) brengt, maar de eerste 2 seizoenen zijn in mijn ogen een voorbeeld hoe series kunnen en mogen zijn.
Ik wist niet dar deze serie er was, de trailer ziet er goed uit. Bedankt voor de tip.
  maandag 22 september 2014 @ 00:51:06 #212
269938 Joeri.
Aldus Urban Dictionary(.com)
pi_144777761
12 Angry Men (1957) - IMDb

12 Angry Men (1957)
IMDb: 8.9
Joeri.: 8.5 op zichzelf staand. 8 vergelijkend met de kwaliteit van de films van nu

Eén van de bekendste en hoogst gewaardeerde film ooit, zelfs #8 in de top 250 van IMDb. Het heeft lang op mijn watchlist gestaan, waarschijnlijk door de hoge verwachtingen en de manier waarop ik dan de film wil gaan kijken. Uiteindelijk is de film geworden wat ik ervan verwacht/voor ogen had, niet meer. De film heeft mij in ieder geval niet verbaasd en ik vind de #8 notering ook wat aan de hoge kant voor deze 'eenvoudige' film. Ik begrijp dat de film juist zo goed is door zijn eenvoud, maar vind het dan toch tekort schieten tegenover een aantal andere - lager genoteerde - films.

Minpunten van de film
- na 5 minuten ben je erachter wat je kan verwachten en hoe de film ongeveer gaat aflopen
- abrupt en niet een geweldig slot
- monotoon en vrij voorspelbaar

pluspunten van de film
- stelde in die tijd waarschijnlijk een (ethisch) dillema aan de kaak
- personages zijn divers en interessant, perfect acteerwerk
- mooie combi van realistisch en humor/satire
- Meester in eenvoud

Nu kan ik deze eindelijk ook weer van de lijst halen :)
Kees Torn - Als voor nog niet begraven graven graven graven graven, graven graven graven graven. En die klopt perfect.
Jeroen van Merwijk - Eén oorlog tegelijk, waarom doen we tegenwoordig niet één oorlog tegelijk
  maandag 22 september 2014 @ 08:18:49 #213
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_144779923
quote:
0s.gif Op maandag 22 september 2014 00:51 schreef Joeri. het volgende:
12 Angry Men (1957) - IMDb

12 Angry Men (1957)
IMDb: 8.9
Joeri.: 8.5 op zichzelf staand. 8 vergelijkend met de kwaliteit van de films van nu

Eén van de bekendste en hoogst gewaardeerde film ooit, zelfs #8 in de top 250 van IMDb. Het heeft lang op mijn watchlist gestaan, waarschijnlijk door de hoge verwachtingen en de manier waarop ik dan de film wil gaan kijken. Uiteindelijk is de film geworden wat ik ervan verwacht/voor ogen had, niet meer. De film heeft mij in ieder geval niet verbaasd en ik vind de #8 notering ook wat aan de hoge kant voor deze 'eenvoudige' film. Ik begrijp dat de film juist zo goed is door zijn eenvoud, maar vind het dan toch tekort schieten tegenover een aantal andere - lager genoteerde - films.

Minpunten van de film
- na 5 minuten ben je erachter wat je kan verwachten en hoe de film ongeveer gaat aflopen
- abrupt en niet een geweldig slot
- monotoon en vrij voorspelbaar

pluspunten van de film
- stelde in die tijd waarschijnlijk een (ethisch) dillema aan de kaak
- personages zijn divers en interessant, perfect acteerwerk
- mooie combi van realistisch en humor/satire
- Meester in eenvoud

Nu kan ik deze eindelijk ook weer van de lijst halen :)
Prachtfilm, nog altijd zeer hoog op mijn persoonlijke lijst. Mijn moeder had toen ik jong was de geweldige gewoonte mij uit mijn bed te trekken om belangrijke/geweldige films te kijken als die op tv waren. En zo zat ik daar, ergens eind jaren '70 als 11-jarig jochie om half 11 's avonds op de bank met warme melk met een scheutje koffie onder mijn dekbed 12 Angry Men te kijken. Dit is nou zo'n film die echt mijn wereldbeeld heeft helpen vormen _O_

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  maandag 22 september 2014 @ 21:37:06 #214
161275 Smash-it
Zelfs m'n naam is mooi
pi_144804183
quote:
10s.gif Op zondag 21 september 2014 23:07 schreef Vault-Boy het volgende:

[..]

_O- _O- _O-

Puur voor die dames heb ik die film ooit eens gekeken :+

Op z'n tijd is het ook wel lekker om een simpele film te kijken ;)
Ik moest best wel lachen omdat ze altijd namen boert 'OLIVER BURP'.. Maar goed, voor ons vrouwvolk prima film voor regenachtig dagje. 6,5
  maandag 22 september 2014 @ 21:56:49 #215
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_144805195
Parkland (2013) - IMDb

Fascinerend matige film over de moord op John F. Kennedy. Ik zette me al schrap, want deze door Tom Hanks geproduceerde film is gebaseerd op het ronduit stupide boek Reclaiming History van Vincent Bugliosi (de openbaar aanklager die ook de ridicule Helter Skelter-mythe rond Charles Manson opstartte als motief voor de Tate-La Bianca-moorden). In Reclaiming History probeert Bugliosi de fabel dat Oswald de (enige) moordenaar van Kennedy zou zijn als enige logische verklaring poneren. Dat doet hij door bergen feiten te negeren en te verdoezelen en een steeds terugkerend argument in zijn betoog is: "Oswald heeft het gedaan, omdat we weten dat hij het heeft gedaan". En dan te bedenken dat het boek mij serieus is aangeraden door een journalist. Geen goed visitekaartje. Hoe dan ook, je zou denken dat de film genoeg stof zou doen opwaaien. Maar hij is gewoon... dodelijk saai :O

Een paar selectieve verhaallijntjes zijn uit de 2600+ pagina's gevist en kabbelen een beetje langs elkaar heen. Achteloos worden een paar -inmiddels ontkrachte- Warren Commission-conclusietjes er doorheen gestrooid, de acteurs lijken er geen zin in te hebben, of krijgen weinig te doen. Het doet meer denken aan een goedkope tv-film, dan het beloofde filmspektakel (dat oorspronkelijk een 10-delige HBO-serie had moeten worden).

Meh... En ik had net zo'n zin in een flinke fulminade... potjandorie -O-

*schouderophaal*

IMDb: 6,3
V.: 4


V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_144828793
A most wanted man

Rivaliserende geheime diensten van Duitsland zitten achter een illegale Tsjetjeen aan. Beetje tegenvallende film.
Vooral de onnozele Tsjetjeen begon me te ergeren.

6,5
pi_144830074
Blackthorn (2011)



Western van Spaanse makelij (wel grotendeels Engels gesproken). Fictief verhaal over Butch Cassidy. Volgens deze film is Cassidy niet gedood maar leeft hij al een jaar of 20 als James Blackthorne in Bolivia. Na ontmoeting met een Spanjaard is zijn rustige oude dag voorbij.

7.5/10
pi_144888111


Ik vond de eerste Sin City echt een te gekke film.
Geheel eigen stijl, mooi in beeld gebracht, heerlijk donkere humor en brute actie.
Deel 2 is een typische vervolgfilm, oftewel stukken minder dan het eerste deel.
Het nieuwe is eraf qua stijl, de humor is ver te zoeken, de verschillende verhaallijnen worden te snel afgeraffeld (en zijn minder boeiend) en het is jammer dat een paar karakters uit deel 1 in deel 2 gespeeld worden door andere acteurs (Miho :'()

Ook nog gezien

Ook hier weer een vervolgfilm.
Deel 1 vond ik echt een heerlijke animatiefilm. Leuk verhaal met gevoel en humor en de animatie zag er goed uit.
En nu dus deel 2. Je merkt dat de makers een iets andere kant opgaan met deze film.
Hij wordt naarmate de film vordert donkerder en serieuzer, maar houdt er ook genoeg humor in, zodat de film niet doorschiet naar 'the darkside' ;)
Daarnaast vond ik het van lef spreken dat de makers
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Qua animatie ziet er weer goed uit en zitten er een paar prachtige kleurrijke scenes in.
Al met al een deeltje 2 die ik niet beter vond dan het origineel, maar wel een goed vervolg dat een derde deel rechtvaardigt.
Every living creature on earth dies alone
pi_144911845
Walk the line

Biografie van Johnny Cash. Goede muziek, goed verhaal, goed acteerwerk en buiten dat ook nog eens een leuke romantische toch. Daarnaast zelden een film gezien waarbij de audio/muziek zo subliem is afgemixt.

Deze film heeft mij enorm verrast en schiet zo mijn top 10 binnen.

9,5/10
  vrijdag 26 september 2014 @ 00:08:07 #220
34299 davako
-GATGCTGTTGAA-
pi_144912543
quote:
1s.gif Op donderdag 25 september 2014 23:46 schreef emil23 het volgende:
Walk the line

Biografie van Johnny Cash. Goede muziek, goed verhaal, goed acteerwerk en buiten dat ook nog eens een leuke romantische toch. Daarnaast zelden een film gezien waarbij de audio/muziek zo subliem is afgemixt.

Deze film heeft mij enorm verrast en schiet zo mijn top 10 binnen.

9,5/10
Weet je wat ik altijd zo kut vind.

Dat die Joaquin Phoenix niet alleen goed kan acteren, maar ook fucking goed kan zingen.
All I do, is sit down at the typewriter, and start hittin' the keys. Getting them in the right order, that's the trick. That's the trick.
  vrijdag 26 september 2014 @ 00:23:23 #221
430565 Florentius
Too old for this shit :)
pi_144912938
500 DAYS OF SUMMER
(500) Days of Summer (2009) - IMDb



Een rollercoaster ride op de schouders van Tom van eerste kennis making met Summer tot het punt dat de allerlaatste hoop en verwachting mbt een toekomst verdwenen is.

De hele up en down rit van puppy love is geheel vanuit Tom zijn perspectief.
Maar de tango vereist twee deelnemers om uit te voeren.

IMDB 7.8
Ik 8.5

=================
TIME BANDITS

Time Bandits (1981) - IMDb



Een nogal uit de hand gelopen vlucht in dromenland van een jongetje wiens thuis situatie allerminst inspirationeel is. Droom word nachtmerrie maar de werkelijke nachtmerrie is aan het einde misschien juist wel over ^^ .

IMDB 7
Ik 8

Robin hood redistributing the wealth :
(Let nog even speciaal op de buitengewoon lieflijke contralto stem van "maid" Marion.)


[ Bericht 10% gewijzigd door Florentius op 26-09-2014 02:19:34 ]
pi_144916120
The Purge: Anarchy (2014)



Vervolg op The Purge. 1 dag per jaar kan je 12 uur lang ongestraft de wet overtreden. Centraal staat een groepje van 5 mensen die toevallig bij elkaar komen. 4 van de vijf kunnen niks en lopen de hele film te zeiken, maar gelukkig komen ze een soort supersoldaat tegen die iedereen afmaakt.

Het idee van ongestraft misdaden plegen kan een leuke film opleveren maar ook deze keer valt het tegen. Te weinig horror en ik had graag wat meer blood/gore gezien.

IMDB: 6.7
Ik: 5

[ Bericht 1% gewijzigd door SteveBudin op 26-09-2014 10:26:46 ]
Get it and Bet it
  vrijdag 26 september 2014 @ 23:07:57 #223
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_144942793
Into the Storm
Een geinige maar wel vergezochte actie film over een groep tornado jagers/documentaire makers die het best mogelijke (en dus meest spectaculaire) beeldmateriaal voor hun docu willen schieten, met alle gevaren vandien.
De verhaallijnen zijn cliché, net als de karakters. Je kunt al van ver af zien aankomen wat gaat gebeuren.
Aan de andere kant: de film en de effecten zien (meestal) goed uit en het is een leuke no-brainer die eigenlijk in de bioscoop gezien moet worden om optimaal te kunnen genieten van vooral de effecten.

IMDB Cijfer: 6,2/10
Mijn Cijfer: 6,2/10

[ Bericht 66% gewijzigd door Timo20 op 26-09-2014 23:14:25 ]
pi_144944680
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 september 2014 00:08 schreef davako het volgende:

[..]

Weet je wat ik altijd zo kut vind.

Dat die Joaquin Phoenix niet alleen goed kan acteren, maar ook fucking goed kan zingen.
Wat ik een klein beetje jammer vond waren de Jerry Lee Lewis en Elvis in de film. Die hadden volgens mij wel beter gecast kunnen worden.
  zaterdag 27 september 2014 @ 00:26:00 #225
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_144945449
Z Nation (TV Series 2014– ) - IMDb

Asylum maakt een serie.

Tja. In de plotgaten kan je een sterrenstelsel kwijt. Het acteerwerk is het beste te omschrijven als een poging van een dronken zwerver en de special effects zijn om te janken. Alles bij elkaar is een gedrocht dat bij de geboorte gekeeld had moeten worden. Ik ben een fan van post apocalyptische series en spellen en kan veel vergeven (ik kijk nog steeds falling skies) maar dit is me wel iets te gortig.

4
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
pi_144950935
The Amazing World of Gumball (TV Series 2011– ) - IMDb

Seizoen 1 & 2 (70 afleveringen)

Ontdekt op Ibiza via de spaanse Comedy Central, geweldige humor, niet zo gelachen om een cartoon sinds Kappa Mikey en Invader Zim!

9.
  zaterdag 27 september 2014 @ 12:56:07 #227
34299 davako
-GATGCTGTTGAA-
pi_144952470
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 september 2014 11:47 schreef JDx het volgende:
The Amazing World of Gumball (TV Series 2011– ) - IMDb

Seizoen 1 & 2 (70 afleveringen)

Ontdekt op Ibiza via de spaanse Comedy Central, geweldige humor, niet zo gelachen om een cartoon sinds Kappa Mikey en Invader Zim!

9.
Oeeeeh een leuke tekenfilm serie. Ik ben altijd opzoek naar nieuwe leuke series. Zal dit weekend eens kijken naar deze serie!
Ken je ook Rick and Morty? Ook een geweldige tekenfilm serie.
All I do, is sit down at the typewriter, and start hittin' the keys. Getting them in the right order, that's the trick. That's the trick.
pi_144963769
22 Jump Street (2014) - IMDb

:')

Deel 1 was :')

Dit deel is :'(

Ben ondertussen allerlei andere dingen gaan doen, dus een laag cijfer is terecht.

2.
  zaterdag 27 september 2014 @ 20:19:21 #229
403866 richolio
#MacMasterrace
pi_144963913
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 september 2014 20:16 schreef JDx het volgende:
22 Jump Street (2014) - IMDb

:')

Deel 1 was :')

Dit deel is :'(

Ben ondertussen allerlei andere dingen gaan doen, dus een laag cijfer is terecht.

2.
:') :{

Briljante comedy die. Deel twee nog niet gezien, maar het lage cijfer voor ook 1 overdreven onterecht.
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
  zaterdag 27 september 2014 @ 20:42:15 #230
163488 RubenSosa
Sierd de Vos = BAAS (KOEKOEK!)
pi_144964838
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 september 2014 20:16 schreef JDx het volgende:
22 Jump Street (2014) - IMDb

:')

Deel 1 was :')

Dit deel is :'(

Ben ondertussen allerlei andere dingen gaan doen, dus een laag cijfer is terecht.

2.
Als je 1 al niks vond waarom dan 2 kijken. Alsof je niet wist dat het precies hetzelfde zal zijn..
Monza 2021: RIC #1 - and for anyone who thought i left, i never left. i just moved aside for a bit.
pi_144965626
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 september 2014 20:42 schreef RubenSosa het volgende:

[..]

Als je 1 al niks vond waarom dan 2 kijken. Alsof je niet wist dat het precies hetzelfde zal zijn..
Iemand zei dat deel 2 beter was.
pi_144968163
quote:
0s.gif Op maandag 22 september 2014 00:51 schreef Joeri. het volgende:
12 Angry Men (1957) - IMDb

12 Angry Men (1957)
IMDb: 8.9
Joeri.: 8.5 op zichzelf staand. 8 vergelijkend met de kwaliteit van de films van nu

Eén van de bekendste en hoogst gewaardeerde film ooit, zelfs #8 in de top 250 van IMDb. Het heeft lang op mijn watchlist gestaan, waarschijnlijk door de hoge verwachtingen en de manier waarop ik dan de film wil gaan kijken. Uiteindelijk is de film geworden wat ik ervan verwacht/voor ogen had, niet meer. De film heeft mij in ieder geval niet verbaasd en ik vind de #8 notering ook wat aan de hoge kant voor deze 'eenvoudige' film. Ik begrijp dat de film juist zo goed is door zijn eenvoud, maar vind het dan toch tekort schieten tegenover een aantal andere - lager genoteerde - films.

Minpunten van de film
- na 5 minuten ben je erachter wat je kan verwachten en hoe de film ongeveer gaat aflopen
- abrupt en niet een geweldig slot
- monotoon en vrij voorspelbaar

pluspunten van de film
- stelde in die tijd waarschijnlijk een (ethisch) dillema aan de kaak
- personages zijn divers en interessant, perfect acteerwerk
- mooie combi van realistisch en humor/satire
- Meester in eenvoud

Nu kan ik deze eindelijk ook weer van de lijst halen :)
Er is ook een (soort van) Russische variant: 12 (2007) - IMDb Laatst gezien en beviel me erg goed.
pi_144974607
quote:
0s.gif Op zondag 21 september 2014 20:04 schreef casper019 het volgende:
RAMPAGE2

[ afbeelding ]

Pfff wat een B film, vond ''rampage (1)'''nog redelijk en toch nog wat hebben.. Vond ik deze film compleet sfeerloos.. niet spannend... en ook het acteerwerk was zeer matig/erg B-film achtig..

Het verhaal gaat over een man: bil die iedereen infeite overhoop schiet.. en vervolgens een TV-stadiom overneemt/gijzelt om zijn boodschap naar de wereld te laten verspreiden...

5
Vond hem nog wel aardig BNW-wise.
Cijfer 7
I´m back.
  zondag 28 september 2014 @ 13:03:47 #234
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_144979148
1941 (1979)
Bizarre misser in Spielbergs oeuvre. Het is een komedie dat zich afspeelt tijdens de Tweede Wereldoorlog. In Californië wordt iedereen hysterisch en paranoïde wanneer Pearl Harbor is aangevallen. Een Japanse onderzeeër, wat lollige piloten (waaronder Belushi) en nog allerlei onsamenhangende personen moeten voor de humor zorgen. Het is echter dramatisch niet-grappig en de film heeft ontzettend veel herrie en opvallend veel explosies. Michael Bay moet hier inspiratie hebben opgedaan! Als klap op de vuurpijl is de muziek van John Williams ook nog irriterend. Cijfer: 4,5

Naked Lunch (1991)
Een getroubleerde schrijver en typemachines in de vorm van pratende kakkerlakken in een Midden Oosten-setting., yeah ! Dat is ongeveer waar Naked Lunch gaat. Dit is de meest vervreemdende Cronenberg die ik tot nu toe heb gezien. Wat vleselijke horror zit er ook tussen, dus met de beelden kon ik me nog wel vermaken. Maar goed ben toch meer een liefhebber van een iets meer samenhangend verhaal en dat was hier niet zo te bekennen. Cijfer: 6

Paper Moon (1973)
Had van Bogdanovich eerder The Last Picture Show gezien en vond toen de vervallen sfeer van Texas erg pakkend. In Paper Moon is dat niet anders: Paper Moon speelt zich af tijdens de depressie van de jaren '30 en toont het mdiden van Amerika lekker mistroostig. Het had wat road-trips-achtig en vond het daarbij een opvallend vlot en geestige film. Vader en dochter O'Neal spelen uitstekend hun rollen als beroepszwendelaar en jong meisje wiens ouders onlangs zijn overleden. Al gauw ontpopt zij ook als doorgewinterde oplichtster die met gevatte acties en opmerkingen alles na haar hand weet te zetten. Prima vermaak hoor :Y! Cijfer: 8

Meng long guo jiang (1972)
Lollige martial arts-film met op het eind twee bazen: Bruce Lee vs. Chuck Norris _O_. Continu heel bedenkelijk en goofy, maar daardoor juist wel zo grappig. Cijfer: 7,5
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_144981056
A Million ways to die in the west

Western komedie van Seth McFarlane, de maker van Family Guy en Ted die nu ook eens voor de camera staat. Ben persoonlijk groot fan van McFarlane, en ook deze viel niet tegen. Waar hij in Family Guy regelmatig teruggrijpt op dingen uit het verleden (O.a. qua muziek en zijn voorliefde voor musicals) speelt hij ditmaal een cowboy (Eigenlijk een sheepboy..) die totaal niet in die ruige tijd thuis hoort. Leuke sterrencast met wat cameo's, wat poep- en pieshumor en best wel wat geslaagde grappen. Krijgt van mij een 7.

Transformers: Age of extinction

Alweer nummer vier uit de serie, ditmaal met een andere (Menselijke) cast.
De Mensheid probeert alle transformers uit te roeien met behulp van een intergalactische bounty hunter in ruil voor een bom die transformium (Ja echt..) kan maken zodat de CIA zelf betere transformers kan maken. Helaas blijkt het plan tegen ze te werken en wordt de mensheid weer eens met uitsterven bedreigt. Gelukkig is daar Optimus Prime nog met een paar nieuwe autobots die joost mag het weten waar vandaan komen om ons weer eens met frisse tegenzin te redden.

Ontzettend langdradige film, waar ik tegen het eind echt wel genoeg had van rennende mensen, auto achtervolgingen, explosies en in slowmo vallende robots..
Deel 4 krijgt dan ook een 4. Hou er maar mee op...
pi_144989910
A Most Wanted Man (2014) - IMDb
Meeslepende thriller geregisseerd door Anton Corbijn. Het plot verloopt traag, maar nergens saai. Mooi gefilmd, de sfeer wordt imo heel goed neergezet. En Philip Hoffman speelt echt fantastisch. Denk zijn beste rol die ik heb gezien.

8.5
A man is not old until regrets take the place of dreams.
  maandag 29 september 2014 @ 03:13:17 #237
94218 Zeitgeist
Es lebe die Freiheit!
pi_145008082
German Concentration Camps Factual Survey

Vanavond in de EYE de premiere van de remastered/reconstructed versie mogen aanschouwen.

er komt al de hele avond 1 zin naar boven: The stuff of nightmares.
The Light Is Leaving Us All
  Moderator maandag 29 september 2014 @ 09:27:32 #238
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_145009891
Boyhood



Film van richard linklater gefilmd over een periode van 12 jaar, in het begin van de film is de hoofdpersoon een jaar of 6~8 en aan het einde dus 18~20 het is een leuk gegeven en tof om te zien hoe iedereen in de cast ouder word, aan de andere kant is het verhaal tamelijk dun. Een echte comming of age film, ik had het leuker gevonden als ze dit gegeven hadden toegepast op een wat minder rechtlijnig verhaal een flashback en/of flashforward had in deze film natuurlijk erg op zijn plaats geweest...

Wat overblijft is een best leuke film waarin je op een hele ongedwongen manier het tijdsbeeld ziet veranderen, van de bush administration naar obama en van post 9/11 gevoel naar crises denken. En een vrij standaard jochie wordt puber wordt student verhaal.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_145028137
quote:
0s.gif Op zondag 28 september 2014 14:23 schreef Ferry_76 het volgende:
A Million ways to die in the west

Western komedie van Seth McFarlane, de maker van Family Guy en Ted die nu ook eens voor de camera staat. Ben persoonlijk groot fan van McFarlane, en ook deze viel niet tegen. Waar hij in Family Guy regelmatig teruggrijpt op dingen uit het verleden (O.a. qua muziek en zijn voorliefde voor musicals) speelt hij ditmaal een cowboy (Eigenlijk een sheepboy..) die totaal niet in die ruige tijd thuis hoort. Leuke sterrencast met wat cameo's, wat poep- en pieshumor en best wel wat geslaagde grappen. Krijgt van mij een 7.

Transformers: Age of extinction

Alweer nummer vier uit de serie, ditmaal met een andere (Menselijke) cast.
De Mensheid probeert alle transformers uit te roeien met behulp van een intergalactische bounty hunter in ruil voor een bom die transformium (Ja echt..) kan maken zodat de CIA zelf betere transformers kan maken. Helaas blijkt het plan tegen ze te werken en wordt de mensheid weer eens met uitsterven bedreigt. Gelukkig is daar Optimus Prime nog met een paar nieuwe autobots die joost mag het weten waar vandaan komen om ons weer eens met frisse tegenzin te redden.

Ontzettend langdradige film, waar ik tegen het eind echt wel genoeg had van rennende mensen, auto achtervolgingen, explosies en in slowmo vallende robots..
Deel 4 krijgt dan ook een 4. Hou er maar mee op...
Bedankt voor je review. Ik moet de eerste nog bekijken en heb de laatste gezien maar m.b.t die heb je helemaal gelijk. Te ongeloofwaaridg geworden voor een volgend deel.

Mis trouwens wel wat goede eye-candy als vrouwelijke hoofdrolspeelsters. ;)

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 29-09-2014 19:07:53 ]
pi_145036357
22 Jump Street (2014) - IMDb



After making their way through high school (twice), big changes are in store for officers Schmidt and Jenko when they go deep undercover at a local college.

Zelfde concept als de eerste film maar leuker. Waar ze zichzelf in deel I nog moesten bewijzen, wordt er in deel II de zelfspot al zichtbaar. Hierdoor vervalt de humor niet in het geforceerde wat bij veel komediefilms gebeurd. De rol van ice cube is daarbij ook perfect, hij kan geen film op zichzelf dragen, maar een film aanvullen kan hij erg goed.

Enkele hoogtepuntjes:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
IMDB: 7.6/10
Ik: 7.8/10

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 29-09-2014 22:26:21 ]
  maandag 29 september 2014 @ 22:45:26 #241
163488 RubenSosa
Sierd de Vos = BAAS (KOEKOEK!)
pi_145037265
quote:
7s.gif Op maandag 29 september 2014 22:24 schreef andreas612 het volgende:
22 Jump Street (2014) - IMDb

[ afbeelding ]

After making their way through high school (twice), big changes are in store for officers Schmidt and Jenko when they go deep undercover at a local college.

Zelfde concept als de eerste film maar leuker. Waar ze zichzelf in deel I nog moesten bewijzen, wordt er in deel II de zelfspot al zichtbaar. Hierdoor vervalt de humor niet in het geforceerde wat bij veel komediefilms gebeurd. De rol van ice cube is daarbij ook perfect, hij kan geen film op zichzelf dragen, maar een film aanvullen kan hij erg goed.

Enkele hoogtepuntjes:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
IMDB: 7.6/10
Ik: 7.8/10
Die laatste was echt geniaal _O-
Monza 2021: RIC #1 - and for anyone who thought i left, i never left. i just moved aside for a bit.
pi_145039122
Wie heeft Bad Neighbours (2014) - IMDb uitgezeten? Na 10 minuten had ik het al opgegeven, een tenenkrommende poging tot humor.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 29-09-2014 23:30:28 ]
pi_145109617
Boyz n the Hood (1991) - IMDb



Saga of a group of childhood friends growing up in a Los Angeles ghetto.

Harde film over de ghetto en rassenkwestie in de jaren 80 en 90. Overtuigende rollen van Ice Cube en Cuba Gooding Jr. Ook Laurence Fishburne past hier weer in zijn serieuze 'wise-guy' rol.
Aanradertje

IMDB: 7.8/10
Ik: 8.1/10
  woensdag 1 oktober 2014 @ 23:07:10 #244
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_145111905
Edge of Tomorrow (2014) - IMDb

Heb mij er prima mee vermaakt. Iets te lang, daarom half puntje minder.

IMDb: 8
V.: 8

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  woensdag 1 oktober 2014 @ 23:12:43 #245
99045 Terreros85
Of toch niet?
pi_145112187
The Equalizer

Denzel Washington speelt Robert McCall, medewerken bij een bouwmarkt die 's nachts niet slaapt en liever leest in een restaurant. Elke avond ontmoet hij daar Elena, een hoertje dat droomt van een carriere als zangeres. Maar McCall heeft een mysterieus verleden. Als op een dag het hoertje zwaar toegetakeld wordt, zin McCall op wraak. Langzaam maar zeker wordt duidelijk dat McCall alle trucjes kent om op gepaste manier wraak te nemen.

Door het hoge cijfer op imdb (7.7) had ik hoge verwachtingen van deze film. Het was onderhoudend en tot het eind leuk. Maar verder was het geen film die me lang bij zal blijven. Veel actie, een onderhoudend verhaal en mooie beelden. Maar bij lange na geen 7.7

Imdb: 7.7
Ik: 6,5

[ Bericht 62% gewijzigd door Terreros85 op 02-10-2014 18:11:00 ]
De zwemmer zwemt, hij zwemt in zee
pi_145115022
Inception (2010) - IMDb

Iedereen zal hem onderhand wel kennen, maar wat blijft het toch een vette film. En die soundtrack blijft ook gewoon geweldig.

IMBD: 8,8
Ik: 9

Ellen Page O+
  zaterdag 4 oktober 2014 @ 16:31:41 #247
286575 Roces18
Chef de party
pi_145188980
Lucy (2014)

Dit maal is het de beurt aan Scarlett Johansson die niet één, maar meerdere pilletjes binnenkrijgt om zo de rest van haar brein te 'unlocken' op het principe dat de mens van nu maar 10% gebruikt. Hierdoor krijgt ze krachten als telepathie en tijdreizen die ze natuurlijk ten volle benut. Ondertussen wordt ze achterna gezeten door een bende Aziaten aangezien die pilletjes van hen zijn.

We kunnen natuurlijk vooropstellen dat dit een no-brainer is om te kijken met Scarlett en Freeman in de hoofdrollen ondanks dat het verhaal wetenschappelijk gezien nergens op slaat. Je gebruikt 10% van je brein op een bepaald moment, maar dit zijn elke keer verschillende stukken. Je gebruikt dus wel al je hersens. Als je dit niet vervelend vind zoals ik, dan is het een aardig goede film (7+). Er zit een goede vaart in, de film is intelligenter dan de gemiddelde bioscoopfilm en je zal je gegarandeerd niet vervelen. Zeker kijken dus!
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_145196807
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 oktober 2014 16:31 schreef Roces18 het volgende:
Lucy (2014)
[ afbeelding ]
Dit maal is het de beurt aan Scarlett Johansson die niet één, maar meerdere pilletjes binnenkrijgt om zo de rest van haar brein te 'unlocken' op het principe dat de mens van nu maar 10% gebruikt. Hierdoor krijgt ze krachten als telepathie en tijdreizen die ze natuurlijk ten volle benut. Ondertussen wordt ze achterna gezeten door een bende Aziaten aangezien die pilletjes van hen zijn.

We kunnen natuurlijk vooropstellen dat dit een no-brainer is om te kijken met Scarlett en Freeman in de hoofdrollen ondanks dat het verhaal wetenschappelijk gezien nergens op slaat. Je gebruikt 10% van je brein op een bepaald moment, maar dit zijn elke keer verschillende stukken. Je gebruikt dus wel al je hersens. Als je dit niet vervelend vind zoals ik, dan is het een aardig goede film (7+). Er zit een goede vaart in, de film is intelligenter dan de gemiddelde bioscoopfilm en je zal je gegarandeerd niet vervelen. Zeker kijken dus!
Zojuist gekeken, potentieel aardig begin maar uiteindelijk toch wel een draak van een film. Het enige interessante was de mate van fantasie die de regie wist door te voeren naar mate het einde naderde.

4/10
pi_145207385
The Grand Seduction (2013) - IMDb
In een klein vissersdorpje op een eiland in de Newfounlands heeft de 150 man tellende bevolking al tijden geen werk. Wanneer een dokter een maand naar het eiland komt en een mogelijkheid zich aandient dat een fabriek zich er gaat vestigen, komt er weer wat hoop. Maar dan moet de dokter wel overgehaald worden om na de maand te blijven, want om de fabriek te laten komen zijn er wel wat voorwaarden qua voorzieningen.

Leuke feelgood movie, met een mooie omgeving en hilarisch hoe de eilandbewoners zich in allerlei bochten wringen om de dokter aan zich te binden.

Imdb: 7.0
Danos: 7.0
Even a broken clock is right twice a day.
  zondag 5 oktober 2014 @ 12:52:45 #250
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_145211975
Poltergeist (1982)
Geregisseerd door Tobe Hooper, geproduceerd door Spielberg. De mix is duidelijk terug te vinden en leidt bij mij ook tot een gemengd oordeel. De eerste helft komt een overdreven happy gezin met hun beslommeringen aan bod en vraag je je af of het nog wat wordt. Naarmate de film vordert neemt de horror het roer over en dat was nog redelijk geslaagd. De film moet het wel meer hebben van de effecten dan de horror an sich. Cijfer: 7

Giù la testa (1971)
De eerste helft van deze film van Sergio Leone is verreweg het sterkst. Een Mexicaan strikt een Ierse bomexpert om een bank te gaan overvallen. Het heeft een hoog spaghetti-western-gehalte met veel humor en toffe scenes. Maar er is nog iets veel nobelers dan zo'n ordinaire bankoverval, namelijk meestrijden in de revolutie! Vanaf dan wordt de film opvallend hard en wat minder goed door een onduidelijk verloop van het verhaal en onnodige flashbacks. Gelukkig vergoeden de explosies nog wel wat. Cijfer: 7,5

The Message (1977)
Interessante film hoor! Het laat de begindagen van de Islam zien en hoe bepaalde ideeën en gebruiken ontstaan, zoals het oproepen tot het gebed en dat vrouwen gelijke rechten hebben als mannen. Hoe accuraat het allemaal is of hoe nu de islam wordt ingevuld, kun je altijd over discussiëren en twijfelen, maar goed dat terzijde. Het heeft een beetje de sfeer van epossen uit de jaren '50 en '60 zoals bijvoorbeeld The Ten Commandments, Spartacus of Ben-Hur. Het acteerwerk was niet over de gehele breedte sterk. Verwacht echter ook wat spektakel in de vorm van gevechten van Islam-aanhangers tegen de ongelovigen.

Ohja, trouw aan de interpretatie van de islam, wordt Mohammed geen enkel moment in beeld gebracht of hoor je hem. Het verhaal wordt dus vanuit andere historische figuren verteld, maar mocht Mohammed toch nodig zijn in de film voro het verhaal, dan wordt vaak gefilmd vanuit zijn point of view. Beetje awkward wel als een van de acteurs de camera inkijkt en je aanspreekt alsof je zelf Mohammed bent, maar goed op zich wel geinig. Cijfer: 7,5
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_145231114
Mud -2012
Mud (2012) - IMDb

Zonder al te hoge verwachtingen ingegaan, maar vond het echt een top film. Dacht eerlijk gezegd van tevoren zelf dat een actie film was door de cover :P .Vooral de acteer prestaties van de twee jongens en ook Matthew McConaughey vond ik zeer goed en geloofwaardig. Ook het decor en de sfeer werd prachtig neergezet rond de Mississippi rivier in Arkansas. Zag achteraf dat een film was van een vrij nieuwe regisseur, Jeff Nichols. Gaan we denk ik nog veel van horen.

Imdb:7,5
Ik: 9
  woensdag 8 oktober 2014 @ 10:19:31 #252
310170 kawa4
gratis is goed!!!!
pi_145322612
gisteren het eerste deel van Paradise lost weer eens een keer gekeken


quote:
Verenigde Staten
Documentaire
150 minuten

geregisseerd door Joe Berlinger en Bruce Sinofsky
met Jessie Miskelly, Jason Baldwin en Damien Wayne Echols

Regisseurs Joe Berlinger en Bruce Sinofsky onderzoeken een gruwelijke moord, waarvan drie tieners, die volgens het gerecht in de ban waren van satanisme en hekserij, worden beschuldigd. Bij nader onderzoek blijkt echter dat er heel wat meer aan de hand is dan politie, rechters en advocaten in eerste instantie dachten.
mooie kijk in de rechtszaak en vervolging van de west memphis three,
dat ze eigenlijk met zo weinig bewijs toch veroordeelt worden
en dat omdat ze er eigenlijk gewoon anders uitzien, meteen als verdachte nummer 1 bestempeld werden.

ik geef de docu 3.5* / 5

[ Bericht 0% gewijzigd door kawa4 op 09-10-2014 10:31:49 ]
mee bekant vangde gin haas.
pi_145341828
Zojuist de film ´Enemy´ met Jake Gyllenhaal gezien. Zeker een aanrader! Net zo´n film als Donnie Darko, waarbij je jezelf aan het eind van de film afvraagt wat er nu eigenlijk is gebeurd. Heb achteraf de youtube analyse gekeken waarna vrijwel alles duidelijk werd.

Imdb:6.8
Ik: 8.5
pi_145352659
quote:
14s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 20:18 schreef carny het volgende:
Zojuist de film ´Enemy´ met Jake Gyllenhaal gezien. Zeker een aanrader! Net zo´n film als Donnie Darko, waarbij je jezelf aan het eind van de film afvraagt wat er nu eigenlijk is gebeurd. Heb achteraf de youtube analyse gekeken waarna vrijwel alles duidelijk werd.

Imdb:6.8
Ik: 8.5
Interessante film inderdaad, echter vond ik het feit dat ik een andere film nodig had om deze film te begrijpen toch een beetje de verkeerde insteek voor het begrip 'film'.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 09-10-2014 00:26:20 ]
  donderdag 9 oktober 2014 @ 01:16:38 #255
202546 Baszh
The Dude abides
pi_145353269
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 september 2014 22:45 schreef Robuustheid het volgende:
Edge of Tomorrow (2014)

Beter goed gejat dan slecht bedacht. Herhalingen zijn rechtstreeks gejat van Groundhog Day en Source Code. Met gevechten gekopieerd uit Battle of Los Angeles. Maar toch, behoorlijk SF, als rechtgeaarde SF-fan kan ik dat wel waarderen.

T'is een Amerikaanse verfilming van het Japanse boek All You Need Is Kill, niet zozeer jatwerk van die films die jij noemt.
Waarom uitstellen tot morgen als je het overmorgen nog kunt doen?
pi_145353977
Edge of Tomorrow (2014)
Een van de allerslechtste films ooit. klopt niks van en slaat nergens op:

Toch een van de slechtste films die ik ooit zag. Een alwetend (en onbegrijpelijk) monster dat te slim afgeweestwordt door die dwerg van een Cruise die net zo lang lijkt als die lange blonde Britse actrice. Bagger met een dikke B.

Een 2.0 en dan ben ik nog gul.

[ Bericht 45% gewijzigd door El_Matador op 09-10-2014 06:50:19 ]
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_145354162
quote:
18s.gif Op donderdag 9 oktober 2014 06:43 schreef El_Matador het volgende:
Edge of Tomorrow (2014)
Een van de allerslechtste films ooit. klopt niks van en slaat nergens op:

Toch een van de slechtste films die ik ooit zag. Een alwetend (en onbegrijpelijk) monster dat te slim afgeweestwordt door die dwerg van een Cruise die net zo lang lijkt als die lange blonde Britse actrice. Bagger met een dikke B.

Een 2.0 en dan ben ik nog gul.
:')
pi_145354185
quote:
0s.gif Op donderdag 9 oktober 2014 07:33 schreef Thunder0x het volgende:

[..]

:')
Nuttige reactie, ben je toevallig de scriptschrijver?
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_145354189
quote:
1s.gif Op donderdag 9 oktober 2014 07:37 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Nuttige reactie, ben je toevallig de scriptschrijver?
Ik dacht ik geef een nutteloze reactie op een nutteloze review.
pi_145354215
quote:
0s.gif Op donderdag 9 oktober 2014 07:38 schreef Thunder0x het volgende:

[..]

Ik dacht ik geef een nutteloze reactie op een nutteloze review.
ik vind de review niet nutteloos. de film daarentegen... een 'alwetend' monster dat zelfs in de toekomst kan kijken en een dame die dat al tijden bestrijdt.

Wie is echter beide te slim af? een Scientologydwerg die Groundhog Day misplaatst kopieert.

nee, goed verhaal man. Echt (al die) miljoenen waard.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  donderdag 9 oktober 2014 @ 07:56:20 #261
310170 kawa4
gratis is goed!!!!
pi_145354296
notorious



quote:
Verenigde Staten
Drama / Muziek
123 minuten

geregisseerd door George Tillman Jr.
met Jamal Woolard, Derek Luke en Angela Bassett

Opgegroeid in Brooklyn, had Christopher Wallace geen eenvoudige jeugd. Zijn vader verliet zijn moeder toen Wallace twee jaar oud was en op twaalfjarige leeftijd ging Christopher drugs verkopen. Toen hij op zeventienjarige leeftijd definitief met school stopte, kwam hij terecht in een neergaande spiraal criminaliteit en drugs. De muziek bleek uiteindelijk zijn redding, maar later ook zijn ondergang. Als 'Unsigned Hype' wist hij uit te groeien tot een van de grote namen in de hip-hop muziek. Deze film volgt het veel bewogen leven van hip-hop zwaargewicht Christopher Wallace, beter bekend als 'The Notorious B.I.G.'.
gisteren deze film gezien, ik wist eigenlijk totaal nix af van die rappert (behalve de bekende nummers) dus of het allemaal precies klopt weet ik niet
ik stond er van te kijken dat er veel ander bekende rappers nagespeeld worden.

de film verveelt geen moment en kijkt erg lekker weg
de hoofdrol wordt echt goed neergezet door de acteur.
en het verhaal.... ik stond er eigenlijk van te kijken dat dit verhaal niet verzonnen is maar ook daadwerkelijk echt gebeurt is ( dat hij dood geschoten is wist ik al wel, maar heel het riedeltje er omheen kende ik echt niet) het is net een "film"
ik ging de film in en dacht een soort van 8 mile te zien te krijgen, ergens is het ook bijna het zelfde
jonge uit een achterbuurt kan goed rappen, en probeert zo de achterbuurt uit te komen.
maar deze is echt stukken beter

ik geef hem 4* /5

[ Bericht 2% gewijzigd door kawa4 op 09-10-2014 10:33:21 ]
mee bekant vangde gin haas.
  donderdag 9 oktober 2014 @ 10:02:24 #262
34299 davako
-GATGCTGTTGAA-
pi_145356051
quote:
18s.gif Op donderdag 9 oktober 2014 06:43 schreef El_Matador het volgende:
Edge of Tomorrow (2014)
Een van de allerslechtste films ooit. klopt niks van en slaat nergens op:
Toch een van de slechtste films die ik ooit zag. Een alwetend (en onbegrijpelijk) monster dat te slim afgeweestwordt door die dwerg van een Cruise die net zo lang lijkt als die lange blonde Britse actrice. Bagger met een dikke B.
Een 2.0 en dan ben ik nog gul.
Ik vond er ook echt geen ene bal aan. Het is mij totaal niet duidelijk waarom deze film 8.0 heeft. Het verhaal is langdradig, saai en super voorspelbaar. Het lijkt wel een film te zijn met slechts twee kanten. Je vindt hem super leuk of ontzettend slecht.

Laat ik ook maar meteen een review schrijven.


22 Jump Street




In principe exact hetzelfde verhaal als deel 1. Ze moeten drugs onderscheppen op een en gaan nu naar de universiteit ipv high school. De grappen zijn allemaal wel leuk, alleen het is zo ontzettend voorspelbaar. De films lijken teveel op elkaar.

imdb:7.5
ik:6.5

Evolution



Een meteoriet komt neer op de aarde, met daarin een snel evoluerend organisme. Een brandweer(Seann William Scott) man werkt samen met twee wetenschappers(David Duchovny en Orlando Jones) om een mogelijke invasie tegen te gaan.
Echt een grappige film met goede special effects. De film is serieus daar waar nodig is, maar laat heel veel ruimte voor hilarische momenten. Seann William Scott is perfect voor zijn rol. Het is toch jammer dat je niet meer zo heel veel van hem hoort, want hij is werkelijk gemaakt voor komische films.
De film is gemaakt door Ivan Reitman. Ivan is ook de bedenker van Ghostbusters. Bij deze film proef je ook goed die combinatie van humor en verhaal.

Imdb : 6.0
ik: 7.5 (ik snap werkelijk niet waarom het cijfer om imdb zo laag is.)

[ Bericht 17% gewijzigd door davako op 09-10-2014 10:34:10 ]
All I do, is sit down at the typewriter, and start hittin' the keys. Getting them in the right order, that's the trick. That's the trick.
pi_145356791
quote:
7s.gif Op donderdag 9 oktober 2014 00:26 schreef andreas612 het volgende:

[..]

Interessante film inderdaad, echter vond ik het feit dat ik een andere film nodig had om deze film te begrijpen toch een beetje de verkeerde insteek voor het begrip 'film'.
2001: a space odyssey zeker niet gezien? Die is ook bijna niet te begrijpen zonder er meer over te lezen of zien, desalniettemin een geniale film.
Wie dit leest is hek.
pi_145356840
Margin Call

Een medewerker van een groot bedrijf ontdekt dat dit bedrijf voor miljoenen aan waardeloze producten in bezit heeft. Als de manager geïnformeerd wordt gaat het balletje snel rollen t/m de top. Niet zo een spannend verhaal over het prille begin van de crisis maar wel ontzettend boeiend gebracht met een topcast (Kevin Spacey, uitblinker Paul Bettany, Zachary Quinto, Jeremy Irons, Demi Moore, Simon Baker, Stanley Tucci) die ervoor zorgt dat je meegaat in de paniek en gemakzucht van de medewerkers en bazen. Enige kritiekpunt is dat de film wel wat langer had mogen duren, maargoed eigenlijk weten we wel hoe het ongeveer af loopt.

8.5

Saving Mr Banks

Onverwachts een heerlijke film voorgeschoteld gekregen over de schrijfster van Mary Poppins (Emma Thompson) die haar boek niet af wil staan aan Walt Disney (Tom Hanks) om het te verfilmen maar door geldnood toch maar eens naar Amerika reist om te onderhandelen. Lekker luchtige film met een uitblinkende Thompson, geinige Disney nostalgie, leuke humor en mooi verhaal met een serieuze ondertoon. Als ik nu een top 10 van 2013 moest samenstellen zou deze er zeker in komen. Topper.

9.0

Trailer Park Boys: The Movie

De eerste film van de boys beviel goed, dezelfde toon en humor als de serie maar wel met meer budget en een geinig verhaal. De serie momenteel op netflix het kijken en als je van wat lekker lompe, maar vaak ook subtiele, humor houdt dan gaat dit zien :)

7.5
pi_145378424
The Hornet's Nest



Slechts gewapend met hun camera's, bieden Peabody en Emmy Award-winnend journalist Mike Boettcher, en zijn zoon, Carlos, je een weergaloze kijk in de langste oorlog uit de Amerikaanse geschiedenis.

Bekijk deze film niet als een oorlogsfilm, maar als een documentaire. Het laat de werkelijkheid zien hoe het eraan toegaat in een oorlog.



IMDB: 6,1
Mijn Cijfer: 7,5
  zaterdag 11 oktober 2014 @ 22:46:38 #266
233102 cherrycoke
Burdened with glorious purpose
pi_145440877
The Bourne Ultimatum

The Bourne Ultimatum (2007) - IMDb

beste einde van trilogie en beste trilogie TO DATE

imdb 8.1
ik 9.0
"Been A Long Journey For You, Hasn't It? Lot Of Running, Lot Of Pain. And You, You're A Flea On The Back Of A Dragon In For One Hell Of A Ride, But You Did Manage To Hang On. I Guess That Counts For Something."
pi_145446564
Lucy (2014)

De paar foutjes zijn hem vergeven; de meester Luc Besson heeft weer een heerlijke film neergezet.

8,3/10
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  zondag 12 oktober 2014 @ 02:59:21 #268
382210 Jiang153
Bae Joo Hyun
pi_145447057
X-Men: Days of Future Past

Zojuist gekeken
Irene is bae <3
pi_145448143
quote:
14s.gif Op zondag 12 oktober 2014 02:59 schreef Jiang153 het volgende:
X-Men: Days of Future Past

Zojuist gekeken
Lief dagboek,

Vanmorgen uitgeslapen, daarna zelf brood gesmeerd en een film gekeken. De nieuwe X-Men ofzo. Daarna vroeg gaan slapen want ik was moe van het nietsdoen...

Maw, dit topic vraagt om een review en beoordeling :)
pi_145457561
La migliore offerta (2013) - IMDb (The best offer)
Een veilingmeester en kunstkenner komt verwikkeld in een vreemde situatie waar een huis met kunstcollectie moet worden getaxeerd en catologeerd om vervolgens te verkopen. De eigenaresse laat zich alleen niet zien, langzaam groeien de twee nader tot elkaar.

Geoffrey Rush is zeer op zijn plek in deze rol met daarnaast de Nederlandse Sylvia Hoeks die sterk acteerwerk afleverd (met een vleugje Denglish). Goede film met mooie beelden en door de mysterieuze spanning zit je er al snel middenin.

Imdb: 7,9
Danos: 7,5
Even a broken clock is right twice a day.
pi_145467365
DEUX JOURS UNE NUIT



goeie sterke film, toch had ie op een paar punten net wat beter gekunt waardoor het net geen KNALLER is maar zeker nog een dikke aanrader en sterke film.
Erg goeie drama film, over een vrouw die weer aan het werk is.. een paar kinderen heeft en een man en het niet breed hebben.. ze hebben beide salarissen nodig om rond te komen en hun huis te betalen..
Als de vrouw ontslagen word blijkt dat haar collegas de keuze hadden of kiezen voor n bonus of zij mocht blijven... nu mogen de collegas na het weekend weer stemmen en heeft zij 2 dagen de tijd om iedereen te overtuigen...
Mooi drama over hoe mensen denken, en in verschillende situaties leven.
Wat miste om het een TOPPPER te maken was meer achtergrond van de vrouw zelf.. haar kinderen.. haar leven..
7.5
  zondag 12 oktober 2014 @ 21:20:00 #272
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_145470601
Gone Girl
Na de missers van een aantal jaren geleden heeft Ben Affleck inmiddels toch wel bewezen een behoorlijk acteur te zijn. Ook in David Fincher`s nieuwe film Gone Girl zet hij overtuigend de rol neer van Nick Dunne, een man die wordt verdacht van de verdwijning en moord op zijn echtgenote. Hij beweert echter onschuldig te zijn en probeert iedereen daarvan te overtuigen.
Affleck slaagt er in om sympathie te winnen terwijl je niet weet of hij ook daadwerkelijk onschuldig is. Is hij zo`n goedzak als hij doed voorkomen of vindt hij het stiekem niet zo erg dat z`n vrouw weg is? Fincher bouwt de spanning goed op en geeft je door middel van flashbacks tegelijkertijd een inkijkje in het leven van de Dunnes. Beide kanten van het verhaal zijn goed en interessant, wat er voor zorgt dat de film voor de hele 2,5 uur de moeite waard is om te kijken. En al is de uiteindelijke ontknoping misschien wat ver gezocht, als je daar enigzins in mee kunt gaan dan zie je een dijk van een film met fantastisch acteerwerk, prachtige cinematografie en een sterk script.
Fincher`s nieuwe is dus zeer de moeite, één van de beste van het jaar tot nu toe, die waarschijnlijk alleen maar beter wordt bij herhaalde kijkbeurten.

IMDB Cijfer: 8,6/10
Mijn Cijfer: 8,8/10

[ Bericht 0% gewijzigd door Timo20 op 12-10-2014 21:51:25 ]
  maandag 13 oktober 2014 @ 09:51:34 #273
123341 penny-wise
Cliniclown-aspirant
pi_145483706
Transformers 4 gekeken.

Niet veel woorden voor nodig.

Waardeloze acteurs en personages
Verhaal te slecht om te volgen

-1
  maandag 13 oktober 2014 @ 09:57:34 #274
159909 -Peach
Prunus persica
pi_145483830
After the wedding (efter brylluppet)
Schitterend Deens drama over Jacob (Mads Mikkelsen) die in India een weeshuis runt en terug naar Denemarken gaat om te praten met een zakenman (Jörgen) over een donatie voor zijn vrijwilligersprojecten. Jacob wordt door Jörgen bij zijn privéleven betrokken en komt daar een oude bekende tegen met een groot geheim. Naar mate de film vordert kom je achter alle redenen van bepaalde keuzes die de hoofdrolspelers maken. Heel goed en menselijk neergezet. Kreeg wel het gevoel dat het einde iets was afgeraffeld.
Erg goed geacteerd door de hoofdrolspelers, vooral Rolf Lassgard die Jörgen speelt.

IMDB: 7.8/10
Ik: 9/10

The hunt (Jägten)
Nog een Deense drama met Mads Mikkelsen. Realistisch weergave van hoe snel mensen aannames doen en hoe de daarbij horende sociale veroordeling iemand (en zijn familie/omgeving) helemaal kapot kan maken, slechts door een uitspraak van een kind met levendige fantasie.
Goed geacteerd door Mads Mikkelsen, al heeft hij wel een beetje een jankhoofd maar dat past wel bij de film.

IMDB: 8.3/10
Ik: 8.5/10
Garlic cheese! Double death to you, you lactose intolerant vamp man!
pi_145483903
quote:
14s.gif Op donderdag 9 oktober 2014 07:56 schreef kawa4 het volgende:
notorious
[ afbeelding ]
[..]
gisteren deze film gezien, ik wist eigenlijk totaal nix af van die rappert (behalve de bekende nummers) dus of het allemaal precies klopt weet ik niet
ik stond er van te kijken dat er veel ander bekende rappers nagespeeld worden.
de film verveelt geen moment en kijkt erg lekker weg
de hoofdrol wordt echt goed neergezet door de acteur.
en het verhaal.... ik stond er eigenlijk van te kijken dat dit verhaal niet verzonnen is maar ook daadwerkelijk echt gebeurt is ( dat hij dood geschoten is wist ik al wel, maar heel het riedeltje er omheen kende ik echt niet) het is net een "film"
ik ging de film in en dacht een soort van 8 mile te zien te krijgen, ergens is het ook bijna het zelfde
jonge uit een achterbuurt kan goed rappen, en probeert zo de achterbuurt uit te komen.
maar deze is echt stukken beter
ik geef hem 4* /5
Paar dagen geleden ook gezien, ik was ook blij verrast. Hele toffe onderhoudende film. Humor, drama en actie, het zit er allemaal in.
Leuk detail is dat de jonge Biggie Smalls gespeeld wordt door zijn zoontje.
Alleen Anthony Mackie viel me echt tegen, terwijl ik dat doorgaans een hele fijne acteur vind.

7.5/10 voor mij :)
Bringing them big boy toys, I do big boy things, I make big boy noise
pi_145484632
Gisteren lekker duf gedaan:

The East (2013) - IMDb


'Sarah' is in dienst van een commerciële contraterrorisme organisatie en infiltreert de anarchistisce terreurgroep die The East wordt genoemd. Echter moet ze bij zichzelf ten rade of hoe ze daar mee omgaat.

Brit Marling is leuk om naar te kijken, linkse hippies daarentegen minder. Neemt niet weg dat het een fijne film is om te kijken, mits je alle hippie shit een beetje in perspectief kan plaatsen.

Imdb: 6.9
Ik: 7.5

The Boat That Rocked (2009) - IMDb


Het verhaal van een piratenradiozender in de jaren 70. Erg prettige muziek met een sterke cast. Lekker luchtig, goede muziek en hier en daar goed lachen.

Imdb: 7.4
Ik: 7+

Wristcutters: A Love Story (2006) - IMDb


Wat gebeurt er als je zelfmoord pleegt? Je beland in een duffe parallelle wereld, waar niemand kan lachen en het altijd heet en saai is. Als Sia er achter komt dat de ex waarom hij zichzelf van kant heeft gemaakt er ook een einde aan heeft gemaakt gaat hij met zijn maat Eugene op zoek naar haar in deze vreemde wereld.

Blijft een ontzettende leuke film, beetje vreemd maar nergens echt raar. Hier en daar lachen, wederom een prima soundtrack en Tom Waits. Het sfeertje en het einde maken deze film.

Imdb: 7.4
Ik: 8-

Seeking a Friend for the End of the World (2012) - IMDb


Het verhaal van Dodge die samen met Penny op zoek gaat naar zijn verloren liefde terwijl de aarde nog maar twee weken te gaan heeft vanwege een naderende komeet.

Beetje afgezaagde rol van Kiera Knightley maar desalniettemin een prettige feelgood film. Steve Carell is zelfs goed te pruimen als semi-serieuze acteur.

Imdb: 6.7
Ik: 7

Sideways (2004) - IMDb


Miles gaat een week samen met zijn maat Jack naar het Californische wijngebied. Na een gefaald huwelijk en een spaaklopende carrière loopt Miles tegen Maya aan.

Een heerlijke wijnfilm, met meer humor dan ik me kon herinneren. Paul Giamatti's beste rol in mijn ogen. Goede beelden en een top script (niet voor niets bekroond met een Oscar).

Imdb: 7.6
Ik: 8.5
All you know about me is what I've sold you, dumb fuck
pi_145486018
In het vliegtuig van en naar NY drie films gezien!

22 Jump Street (2014) - IMDb
Had ik weinig verwachtingen van, want een deel 2. Maar bleek onverwacht erg leuk! Twee undercover agenten onderzoeken op een college wie de maker is van een nieuwe partydrug. Verhaal heeft weinig om het lijf, maar de grappen vond ik erg geslaagd en de aftiteling is gewoon hilarisch. Leukste comedy van dit jaar tot nu toe, vind ik! Jonah Hill en Channing Tatum hebben een goede chemie samen.

Hoe Tem Je Een Draak 2 (2014) - IMDb
En dit deel 2 viel tegen. Deel 1 vond ik fris, leuk, vermakelijk, dit was een slap aftreksel daarvan. Kinderen slikken dit vast als zoete koek, maar voor volwassenen valt er minder te lachen.

Begin Again (2013) - IMDb
Dit was ook onverwacht een heerlijke film. Gretta (Keira Knightley) heeft het zojuist uitgemaakt met haar vriend, de beroemde singersongwriter David. Nu zit ze alleen in NY en wil weer naar huis vliegen. Dan geeft ze een onverwacht optreden in een club, dat aanschouwd wordt door Dan (Mark Ruffalo), die in de platenbusiness werkt. Hij wil Gretta graag beroemd maken. Heerlijk NY-sfeertje, er spat echt een relaxte vibe van deze film af. Alleen jammer van het open einde, maar dat heeft ook weer z'n charme. De rol van Mark vond ik erg sterk!
pi_145513638
22 jump street



goed maar niet meer dan dat, ik snap de hoge beoordelingen echt niet.
FIlm is een leuke film, kijkt lekker weg en vermaakt van het begin tot het eind..
maar echt ontzettend grappig ofzo word het nergens, t blijft bij een aantal glimlachen...

Verhaal is dat de 2 agenten undercover op een universiteit gaan en tja.. dan gebeurd er vanalles

7
  dinsdag 14 oktober 2014 @ 19:40:57 #279
163488 RubenSosa
Sierd de Vos = BAAS (KOEKOEK!)
pi_145542136
quote:
14s.gif Op zaterdag 27 september 2014 00:26 schreef jogy het volgende:
Z Nation (TV Series 2014– ) - IMDb
Asylum maakt een serie.
Tja. In de plotgaten kan je een sterrenstelsel kwijt. Het acteerwerk is het beste te omschrijven als een poging van een dronken zwerver en de special effects zijn om te janken. Alles bij elkaar is een gedrocht dat bij de geboorte gekeeld had moeten worden. Ik ben een fan van post apocalyptische series en spellen en kan veel vergeven (ik kijk nog steeds falling skies) maar dit is me wel iets te gortig.
4
Ik heb de eerste aflevering ook een kans gegeven.
Ik kan ook veel hebben maar dat die zombies op een gegeven moment in het water lagen (aangespoeld) en toen 1 van de hoofdrolspelers dichterbij kwam dat ze allemaal ineens opstonden uit het water _O-

Oh ja, en zat ook steeds te wachten totdat die ene ging roepen; WAAAAAAAAAAAAAAAAAAALT.
Monza 2021: RIC #1 - and for anyone who thought i left, i never left. i just moved aside for a bit.
pi_145574663
HORNS



Ik heb ook het boek gelezen en sinds ik hoorde dat er een film van kwam keek ik uit naar deze film. En het is zeker een sterke film, maar niet de TOPPER waar ik op gehoopt had.. daarvoor had het net wat meer spanning in mogen zitten.
Nu is het een bvoengemiddelde spannende film.
verhaal gaat over dat een man.. Zn vriendin gaat dood en hij word als schuldige/moordenaar aangewezen.. NIemand geloofd in zijn onschuld.
Dan word hij plots wakker met hoorns en een speciale gave...

FIlm is goed gecast, en ook de sfeer is goed neergezet..

7.5
pi_145600439
Gone Girl (2014) - IMDb


Nick en Amy zijn inmiddels 5 jaar getrouwd, als Nick thuis komt blijkt Amy verdwenen. Langzaam wordt het duidelijk dat alle blikken op Nick gericht zijn als hoofdverdachte in de verdwijning, mede dankzij zijn laconieke instelling die uitvergroot wordt in de media.

Ja hoe kan ik hier nou neerzetten wat ik er van vind zonder te veel te spoilen. Kort gezegd; top script, goede cast. Fincher zoals ik het graag zie.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Imdb: 8.5
Ik: 8.5
All you know about me is what I've sold you, dumb fuck
pi_145621845
Empire State (2013)



Alleen die kale politieman was al de moeite waard om te kijken :P

Nee geintje :')

'Empire State' is gebaseerd op het waargebeurde verhaal van een roof uit 1982 die 11 miljoen dollar opleverde. Hemsworth speelt een beveiliger die werkzaam is bij een bedrijf dat handelt in gepantserde wagens. Hij tipt zijn beste vriend (Michael Angarano) over de slechte beveiliging van het bedrijf en samen gaan ze er met een enorm bedrag vandoor. Ze worden echter op de hielen gezeten door enerzijds lokale criminelen en anderzijds de politie, waaronder Johnson.

Aangezien dit waargebeurd is is het wel heel raar om te zien hoe slecht dat geld beveiligd was
en hoe amateuristisch alles eigenlijk is gegaan...

Daarom vond ik het toch wel een hele vermakelijke film ondanks alle slechte cijfers die hij krijgt.

Empire State (2013) - IMDb
pi_145621872
DELIVER US FROM EVIL



Goed niet super, Er zitten wel een aantal echt spannende scenes in.. Maar overal had er meer spanning en meer enge scenes in gemogen...
Ook het uiteindelijke plot en verhaal is een beetje onlogish.

het verhaal gaat over dat een politie agent een zaak onderzoekt en dan in contact komt met een priester en dan blijkt er bovennatuurlijke krachten mee te spelen...
ACteer werk en sfeer is op zoek goed, en een aantal spannende momenten.. maar daar hadden er meer van mogen.

Vermakelijk x te zien, meer niet

kleine 6
pi_145645593
De laatste film welke ik bekeken heb in de bioscoop was Dersu Uzala (1975) in EYE! op 70mm film in juni.




Samengevat vertelt de film het verhaal van een Russische expeditie door een nog onbekend gebied in Siberië. De leider van de expeditie raakt bevriend met een eenzame jager die ze per toeval tegenkomen. Zijn vrouw en kinderen zijn al jarenlang overleden en leeft een zwerversbestaan in deze harde natuur. Jager, verzamelaar - één met de natuur, en behandeld deze met haast religieuze insteek. Interessant is hier het haast karikaturale verschil met de soldaten van de expeditie welke binnen deze omstandigheden qua kennis sterk beperkt zijn en op elk vlak eigenlijk onderdoen voor de jager, Dersu Uzala genaamd. Tijdens een onderdeel van de expeditie raken Dersu en de expeditie-leider gescheiden van de rest, waarna een van de mooiste en meest intrigerende scenes volgt. De volledige film is op locatie opgenomen, waardoor de kouds- en desolaatheid van de toendra ook duidelijk in beeld komt. De immense kracht van de natuur en de overlevering aan diens extremen.

Na afloop van de expeditie scheiden de wegen met Dersu. Echter, men komt hem tijdens een tweede expeditie, vele jaren later, opnieuw tegen. Inmiddels aangetast door ouderdom en daarmee depressies, wordt hij overgehaald door de expeditie-leider mee te komen naar zijn dorp. Hier vind een samenkomst van twee totaal verschillende culturen plaats. Een van vrijheden versus regels, een benauwd gevoel binnen huizen versus slapen in (en met) de natuur. De gevolgen, het latere vertrek van Dersu en de uiteindelijke conclusie hiervan geeft de film een tragisch, door zeer mooi einde. Het begin van de film speelt zich enige tijd na het einde af, en doet de film na afloop nog eens met een extra deprimerende noot eindigen. In feite een verhaal van mens versus natuur en de botsing van culturen die daarmee gepaard gaat.


En, zonet (nogmaals) bekeken; 'Der Himmel über Berlin' (1987)


Damiel and Cassiel are two angels, who have existed even before humankind. They currently wander around West Berlin, generally on their own, observing and preserving life, sometimes trying to provide comfort to the troubled, although those efforts are not always successful. One day, Damiel tells Cassiel that he wants to become human, to feel not only the sensory aspects of physical beings, but also emotional aspects. He embarks on this thought with the full realization that there is no turning back if he decides to do so.
In order to understand, I destroyed myself
- Fernando Pessoa
pi_145649474
lucy


Ik snap echt de hoge cijfers van deze film niet, maar wat een *** film.. Echt totaal geen spanning, en t verhaal zelf sloeg ook nergens op.. ze probeerden er aan het eind met wat ''mooie'' beelden nog war van te maken... maar nee.

Verhaal gaat over dat lucy gedwongen word een soort drugs te smokkelen... vervolgens krijg ze speciale krachten en is ze uit op wraak
verwacht nou geen wraak als actie ofzo want dat stelt weinig voor... vage beelden en wat shit da tis het

3
  vrijdag 17 oktober 2014 @ 21:32:12 #286
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_145651428
Gisteren afgekeken:

Twin Peaks - Season 2
Het tweede (en tot voor kort laatste) seizoen van Twin Peaks is vooral te lang. Het probleem zit vooral in het middenstuk van de reeks. Een aantal minder interessante afleveringen (om het maar eens netjes te zeggen) zijn bijna funest. Wanneer je de hoop dan bijna hebt opgegeven en denkt dat de serie als een nachtkaars uitgaat wordt het weer interessant. De laatste vijf,zes afleveringen zijn erg goed,freaky en spannend. De laatste aflevering is nogal intens en het einde is creepy en zal je nog lang heugen. Bij mij is het tenminste onder de huid gekropen en zit daar nu nog steeds. Wat wilde Lynch nou precies met dat einde zeggen?
Dat zorgt ervoor dat het al met al toch een redelijk interessant seizoen is geworden, dat dus wel een stuk korter had gekund.
See you 2 years!

IMDB Cijfer: 9,0/10
Mijn Cijfer: 7,5/10

[ Bericht 0% gewijzigd door Timo20 op 17-10-2014 21:38:39 ]
  vrijdag 17 oktober 2014 @ 22:50:49 #287
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_145654366
Under the Skin (2013) - IMDb

Volgens Cinema.nl:
Als jonge vrouw vermomde alien (een bijna onherkenbare, maar perfect gecaste Johansson) rijdt in wit bestelbusje door Glasgow en verleidt eenzame mannen, die ‘ze’ meelokt en vervolgens vermoordt. Zeer losjes gebaseerd op de gelijknamige roman van Michel Faber, waaruit regisseur Glazer (Sexy Beast, Birth) zo’n beetje alle plot sloopte. Bovendien koos hij een andere invalshoek. Glazer wil onderzoeken wat een mens tot mens maakt, door naar ons te kijken door de ogen van een alien. Under the Skin is niet alleen de meest buitenaardse sciencefictionfilm ooit gemaakt, ook een van de beste.

Mijn mening: erg Rivella en een beetje langdradig. Wel prachtige shots. En zeker als je weet dat naast Scarlett Johansson bijna alle rollen worden gespeeld door niet-professionele acteurs, die door Glazer zo van de straten van Glasgow werden geplukt. Bovendien werden de scènes in Glasgow met verborgen camera’s gefilmd, omdat Glazer eerlijke, oprechte reacties wilde. Vandaar dat Scarlett zo onherkenbaar moest zijn.

IMDb: 6,3
Ik: 7,0
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  vrijdag 17 oktober 2014 @ 23:24:29 #288
403866 richolio
#MacMasterrace
pi_145655486
How To Be A Man



Wanneer voormalig komiek Mark McCarthy wordt geconfronteerd met een zeldzame vorm van kanker, huurt hij een jonge, beïnvloedbare cameraman in om zijn ruwe en komische lessen te documenteren over wat het betekent om een man te zijn. De film is bedoeld voor zijn ongeboren zoon.


Grappige film. :D Heb me niet verveelt gedurende de film.

IMDB: 6.9/10
Ik: 8/10
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
  zondag 19 oktober 2014 @ 20:06:38 #289
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_145710044
Le locataire (1976)
Typische Polanski-film, waarin hij zelf de hoofdrol op zich neemt. Hij huurt een aftands appartement in Parijs met een lugubere voorgeschiedenis. De huurster die er eerst in zat, pleegde zelfmoord door uit het raam te springen. Al gauw gebeuren er met Polanski zelf ook vreemde dingen als ie zijn nieuwe woning betrekt. De onheilspellende opbouw is okee opgezet, maar in de tweede helft zwakt de film toch wat af. De tripscenes zijn aardig, maar daarnaast heeft The Tenant niet zoveel meer te vertellen. Redelijke film desalniettemin, dat dan weer wel! Cijfer: 7

De Mafkees (1979)
Hoe een onnozelaar het toch nog ver weet te schoppen, daar gaat The Jerk over. Het is een Forrest Gump avant la lettre, maar dan wel heel matig. De grappen zijn van een schijtlollig niveau en zie je al van verre aankomen. Erg flauw allemaal, maar ik kon door het goedzakkerige karakter van Steve Martin het niet echt irritant vinden. Cijfer: 5,5

Flesh for Frankenstein (1973)

To know death... You have to fuck life in the gall bladder

Aldus Baron Frankenstein nadat hij copuleert met zijn experimentele vrouwelijke object. Deze versie van het bekende klassieke verhaal zit vol bloederige gorigheid, bloot en ook wat bizarre dialogen. Het had wel wat van een giallo met daarbij wat humor. Uitzonderlijk wil het niet worden en het heeft ook wat inkakmomenten, maar overall toch een behoorlijk amusante film :7. Cijfer: 7,5

Jui kuen (1978)
De Tiger Fist, Crane Fist of Monkey Fist, ze zijn allemaal leuk en aardig, maar niets is cooler dan de Drunken Fist 8-). Jackie Chan krijgt les van een dronkenlap om zich te bekwamen in die laatste vechtstijl. Drunken Master heeft erg veel gevechten, maar opvallend genoeg verveelt het nooit. Het is allemaal gelikt uitgevoerd en zit bovendien boordevol humor. Cijfer: 8

Shark Tale (2004)
Ai, het lelijke broertje van Finding Nemo. Het wordt nergens origineel, laat staan reuzegrappig. Cijfer: 5
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_145710383
THE TWO FACES OF JANUARY



geen hoogvlieger, en ook geenfilm waar ik voor naar de bios zou gaan.
Maar opzich wel een GOEIE film, leuk om een keer te zien.. Prima voor een film avondje thuis.
Film gaat over een oplichter en zijn vriendin die uit america zijn vertrokken na een aantal mensen opgelicht te hebben.
dan staat er plots een man voor hun deur, als hij die vermoord
komt hij samen met zn vrouw en een gids... in een spannend gebeuren

acteerwerk is prima, en vermakt van t begin tot het eind
leuk om een x te zien

6.5
pi_145711404
quote:
2s.gif Op zondag 19 oktober 2014 20:06 schreef Falco het volgende:

Jui kuen (1978)
De Tiger Fist, Crane Fist of Monkey Fist, ze zijn allemaal leuk en aardig, maar niets is cooler dan de Drunken Fist 8-). Jackie Chan krijgt les van een dronkenlap om zich te bekwamen in die laatste vechtstijl. Drunken Master heeft erg veel gevechten, maar opvallend genoeg verveelt het nooit. Het is allemaal gelikt uitgevoerd en zit bovendien boordevol humor. Cijfer: 8

Laatst ook gezien, goede film, daarna eens verder gaan kijken naar zijn Hongkong films, wat een geweldige films heeft die gast gemaakt voordat hij in Hollywood aan de slag ging. Vooral Ji ji (1989) - IMDb vond ik erg vermakelijk, relatief weinig knokken maar een hoop hilariteit en persoonsverwisselingen. Zo erg dat ik soms het gevoel had naar een HongKong Louis de Funes film te kijken, vond ik geen bezwaar, want ik hou er wel van. Met de 8 voor Drunken Master ben ik het helemaal eens.

The Jerk vond ik dan wel weer vermakelijk, onbenulligheid ten top. ^O^
  zondag 19 oktober 2014 @ 20:53:14 #292
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_145712378
Twin Peaks: Fire Walk With Me
De prequel film op de serie waarin we de moord op Teresa Banks en de week voorafgaand aan de moord op Laura Palmer zien.
In toon is het wat anders in vergelijking met de serie, het is wat enger en wat harder. Ook zit er wat minder van de humor in die een deel van de serie zo kenmerkte. Wel is het leuk om het grootste deel van de personages weer terug te zien, al is het maar in kleine rolletjes. Wel is het erg jammer dat Lara Flynn Boyle niet mee doet in de rol van Donna.
Het verhaal steekt goed in elkaar en we zien hoe Laura Palmer`s leven vol problemen zat, al roept het op sommige punten meer vragen op dan het beantwoord. Maar ook dat is een deel van de charme van Twin Peaks. Ook hier kun je, net als bij de serie, nog lang over nadenken en zullen er veel verschillenden manieren zijn om alles uit te leggen.
Gelukkig zien we hier natuurlijk meer van Sheryl Lee, die een uitstekende rol neerzet als Laura. Een knappe, veelzijdige rol die met bravoure wordt gespeeld.
Een goede aanvulling op het Twin Peaks mysterie.

IMDB Cijfer: 7,2/10
Mijn Cijfer: 8,0/10
  zondag 19 oktober 2014 @ 21:28:59 #293
233102 cherrycoke
Burdened with glorious purpose
pi_145714705
"Been A Long Journey For You, Hasn't It? Lot Of Running, Lot Of Pain. And You, You're A Flea On The Back Of A Dragon In For One Hell Of A Ride, But You Did Manage To Hang On. I Guess That Counts For Something."
  maandag 20 oktober 2014 @ 11:17:27 #294
34299 davako
-GATGCTGTTGAA-
pi_145727196
Sinds kort heb ik UPC MyPrime. Er staan soms films op Myprime, waar ik nog nooit gehoord van had. Zo ook de volgende film

Only Human



Het is een Spaans gesproken komedie. Leni een joodse neemt haar haar vriend (Rafi) mee naar huis om deze voor te stellen aan de familie. Na een korte introductie en flinke aannames dat hij een perfecte joodse kerel is aangezien hij ook uit Israel komt. Komen ze met de openbaring dat hij uit een ander gedeelte van Israel komt, het palenstijnse gedeelte. Vanaf dat moment gaat de film alle kanten op.

Het verhaal sprak mij aan aan is ook goed gelukt.

Imdb: 6.9
Ik: 7.6
All I do, is sit down at the typewriter, and start hittin' the keys. Getting them in the right order, that's the trick. That's the trick.
pi_145747599
The Hornet's Nest (2014)



Documentaire over een Amerikaanse eenheid in de oorlog in Afghanistan. De gevechtscenes zijn behoorlijk indrukwekkend en intensief.

7.0/10
pi_145751743
Under the Skin (2013) - IMDb



Dit is zo`n "tja ik weet het niet"-film. De beelden zijn mooi. Muziek is oke. Scarlett Johansson speelt haar rol goed. Maar, de film is zo traag. Elke keer als er een slachtoffer wordt gemaakt krijg je weer hetzelfde te zien, het zij iets aangepast. Tegen het eind werd ik bang dat er helemaal niks onthult ging worden. Gelukkig krijg je in het slotgedeelte het een en ander te zien. Het doel van Scarlett wordt niet duidelijk en dat vind ik wel jammer. De film had wat mij betreft een stuk compacter gemogen met iets meer verhaal, dat dit ten koste zou gaan van het arthouse sfeertje en een aantal mooie trage beelden had ik geen bezwaar gevonden.

IMDB:6.3
Film als geheel:6,5
Beelden alleen: 7,5

[ Bericht 8% gewijzigd door multiplex op 20-10-2014 21:54:31 ]
pi_145788478
SIN CITY 2



Goed, maar zeker niet super... Vond deel 1 veel beter qua verhaal en spanning.

Film is vermakelijk en goed, maar alle spanning ontbreekt helaas. het verhaal word verteld in een soort vertelvorm... een personage die verteld hoe en wat er gebeurd.. En dat haalt helaas alle spanning weg..
De style van de film is wel erg mooi gemaakt! Echt ontzettend mooi en knap gemaakt die zwart/witte effecten met soms iets van kleur erin... wat dan extra aandacht krijgt.

acteerwerk is verder ook prima, tis alleen jammer dat het een nogal dunne verhaallijn is waar geen spanning in zit.

kortom, een fim die toch wel het kijken waard is vanwege de visuele effecten, de sfeer en het acteerwerk, maar helaas tekort doet aan verhaal.
Maar desondanks.. Prima voor een avondje op de bank
6.75
pi_145806453

Leuke muziekfilm. Ik vind Kiera Knightley niet altijd een fijne actrice om naar te kijken, maar in deze film had ik daar absoluut geen last van. En Mark Ruffalo speelt zijn rol erg sterk.


Die Miles Teller is stevig aan de weg aan het timmeren in Hollywood.
Two night stand is een alleraardigst comedy romance verhaaltje. Een meid zit nadat haar verloving is beeindigd in een flinke dip. Via een dating site gaat ze op een avond (na wat alcohol) voor een one night stand. De dag erna wil ze weg sluipen, maar blijken ze ingesneeuwd te zijn. Tja en dan gaan ze toch langer tijd met elkaar doorbrengen dan gedacht.
Leuk voor een zondagmiddagje.

Ben overigens zeer benieuwd naar Miles Teller in Whiplash. Krijgt goede kritieken.


Overigens heb ik laatst ook Under the Skin gekeken en vond het een zeer sterke film.
Ik hou er wel van om niet alles voorgekauwd te krijgen en de film je na de eindcredits nog steeds aan het denken zet.
Deze analyse komt grotendeels overeen met wat ik ervan maakte:
Let wel op. Heb je de film nog niet gezien dan zou ik deze analyse nog even overslaan.


[ Bericht 74% gewijzigd door DonnieDarko1979 op 22-10-2014 08:33:02 ]
Every living creature on earth dies alone
pi_145825923
Taken 2 (2012)



Vergeleken met de eerste Taken film erg matig. Het verhaal en actiescènes zijn voorspelbaar.
Blijkbaar volgend jaar Taken 3. Jammer dat men het zo uitmelkt.

6/10
pi_145854339
quote:
0s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 18:58 schreef TargaFlorio het volgende:
Taken 2 (2012)

[ afbeelding ]

Vergeleken met de eerste Taken film erg matig. Het verhaal en actiescènes zijn voorspelbaar.
Blijkbaar volgend jaar Taken 3. Jammer dat men het zo uitmelkt.

6/10
Vanwage Maggie Grace al een 8/10 waard :9~
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')