abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_143882407
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 14:25 schreef Superthomas het volgende:
Het is trouwens best simpel om een RFID chip uit te schakelen. Wat je nodig hebt is een EMP(ElektroMagnetische Puls) die sterk genoeg is om het circuit in de chip door te branden. Er is geen schade zichtbaar aan de buitenkant maar de chip is wel buiten werking.
Daar heb je veel aan hee.
TARDIS. † 22-7-2015 *22-1-2016
pi_143882449
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 14:25 schreef Superthomas het volgende:
Het is trouwens best simpel om een RFID chip uit te schakelen. Wat je nodig hebt is een EMP(ElektroMagnetische Puls) die sterk genoeg is om het circuit in de chip door te branden. Er is geen schade zichtbaar aan de buitenkant maar de chip is wel buiten werking.
Je komt met argumenten om het RFID-verhaal af te zwakken, maar het feit dat iedere burger zo'n chip moet hebben is al fout. Daarnaast weet ik dat de RFID-technologie zich in hoog tempo ontwikkelt en dat de locatie van een RFID-chip tegenwoordig al op een meter nauwkeurig bepaald kan worden. Dat kwam naar voren toen uitkwam dat Europarlementariėr Toine Manders bij het Europees Parlement namens het bedrijf NXP (die RFID-technologie vervaardigt) aan het lobbyen is om een Europees kenteken met RFID-chip in te voeren.
Copthorne 2.0
pi_143882521
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 14:32 schreef voederbietel het volgende:

[..]

En toen en toen
Ik heb die lui even mijn ID-kaart laten zien. Mijn ervaring is dat je het beste niet met hen in discussie kunt gaan. Daar had ik op dat moment ook helemaal geen zin in.
Copthorne 2.0
  woensdag 27 augustus 2014 @ 14:51:57 #54
346888 Superthomas
Codename Metawolf
pi_143882967
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 14:34 schreef Copthorne het volgende:

[..]

Je komt met argumenten om het RFID-verhaal af te zwakken, maar het feit dat iedere burger zo'n chip moet hebben is al fout. Daarnaast weet ik dat de RFID-technologie zich in hoog tempo ontwikkelt en dat de locatie van een RFID-chip tegenwoordig al op een meter nauwkeurig bepaald kan worden. Dat kwam naar voren toen uitkwam dat Europarlementariėr Toine Manders bij het Europees Parlement namens het bedrijf NXP (die RFID-technologie vervaardigt) aan het lobbyen is om een Europees kenteken met RFID-chip in te voeren.
Ik vind het ook kut dat we overal gevolgd kunnen worden, maar er zijn genoeg dingen die je zelf kunt doen om het de overheid en andere mensen heel moeilijk te maken.

Te beginnen met cloud computing. Leuk, al je bestanden bij een bedrijf opslaan die zeggen dat alles veilig wordt opgeslagen! Het enige nadeel is dat zij ook toegang hebben tot je bestanden. Zodra ze ook maar een beetje onder druk worden gezet door een overheid zullen ze niet aarzelen om persoonlijke bestanden over te geven aan de desbetreffende overheid.
Oplossing: gebruik een clouddienst die End-to-end encryptie aanbied (zoals MEGA)

Ten tweede: Locatievoorzieningen op je telefoon. De meeste smartphones kunnen je positie bepalen door middel van telefoonmasten, WiFi netwerken en GPS. Je hoeft niet eens verbonden te zijn met een WiFi netwerk om je positie te kunnen bepalen. Iedereen met een smartphone kan in feite gevolgd worden.
De oplossing hiervoor is wat minder simpel, maar je kunt beginnen met het vermijden van closed-source telefoon besturingssystemen en overstappen naar een open-source alternatief zoals Ubuntu Phone

En dan hebben we de RFID chips. Hier is het moeilijkst om van af te komen. Er zit namelijk een in je OV chipkaart en nu ook al een in je paspoort. De chip is in feite overbodig en kan vernietigd worden met een RFID-zapper. Ook moet je het OV vermijden, maar dat is vanzelfsprekend omdat het OV kut is.
  woensdag 27 augustus 2014 @ 14:54:32 #55
419250 Spongeboss
Middelpunt van de wereld.
pi_143883058
Zeer terechte klacht.
Het leven is een vijand die je niet met een uppercut kan slaan.
Kapotte topics van een kapotte jongen - Spongeboss
Het belangrijkste wordt onderdrukt als in de kelder van Fritzl, de duivel woont naast de deur, geloof me, dat is het stigma van mensen.
pi_143883138
Je kan toch ook je rijbewijs op straat meenemen? En je paspoort/id-kaart thuis laten liggen.
  woensdag 27 augustus 2014 @ 15:00:13 #57
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_143883251
Lowtech rfid chip oplossing is nog altijd een klap met de rubberen hamer. Je hebt ook portemonnees die afgeschermd zijn door middel van een metalen laagje in de voering volgens mij. Zeker nu je met je betaalpas kleine bedragen zonder enige verificatie over kan maken lijkt het mij geen overbodige luxe om je beurs af te schermen voor dat soort ongein.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
pi_143884994
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 14:51 schreef Superthomas het volgende:

[..]

Ik vind het ook kut dat we overal gevolgd kunnen worden, maar er zijn genoeg dingen die je zelf kunt doen om het de overheid en andere mensen heel moeilijk te maken.

Te beginnen met cloud computing. Leuk, al je bestanden bij een bedrijf opslaan die zeggen dat alles veilig wordt opgeslagen! Het enige nadeel is dat zij ook toegang hebben tot je bestanden. Zodra ze ook maar een beetje onder druk worden gezet door een overheid zullen ze niet aarzelen om persoonlijke bestanden over te geven aan de desbetreffende overheid.
Oplossing: gebruik een clouddienst die End-to-end encryptie aanbied (zoals MEGA)

Ten tweede: Locatievoorzieningen op je telefoon. De meeste smartphones kunnen je positie bepalen door middel van telefoonmasten, WiFi netwerken en GPS. Je hoeft niet eens verbonden te zijn met een WiFi netwerk om je positie te kunnen bepalen. Iedereen met een smartphone kan in feite gevolgd worden.
De oplossing hiervoor is wat minder simpel, maar je kunt beginnen met het vermijden van closed-source telefoon besturingssystemen en overstappen naar een open-source alternatief zoals Ubuntu Phone

En dan hebben we de RFID chips. Hier is het moeilijkst om van af te komen. Er zit namelijk een in je OV chipkaart en nu ook al een in je paspoort. De chip is in feite overbodig en kan vernietigd worden met een RFID-zapper. Ook moet je het OV vermijden, maar dat is vanzelfsprekend omdat het OV kut is.
Daar heb je gelijk in, je kunt het de overheid lastiger maken. Mijn zorg is meer dat de grens steeds een beetje opschuift. Dat met cloud computing is nog makkelijk te ontwijken (bedankt voor de tip ;) ). Tracking via de telefoon of via RFID-chips is al lastiger. RFID-chips komen ook in steeds meer apparaten te zitten. Zoals eerder aangegeven heeft het Europees parlement plannen om een Europese kentekenplaat in te voeren die voorzien zal zijn van een RFID-chip.

Het is wellicht complotdenken, en daar houd ik niet zo van, maar misschien interessant om te vermelden dat Rothschild ooit de wens heeft uitgesproken om ieder mens te voorzien van een chip, die onder de huid in het menselijk lichaam wordt aangebracht. Misschien te vergezocht, maar toch houd ik de ontwikkelingen op het gebied van overheidscontrole onder het mom van veiligheid scherp in de gaten.
Copthorne 2.0
pi_143889512
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 14:56 schreef ufopiloot het volgende:
Je kan toch ook je rijbewijs op straat meenemen? En je paspoort/id-kaart thuis laten liggen.
Volgens mij wel. Het is een geldig middel om je te identificeren.
Copthorne 2.0
pi_143893158
Ik heb vlak voor die vingerafdrukgekte een paspoort gehaald, maar die is nu verlopen. Ik identificeer me altijd met mijn rijbewijs en die chip heb ik de eerste dag al stukgemaakt met mijn emp-zapper.
[ alle babes op 1 pagina via fok!wiki -bijgewerkt tot 20/10/2015 ]
Leve Kim , Leve Maduro , Leve Castro
#freeTarik #freeDemon_from_heaven
pi_143893797
Maar zo'n RFID chip kun je toch alleen maar scannen van minder dan een meter afstand en dat ding zend zelf geen signaal uit dus hoe kunnen ze daarmee dan je locatie bepalen..
pi_143898954
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 20:45 schreef Ergohunter het volgende:
Maar zo'n RFID chip kun je toch alleen maar scannen van minder dan een meter afstand en dat ding zend zelf geen signaal uit dus hoe kunnen ze daarmee dan je locatie bepalen..
Volgens mij van een veel grotere afstand ook.
Copthorne 2.0
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')