En als het klopt, wat dan nog?quote:Op woensdag 27 augustus 2014 00:14 schreef Jezus9 het volgende:
Ik zat een oud artikel over die Engelse vermiste jongen in Boquete te lezen: http://www.manchestereven(...)ssing-panama-7342930 en daar staat toch wel wat enigszins opmerkelijks in:
"We heard of a south American girl who went missing nearby and her body was found with no organs."
Nu zegt de vader van Alex Humprey dat in het interview, er staat geen naam bij van die Zuid Amerikaanse meid dus het kan niet geverifieërd worden. Maar weet iemand van jullie of dit klopt?
Hier een kaartje met een aanduiding van de afstanden. Het eerste kaartje is daarvoor niet geschikt omdat het in vogelperspectief is, waardoor de afstanden in de richting van de opname zijn samengedrukt.quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 23:34 schreef jackie12 het volgende:
Ik kan geen kaartjes maken. Is er iemand die dat wel kan (en wil) ?
Heb de kaartjes vandaag al eerder gepost maar is er iemand die deze twee kaartjes "over elkaar" kan leggen? zou ook mooi zijn als de afstanden erbij zouden kunnen.
het is het gebied vanaf de Pianista tot aan de gevonden resten met de huizen en de paddocks
http://i.imgur.com/Cg8sjVI.jpg
http://www.bing.com/maps/?cid=64B5EB19C1AD9DED!1948
En weet iemand waar de paddock van F ligt en welke finca eventueel van hem is?
BVD
Dit topic is niet meer te volgen. B - H - F, waarom die codes?quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 22:53 schreef Grijzemassa het volgende:
[..]
Volgens B op ws bestaat de gang o.a. uit H, de zoon van F dus, een zoon van de eigenaar van een populair restaurant in Boquete en de zoon van een voormalig hotelhouder in Boquete. Die laatstgenoemde jongen zou zelf niet meer in Boquete wonen. Is nogal specifiek dus om verzonnen te zijn, maar blijft van horen zeggen.
Omdat het nogal ver gaat om iemand als een verdachte neer te zetten terwijl hij dat in real life niet is.quote:Op woensdag 27 augustus 2014 01:05 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Dit topic is niet meer te volgen. B - H - F, waarom die codes?
Bedankt goed gemaakt!!quote:Op woensdag 27 augustus 2014 01:14 schreef Gorraay het volgende:
[..]
Omdat het nogal ver gaat om iemand als een verdachte neer te zetten terwijl hij dat in real life niet is.
B is de in Websleuths postende Panamese ex-gids die nu in Duitsland verblijft. F is een bekende Panamese gids, en H is zijn zoon. (H noemt zich H maar heet in werkelijkheid waarschijnlijk, op z'n Spaans, E.)
Haha! Het zijn geen codes hoor maar omdat de namen al zo vaak genoemd zijn is het gewoon makkelijk. H is dan Henry, en is de zoon van F is Feliciano. En B is Baru die post op Websleuthsquote:Op woensdag 27 augustus 2014 01:05 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Dit topic is niet meer te volgen. B - H - F, waarom die codes?
Om daar echt een goed beeld te krijgen moeten ze eigenlijk doorlopen tot zeker de rugzak.quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 23:23 schreef Perico het volgende:
[..]
Maar de ouders zijn ook gewoon bij de tweede bergbeek omgekeerd. Dat probleem zouden "wij" ook krijgen, als we ter plekke willen gaan kijken. Als je echt door wilt lopen naar de rivier en de kabelbruggen zul je moeten overnachten in het tropische bos.
Dan moet je een gids hebben die je naar een schuilhut brengt. Of ter hoogte van F. 's paddock terug lopen in de richting van Boquete langs de rivier. Maar buiten gidsen en wat vrijwilligers en een tv crew hebben nog niet zoveel mensen dat hele stuk tot aan de derde kabelbrug gelopen.
quote:Op woensdag 27 augustus 2014 01:21 schreef jackie12 het volgende:
[..]
Bedankt goed gemaakt!!
je kaartje bedoel ik!
Oh en is het heel veel gevraagd om daarnaast de huizen ed in een soort legenda te zetten?
Welk nummer wat is bedoel ik
Goed punt van dat zelf voorop lopen! Dat is de enige manier om er achter te komen waar je eventueel van het pad af kan raken..quote:Op woensdag 27 augustus 2014 01:32 schreef jackie12 het volgende:
[..]
Om daar echt een goed beeld te krijgen moeten ze eigenlijk doorlopen tot zeker de rugzak.
begrijp ook niet dat ze dat niet eerder deden. Ik zou alles in me op willen laten nemen en zelfs voorop lopen en niet de weg volgen van de gids.
Zo kun je een veel beter beeld krijgen van de situatie ter plekke. En om het nog vergelijkbaarder te maken zou ik eind maart gaan of begin april. Of een maand die qua omstandigheden vergelijkbaar is
Daar ligt de moeilijkheid.quote:Op woensdag 27 augustus 2014 01:36 schreef Grijzemassa het volgende:
Ik ben zelf geen voorstander van het uitwerken van een scenario waarin daders met naam genoemd worden. Want ik denk dat in elk bedacht scenario wel een dader te passen valt. Als je denkt dat een gids de dader is, kan het elke gids uit de omgeving zijn. Is het iemand die in het gebied woont waar ze verdwenen zijn? Er zijn meerdere mensen die daar wonen. Gang activiteit? Ook meerdere mogelijkheden. Dus elk scenario kan besproken worden, maar een dader noemen gaat mij persoonlijk te ver.
Oei klopt dit wel?quote:
Goed verwoord Jackie,quote:Op woensdag 27 augustus 2014 02:08 schreef jackie12 het volgende:
[..]
Daar ligt de moeilijkheid.
Ik zit hier al een tijdje en kwam na lang puzzelen tot de conclusie dat F er wel eens wat mee te maken kon hebben. Maar wat moet je dan? Je bent benieuwd wat anderen er van denken maar je weet ook dat door zijn naam te noemen je ook iemand kapot kan maken als ie onschuldig blijkt te zijn.
Zeg het maar, wat moet je doen?
Je mond houden en uit gaan loggen en er niets mee doen terwijl je het gevoel hebt iets "op het spoor "te zijn?
En wat als er ooit naar buiten komt dat je gelijk had?
Of het dan toch maar (in spoiler, niet dat het uiteindelijk wat uitmaakt want iedereen leest het toch wel) delen met anderen ?
Los van welk scenario je ook aanhangt. Ik vind dat er in de afgelopen maanden ontzettend veel flauwekul is geschreven. Maar er zijn ook echt hele goede posten geweest !
de ouders van K en L weten nog steeds niet wat er is gebeurd. Het lijkt er op dat de Panamezen alleen maar zoeken als de ouders er zijn en wel klaar zijn met deze zaak.
Het OM in Nederland kan denk ik niet zoveel.
Wat een machteloos gevoel moeten de ouders hebben en wat zal de rouwverwerking moeilijk zijn als er maar zo weinig is gevonden en je niet weet wat er is gebeurd.
Het is moeilijk te dicussieren en tot bepaalde scenario's te komen zonder namen te noemen als die er zijn.
waar ligt de grens? Ik weet het niet.
Zomaar namen noemen zonder enige grond kan niet.
Maar rondom F en H zijn er zoveel toevalligheden en opmerkelijke dingen dat ik vind dat je die namen wel mag zeggen
Wat ik wel weet is dat hier echt slimme gasten bij zitten die echt zinnige dingen zeggen.
Mocht mijn kind (God verhoede dat!) ooit vermist raken en het OM doet er weinig mee dan hoop ik dat FOK nog bestaat.
Ik snap je punt wel maar ik probeer altijd dingen van verschillen kanten te bekijken.quote:Op woensdag 27 augustus 2014 02:08 schreef jackie12 het volgende:
[..]
Daar ligt de moeilijkheid.
Ik zit hier al een tijdje en kwam na lang puzzelen tot de conclusie dat F er wel eens wat mee te maken kon hebben. Maar wat moet je dan? Je bent benieuwd wat anderen er van denken maar je weet ook dat door zijn naam te noemen je ook iemand kapot kan maken als ie onschuldig blijkt te zijn.
Zeg het maar, wat moet je doen?
Je mond houden en uit gaan loggen en er niets mee doen terwijl je het gevoel hebt iets "op het spoor "te zijn?
En wat als er ooit naar buiten komt dat je gelijk had?
Of het dan toch maar (in spoiler, niet dat het uiteindelijk wat uitmaakt want iedereen leest het toch wel) delen met anderen ?
Los van welk scenario je ook aanhangt. Ik vind dat er in de afgelopen maanden ontzettend veel flauwekul is geschreven. Maar er zijn ook echt hele goede posten geweest !
de ouders van K en L weten nog steeds niet wat er is gebeurd. Het lijkt er op dat de Panamezen alleen maar zoeken als de ouders er zijn en wel klaar zijn met deze zaak.
Het OM in Nederland kan denk ik niet zoveel.
Wat een machteloos gevoel moeten de ouders hebben en wat zal de rouwverwerking moeilijk zijn als er maar zo weinig is gevonden en je niet weet wat er is gebeurd.
Het is moeilijk te dicussieren en tot bepaalde scenario's te komen zonder namen te noemen als die er zijn.
waar ligt de grens? Ik weet het niet.
Zomaar namen noemen zonder enige grond kan niet.
Maar rondom F en H zijn er zoveel toevalligheden en opmerkelijke dingen dat ik vind dat je die namen wel mag zeggen
Wat ik wel weet is dat hier echt slimme gasten bij zitten die echt zinnige dingen zeggen.
Mocht mijn kind (God verhoede dat!) ooit vermist raken en het OM doet er weinig mee dan hoop ik dat FOK nog bestaat.
In het verslag van Britta Sanders zei ze dat F een finca; soort vakantiehuis heeft in het gebied waar K en L verdwenen. Ik weet niet waar dit is opgenomen. Maar F lijkt zich er wel thuis te voelen. Ik denk nu eigenlijk dat Britta het woord finca niet goed heeft begrepen en dat het misschien gewoon zijn boerderij is.quote:Op woensdag 27 augustus 2014 03:04 schreef jackie12 het volgende:
http://nos.nl/video/lq/66(...)ug-moeten-nemen.html
Postte dit filmpje gisteren ook al maar het laat me niet los.
Ik had al gezegd dat ik denk dat F liegt in dit filmpje.
Wat ik wel denk Grijzermassa is dat dit idd de finca bij de paddock is en niet zijn huis.
Ik heb mezelf denk ik op het verkeerde been gezet nadat me verteld was dat F in Boquete woont vlak voor de Pianistatrail. Toen Britta Sanders zei dat "F een finca had in het gebied waar de meiden verdwenen"dacht ik äch ze bedoelt zijn huis in Boquete wat ook niet heel ver weg ligt.
Nu ik voor de zoveelste keer weer naar dit filmpje kijk dan is t helemaal niet luxe.
Het ziet er niet uit dat daar iemand woont en zie ook geen koffieplantage rondom zijn huis.
Ik denk dus dat je gelijk hebt dat dit idd de finca bij zijn paddock is.
Of...het is opgenomen bij iemand anders zijn huis maar is dat logisch?
Als dit de finca van F is en deze ligt op gooiafstand van de vindplaats van het broekje dan vind ik dat wel heel erg toevallig
Oh en kan iemand zien dat 1 van de mannen die gezocht hadden toevallig H is? Mijn ogen zij n daar niet goed genoeg voor
waar zal dit interview opgenomen zijn denk je?quote:Op woensdag 27 augustus 2014 03:21 schreef Grijzemassa het volgende:
[..]
In het verslag van Britta Sanders zei ze dat F een finca; soort vakantiehuis heeft in het gebied waar K en L verdwenen. Ik weet niet waar dit is opgenomen. Maar F lijkt zich er wel thuis te voelen. Ik denk nu eigenlijk dat Britta het woord finca niet goed heeft begrepen en dat het misschien gewoon zijn boerderij is.
met alle respect voor Gorray maar dit kaartje is echt superquote:Op woensdag 27 augustus 2014 03:34 schreef Perico het volgende:
[ afbeelding ]
Ik heb zelf ook nog aan een kaartje geknutseld, waarbij de "F" staat voor de finca / corral van F, op zo'n 20 km. van het begin van de Pianista.
Ik heb afstandsmeting toegevoegd. Het valt niet mee om exacte locaties te bepalen omdat bij Google Earth verschil in niveaus bestaan waar je wel of niet haarscherp kunt inzoomen. En Bing Maps en Google Maps tekenen bijvoorbeeld ook de Rio Changuinola verschillend in.
Toch blijft het maar een klein gebied waarin Kris en Lisanne mogelijk verdwaald zouden zijn.
Ik denk ook dat het zijn paddock is, zijn huis ligt aan de hoofdstraat en hier kijk je naar beneden een beetje het dal in, ik denk niet dat hij in iemand anders' huis koffie gaat zetten.quote:Op woensdag 27 augustus 2014 03:04 schreef jackie12 het volgende:
http://nos.nl/video/lq/66(...)ug-moeten-nemen.html
Postte dit filmpje gisteren ook al maar het laat me niet los.
Ik had al gezegd dat ik denk dat F liegt in dit filmpje.
Wat ik wel denk Grijzermassa is dat dit idd de finca bij de paddock is en niet zijn huis.
Ik heb mezelf denk ik op het verkeerde been gezet nadat me verteld was dat F in Boquete woont vlak voor de Pianistatrail. Toen Britta Sanders zei dat "F een finca had in het gebied waar de meiden verdwenen"dacht ik äch ze bedoelt zijn huis in Boquete wat ook niet heel ver weg ligt.
Nu ik voor de zoveelste keer weer naar dit filmpje kijk dan is t helemaal niet luxe.
Het ziet er niet uit dat daar iemand woont en zie ook geen koffieplantage rondom zijn huis.
Ik denk dus dat je gelijk hebt dat dit idd de finca bij zijn paddock is.
Of...het is opgenomen bij iemand anders zijn huis maar is dat logisch?
Denk t ook Zaquote:Op woensdag 27 augustus 2014 03:53 schreef Za het volgende:
[..]
Ik denk ook dat het zijn paddock is, zijn huis ligt aan de hoofdstraat en hier kijk je naar beneden een beetje het dal in, ik denk niet dat hij in iemand anders' huis koffie gaat zetten.
Wat ik me herinner was zijn huis luxer en had een wit hekwerk rond de porch.
Als ze iets hebben achtergelaten dan is dat in hun telefoon geweestquote:Op woensdag 27 augustus 2014 03:39 schreef Jezus9 het volgende:
Top werk met al die kaartjes jongens! Bedoel de tijd die erin gestoken word!
Wat we hier wel soms vergeten is dat we met Nederlandse normen en waarden denken en dus automatisch daaruit redeneren, we moeten niet vergeten dat een mensenleven daar niet zoveel waard is. Voor een minst of geringste motief zien ze in Zuid Amerika vaak al reden tot moord, de doden-aantallen zijn daar niet voor niks zo hoog.
Dat even ter side-note. Een vraag van mij:
Is er bekend wat de meiden nog meer bij zich hadden, ik zat namelijk te denken / me af te vragen of ze een eventueel kladblok (of i.i.g iets met papier, agenda, wat dan ook) bij zich hadden, in dat geval heb je kans dat ze misschien iets erop hebben geschreven/erop hebben achtergelaten. Dagboek/agenda lag in hun kamer maar je weet nooit of ze eventueel iets van papier bij zich hadden. Aan de andere kant: papier vergaat zo als dat ligt in een jungle... althans wel met al die vocht en viezigheid.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |