Geen 9 tot 5 mentaliteit en dan vervolgens geen overuren mogen schrijven.
Zoiets probeerde men mij vorig jaar door de strot te duwen. Ik heb voet bij stuk gehouden en gelukkig buigden die kantooreikels voor me.
Kijk, ik ben aan boord de enige in mijn vakgebied dus soms zijn overuren maken als gevolg van technische defecten noodzakelijk anders moet je een schip gaan stilleggen en wachten tot m'n normale dienst weer begint. Dat is heel kostbaar. Ik blijf liever gewoon m'n 8 uur slapen, maar ik denk aan het belang van het bedrijf. Normaal zorg ik dat ik op gemiddeld 12 uur per dag uitkom. Ik heb dat extra geld niet nodig en wil bovendien geen roofbouw op m'n lichaam plegen dus als ik bijvoorbeeld 2 overuren maak dan compenseer ik die tijd de volgende dag. Jammer dan als daar bepaalde taken voor moeten wijken.
Wat ze me wèl door de strot hebben geduwd is dat ik tevens als machinist moest gaan optreden en dus wacht moest gaan lopen. Dat heeft uiteindelijk meegespeeld dat ik ontslag heb genomen.
Kantoormensen.