Daar wil ik dan wel eens een goede argumentatie voor zien.quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 21:12 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Hij trollt iedereen hier. Niets nieuws.
Hou het inhoudelijk svp.quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 21:12 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Hij trollt iedereen hier. Niets nieuws.
Jij ook, waarom zou ik blackface verdedigen als ik mij afvraag of piet.20 daadwerkelijk de oplossing is.quote:
wees blij geen rijen bij de kassa's meer. Maar wees gewaarschuwd hun assortiment is behoorlijk verkleindquote:Op dinsdag 26 augustus 2014 21:12 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Over een week is iedereen dit voorval vergeten en winkelt half Nederland weer bij de Hema.
jij bent de laatste die het recht heeft om dat te zeggen.quote:
Ik denk niet dat het uitmaakt hoe Piet 2.0 eruit komt te zien. Als hij maar niet zwart is.quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 21:14 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Jij ook, waarom zou ik blackface verdedigen als ik mij afvraag of piet.20 daadwerkelijk de oplossing is.
Hoe moet die piet.20 eruit zien dan?
Met dit verschil dat 180 over de snelweg verboden is en je zwart schminken niet.quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 20:41 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Sorry, maar dat is een onzin argument. Ik wil met 180 kunnen razen over de snelweg omdat ik dat leuk vind. Dat mag ook niet.
Nee, ik verdedig zwarte piet niet, ik kijk alleen of de alternatieven daadwerkelijk "beter" zijn.quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 21:18 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Ik denk niet dat het uitmaakt hoe Piet 2.0 eruit komt te zien. Als hij maar niet zwart is.
Daarom dacht ik dat je zwarte piet aan het verdedigen was.
Nog niet, wetten zijn onderhevig aan veranderingen.quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 21:19 schreef Buster24 het volgende:
[..]
Met dit verschil dat 180 over de snelweg verboden is en je zwart schminken niet.
Nog niet.quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 21:19 schreef Buster24 het volgende:
[..]
Met dit verschil dat 180 over de snelweg verboden is en je zwart schminken niet.
Hier heb je er nog 1quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 19:46 schreef Specularium het volgende:
Wat is deze? Gaan we Piet arresteren op 5 december?
quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 21:20 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Nog niet, wetten zijn onderhevig aan veranderingen.
?quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 21:23 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Hier heb je er nog 1
[..]
quote:The color black relates to the hidden, the secretive and the unknown, and as a result it creates an air of mystery.
Vergezocht. Het juiste antwoord is ook het meest voor de hand liggende antwoord. Die zwarte pieten zijn zwart omdat ze zwarte slaven van de sint zijn.quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 21:26 schreef Montagui het volgende:
Zwarte Piet en 'the color black':
[..]
Nee, dat wil ik niet.quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 21:26 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Jij wil dat jezelf zwart schminken strafbaar gaat worden
quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 21:42 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Vergezocht. Het juiste antwoord is ook het meest voor de hand liggende antwoord. Die zwarte pieten zijn zwart omdat ze zwarte slaven van de sint zijn.
We kunnen de samenleving niet inrichten op iets dat mogelijk in de toekomst verboden gaat worden.quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 21:20 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Nog niet, wetten zijn onderhevig aan veranderingen.
Dat zeg ik ook niet.quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 21:49 schreef Buster24 het volgende:
[..]
We kunnen de samenleving niet inrichten op iets dat mogelijk in de toekomst verboden gaat worden.
Ik denk dat iedereen, particulier, vereniging of school voor zichzelf moet bepalen hoe ze het sinterklaasfeest vieren, ik wil het graag met de traditionele piet (zwart) vieren maar als mijn buurman liever een gele Piet inhuurt staat hem dat vrij.quote:
Wij als samenleving moeten ervoor zorgen dat elke bevolkingsgroep zo goed mogelijk thuis voelt.quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 21:54 schreef Buster24 het volgende:
[..]
Ik denk dat iedereen, particulier, vereniging of school voor zichzelf moet bepalen hoe ze het sinterklaasfeest vieren, ik wil het graag met de traditionele piet (zwart) vieren maar als mijn buurman liever een gele Piet inhuurt staat hem dat vrij.
En dan durven sommigen nog te beweren dat Piet zwart is omdat zwart staat voor mysterie.quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 21:58 schreef KoosVogels het volgende:
Zwarte Piet heeft zijn huidskleur toch te danken aan de schoorsteen?
En Sinterklaas is blank omdat die slavendrijver zelf de schoorsteen niet ingaat.
Ik zal je iets verklappen: hoewel ik op Fok! één van de grootste voorstanders ben, kan zwarte piet mij absoluut gestolen worden. Waar ik - en veel, heel veel anderen, zo ontzettend kwaad om zijn, is het domme geloei van de tegenstanders die grotendeels roomblank, Turks of Marokkaans zijn en uitsluitend gillen om zich - in geval van de autochtonen - zo lekker goedvolkerig te voelen, of in geval van de Turkse en Marokkaanse boe-roepers, de boel proberen te kapen voor hun eigen ranzige agenda. En met z'n allen lopen ze achter beroepsquerulant Gario of opportunist Nzume (lekker he, je boek en theatershows promoten onder de vlag van deze actie. Maar ja, dat dikke appartement op Prinseneiland moet nu eenmaal betaald worden)quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 21:01 schreef Ceberut het volgende:
[..]
95% van de Nederlanders zou het niet eens merken als Zwarte Piet een andere kleur zou hebben. De meeste Nederlanders gaat het namelijk niet om de huidskleur van Piet, maar om het idee Piet. Ik denk ook niet dat 95% van de Nederlanders zou volhouden in een traditie waar een grote groep medelanders mee in de maag zit.
Nooit. Gario en de zijnen zijn het probleem. En als je zwarte piet weghaalt, verzinnen ze iets anders om over te krijsen. Gratis geld en aandacht werken verslavend.quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 21:02 schreef Ceberut het volgende:
[..]
En het antwoord als oplossing om ellende weg te nemen, zowel bij de donkere medelanders, als bij diegenen die zich storen aan de discussie, is de oorzaak van het probleem wegnemen. Zwarte Piet moet verdwijnen en plaats maken voor Piet 2.0.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |