abonnement Unibet Coolblue
pi_143874091
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 10:06 schreef maniack28 het volgende:
Voorbeeld even: Watch Dogs, wat een lelijke tyfuskuttitel met ongeīnspireerde verhaallijnen en belachelijk slecht "combat" systeem.

Ik voelde me alsof ik in 2004 liep..
Wat een onzin, deze mening wordt veel gegeven door mensen die hadden verwacht dat dit HET spel zou worden van deze generatie. Maar als je het objectief bekijkt als een nieuw spel zonder verwachtingen is het een hele leuke game. Op sommige punten wat minder maar echt wel een 7-8 waard.
pi_143874102
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 10:09 schreef LinQ het volgende:

[..]

Maar je zou kunnen zeggen dat je games speelt voor hun verhaal of juist de gameplay. Maar het verhaal in de meeste indies spreekt mij persoonlijk niet aan en de gameplay vind ik vaak relatief eenvoudig. Ik probeer me er juist voor open te stellen, daarom ook mijn vraag. Want ik krijg van mensen zoals jou het gevoel alsof ik, als gamer, iets mis door indies links te laten liggen. Maar de antwoorden die ik vervolgens krijg zijn net zo wazig als de games zelf ;)
Ja serieus, hoe moet ik uitleggen waarom ik de gameplay van spelunky, hotline miami of fez leuk vind? En waarom moet ik dat doen? Ik heb helemaal geen zin om mijn keuze voor indie te verantwoorden, en ik heb helemaal geen zin om iemand te overtuigen indiegames te spelen die hij geen fuck aan vind :') Laat ze lekker links liggen als de gameplay volgens jouw mening te simplistisch is. (probeer rogue legacy maar eens uit te spelen)

Probeer geen onderscheid te maken tussen AAA en indie, beoordeel iedere game gewoon inhoudelijk, als je er een stijfje van krijgt ga je het spelen, zo niet dan dan. Zo moeilijk is het toch allemaal niet? Ik snap die tweedeling niet helemaal.
American ninja, Ninja Gaiden, Real Motherfucking ninja shit.
pi_143874118
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 10:13 schreef Miauw_Zedong het volgende:
Probeer geen onderscheid te maken tussen AAA en indie, beoordeel iedere game gewoon inhoudelijk
/thread
Let's drop some acid and go to a titty bar.
  Moderator woensdag 27 augustus 2014 @ 10:14:11 #279
1424 crew  Jimbo
Gråtrunka
pi_143874122
quote:
19s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 10:11 schreef Notorious_Roy het volgende:

[..]

Als ze daadwerkelijk anders zijn, zoals een Brothers, dan is er niets aan de hand. Dat was een bijzondere game.
Die heb ik nooit gespeeld, maar van wat ik vd game weet vind ik het in een grijs gebied vallen, net als bijv resogun.

Vind dat geen indie meer, maar wel een verschrikkelijk toffe game :Y (en zoals die telltale games die net langskwamen hier. ook bazen games _O_ maar imho ook een grijs gebied)
Op donderdag 20 augustus 2020 17:36 schreef Notorious_Roy het volgende:
Naast alle onzin die je uitkraamt heb je af en toe ook gewoon heel verstandige posts.
Op dinsdag 10 augustus 2021 16:32 schreef yvonne het volgende:
@:Jimbo voor mod, yeah *O*
  woensdag 27 augustus 2014 @ 10:15:25 #280
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_143874151
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 10:09 schreef LinQ het volgende:

[..]

Maar je zou kunnen zeggen dat je games speelt voor hun verhaal of juist de gameplay. Maar het verhaal in de meeste indies spreekt mij persoonlijk niet aan en de gameplay vind ik vaak relatief eenvoudig. Ik probeer me er juist voor open te stellen, daarom ook mijn vraag. Want ik krijg van mensen zoals jou het gevoel alsof ik, als gamer, iets mis door indies links te laten liggen. Maar de antwoorden die ik vervolgens krijg zijn net zo wazig als de games zelf ;)
Ik denk dat veel indies juist ruimte laten voor een eigen verhaallijn of inspelen op emoties (Hohokum) van de speler. Indies zijn veel minder straight forward dan bijv. een COD serie waar alles tot in den treure voor je uitgekauwd wordt.

En relatief eenvoudig? Probeer Super Meat Boy eens (wel een xbox nodig), spreek ik je over een paar weken wel weer ;)
Cause I'd rather continue my trip to the top of the mountain then freeze to death in the valley.
pi_143874160
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 10:10 schreef Jimbo het volgende:

[..]

heb jij je snor ook al laten staan en skinny jeans al aan? Misschien dat je wayfarer voor je ogen zit, maar de "normale'' games zijn gewoon nogsteeds lekker mainstream, waar indie zogenaamd anders wil zijn. Het blijven de hipsters van de game industrie dus, die zogenaamde creatievelingen :r
Eng he... rare dingen die afwijken van de norm? Laten we er gelijk naampjes voor verzinnen en ze wegstoppen in hokjes zodat ik er niks mee te maken hoef te hebben :') Innovatie brrrrr.......
American ninja, Ninja Gaiden, Real Motherfucking ninja shit.
  woensdag 27 augustus 2014 @ 10:16:18 #282
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_143874177
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 10:09 schreef PBateman1978 het volgende:

[..]

Dat is pas een ''hipster'' mening. :+

Watch_Dogs is een prima open world game, een 7/10 imo.
Maar omdat velen de verwachting hadden dat het wel even ''the next big thing'' zou worden zijn ze teleurgesteld.

Volgende game waar dit bij gaat gebeuren lijkt mij duidelijk, Destiny.
Misschien ben ik gewoon verwend door GTA 4 en 5, maar ik vind het de hele manier van spelen in die game echt ruk. Ik heb bijv. ook The Saboteur gespeeld en daar had ik dat ook. Echter kan ik er daar doorheen kijken, bij Watch Dogs niet :P
Cause I'd rather continue my trip to the top of the mountain then freeze to death in the valley.
pi_143874182
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 10:14 schreef Jimbo het volgende:

[..]

Die heb ik nooit gespeeld, maar van wat ik vd game weet vind ik het in een grijs gebied vallen, net als bijv resogun.

Vind dat geen indie meer, maar wel een verschrikkelijk toffe game :Y (en zoals die telltale games die net langskwamen hier. ook bazen games _O_ maar imho ook een grijs gebied)
Resogun is ook helemaal geen indie, Housemarque is van Sony iirc.

quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 10:16 schreef maniack28 het volgende:

[..]

Misschien ben ik gewoon verwend door GTA 4 en 5, maar ik vind het de hele manier van spelen in die game echt ruk. Ik heb bijv. ook The Saboteur gespeeld en daar had ik dat ook. Echter kan ik er daar doorheen kijken, bij Watch Dogs niet :P
Verwend door GTA 4 ? :o
Dat was pas een slechte game.

Ach ja, ik ga WD morgen inruilen zodat ik Destiny voor 19 eu mee kan nemen, dat dan weer wel. :P
Let's drop some acid and go to a titty bar.
  woensdag 27 augustus 2014 @ 10:17:18 #284
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_143874204
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 10:12 schreef MeneerLogica het volgende:

[..]

Wat een onzin, deze mening wordt veel gegeven door mensen die hadden verwacht dat dit HET spel zou worden van deze generatie. Maar als je het objectief bekijkt als een nieuw spel zonder verwachtingen is het een hele leuke game. Op sommige punten wat minder maar echt wel een 7-8 waard.
Ik had helemaal geen verwachtingen, maar ik kan gewoon niet overweg met de manier waarop deze game werkt. Sorry :)
Cause I'd rather continue my trip to the top of the mountain then freeze to death in the valley.
pi_143874249
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 10:10 schreef satecl het volgende:

[..]

Ik snap sowieso die hele hype om Destiny niet. Waarom zou dat zo'n topgame worden?
dan ben je blijkbaar geen mp gamer.. uitgebreide online co-op met een rpg systeem en dan ook nog eens normale online mp. :)
'If you really think that the environment is less important than the economy try holding your breath while you count your money'
  Moderator woensdag 27 augustus 2014 @ 10:19:49 #286
1424 crew  Jimbo
Gråtrunka
pi_143874255
quote:
10s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 10:15 schreef Miauw_Zedong het volgende:

[..]

Eng he... rare dingen die afwijken van de norm? Laten we er gelijk naampjes voor verzinnen en ze wegstoppen in hokjes zodat ik er niks mee te maken hoef te hebben :') Innovatie brrrrr.......
nee, ik ben gewoon van mening dat ze stuk voor stuk kwalitatief kut zijn.

Er is echt geen enkele indie game waar ik tot nu toe plezier aan gehad heb (op de ps4 dan)
Ieder zn ding, maar die duizend in een dozijn pixelpush spelletjes waren op de NES leuk, maar nu verwacht ik meer.
En dan krijg je eindelijk een indie met normale graphs en dan is het verhaal kansloos (als die er al is), de besturing kut, of zit er gewoon niets boeiends in de game

Erg jammer allemaal
Op donderdag 20 augustus 2020 17:36 schreef Notorious_Roy het volgende:
Naast alle onzin die je uitkraamt heb je af en toe ook gewoon heel verstandige posts.
Op dinsdag 10 augustus 2021 16:32 schreef yvonne het volgende:
@:Jimbo voor mod, yeah *O*
  Moderator woensdag 27 augustus 2014 @ 10:20:37 #287
1424 crew  Jimbo
Gråtrunka
pi_143874273
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 10:19 schreef poker4lifee het volgende:

[..]

dan ben je blijkbaar geen mp gamer.. uitgebreide online co-op met een rpg systeem en dan ook nog eens normale online mp. :)
zelfs SP is die game ook leuk, beetje meuk verzamelen enzo.
borderlands 2.0

Al moet ik zeggen dat destiny de eerste game in jaren is waarvan in de online MP ook leuk vond (pvp)
Op donderdag 20 augustus 2020 17:36 schreef Notorious_Roy het volgende:
Naast alle onzin die je uitkraamt heb je af en toe ook gewoon heel verstandige posts.
Op dinsdag 10 augustus 2021 16:32 schreef yvonne het volgende:
@:Jimbo voor mod, yeah *O*
pi_143874286
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 10:15 schreef maniack28 het volgende:

[..]

Ik denk dat veel indies juist ruimte laten voor een eigen verhaallijn of inspelen op emoties (Hohokum) van de speler. Indies zijn veel minder straight forward dan bijv. een COD serie waar alles tot in den treure voor je uitgekauwd wordt.

En relatief eenvoudig? Probeer Super Meat Boy eens (wel een xbox nodig), spreek ik je over een paar weken wel weer ;)
Kijk dit is tenminste een fatsoenlijk antwoord. Dat passief-agressieve gedoe wordt ik zo onderhand ook wel een beetje moe van.

Met relatief eenvoudige gameplay heb ik het natuurlijk niet over de moeilijkheidsgraad ;)
Laten we lekker linQ gaan doen!
pi_143874289
quote:
14s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 10:07 schreef Notorious_Roy het volgende:
Wishlists? Want die is wel behoorlijk lang voor PS4 in mijn geval met onder andere
FF XV, NBA 2K15, Dragon Age, Hotline Miami 2, Project CARS, Evil Within, Tearaway Unfolded, Until Dawn, The Division, Everybody's Gone to the Rapture, Mortal Kombat X.

En dan de games die vast ooit in mijn collectie komen: Assassin's Creed: Unity, Batman: Arkham Knight, maar niet hevig hyped.
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
  Moderator woensdag 27 augustus 2014 @ 10:21:17 #290
1424 crew  Jimbo
Gråtrunka
pi_143874290
Maaruh nu er nog meer mensen zijn hier;

Weet iemand de naam van die inde game waar je samen een bal moet rond spelen, en je slaat er tegen dan gaat ie harder en je moet er niet door geraakt worden

zegmaar tekken ballmode in 2d
Op donderdag 20 augustus 2020 17:36 schreef Notorious_Roy het volgende:
Naast alle onzin die je uitkraamt heb je af en toe ook gewoon heel verstandige posts.
Op dinsdag 10 augustus 2021 16:32 schreef yvonne het volgende:
@:Jimbo voor mod, yeah *O*
  woensdag 27 augustus 2014 @ 10:21:55 #291
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_143874299
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 10:19 schreef Jimbo het volgende:

[..]

nee, ik ben gewoon van mening dat ze stuk voor stuk kwalitatief kut zijn.

Er is echt geen enkele indie game waar ik tot nu toe plezier aan gehad heb (op de ps4 dan)
Ieder zn ding, maar die duizend in een dozijn pixelpush spelletjes waren op de NES leuk, maar nu verwacht ik meer.
En dan krijg je eindelijk een indie met normale graphs en dan is het verhaal kansloos (als die er al is), de besturing kut, of zit er gewoon niets boeiends in de game

Erg jammer allemaal
Het punt is juist dat graphics er niet toe doen. De hele indie "beweging" is m.i. ook voortgekomen uit het feit dat mensen ziek zijn van "alweer" nieuwe graphics met de same old shit gameplay. De beste games die ik in mijn leven heb gespeeld waren in ieder geval niet degene die de mooiste graphics hebben.

Verder eens: voor de PS4 verwacht je meer, maar dan moet je het vooral zoeken bij de grote bedrijven, die hebben het (tot dusver) nog laten afweten ;)
Cause I'd rather continue my trip to the top of the mountain then freeze to death in the valley.
  Moderator woensdag 27 augustus 2014 @ 10:21:59 #292
1424 crew  Jimbo
Gråtrunka
pi_143874301
over tekken gesproken, waar blijft de ps4 tekken game ;(
Op donderdag 20 augustus 2020 17:36 schreef Notorious_Roy het volgende:
Naast alle onzin die je uitkraamt heb je af en toe ook gewoon heel verstandige posts.
Op dinsdag 10 augustus 2021 16:32 schreef yvonne het volgende:
@:Jimbo voor mod, yeah *O*
pi_143874307
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 10:21 schreef Jimbo het volgende:
over tekken gesproken, waar blijft de ps4 tekken game ;(
Die komt eraan. Aangekondigd en wel.
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
  woensdag 27 augustus 2014 @ 10:23:10 #294
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_143874318
quote:
7s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 10:21 schreef Pheno het volgende:

[..]

FF XV, NBA 2K15, Dragon Age, Hotline Miami 2, Project CARS, Evil Within, Tearaway Unfolded, Until Dawn, The Division, Everybody's Gone to the Rapture, Mortal Kombat X.

En dan de games die vast ooit in mijn collectie komen: Assassin's Creed: Unity, Batman: Arkham Knight, maar niet hevig hyped.
Daar zitten nog behoorlijk wat titels tussen waar ik over twijfel Evil Within lijkt me wel wat, net als The Division en MKX, maar ik weet er te weinig over.

Nu ik geen crew meer ben lees ik bijna niets meer. Nog even en ik lees en hoor enkel over CoD en GTA op het 8 uur journaal ;(
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
  Moderator woensdag 27 augustus 2014 @ 10:23:54 #295
1424 crew  Jimbo
Gråtrunka
pi_143874333
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 10:21 schreef maniack28 het volgende:

[..]

Het punt is juist dat graphics er niet toe doen. De hele indie "beweging" is m.i. ook voortgekomen uit het feit dat mensen ziek zijn van "alweer" nieuwe graphics met de same old shit gameplay. De beste games die ik in mijn leven heb gespeeld waren in ieder geval niet degene die de mooiste graphics hebben.

Verder eens: voor de PS4 verwacht je meer, maar dan moet je het vooral zoeken bij de grote bedrijven, die hebben het (tot dusver) nog laten afweten ;)
Graphs zouden er niet toe moeten doen, maar helaas staan ze vaak wel garant in de meeste games aan een lekkere gameplay.

Mario op de snes speelt nogsteeds wel lekker (of yoshi _O_) en de bugs die je had accepteerde je omdat een game in die tijd nou eenmaal zo was en je het moeilijk kon patchen.
Op donderdag 20 augustus 2020 17:36 schreef Notorious_Roy het volgende:
Naast alle onzin die je uitkraamt heb je af en toe ook gewoon heel verstandige posts.
Op dinsdag 10 augustus 2021 16:32 schreef yvonne het volgende:
@:Jimbo voor mod, yeah *O*
pi_143874343
quote:
19s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 10:23 schreef Notorious_Roy het volgende:

[..]

Daar zitten nog behoorlijk wat titels tussen waar ik over twijfel Evil Within lijkt me wel wat, net als The Division en MKX, maar ik weet er te weinig over.

Nu ik geen crew meer ben lees ik bijna niets meer. Nog even en ik lees en hoor enkel over CoD en GTA op het 8 uur journaal ;(
je weet waar je previews kunt vinden :P

Oh en Alien Isolation komt er ooit ook wel. Wel tof, maar niet hyped.
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
  Moderator woensdag 27 augustus 2014 @ 10:24:18 #297
1424 crew  Jimbo
Gråtrunka
pi_143874345
quote:
7s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 10:22 schreef Pheno het volgende:

[..]

Die komt eraan. Aangekondigd en wel.
Maar geen datum ;(

Zal wel 2015 worden ;( (of had jij t over pokken oid)
Op donderdag 20 augustus 2020 17:36 schreef Notorious_Roy het volgende:
Naast alle onzin die je uitkraamt heb je af en toe ook gewoon heel verstandige posts.
Op dinsdag 10 augustus 2021 16:32 schreef yvonne het volgende:
@:Jimbo voor mod, yeah *O*
pi_143874374
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 10:24 schreef Jimbo het volgende:

[..]

Maar geen datum ;(

Zal wel 2015 worden ;( (of had jij t over pokken oid)
nee, Tekken 7. Niet dit jaar.
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
  woensdag 27 augustus 2014 @ 10:25:40 #299
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_143874385
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 10:21 schreef LinQ het volgende:

[..]

Kijk dit is tenminste een fatsoenlijk antwoord. Dat passief-agressieve gedoe wordt ik zo onderhand ook wel een beetje moe van.

Met relatief eenvoudige gameplay heb ik het natuurlijk niet over de moeilijkheidsgraad ;)
Nog iets anders gezegd: Indies zijn vaak gemaakt uit pure passie. Mainstream is een zwaar commercieel product. Kijk eens naar Indie game: the movie op Netflix, ik denk dat je dan iets beter begrijpt waarom Indie is zoals Indie is :)
Cause I'd rather continue my trip to the top of the mountain then freeze to death in the valley.
pi_143874414
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 10:19 schreef Jimbo het volgende:

[..]

nee, ik ben gewoon van mening dat ze stuk voor stuk kwalitatief kut zijn.

Dan heb je schijnbaar problemen met het objectief herkennen/beoordelen van kwaliteit, ik kan er niks anders van maken. Er is superveel goeds uitgekomen op indiegebied, neem maar eens een kijkje op metacritic. Natuurlijk zeggen de meningen van anderen niet alles, maar het zegt imo wel wat.

Ik geloof best dat die games je smaak niet zijn maar beweren dat ze kwalitatief allemaal kut zijn slaat gewoon nergens op.
American ninja, Ninja Gaiden, Real Motherfucking ninja shit.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')