abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_144079495
Ik wil het absoluut niet dwingen :) gewoon stimuleren om even naar het potje te gaan als ik zie dat ze moet ipv dat ze in bad/op bed blijft zitten :9
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 1 september 2014 @ 21:43:27 #202
147316 crew  DJMO
#trut
pi_144079630
quote:
1s.gif Op maandag 1 september 2014 21:39 schreef mignonne het volgende:

[..]

Ja dat, of een potje maar dat moet dan weer leeggekiept dus dan is een opstapje handiger :P
(Maar dat wordt zo goooor met al die wildplassende kindjes die daar dan weer met die handjes aan zitten enzo huuu *nietteveelovernadenekngoedvoordeweerstand* )
opstapje bij juf in bewaring geven en dan toch maar even juf meelopen naar de wc?? ik zie het probleem niet hoor :P
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_144079641
quote:
0s.gif Op maandag 1 september 2014 21:38 schreef kaatjejannie het volgende:
We hebben ook niksggedwongen bij Sofie. We hadden wel sticker kaarten voor als ze droog was, Maar dan ging ze het gewoon ophouden. Was dus niet handig met een kind wat al movicolon krijgt.
Nu een kadootje gelijk als het goed gegaan was.
Zeg k toch ook niet?
Ik weet hoe het is met een kind met obstipatie, het was een opmerking in het algemeen. Het is een vrij natuurlijke en in principe goeie reactie, als je niet wilt poepen dan hou je het in, maar bij kindjes die zindelijk worden kan dat niet gunstig uitpakken met flinke obstipatie of juist bekkenbodemklachten die dan op latere leeftijd resulteren in bijivoorbeeld blaasontstekingen of incontinentie of pijn bij seks enzulks.
:)
pi_144079688
quote:
0s.gif Op maandag 1 september 2014 21:40 schreef bitterend het volgende:
Ik wil het absoluut niet dwingen :) gewoon stimuleren om even naar het potje te gaan als ik zie dat ze moet ipv dat ze in bad/op bed blijft zitten :9
Haddenn wij ook :Y potje mocht ze mooi met glitterstickers beplakken zodat het echt haar eigen potje werd, en dan beetje in zicht zetten enzo.
pi_144079800
Oh goed idee ^O^ beetje leuke vrolijke poep plekje maken O+
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_144079806
quote:
0s.gif Op maandag 1 september 2014 20:21 schreef Zana het volgende:
is er nog een handige techniek? ik zie het hem nog niet zelfs doen nanmelijk, maar wij hebben ook nog een paar maanden om te oefenen en hij zal zeker ook niet elke dag op school poepen, misschien dat hij ook gewoon thuis poept...

vitamine D zit bij de meeste 100 of 200 % van de aanbevoelen dagelijkse hoeveelheid in, dat is eigenlijk ook al vreemd, want hoeveel moet hij nu binnenkrijgen? maar bij de andere vitamines zit soms maar 30 % van de ADH in en in een ander product 50 of 60 %...
Hij is toch 2,5 ofzo?

Na het zindelijk worden poepte Mex nog een paar weken in zijn broek. Deed hij vaak tijdens een computerspelletje, wilde hij niet opstaan om naar de wc te gaan. Zeiden we dat hij niet meer mocht spelen als hij bleef poepen en we hadden een stickervel. Dat werkte erg goed. Dat niet mogen spelen op de wii vond ik wel een beetje gemeen, maar het was wel echt gewoon onwil van hem om niet te gaan.

Nu kind 2 weer eens proberen van de week.

Ze hebben het erg leuk gehad op de psz, Nena deed haar tas en jasje in haar kastje alsof ze dat al jaren deed. Toen ik echt weg was huilde ze wel even, maar verder hartstikke naar haar zin gehad. Mex ook.
  maandag 1 september 2014 @ 21:48:55 #207
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_144079901
Wij zijn vanmorgen zonder luier naar de supermarkt gegaan! Hartstikke eng vond ik het, maar het ging goed. Helaas thuis was ze net niet op tijd bij de wc, waardoor het iets in haar onderbroek zat, zeker niet noemenswaardig, maar ze wilde gelijk weer een luier aan. Maffie.
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
pi_144080003
quote:
0s.gif Op maandag 1 september 2014 21:48 schreef Susie het volgende:
Wij zijn vanmorgen zonder luier naar de supermarkt gegaan! Hartstikke eng vond ik het, maar het ging goed. Helaas thuis was ze net niet op tijd bij de wc, waardoor het iets in haar onderbroek zat, zeker niet noemenswaardig, maar ze wilde gelijk weer een luier aan. Maffie.
Anouk O+ hier ook als ze op ons bed/bank plast wil ze daarna meteen een luier terwijl ik zeg dat het helemaal niet erg is!
pi_144080080
quote:
0s.gif Op maandag 1 september 2014 21:24 schreef kleinzusje het volgende:
Hier een totaal andere ervaring :@
Bij jullie ging het ook soepel toch?

S gaat sinds ze 15mnd is regelmatig op het potje (uit zichzelf). Toen ze 17mnd was ongv werd ze behoorlijk ziek en heeft ze een hele tijd niet naar het potje omgekeken. Ook prima.
Later kwam die interesse weer en een week ofzo na haar 2e verjaardag wilde ik haar verschonen voor het slapen.. Zegt ze: nee geen luier!
Heb op haar vertrouwd en ze is zonder luier gaan slapen en heeft geen luier meer omgehad. Ook snachts niet dus.
Als ze svonds veel gedronken heeft til ik dr snachts naar de wc en na het plassen slaapt ze gewoon verder :@
En als ze voor het slapen goed geplast heeft kan ze zo 11uren slapen en droog blijven.
pi_144080414
E. Heeft wel eens in mijn bed geplast :') leuk man dat je denkt van wat wordt er nou zo warm ineens? :? Tegenwoordig schuif ik haar voor ik me omdraai dus op lief's helft :+ just in case :P
pi_144080511
_O- herkenbaar
pi_144081951
quote:
1s.gif Op maandag 1 september 2014 21:52 schreef Zoë23 het volgende:

[..]

Bij jullie ging het ook soepel toch?

S gaat sinds ze 15mnd is regelmatig op het potje (uit zichzelf). Toen ze 17mnd was ongv werd ze behoorlijk ziek en heeft ze een hele tijd niet naar het potje omgekeken. Ook prima.
Later kwam die interesse weer en een week ofzo na haar 2e verjaardag wilde ik haar verschonen voor het slapen.. Zegt ze: nee geen luier!
Heb op haar vertrouwd en ze is zonder luier gaan slapen en heeft geen luier meer omgehad. Ook snachts niet dus.
Als ze svonds veel gedronken heeft til ik dr snachts naar de wc en na het plassen slaapt ze gewoon verder :@
En als ze voor het slapen goed geplast heeft kan ze zo 11uren slapen en droog blijven.
Hier van af 18 maanden poepen op het potje !
Plassen gaat nu komen
All I need is for my man to live up to his role
Onwetendheid is zaligmakend (Nalby)
pi_144082051
quote:
1s.gif Op maandag 1 september 2014 21:43 schreef mignonne het volgende:

[..]

Zeg k toch ook niet?
Ik weet hoe het is met een kind met obstipatie, het was een opmerking in het algemeen. Het is een vrij natuurlijke en in principe goeie reactie, als je niet wilt poepen dan hou je het in, maar bij kindjes die zindelijk worden kan dat niet gunstig uitpakken met flinke obstipatie of juist bekkenbodemklachten die dan op latere leeftijd resulteren in bijivoorbeeld blaasontstekingen of incontinentie of pijn bij seks enzulks.
nee joh. Zo bedoelde ik het ook niet. Was in het algemeen .
*poef* nu is het weg
pi_144090140
Ik ga het hier donderdag maar weer eens proberen :7 Eens zien of ik het toilet aantrekkelijk kan maken d.m.v. het krukje er voor te zetten als opstapje. Daardoor is tandenpoetsen in ieder geval wel heel aantrekkelijk geworden. 8-)
pi_144092445
Even een heeeeeeeeeeeeeeel ander onderwerp :D
Hoe doen jullie het met sinterklaas ?
De mijnes is dan bijna 2,5 jaar en vorig jaar hebben niks gedaan. Nu ben ik wel benieuwd hoe jullie hier mee omgaan .
pi_144092550
Wij gaan meestal naar de optocht kijken en op school komt een sinterklaas en vorig jaar hadden we echte pieten op pakjesavond, was heel leuk.
kadootjes uitpakken vinden ze geweldig, maar na 5 kadootjes is het eigenlijk wel genoeg.
Wij vieren het ook met oudere kinderen, dus daarom al wat grootser.
En we hebben vorig jaar 3x een schoen gezet.
pi_144092552
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 11:04 schreef kleinzusje het volgende:
De mijnes is dan bijna 2,5 jaar en vorig jaar hebben niks gedaan. Nu ben ik wel benieuwd hoe jullie hier mee omgaan .
Vooral alles wat los en vast zit inpakken, cadeaupapier openscheuren is heel erg leuk voor zo een kleintje, de cadeautjes zelf waren minder interessant.

Oh ja, de intocht bekijken natuurlijk en wij hadden hier ook een uittocht met lampionnetjes, dat was minder druk en zelfs sfeervoller als de intocht. En ze hebben vorig jaar in de stad het woonhuis gehad van Sinterklaas en een pakjeshuis...ben ik wel vaker langsgelopen in de dagen vooraf en achteraf (om het af te sluiten, mijn zoontje was toen ook ongeveer 2, 5 jaar, maar heeft het natuurlijk nog niet zo heel intensief beleefd). Kan mij wel voorstellen dat kinderen in die periode gevoeliger reageren, omdat ze het spannend vinden, ze komen het dan ineens overal tegen.

[ Bericht 25% gewijzigd door Zana op 02-09-2014 11:16:39 ]
pi_144092588
Oeh klinkt leuk !
En ook thuis liedjes en boekjes ?
  dinsdag 2 september 2014 @ 11:10:32 #219
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_144092612
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 11:04 schreef kleinzusje het volgende:
Wij hebben het vorig jaar voor het eerst echt gevierd (Soneal was toen net 3), en hij vond het geweldig, grote broer en zijn vriendin waren erbij, en Soneal was bij ieder pakje voor iedereen heel meelevend en hulpvaardig qua uitpakken:

Letterlijk bij ieder pakje, ongeacht het formaat: "Wat zou er inzitten? Zou het een auto zijn??"
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_144092626
Wij gaan kijken bij de intocht, 2 of 3 keer schoen zetten inclusief wortel voor het paard :7 En hij denkt nog steeds zelf geen worteltjes te hoeven eten omdat voor paard :+
Op het kdv zijn er pieten met een cadeau voor de groep, zodat er daar weer wat speelgoed extra is. Bij mijn schoonouders een paar cadeaus en ook schoen zetten bij mijn ouders.
pi_144092711
ja ik heb ene paar sinterklaasboeken die dan weer te voorschijn komen. zingen doen ze maar op school,haha
En Kleine klaas is dan vaak op tv.
pi_144093017
Ik heb nog een ander probleem hier komt Sinterklaas en bij mijn ouders de Kerstman, dus dan gaat het na Sinterklaas nog verder met een adventskalender en verhalen....moet nog even kijken wat ik daarmee ga doen, wil toch beide tradities een beetje erin houden, maar om nu 1.5 maanden in spanning te zitten...
  dinsdag 2 september 2014 @ 11:26:55 #223
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_144093061
Wij kijken thuis naar het Sinterklaas journaal,en naar de intocht op tv. Dan naar de intocht hier. Aan schoen zetten doen we nog niet,zover is Roy nog niet.
pakjes avond vieren we met alleen het gezin en met een paar kadootjes,wel zingen. Niks geks nog.
wel blijven we het vieren met ons gezin en niet met andere,ik vind dit echt een gezinsfeest.

Op school komt de sint ook,samen met de ouders maken we daar per klas een rustig feest van.
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
pi_144093480
hier staat alles ingetuned op sinterklaas hoor :P de films worden tot en met mei en vanaf september gedraaid :') en het sinterklaasjournaal staat ook altijd aan. al was het maar omdat ik het zelf wil zien :+
heerlijk O+

ik ben geloof ik de enige in nederland :P maar ik ben juist altijd blij als ik die pepernoten weer in de winkel zie liggen, geeft me zo'n fuzzy feeling van ohja!! sinterklaas komt er weer aan O+ O+
pi_144093501
Hier Sint met een 7-jarige die op het punt staat niet meer te geloven. Dus die moeten we ook nog bij Daan vandaan houden met zijn vragen..
Sint doen we hier misschien de intocht, of op tv. En dan elke zaterdag schoen zetten en pakjesavond in het weekend rond 5 december. Wel met traditie dus. Meestal 5 cadeautjes per kind, en ook voor de groten 1 klein pakje. Vorig jaar was Daan ook al aardig In de stemming, dus nu met bijna 3 vast helemaal.

Kerst doen we bij mij ouders, maar dan zonder het sprookje. Ze weten dat mijn ouders dan spullen kopen. En dan vlak voor kerst zijn verjaardag nog. Dus eens kijken of we een driedubbel verlanglijstje kunnen verzinnen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')