abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_144094147
Hier vorig jaar toen Jelle 2 jaar en drie maand was de intocht op tv 'gekeken' duurde hem te lang en snapte het nog niet echt. Daarna baar de Sint in het dorp dat vond hij wel leuk bij de Sint op schoot en een snoepzak krijgen. Verder een keer of drie de schoen gezet met eeb keer wat pepernoten en een keer een klein cadeautje.
Verder pakjes avond een maat van ons gevraagd de cadeautjes bij de voordeur te zetten flink aan te bellen en volgens mij had hij ook nog binnen gestrooid. Dat was wel spannend maar vooral heel leuk strooigoed oprapen.
Cadeautjes hadden we een paar nieuw en een paar nette tweedehands, ziet hij toch nog niet. En na het eerste cadeau open gemaakt te hebben ging hij er het liefst mee spelen en hebben we hem echt moeten motiveren de rest nog uit te pakken :P
Oh ja ook liedjes gezongen en boekjes gelezen in die tijd (en lang daarna ook nog wel want hij vond de verhaaltjes wel leuk, die boekjes die je rond Sint tijd gratis bij Douwe Egberts krijgt).
  dinsdag 2 september 2014 @ 17:22:34 #227
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_144105818
Dit jaar ga ik wel naar de intocht, ze kan tegen die tijd zeker wel zonder de middagslaap :P
Vorig jaar hadden we 2 zwarte pieten (ja echte ;) ) op bezoek en dat vond ze toen echt wel interessant en ze was ook niet bang ofzo. Dit jaar doen we dat dan weer niet.
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
pi_144107376
Ik denk dat we wel naar de intocht gaan als het zo uitkomt. Vorig jaar waren we bij de officiele in Groningen, dat was heel leuk, oom al snapte hij het nog niet echt natuurlijk. Schoen zetten ben ik ook van plan. Pakjesavond zal er niet van komen, is de eerste keer in mijn leven dat ik het niet ga vieren. Maar ik promoveer op 5 december (huuuuuu! ;( ) en voor die tijd ben ik te zenuwachtig om me nog ook eens met sintstress op te zadelen en de dag erna waarschijnlijk te gaar om nog gedoe aan mn hoofd te willen :+ Ik denk dat M het wel met papa gaat vieren trouwens, dus die komt wel aan zijn trekken.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
  dinsdag 2 september 2014 @ 18:47:10 #229
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_144108437
Ik wil wel naar de intocht gaan, vorig jaar zijn we ook geweest maar hij vond de muziek het interessants. Ik heb hem toen ook zijn schoen laten zetten, vooral eigenlijk omdat ik dat zo leuk vind :@ :+
Het concept ging helemaal aan hem voorbij ;) al vond die de kleine kadootjes in zijn schoen wel leuk maar waar ze vandaan kwamen :? :P
Dit jaar maar veel sinterklaasverhaaltjes voorlezen en eens kijken of de schoen zetten nu meer indruk maakt :P
Ohw we zijn toen ook bij V&D op sinterklaasbezoek geweest, als je daar een kleurplaat inleverde kreeg je een gratis kadootje *O* haha....
Rayen 2½ jaar!
  dinsdag 2 september 2014 @ 19:09:39 #230
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_144109264
Weet je wat ik apart vind. Roy begint eten te weigeren. Dag 3 op een rij dat hij niet eten Wilt. Zelfs proeven is al teveel.
Dit zijn wij van Roy niet gewend.
Kan dit te maken hebben met het feit "ik ben 2 ik zeg nee"(tegen eten) Dat hij zich daar nu meer en meer bewust van is/word.

ik ging er altijd stiekem vanuit dat vrijwel alle kinderen die fase doormaakten met,het niet willen eten. (voornamelijk avond eten) Alleen Roy werd ouder en had dat nog niet,dus ik ging ervan uit wij hebben geluk gehad. Die blijft een goede gezonde eter. Alleen nu met 5 gaat het ineens de heel,andere kant op.

Maar nu ineens echt totale weigering,later nog wel 2happen erin gekregen maar zo kennen wij dat niet. Zelfs bij zijn lievelings ging zijn mond niet Open.
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
pi_144109419
clubsoda promoveren wat knap. Waar promoveer je in?

Wij gaan wel naar de intocht. Vorig jaar ook geweest en toen vond ze het wel heel spannend. Maar toch hoor ik regelmatig als we langs die plek komen ik was hier naar Klaas kijken. Waar is Klaas nu? Ik verwacht aan de schoonfamilie kant dat er in Sint ingehuurd wordt.
pi_144109595
Bar, het zou kunnen. Sommige kinderen beginnen bij 5 tanden te wisselen en dat kan ook vervelend voelen bij het eten. Als de tanden tenminste op leeftijd-schema gaan?
pi_144109629
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 september 2014 19:09 schreef _Bar_ het volgende:
Weet je wat ik apart vind. Roy begint eten te weigeren. Dag 3 op een rij dat hij niet eten Wilt. Zelfs proeven is al teveel.
Dit zijn wij van Roy niet gewend.
Kan dit te maken hebben met het feit "ik ben 2 ik zeg nee"(tegen eten) Dat hij zich daar nu meer en meer bewust van is/word.

ik ging er altijd stiekem vanuit dat vrijwel alle kinderen die fase doormaakten met,het niet willen eten. (voornamelijk avond eten) Alleen Roy werd ouder en had dat nog niet,dus ik ging ervan uit wij hebben geluk gehad. Die blijft een goede gezonde eter. Alleen nu met 5 gaat het ineens de heel,andere kant op.

Maar nu ineens echt totale weigering,later nog wel 2happen erin gekregen maar zo kennen wij dat niet. Zelfs bij zijn lievelings ging zijn mond niet Open.
Kan heel goed. onze 2-jarige doet t nu ook ineens. hoewel ik het idee heb dat die nu heel veel aan t leren is en eigenlijk ook gewoon wat te moe is om nog te willen avondeten (maar toetje lust ze dan weer wel:))
  dinsdag 2 september 2014 @ 19:19:04 #234
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_144109698
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 19:16 schreef Deepfreeze het volgende:
Bar, het zou kunnen. Sommige kinderen beginnen bij 5 tanden te wisselen en dat kan ook vervelend voelen bij het eten. Als de tanden tenminste op leeftijd-schema gaan?
Die kreeg hij normaal zeg maar. En zijn gebit is compleet.
pi_144109895
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 september 2014 19:19 schreef _Bar_ het volgende:

[..]

Die kreeg hij normaal zeg maar. En zijn gebit is compleet.
Bij Chris wisselden de eersten al in de kleuterklas. Dus dat zou kunnen.
Of keelpijn? Of iets anders?
pi_144110129
Ik wisselde in groep 1.
Maar hoe ver is hij nu qua ontwikkeling Bar? Het kan ook gewoon de "normale" eten weigeren fase zijn.
  dinsdag 2 september 2014 @ 19:29:58 #237
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_144110161
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 september 2014 19:24 schreef Deepfreeze het volgende:

[..]

Bij Chris wisselden de eersten al in de kleuterklas. Dus dat zou kunnen.
Of keelpijn? Of iets anders?
lastig te zeggen. Drinken en zijn brood en de rozijnen en fruit gaan goed.

Zich bewust van ik ben Roy zou ook nog kunnen. Vermoeidheid vind ik ook een goede trouwens.
hij slaapt op school niet meer tussen de middag,en komt daardoor moe thuis. Roy ligt al om half 7 al op bed en slaapt ze klok rond.
  dinsdag 2 september 2014 @ 19:30:56 #238
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_144110203
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 19:29 schreef ferrari_rood het volgende:
Ik wisselde in groep 1.
Maar hoe ver is hij nu qua ontwikkeling Bar? Het kan ook gewoon de "normale" eten weigeren fase zijn.
we denken rond de 2jr dat Roy nu zit qua ontwikkeling.
pi_144110251
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 september 2014 19:30 schreef _Bar_ het volgende:

[..]

we denken rond de 2jr dat Roy nu zit qua ontwikkeling.
Toen kwam hier de ik weiger al het eten fase. Behalve koekjes en toetje.
  dinsdag 2 september 2014 @ 19:35:11 #240
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_144110390
Vorig jaar begon mijn toen 2,5 jarige al te stuiteren over Sint toen we in Spanje op vakantie waren en dat is gebleven tot december :+
Schoen zetten, sint op het kdv. Hij vond het allemaal machtig mooi.

Ik denk dat ik samen met mijn schoonzus een sint thuis regel dit jaar. Mijn 3,5 jarige kijkt er alweer naar uit zo met de pepernoten in de winkel :D
Ik heb er al helemaal zin in, dat snoetje.

Het beste vriendje van Ollie op het kdv is nu naar school en och dat is wel even slikken voor mijn ventje. Het vriendje is naar dezelfde school als waar Ol ingeschreven staat en het is best moeilijk dat hij dus nog niet mag. 'Dat is toch ook mijn school mama? Ben ik al bijna jarig? Ik ben al bijna vier.'
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_144113781
Vorig jaar ben ik met Eva naar de intocht gegaan en heeft ze sinterklaasfeest op mijn werk gehad.
Dit jaar ga ik hopelijk met beiden naar de intocht, beetje afhankelijk van het tijdstip.

We vieren dit jaar ook met mijn familie sinterklaas. Dit jaar bij ons thuis. Einde van de middag laat is een buurman op de deur bonzen en is het uitpakken voor de kinderen. Daarna pannenkoeken met erwtensoep.
als de 4 guppies op bed liggen doende met de volwassenen nog surprises.
We hebben afgelopen weekend al lootjes getrokken :D we hebben tussendoor geen moment meer dat we met zijn allen bij elkaar zijn dus maar gelijk alles afgesproken.

Mijn moeder wordt er nu al ziek van _O- de voorpret en gestookt die wij hebben, daar kan ze helemaal niks mee. Mijn vriend ook niet maar die hoor je niet. Mijn moeder trekt een kop als een oorwurm >:) hopelijk blijft dat niet tot 5 december
pi_144114820
Ik wilde het hier ook al gaan regelen want nu nog tijd enzo -O- en de prijzen zijn wat leuker maar ik kreeg geen respons. Dus dan maar geen surprises dit jaar.

Alleen nog even kijken of vriend of ik mee ga naar de intocht. Maar ik stem voor mij. Ik vind het zo'n leuke tijd, die glunderende snoetjes. Het een beetje opjutten van de kinderen. Het plezier dat ik heb van het uitzoeken en inpakken van de cadeautjes.
  dinsdag 2 september 2014 @ 21:17:40 #243
428175 bepklep82
Ik ben géén vent jongûh!
pi_144114825
Hi,

Ik kom me hier ook maar eens aansluiten.
Bepklep 32 jaar bijna en we hebben een onwijs leuk knulletje van net 3.

En nu ik hier toch ben, dan ook maar gelijk gebruik maken van jullie ouder wijsheid.
Wij gaan volgende maand op vakantie met het vliegtuig. Onze uk ( Juliën ) gaat natuurlijk ook mee.
Het is minimaal 10 uur vliegen en dit wordt zijn eerste keer.

Hebben jullie nog tips and tricks? Dingen die ik absoluut niet moet vergeten mee te nemen?
pi_144114868
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 21:17 schreef bepklep82 het volgende:
Hi,

Ik kom me hier ook maar eens aansluiten.
Bepklep 32 jaar bijna en we hebben een onwijs leuk knulletje van net 3.

[ afbeelding ]

En nu ik hier toch ben, dan ook maar gelijk gebruik maken van jullie ouder wijsheid.
Wij gaan volgende maand op vakantie met het vliegtuig. Onze uk ( Juliën ) gaat natuurlijk ook mee.
Het is minimaal 10 uur vliegen en dit wordt zijn eerste keer.

Hebben jullie nog tips and tricks? Dingen die ik absoluut niet moet vergeten mee te nemen?
Welkom
Eten/snoepjes/knijpfruit ed
ipad
speelgoed
kleurboek
stickers
ingepakte cadeautjes
dekentje/kussen
  dinsdag 2 september 2014 @ 21:20:48 #245
428175 bepklep82
Ik ben géén vent jongûh!
pi_144114951
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 21:18 schreef ferrari_rood het volgende:

[..]

Welkom
Eten/snoepjes/knijpfruit ed
ipad
speelgoed
kleurboek
stickers
ingepakte cadeautjes
dekentje/kussen
Bedankt!
De Ipad wissen we alvast van het lijstje. Mannetje is net 3, die hoort niet met Ipads te spelen.
Laat hem eerst de wereld om zich heen maar ontdekken.
Maar misschien ben ik wel te ouderwets :)

Ik vraag me trouwens af of je knijpfruit mee in het vliegtuig mag. Dan moet het zeker in zo'n sealbag?
pi_144115058
Ik ben nog nooit bij de intocht geweest...vorig jaar wel gevierd bij mijn man zijn werk. Ze vond het wel leuk maar ook erg druk. Denk dat we het dit jaar ook weer doen! pakjes avond weet ik nog niet...ik moet me nog inlezen over hoe het allemaal gaat...nog nooit gevierd dus :9
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
  dinsdag 2 september 2014 @ 21:26:00 #247
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_144115180
Ik vind de Ipad een aardige tool om motoriek etc te oefenen. Maar net als tv e.d. met mate.

In het zomervakantie met kinderen topic staan heel veel vliegtips voor vliegen met kindjes. OUD / (Zomer)vakantie met kind(eren) #9
Ik heb je lief mijn hele leven
  dinsdag 2 september 2014 @ 21:27:08 #248
428175 bepklep82
Ik ben géén vent jongûh!
pi_144115238
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 21:23 schreef bitterend het volgende:
Ik ben nog nooit bij de intocht geweest...vorig jaar wel gevierd bij mijn man zijn werk. Ze vond het wel leuk maar ook erg druk. Denk dat we het dit jaar ook weer doen! pakjes avond weet ik nog niet...ik moet me nog inlezen over hoe het allemaal gaat...nog nooit gevierd dus :9
Wij zijn ook nog nooit bij een intocht geweest. Ik vond het zonde van mijn tijd, want hij begreep er toch nog geen snars van.
Dit jaar wilde ik wel gaan, maar met al het gezanik rondom wel of niet Piet zit ik er aan te denken om Sinterklaas gewoon helemaal in de ban te doen.
Kerst is net zo gezellig.
  dinsdag 2 september 2014 @ 21:31:30 #249
428175 bepklep82
Ik ben géén vent jongûh!
pi_144115479
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 september 2014 21:26 schreef laziness het volgende:
Ik vind de Ipad een aardige tool om motoriek etc te oefenen. Maar net als tv e.d. met mate.

In het zomervakantie met kinderen topic staan heel veel vliegtips voor vliegen met kindjes. OUD / (Zomer)vakantie met kind(eren) #9
Hmmz daar ben ik het niet helemaal mee eens. Enige wat ik zou kunnen bedenken is een kleine vorm van coordinatie. Maar ik vind met je vinger over een scherm schuiven, weinig met motoriek te maken hebben. En daarbuiten schijnt het licht dat van zo'n apparaat komt je slaapritme te verstoren, ook bij volwassenen.

Nu is het niet zo dat hij nooit eens even met de ipad mag spelen hoor. Hij weet beter hoe dat ding werkt dan ik :) Hij vind het zelf niet zo heel boeiend gelukkig, meestal is hij hem na 10 min weer zat.
Het is niet tastbaar genoeg.

Oh en bedankt voor je linkje! :) :Y Dat scheelt nog weer even zoeken. Daar ga ik straks ook nog even meelezen.
  dinsdag 2 september 2014 @ 21:34:32 #250
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_144115630
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 21:20 schreef bepklep82 het volgende:

[..]

Bedankt!
De Ipad wissen we alvast van het lijstje. Mannetje is net 3, die hoort niet met Ipads te spelen.
Laat hem eerst de wereld om zich heen maar ontdekken.
Maar misschien ben ik wel te ouderwets :)

Ik vraag me trouwens af of je knijpfruit mee in het vliegtuig mag. Dan moet het zeker in zo'n sealbag?
De wereld van een vliegtuig is 10 uur lang erg klein ;)
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')