Je voorlopig koopcontract niet lezenquote:Op dinsdag 26 augustus 2014 13:38 schreef hottentot het volgende:
[..]
Mondeling een datum afspreken en dan in het voorlopig koopcontract een andere datum neerzetten en dit niet melden aan de koper. Kun je nog aardig in de problemen komen als je je eigen woning hebt opgezegd/verkocht. Voor je het weet staan je spullen ergens een maand in de opslag en zit je in een hotel.
Wederom:quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 13:53 schreef announcement het volgende:
[..]
Je voorlopig koopcontract niet lezenJe hebt zelfs wettelijk 3 dagen bedenktijd waarin je het ook allemaal nog rustig kunt nalezen.
Aan dat bouwjaar had je verdomme kunnen WETEN dat het GEEN BETON is!quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 12:14 schreef syrusmd het volgende:
Inderdaad, centjes. Houten vloeren zijn natuurlijk onderhouds gevoelig (herenhuis uit 1929). Daarbij had die makelaar/taxateur dan maar z'n werk moeten doen. Staat inderdaad allemaal op zwart/wit. Eigenlijk wil ik de makelaar/verkoper in gelegenheid stellen het via een schikking op te lossen. Het huis koste 360.000 wat is een redelijk schikkings bedrag, 10.000? (makelaar heeft zo'n 18.000 aan courtage opgesteken denk ik). Ik heb zelf namelijk ook geen zin in een hele lange procedure, maar als het moet doe ik het gewoon. Lijkt een schikking me ook makkelijker voor de makelaar, die weet vast ook wel dat hij fout zit.
Hoezo? Kun je er geen nieuwe vloer inleggen met een verbouwing?quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 14:04 schreef Ferrari_Tape het volgende:
[..]
Aan dat bouwjaar had je verdomme kunnen WETEN dat het GEEN BETON is!
Omdat dit snel 45Ton weegt bij drie tussenvloeren en alle muren dus verstevigd moeten worden, tevens moet de elektra dan opnieuw aangelegd worden. En is het maar de vraag of de fundering hierop berekend is.quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 14:14 schreef zuchtje het volgende:
[..]
Hoezo? Kun je er geen nieuwe vloer inleggen met een verbouwing?
Ik als leek zou denken dat de vorige bewoners er een betonnen vloer in gesodemieterd hebben omdat ik dat in mijn contract lees.
Jup, jij, ik, misschien wel 70% van de bevolking, maar dat soort kennis is niet verplicht.quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 14:04 schreef Ferrari_Tape het volgende:
[..]
Aan dat bouwjaar had je verdomme kunnen WETEN dat het GEEN BETON is!
Dat zal ik onthouden als ik een huis uit 1929 ga kopenquote:Op dinsdag 26 augustus 2014 14:17 schreef hottentot het volgende:
[..]
Omdat dit snel 45Ton weegt bij drie tussenvloeren en alle muren dus verstevigd moeten worden, tevens moet de elektra dan opnieuw aangelegd worden. En is het maar de vraag of de fundering hierop berekend is.
Als je alle vloeren wilt vervangen voor beton kun je mijn inziens sneller en gemakkelijker een nieuw huis bouwen.
Wil je dat beton ophangen aan luchtankers? Zo ja, kun je me vertellen waar je die kunt kopen?quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 14:14 schreef zuchtje het volgende:
[..]
Hoezo? Kun je er geen nieuwe vloer inleggen met een verbouwing?
Ik als leek zou denken dat de vorige bewoners er een betonnen vloer in gesodemieterd hebben omdat ik dat in mijn contract lees.
Die schakelen dan normaliter een bouwkundige in voor dat onderzoek.quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 14:18 schreef Tja..1986 het volgende:
[..]
Jup, jij, ik, misschien wel 70% van de bevolking, maar dat soort kennis is niet verplicht.
De grap is wel dat de makelaar van de verkoper het gewoon in het koopcontract heeft gezet.quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 14:18 schreef Tja..1986 het volgende:
[..]
Jup, jij, ik, misschien wel 70% van de bevolking, maar dat soort kennis is niet verplicht.
Dat is ook erg dom dat TS dat niet heeft gedaan. Maar in deze zaak verder niet relevant.quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 14:40 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Die schakelen dan normaliter een bouwkundige in voor dat onderzoek.
Ben toch wel zeer nieuwsgierig hoe dit in het contract staat.quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 14:48 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
De grap is wel dat de makelaar van de verkoper het gewoon in het koopcontract heeft gezet.
Sorry hoor maar logisch gezien heeft de verkoper gewoon niet geleverd wat hij zegt.quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 13:52 schreef MetalMessiah het volgende:
Dit is een leuke casus omdat er geen schade is of zo, je hebt alleen iets anders gekregen dan gespecificeerd, maar in hoeverre de afwijking jouw woongenot beïnvloedt [of de waarde aantast] is onduidelijk...
Daarmee wordt het heel principieel: is dit een foutje in een boekje [dat jij of je bouwkundige had kunnen opmerken] of is het een groot probleem/tekortkoming.
Het lijkt er op alsof betonvloeren superbelangrijk zijn voor jou, maar dan wordt het relevant of je had kunnen merken tijdens de bezichtiging, ondanks dat het op papier staat.
Je kunt er waarschijnlijk wat geld uit persen of anders aansturen op ontbinding [als beton essentieel is], maar dit soort gevallen zijn meestal onvoorspelbaar en afhankelijk van hoe sterk je argumenten zijn. [rechters kijken ook naar redelijkheid en billijkheid in dit soort gevallen].
Tip: In een ouder huis leg je voor een badkamer vaak lewis-platen [45 - 61 kg/m2] op je balken. Dat is een paar dagen werk, incl beton en afwerking.
Ik begrijp er geen snars van en heb niet de indruk dat het aan mij ligt.quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 14:59 schreef b4kl4p het volgende:
Als ik jou een appel aanbied, maar je geeft mij een peer. Dan heb ik gewoon het recht op mijn geld terug of een schikking.
Het staat er toch? Als ik met jou een appel tegen een peer ruil krijg ik geld van je. Simpel.quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 15:02 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Ik begrijp er geen snars van en heb niet de indruk dat het aan mij ligt.
Dan moet je je hersens even aanzetten.quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 15:02 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
oh ik zie net dat het wat tegenstrijdig omschreven is maar ik bedoel natuurlijkquote:Op dinsdag 26 augustus 2014 15:02 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Als TS zich belachelijk wil maken is dat een goed advies.quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 15:08 schreef Maax het volgende:
Ik zou zeggen, doe een offerte om alle vloeren te vervangen voor betonnnen vloeren.
Dat ga je dan eisen.
Die offerte kunnen wij ook wel maken.quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 15:08 schreef Maax het volgende:
Ik zou zeggen, doe een offerte om alle vloeren te vervangen voor betonnnen vloeren.
Dat ga je dan eisen.
Hoe kan de rechtsbijstand zeggen dat je gelijk hebt terwijl jij niet eens weet wat er precies in je koopcontract staat.quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 15:18 schreef syrusmd het volgende:
Ik ga zo eens even zoeken hoe het precies in het koopcontract staat. Kom er z.s.m. op terug. Overigens zegt de rechtsbijstand, je hebt gelijk... dat is al mooi
Tsja, dat zijn ook gewoon commerciele jongens natuurlijk..quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 15:28 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Hoe kan de rechtsbijstand zeggen dat je gelijk hebt terwijl jij niet eens weet wat er precies in je koopcontract staat.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |