Dan ligt het probleem dus niet bij UPC.quote:Op maandag 25 augustus 2014 21:49 schreef Amoeba het volgende:
wij vermoeden dat het probleem bij UPC ligt.
Anyway, S. heeft gezegd dat hij alleen fatsoenlijk kan internetten als M. weg is
Ik probeerde het zo objectief mogelijk te vertellen, maar wij claimen dat dit onzin is. We hebben regelmatig dat de DNS server niet reageert, internet tragisch wegvalt. Iedereen heeft problemen met de verbinding zo nu en dan.quote:Op maandag 25 augustus 2014 21:53 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Dan ligt het probleem dus niet bij UPC.
Deze staan alleen aan als we daadwerkelijk iets downloaden. Ik studeer wiskunde en hij ICT, dus we bezitten voldoende computerkennis (claimen we) om te weten waar we over praten.quote:
Volgens mij niet. Ik had bijvoorbeeld vanmiddag (net als L., S. en M.) geen internet.quote:Op maandag 25 augustus 2014 21:56 schreef Diemux het volgende:
Wie heeft die blokkades geregeld dan? (aangezien je zegt dat de huurbaas geen kennis heeft). Daarnaast, is het probleem sindsdien opgelost?
Ik vind het meer een juridische kwestie. Ik betaal hier 600 euro per maand en plots beslist mijn huurbaas dat ik geen spelletjes (alsin Far Cry 2, Battlefield, Call of Duty etc.) mag spelen omdat dit 'al het internet gebruikt' zoals hij dat in lekentaal verwoordt. Ik ga daar niet mee akkoord.quote:Op maandag 25 augustus 2014 22:01 schreef spijkerbroek het volgende:
Het lijkt me dat dit in eerste instantie meer iets is voor DIG dan voor WGR.
Het hele "beperkt recht van internetvrijheid" is nogal ver gezocht, imho.
Of niet, als je betaald (in je huur) voor internet, behoor je gewoon internet zonder restricties te krijgen..quote:Op maandag 25 augustus 2014 22:01 schreef spijkerbroek het volgende:
Het lijkt me dat dit in eerste instantie meer iets is voor DIG dan voor WGR.
Het hele "beperkt recht van internetvrijheid" is nogal ver gezocht, imho.
Anderen hebben ook recht op internet, en het is (nog) niet uitgesloten dat het probleem niet bij jullie ligt.quote:Op maandag 25 augustus 2014 22:02 schreef Amoeba het volgende:
Ik vind het meer een juridische kwestie. Ik betaal hier 600 euro per maand en plots beslist mijn huurbaas dat ik geen spelletjes (alsin Far Cry 2, Battlefield, Call of Duty etc.) mag spelen omdat dit 'al het internet gebruikt' zoals hij dat in lekentaal verwoordt. Ik ga daar niet mee akkoord.
Ja, vooral doen..quote:Op maandag 25 augustus 2014 22:10 schreef Alfje het volgende:
Schrijf hem een aangetekende brief dat je per direct 100 euro minder huur betaald omdat je woongenot danig wordt beperkt.
Nee. Zo te zien zijn poorten 9000-9004 nog steeds gesloten welke ik normaal gebruik voor Far Cry 2. Deze zijn bij de fabrieksinstellingen van de router geopend of vormen normaliter geen probleem. Punt is dat ik niet in kan loggen op de multiplayersectie van het spel wat voorheen geen probleem vormde. Vorm ik een directe verbinding met mijn telefoon als modem (dus via 3G/4G) dan is inloggen geen probleem, m.a.w. lokale settings in het modem verbieden verbinding te maken en de gameservers zijn operationeel.quote:Op maandag 25 augustus 2014 22:21 schreef Peter het volgende:
En, is het probleem nu over met de blokkade?
En staat de i-netverbinding in je huurcontract?
Had al het niet relevante gerust weggelatenquote:Op maandag 25 augustus 2014 22:48 schreef Amoeba het volgende:
W.b. het huurcontract heb ik de relevante secties eruit geplukt:
Dit dus... helaas kan de huisbaas het ook als extra aanbieden..quote:Op maandag 25 augustus 2014 23:30 schreef Queller het volgende:
[..]
Had al het niet relevante gerust weggelaten
Nergens staat dat je een werkende i-netverbinding krijgt voor dat geld.
Dat lijkt mij vanzelfsprekend. Ik woon hier nu een jaar en ineens zou internet niet meer in de huurprijs zitten? Het lijkt mij dat ik dan recht heb op korting op mijn huurprijs wegens beperkt woongenot. Daarnaast betaalt mijn huisgenoot 3 euro extra voor een verbeterde internetverbinding en ja er zijn getuigen van. Die overeenkomst is namelijk tussen 3 personen (M., een oude huurder en de huisbaas) gesloten.quote:Op maandag 25 augustus 2014 23:30 schreef Queller het volgende:
[..]
Had al het niet relevante gerust weggelaten
Nergens staat dat je een werkende i-netverbinding krijgt voor dat geld.
Het kan jou best vanzelfsprekend lijken, maar dat is het niet.quote:Op maandag 25 augustus 2014 23:37 schreef Amoeba het volgende:
Dat lijkt mij vanzelfsprekend. Ik woon hier nu een jaar en ineens zou internet niet meer in de huurprijs zitten? Het lijkt mij dat ik dan recht heb op korting op mijn huurprijs wegens beperkt woongenot. Daarnaast betaalt mijn huisgenoot 3 euro extra voor een verbeterde internetverbinding en ja er zijn getuigen van. Die overeenkomst is namelijk tussen 3 personen (M., een oude huurder en de huisbaas) gesloten.
Mag dit nu dan zomaar gewijzigd worden?quote:Op maandag 25 augustus 2014 23:40 schreef Queller het volgende:
[..]
Het kan jou best vanzelfsprekend lijken, maar dat is het niet.
Hier, de Rijksoverheid heeft zelfs een pagina gemaakt over wat er onder 'servicekosten' valt.
Het gaat iig over onze rechten mbt gamen.quote:Op maandag 25 augustus 2014 23:48 schreef spijkerbroek het volgende:
Ik zie hier verschillende WGR-onderwerpen, die niet bar veel met elkaar te maken hebben.
Router snel in fabrieksherstel gooien en zelfde SSID en wachtwoord geven geen optie?quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 00:16 schreef Amoeba het volgende:
[..]
Het gaat iig over onze rechten mbt gamen.
Als jullie gamen het volledige internet bij jullie thuis blokkeert, dan lijkt het mij dat het terecht is dat jullie het gamen wordt ontzegd.quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 00:16 schreef Amoeba het volgende:
Aan gratis internet kun je niet al teveel eisen stellen.quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 00:16 schreef Amoeba het volgende:
[..]
Valt nog te betwisten gezien jullie (1) het probleem niet hebben opgelost en (2) niet op het idee van tunnellen zijn gekomen om die poortblock tegen te gaan.quote:Op maandag 25 augustus 2014 21:58 schreef Amoeba het volgende:
...
Deze staan alleen aan als we daadwerkelijk iets downloaden. Ik studeer wiskunde en hij ICT, dus we bezitten voldoende computerkennis (claimen we) om te weten waar we over praten.
quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 00:16 schreef Amoeba het volgende:
Ik wilde het niet posten, maar dit dus.quote:
Ik kon niets beters verzinnenquote:Op dinsdag 26 augustus 2014 00:33 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Ik wilde het niet posten, maar dit dus.
Dat is een fabeltje want het is er echt niet beter op geworden. De connectivity dropte net ook steeds. Gamen trekt echt amper bandbreedte in vergelijking tot streaming en downloading.quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 00:25 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Als jullie gamen het volledige internet bij jullie thuis blokkeert, dan lijkt het mij dat het terecht is dat jullie het gamen wordt ontzegd.
Wat is de oorzaak van de connectivityproblemen?
Antwoord eens op mijn vraag.quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 00:35 schreef Amoeba het volgende:
Dat is een fabeltje want het is er echt niet beter op geworden. De connectivity dropte net ook steeds. Gamen trekt echt amper bandbreedte in vergelijking tot streaming en downloading.
Je kunt voldoende bronnen vinden als je zoekt op 'gaming bandwith usage', de algemene conclusie is dat bandbreedte ( = totale capaciteit) geen issue vormt maar de snelheid van het netwerk ( dus lag in ms) wel van belang is.
Bijvoorbeeld hier: http://compnetworking.abo(...)twork-need-to-be.htm
Even full article lezen en dan staat er iets over gamen.
Ik heb hier ruim 90 mbit/s. Mijn huisgenoot haalt wel 120 mbit/s maar ergens in het plafond zal een magnetisch veld oid zitten want m'n TV signaal is ook heel slecht en beide kabels lopen door hetzelfde gat.quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 00:30 schreef Fripsel het volgende:
Dat je een contract hebt met max 120 mbits betekend nog niet dat je die snelheid ook daadwerkelijk haalt he. Het kan best zijn dat jouw game gedrag het complete netwerk gebruikt. Heb je al eens een speedtest gedaan?
Ik zit mobiel, maar zo ongeveer iedere bron zal mijn standpunt steunen.quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 00:36 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Antwoord eens op mijn vraag.
(en seriously? about.com als bron nemen?)
Nee want die infrastructuur wordt dus al gebruikt.quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 00:33 schreef Queller het volgende:
[..]
Ik kon niets beters verzinnen
Hoewel: TS, is zelf een internetaansluiting nemen niet een geweldig goede optie?
Jullie hadden toch veel verstand van computers? Dan is het toch niet moeilijk het een en ander te testen en uit te sluiten dat het probleem bij jullie thuis ligt?quote:
Dan laat je toch nieuwe infrastructuur aanleggen...quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 00:42 schreef Amoeba het volgende:
Nee want die infrastructuur wordt dus al gebruikt.
Ik kan fysiek niet bij het modem.quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 00:42 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Jullie hadden toch veel verstand van computers? Dan is het toch niet moeilijk het een en ander te testen en uit te sluiten dat het probleem bij jullie thuis ligt?
Watquote:Op dinsdag 26 augustus 2014 00:43 schreef Queller het volgende:
[..]
Dan laat je toch nieuwe infrastructuur aanleggen...
Het is niet zo moeilijk hoor: bel KPN en laat een tweede telefoonlijn aanleggen...quote:
En da's het enige dat je kan testen? Ja, jullie hebben er echt verstand van.quote:
Je denkt dat m'n huisbaas daarmee akkoord gaat ofwat?quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 00:46 schreef Queller het volgende:
[..]
Het is niet zo moeilijk hoor: bel KPN en laat een tweede telefoonlijn aanleggen...
Ben je dom of zo??
Waarom niet? Als je er zelf netjes voor betaalt...quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 00:47 schreef Amoeba het volgende:
Je denkt dat m'n huisbaas daarmee akkoord gaat ofwat?
Kerel het interesseert me geen hol of het nu UPC is of dat modem; in kan er toch niks aan doen. Dat modem is niet mijn terrein en interesseert me verder ook geen fluit zolang ik maar fatsoenlijk een potje kan gamen, surfen en youtuben. Ik kan nu niet eens op Teamspeak.quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 00:46 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
En da's het enige dat je kan testen? Ja, jullie hebben er echt verstand van.
Succes ermee, dit gaat niks worden.
Mijn laatste tip: span een kort geding aan en leg aan de rechter uit dat je het recht hebt op te gamen.
Dat is het hele punt niet. Hij neemt vergaande maatregelen om internetverkeer te beperken wat ten eerste niet doeltreffend is.quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 00:48 schreef Queller het volgende:
[..]
Waarom niet? Als je er zelf netjes voor betaalt...
Jij wilt het punt niet snappen: het is zijn internetverbinding en hij mag ermee doen wat hij wil. Zolang er in jouw contract niet staat dat je huurt inclusief een werkende [x-specificaties] i-netverbinding, heb jij helemaal geen punt. Dat wil je niet horen en daar kun je ook niet mee omgaan, maar dat is niet het probleem van je huisbaas, maar van jou.quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 00:52 schreef Amoeba het volgende:
Dat is het hele punt niet. Hij neemt vergaande maatregelen om internetverkeer te beperken wat ten eerste niet doeltreffend is.
Waarom neem je zoveel aanstoot aan het feit dat de TS zei verstand van internetverbindingen te hebben?quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 00:46 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
En da's het enige dat je kan testen? Ja, jullie hebben er echt verstand van.
Succes ermee, dit gaat niks worden.
En waarom wil jij zo op de werkelijke rechten die TS heeft door blijven drammen?quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 00:48 schreef Queller het volgende:
[..]
Waarom niet? Als je er zelf netjes voor betaalt...
Omdat TS erop staat dat het probleem niet bij hem/hen ligt, maar dat vervolgens niet kan onderbouwen. En als je daar dan rechten aan wilt ontlenen.. sja, beetje rare gedachtengang.quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 01:05 schreef n0ir het volgende:
[..]
Waarom neem je zoveel aanstoot aan het feit dat de TS zei verstand van internetverbindingen te hebben?
Zie mijn 2e post in dit topic en de reactie van TS direct eronder.quote:Eigenlijk kan dit topic beter naar DIG om achter de werkelijke oorzaak van het probleem te komen, zodat de poorten weer open kunnen als het probleem verholpen is.
Ik zeg toch duidelijk dat gameverkeer echt niet de oorzaak kan zijn met een 120 mbit/s verbinding.quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 01:12 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Omdat TS erop staat dat het probleem niet bij hem/hen ligt, maar dat vervolgens niet kan onderbouwen. En als je daar dan rechten aan wilt ontlenen.. sja, beetje rare gedachtengang.
[..]
Zie mijn 2e post in dit topic en de reactie van TS direct eronder.
Dat zeg ik: succes ermee...quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 01:20 schreef Amoeba het volgende:
Ik zeg toch duidelijk dat gameverkeer echt niet de oorzaak kan zijn met een 120 mbit/s verbinding.
Vooruit, laten we voor de fun of it aannemen dat je gelijk hebt. En nu?quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 01:20 schreef Amoeba het volgende:
Ik zeg toch duidelijk dat gameverkeer echt niet de oorzaak kan zijn met een 120 mbit/s verbinding.
Wat bedoel je nu precies?quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 01:20 schreef FredvZ het volgende:
ff topic gescand:
Slechte kabels + torrents + mensen die alleen maar denken verstand van zake te hebben = ellende
Ik lees hier alleen maar aannames.
Iets aan het probleem doen, namelijk een mannetje van UPC naar dat modem laten kijken, in plaats van dat zoontje een beetje hautain te laten melden dat we beter een boek kunnen gaan lezen.quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 01:22 schreef Queller het volgende:
[..]
Vooruit, laten we voor de fun of it aannemen dat je gelijk hebt. En nu?
Er wordt op een hoop beweerd en aangenomen bij jullie in huis, misschien moeten jullie eens gaan onderzoeken waar het probleem zit.quote:
Ah! Je bent in je kuif gepikt. Schopje R&P dan maar?quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 01:25 schreef Amoeba het volgende:
Iets aan het probleem doen, namelijk een mannetje van UPC naar dat modem laten kijken, in plaats van dat zoontje een beetje hautain te laten melden dat we beter een boek kunnen gaan lezen.
Ik moet inderdaad toegeven dat twee mensen moeite hadden zich te beheersen gisteren.quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 01:30 schreef Queller het volgende:
[..]
Ah! Je bent in je kuif gepikt. Schopje R&P dan maar?
Je wilt het graag een juridisch vraagstuk laten zijn, maar dat is het niet. Je vindt dat je recht hebt om te mogen gamen (dat mag je ook; zorg voor je eigen i-netverbinding en niemand zal je meer storen).
Je hebt maar één echte optie en dat is je huisbaas vriendelijk vragen of hij naar de verbinding wil laten kijken en een eventueel probleem wil laten oplossen. Wil hij dat niet, dan heb je pech. Pak het schaakbord en ga dat spelletje spelen
Ik kan niet inloggen op de webinterface of fysiek bij de router komen. Er ligt inderdaad gewoon UTP kabel, mijn huisgenoot heeft ook gewoon 120 mbit en ik test ook 120 mbit op zijn kamer, alleen die kabel naar boven doet vaag. Qua TV ook, van het analoge signaal blijft alleen wat sneeuw over op zo ongeveer alle zenders.quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 01:43 schreef LuieDonder het volgende:
Als je in een huis komt en er is een internetverbinding, en je betaalt servicekosten, en er is je nooit gevraagd dat je extra moet betalen voor die internetverbinding, dan kun je ervan uitgaan dat het inbegrepen is in de kosten. Ik denk ook niet dat de huisbaas dat zal betwisten (anders had ie jullie stekkers er wel uitgetrokken).
Lukraak poorten blokkeren is niet zo netjes, maar m.i. kunnen er twee dingen gebeuren:
1) Het internet werkt ineens feilloos -> jullie gaming is de oorzaak
2) Het internet is nog net zo brak als eerst -> jullie gaming is niet de oorzaak en die andere huurder + huurbaas zullen wel op zoek gaan naar een andere oplossing.
...dus dat probleem zal zichzelf wel oplossen.
Als je intussen die wiskundeknobbel van je eens aan het werk zet door:
- Handmatig een DNS in te stellen (8.8.8.8), want DNS-servers op modems en DNS -servers van providers liggen er om de haverklap uit, is mijn ervaring.
- Als het internet het weer eens niet doet, eens een traceroute te doen en te kijken waar het nu precies blijft hangen (voor of achter het modem).
- Als het internet het weer eens niet doet, inloggen op de webinterface van de modem en kijken of dat ding misschien meer te vertellen heeft over z'n status.
- Als het internet het weer eens niet doet, kijken naar de lampjes op dat ding
- De bekabeling eens naloopt en elektrisch test, lange afstanden goedkope kabel van materiaal met teveel weerstand is ook funest. Een UTP-kabel (ik neem tenminste aan dat dat er ligt) is trouwens een twisted pair, dus dat zou heel wat magnetische interferentie moeten kunnen verdragen.
Als 1 of meerdere van die dingen gesaboteerd worden door die andere huurder, dan heb je naast een technisch probleem ook nog een sociaal probleem, daar heb ik in mijn semi-autistische toestand niet zoveel verstand van, maar je zou praten eens kunnen proberen, lijkt me dat als het kunnen bekijken van lampjes op een modem het probleem zou kunnen oplossen, diegene toch wel bereid zou moeten zijn om jou te vertellen wat die lampjes doen.
Inderdaad. Vermoed een technisch probleem. En zie ook niet wat dit met WGR te maken heeft.quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 01:20 schreef FredvZ het volgende:
ff topic gescand:
Slechte kabels + torrents + mensen die alleen maar denken verstand van zake te hebben = ellende
Nuja, mijn vraag was of mijn huisbaas zomaar lukraak poorten op een router dicht mag gooien om internetverkeer te reguleren.quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 07:11 schreef Megumi het volgende:
[..]
Inderdaad. Vermoed een technisch probleem. En zie ook niet wat dit met WGR te maken heeft.
Dat mag. (Wat staat er in het huur contract?) Maar om maar eens wat te roepen QoS instellen kan bijvoorbeeld een betere optie zijn. Mijn ervaring is dat problemen van deze aard vaak te maken hebben dat er een PC sq gebruiker is die alle bandbreedte opslokt.quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 07:13 schreef Amoeba het volgende:
[..]
Nuja, mijn vraag was of mijn huisbaas zomaar lukraak poorten op een router dicht mag gooien om internetverkeer te reguleren.
Er is hier een 120 mbit verbinding. Tenzij mijn huisgenoot constant zit te torrenten zie ik dat niet zo snel gebeuren.quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 07:19 schreef Megumi het volgende:
[..]
Dat mag. (Wat staat er in het huur contract?) Maar om maar eens wat te roepen QoS instellen kan bijvoorbeeld een betere optie zijn. Mijn ervaring is dat problemen van deze aard vaak te maken hebben dat er een PC sq gebruiker is die alle bandbreedte opslokt.
dit. Probeer het eens een poosje met o.a. andere wifi accespoints, nieuwe bekabeling en plaats een switch i.p.v een splitter.quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 01:20 schreef FredvZ het volgende:
ff topic gescand:
lijkt me duidelijk. De kabel naar jouw ruimte is stuk.quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 07:11 schreef Amoeba het volgende:
[..]
Ik kan niet inloggen op de webinterface of fysiek bij de router komen. Er ligt inderdaad gewoon UTP kabel, mijn huisgenoot heeft ook gewoon 120 mbit en ik test ook 120 mbit op zijn kamer, alleen die kabel naar boven doet vaag. Qua TV ook, van het analoge signaal blijft alleen wat sneeuw over op zo ongeveer alle zenders.
Ik wacht het even af vandaag.
tripost, sorry. Maar dat ligt echt niet aan die 120mbit. Mijn persoonlijke vermoeden is dat jullie interne netwerk gewoon brak is. En ja, als er niks over in het huurcontract staat, mag de verhuurder doen wat hij wil met die verbinding. Hij zou b.v. ook mogen downgraden naar 2 Mbit.quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 07:26 schreef Amoeba het volgende:
[..]
Er is hier een 120 mbit verbinding. Tenzij mijn huisgenoot constant zit te torrenten zie ik dat niet zo snel gebeuren.
Hij zegt dat z'n torrent client standaard niet geopend is. Dus ook geen achtergrondsproces oid.
Er ligt een switch, geen normale 'hub'. Daar heb ik toen ook bewust voor gekozen.quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 20:39 schreef Marco001 het volgende:
[..]
dit. Probeer het eens een poosje met o.a. andere wifi accespoints, nieuwe bekabeling en plaats een switch i.p.v een splitter.
Twee kabels ja? De TV kabel en de netwerkkabel? Het lijkt me onwaarschijnlijk.quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 20:42 schreef Marco001 het volgende:
[..]
lijkt me duidelijk. De kabel naar jouw ruimte is stuk.
Ik denk ook dat het het modem (met routerfunctie) beneden is.quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 19:03 schreef Solidberg het volgende:
Je kan anders wel even proberen het verkeer met QoS prioriteiten te geven of enkel torrent verkeer voor een week blokkeren, en kijken of het dan wel werkt.
Maar met gamen trek je nog niet eens een 1Mbit verbinding vol hoor, dus ligt dan sowieso aan de router/ verkabeling als het geen torrents zijn
Meestal inderdaad zo'n vage foutmelding dat de DNS niet reageert. En meestal geeft hij gewoon verbinding aan met het internet, maar doet hij het toch niet. Of het kruisje staat tussen het lokale netwerk en het 'internet'.quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 21:36 schreef Solidberg het volgende:
Heb je wel verbinding met de router of valt die juist weg?
Ja dit dus, samen met die andere huisgenoot die ook 'n gamer is. Splitten jullie de kosten, opgelost. Maar ja dat is te makkelijk.quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 00:33 schreef Queller het volgende:
[..]
Ik kon niets beters verzinnen
Hoewel: TS, is zelf een internetaansluiting nemen niet een geweldig goede optie?
1, was je niet specifiek over. Je had het over een gesplitste kabel, dan denk ik aan een kabel met een simpel t stukje ertussen.quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 21:09 schreef Amoeba het volgende:
[..]
Er ligt een switch, geen normale 'hub'. Daar heb ik toen ook bewust voor gekozen.
[..]
Twee kabels ja? De TV kabel en de netwerkkabel? Het lijkt me onwaarschijnlijk.
[..]
Ik denk ook dat het het modem (met routerfunctie) beneden is.
Ik zou eerst eens een ping uitvoeren naar het IP van de router.quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 21:43 schreef Amoeba het volgende:
Meestal inderdaad zo'n vage foutmelding dat de DNS niet reageert. En meestal geeft hij gewoon verbinding aan met het internet, maar doet hij het toch niet. Of het kruisje staat tussen het lokale netwerk en het 'internet'.
Nee man, TS en huisgenoot studeren Wiskunde en ICT, dus die hebben er veel verstand van. En hun kennis zegt hen dat het probleem bij UPC ligt!</sarcasme>quote:Op woensdag 27 augustus 2014 09:22 schreef Rolfieo het volgende:
Ik zou eerst eens een ping uitvoeren naar het IP van de router.
Het hele issue klinkt gewoon als een slecht wifi probleem. Niets minder en niet meer. Kabel naar boven trekken, aparte wifi accesspoint nemen (2.4+5GHz) en de problemen zijn opgelost.
Doet me denken aanquote:Op woensdag 27 augustus 2014 12:22 schreef spijkerbroek het volgende:
Nee man, TS en huisgenoot studeren Wiskunde en ICT, dus die hebben er veel verstand van. En hun kennis zegt hen dat het probleem bij UPC ligt!</sarcasme>
Er ligt een fucking kabel man.quote:Op woensdag 27 augustus 2014 09:22 schreef Rolfieo het volgende:
[..]
Ik zou eerst eens een ping uitvoeren naar het IP van de router.
Het hele issue klinkt gewoon als een slecht wifi probleem. Niets minder en niet meer. Kabel naar boven trekken, aparte wifi accesspoint nemen (2.4+5GHz) en de problemen zijn opgelost.
Lees eens verder.quote:Op woensdag 27 augustus 2014 16:22 schreef KeesBromfiets het volgende:
[..]
TS negeer deze vraag eens niet
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |