abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_143835125
quote:
13s.gif Op dinsdag 26 augustus 2014 00:16 schreef Amoeba het volgende:

[..]

Het gaat iig over onze rechten mbt gamen.
Aan gratis internet kun je niet al teveel eisen stellen.
pi_143835177
quote:
2s.gif Op maandag 25 augustus 2014 21:58 schreef Amoeba het volgende:
...
Deze staan alleen aan als we daadwerkelijk iets downloaden. Ik studeer wiskunde en hij ICT, dus we bezitten voldoende computerkennis (claimen we) om te weten waar we over praten.
Valt nog te betwisten gezien jullie (1) het probleem niet hebben opgelost en (2) niet op het idee van tunnellen zijn gekomen om die poortblock tegen te gaan.
More oneness, less categories
Open hearts, no strategies
Decisions based upon faith and not fear
People who live right now and right here
pi_143835227
Dat je een contract hebt met max 120 mbits betekend nog niet dat je die snelheid ook daadwerkelijk haalt he. Het kan best zijn dat jouw game gedrag het complete netwerk gebruikt. Heb je al eens een speedtest gedaan?
pi_143835267
quote:
13s.gif Op dinsdag 26 augustus 2014 00:16 schreef Amoeba het volgende:

Het gaat iig over onze rechten mbt gamen.
_O-
pi_143835308
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2014 00:31 schreef Queller het volgende:

[..]

_O-
Ik wilde het niet posten, maar dit dus.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_143835334
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2014 00:33 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Ik wilde het niet posten, maar dit dus.
Ik kon niets beters verzinnen :@

Hoewel: TS, is zelf een internetaansluiting nemen niet een geweldig goede optie?
pi_143835376
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2014 00:25 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Als jullie gamen het volledige internet bij jullie thuis blokkeert, dan lijkt het mij dat het terecht is dat jullie het gamen wordt ontzegd.
Wat is de oorzaak van de connectivityproblemen?
Dat is een fabeltje want het is er echt niet beter op geworden. De connectivity dropte net ook steeds. Gamen trekt echt amper bandbreedte in vergelijking tot streaming en downloading.

Je kunt voldoende bronnen vinden als je zoekt op 'gaming bandwith usage', de algemene conclusie is dat bandbreedte ( = totale capaciteit) geen issue vormt maar de snelheid van het netwerk ( dus lag in ms) wel van belang is.

Bijvoorbeeld hier: http://compnetworking.abo(...)twork-need-to-be.htm

Even full article lezen en dan staat er iets over gamen.
pi_143835402
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 augustus 2014 00:35 schreef Amoeba het volgende:
Dat is een fabeltje want het is er echt niet beter op geworden. De connectivity dropte net ook steeds. Gamen trekt echt amper bandbreedte in vergelijking tot streaming en downloading.

Je kunt voldoende bronnen vinden als je zoekt op 'gaming bandwith usage', de algemene conclusie is dat bandbreedte ( = totale capaciteit) geen issue vormt maar de snelheid van het netwerk ( dus lag in ms) wel van belang is.

Bijvoorbeeld hier: http://compnetworking.abo(...)twork-need-to-be.htm

Even full article lezen en dan staat er iets over gamen.
Antwoord eens op mijn vraag.

(en seriously? about.com als bron nemen?)
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_143835469
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2014 00:30 schreef Fripsel het volgende:
Dat je een contract hebt met max 120 mbits betekend nog niet dat je die snelheid ook daadwerkelijk haalt he. Het kan best zijn dat jouw game gedrag het complete netwerk gebruikt. Heb je al eens een speedtest gedaan?
Ik heb hier ruim 90 mbit/s. Mijn huisgenoot haalt wel 120 mbit/s maar ergens in het plafond zal een magnetisch veld oid zitten want m'n TV signaal is ook heel slecht en beide kabels lopen door hetzelfde gat.
pi_143835521
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2014 00:36 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Antwoord eens op mijn vraag.

(en seriously? about.com als bron nemen?)
Ik zit mobiel, maar zo ongeveer iedere bron zal mijn standpunt steunen.

Ik vermoed het modem/UPC. Ik woon midden in de stad waar ik nog niet eens weet hoe m'n buurman heet dus om even na te gaan vragen hoe iedereen over UPC denkt zit er niet in.
pi_143835548
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2014 00:33 schreef Queller het volgende:

[..]

Ik kon niets beters verzinnen :@

Hoewel: TS, is zelf een internetaansluiting nemen niet een geweldig goede optie?
Nee want die infrastructuur wordt dus al gebruikt.
pi_143835549
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 augustus 2014 00:41 schreef Amoeba het volgende:
Ik vermoed het modem/UPC.
Jullie hadden toch veel verstand van computers? Dan is het toch niet moeilijk het een en ander te testen en uit te sluiten dat het probleem bij jullie thuis ligt?
pi_143835567
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 augustus 2014 00:42 schreef Amoeba het volgende:
Nee want die infrastructuur wordt dus al gebruikt.
Dan laat je toch nieuwe infrastructuur aanleggen...
pi_143835607
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2014 00:42 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Jullie hadden toch veel verstand van computers? Dan is het toch niet moeilijk het een en ander te testen en uit te sluiten dat het probleem bij jullie thuis ligt?
Ik kan fysiek niet bij het modem.
pi_143835617
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2014 00:43 schreef Queller het volgende:

[..]

Dan laat je toch nieuwe infrastructuur aanleggen...
Wat :')
pi_143835628
quote:
10s.gif Op dinsdag 26 augustus 2014 00:45 schreef Amoeba het volgende:
Wat :')
Het is niet zo moeilijk hoor: bel KPN en laat een tweede telefoonlijn aanleggen...

Ben je dom of zo??
pi_143835632
quote:
15s.gif Op dinsdag 26 augustus 2014 00:45 schreef Amoeba het volgende:
Ik kan fysiek niet bij het modem.
En da's het enige dat je kan testen? Ja, jullie hebben er echt verstand van.
Succes ermee, dit gaat niks worden.

Mijn laatste tip: span een kort geding aan en leg aan de rechter uit dat je het recht hebt om te gamen.
pi_143835650
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2014 00:46 schreef Queller het volgende:

[..]

Het is niet zo moeilijk hoor: bel KPN en laat een tweede telefoonlijn aanleggen...

Ben je dom of zo??
Je denkt dat m'n huisbaas daarmee akkoord gaat ofwat? :')
pi_143835660
quote:
14s.gif Op dinsdag 26 augustus 2014 00:47 schreef Amoeba het volgende:
Je denkt dat m'n huisbaas daarmee akkoord gaat ofwat? :')
Waarom niet? Als je er zelf netjes voor betaalt...
pi_143835715
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2014 00:46 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Mijn laatste tip: span een kort geding aan en leg aan de rechter uit dat je het recht hebt op te gamen.
Kerel het interesseert me geen hol of het nu UPC is of dat modem; in kan er toch niks aan doen. Dat modem is niet mijn terrein en interesseert me verder ook geen fluit zolang ik maar fatsoenlijk een potje kan gamen, surfen en youtuben. Ik kan nu niet eens op Teamspeak.
pi_143835746
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2014 00:48 schreef Queller het volgende:

[..]

Dat is het hele punt niet. Hij neemt vergaande maatregelen om internetverkeer te beperken wat ten eerste niet doeltreffend is.
pi_143835782
quote:
7s.gif Op dinsdag 26 augustus 2014 00:52 schreef Amoeba het volgende:
Dat is het hele punt niet. Hij neemt vergaande maatregelen om internetverkeer te beperken wat ten eerste niet doeltreffend is.
Jij wilt het punt niet snappen: het is zijn internetverbinding en hij mag ermee doen wat hij wil. Zolang er in jouw contract niet staat dat je huurt inclusief een werkende [x-specificaties] i-netverbinding, heb jij helemaal geen punt. Dat wil je niet horen en daar kun je ook niet mee omgaan, maar dat is niet het probleem van je huisbaas, maar van jou.

Helder?

Koop een eigen huis; kan je doen en laten wat je wilt met je i-netverbinding. Zelfs pr0n kijken en zo!
pi_143835941
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2014 00:46 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Waarom neem je zoveel aanstoot aan het feit dat de TS zei verstand van internetverbindingen te hebben?

quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2014 00:48 schreef Queller het volgende:

[..]

En waarom wil jij zo op de werkelijke rechten die TS heeft door blijven drammen? 8)7

Dat een huisbaas reageert op een probleem met de internetverbinding door het game-verkeer te blokkeren terwijl dat niet de oorzaak van het probleem is en dus niets verhelpt is ronduit belachelijk. Je moet wel aan het trollen zijn als je zegt dat dit een normale gang van zaken is.

En ja, het klopt misschien dat TS juridisch gezien geen recht heeft op een ongelimiteerde internetverbinding maar dit moet toch gewoon op te lossen zijn.
Eigenlijk kan dit topic beter naar DIG om achter de werkelijke oorzaak van het probleem te komen, zodat de poorten weer open kunnen als het probleem verholpen is. Of naar TTK zodat de TS geholpen kan worden om een duidelijke brief naar z'n huisbaas te schrijven waarin de aard van het probleem duidelijk wordt uitgelegd.
Maar hier in WGR heb je alleen recht op wat in de kleine lettertjes staat, normale omgangsnormen zijn te veel gevraagd. Wat een zeikerds :r
pi_143836023
Jij leest creatief. Dat is een talent; je moest er iets mee gaan doen ^O^
pi_143836030
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2014 01:05 schreef n0ir het volgende:

[..]

Waarom neem je zoveel aanstoot aan het feit dat de TS zei verstand van internetverbindingen te hebben?
Omdat TS erop staat dat het probleem niet bij hem/hen ligt, maar dat vervolgens niet kan onderbouwen. En als je daar dan rechten aan wilt ontlenen.. sja, beetje rare gedachtengang.
quote:
Eigenlijk kan dit topic beter naar DIG om achter de werkelijke oorzaak van het probleem te komen, zodat de poorten weer open kunnen als het probleem verholpen is.
Zie mijn 2e post in dit topic en de reactie van TS direct eronder.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')