Aan gratis internet kun je niet al teveel eisen stellen.quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 00:16 schreef Amoeba het volgende:
[..]
Het gaat iig over onze rechten mbt gamen.
Valt nog te betwisten gezien jullie (1) het probleem niet hebben opgelost en (2) niet op het idee van tunnellen zijn gekomen om die poortblock tegen te gaan.quote:Op maandag 25 augustus 2014 21:58 schreef Amoeba het volgende:
...
Deze staan alleen aan als we daadwerkelijk iets downloaden. Ik studeer wiskunde en hij ICT, dus we bezitten voldoende computerkennis (claimen we) om te weten waar we over praten.
quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 00:16 schreef Amoeba het volgende:
Het gaat iig over onze rechten mbt gamen.
Ik wilde het niet posten, maar dit dus.quote:
Ik kon niets beters verzinnenquote:Op dinsdag 26 augustus 2014 00:33 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Ik wilde het niet posten, maar dit dus.
Dat is een fabeltje want het is er echt niet beter op geworden. De connectivity dropte net ook steeds. Gamen trekt echt amper bandbreedte in vergelijking tot streaming en downloading.quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 00:25 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Als jullie gamen het volledige internet bij jullie thuis blokkeert, dan lijkt het mij dat het terecht is dat jullie het gamen wordt ontzegd.
Wat is de oorzaak van de connectivityproblemen?
Antwoord eens op mijn vraag.quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 00:35 schreef Amoeba het volgende:
Dat is een fabeltje want het is er echt niet beter op geworden. De connectivity dropte net ook steeds. Gamen trekt echt amper bandbreedte in vergelijking tot streaming en downloading.
Je kunt voldoende bronnen vinden als je zoekt op 'gaming bandwith usage', de algemene conclusie is dat bandbreedte ( = totale capaciteit) geen issue vormt maar de snelheid van het netwerk ( dus lag in ms) wel van belang is.
Bijvoorbeeld hier: http://compnetworking.abo(...)twork-need-to-be.htm
Even full article lezen en dan staat er iets over gamen.
Ik heb hier ruim 90 mbit/s. Mijn huisgenoot haalt wel 120 mbit/s maar ergens in het plafond zal een magnetisch veld oid zitten want m'n TV signaal is ook heel slecht en beide kabels lopen door hetzelfde gat.quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 00:30 schreef Fripsel het volgende:
Dat je een contract hebt met max 120 mbits betekend nog niet dat je die snelheid ook daadwerkelijk haalt he. Het kan best zijn dat jouw game gedrag het complete netwerk gebruikt. Heb je al eens een speedtest gedaan?
Ik zit mobiel, maar zo ongeveer iedere bron zal mijn standpunt steunen.quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 00:36 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Antwoord eens op mijn vraag.
(en seriously? about.com als bron nemen?)
Nee want die infrastructuur wordt dus al gebruikt.quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 00:33 schreef Queller het volgende:
[..]
Ik kon niets beters verzinnen
Hoewel: TS, is zelf een internetaansluiting nemen niet een geweldig goede optie?
Jullie hadden toch veel verstand van computers? Dan is het toch niet moeilijk het een en ander te testen en uit te sluiten dat het probleem bij jullie thuis ligt?quote:
Dan laat je toch nieuwe infrastructuur aanleggen...quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 00:42 schreef Amoeba het volgende:
Nee want die infrastructuur wordt dus al gebruikt.
Ik kan fysiek niet bij het modem.quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 00:42 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Jullie hadden toch veel verstand van computers? Dan is het toch niet moeilijk het een en ander te testen en uit te sluiten dat het probleem bij jullie thuis ligt?
Watquote:Op dinsdag 26 augustus 2014 00:43 schreef Queller het volgende:
[..]
Dan laat je toch nieuwe infrastructuur aanleggen...
Het is niet zo moeilijk hoor: bel KPN en laat een tweede telefoonlijn aanleggen...quote:
En da's het enige dat je kan testen? Ja, jullie hebben er echt verstand van.quote:
Je denkt dat m'n huisbaas daarmee akkoord gaat ofwat?quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 00:46 schreef Queller het volgende:
[..]
Het is niet zo moeilijk hoor: bel KPN en laat een tweede telefoonlijn aanleggen...
Ben je dom of zo??
Waarom niet? Als je er zelf netjes voor betaalt...quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 00:47 schreef Amoeba het volgende:
Je denkt dat m'n huisbaas daarmee akkoord gaat ofwat?
Kerel het interesseert me geen hol of het nu UPC is of dat modem; in kan er toch niks aan doen. Dat modem is niet mijn terrein en interesseert me verder ook geen fluit zolang ik maar fatsoenlijk een potje kan gamen, surfen en youtuben. Ik kan nu niet eens op Teamspeak.quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 00:46 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
En da's het enige dat je kan testen? Ja, jullie hebben er echt verstand van.
Succes ermee, dit gaat niks worden.
Mijn laatste tip: span een kort geding aan en leg aan de rechter uit dat je het recht hebt op te gamen.
Dat is het hele punt niet. Hij neemt vergaande maatregelen om internetverkeer te beperken wat ten eerste niet doeltreffend is.quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 00:48 schreef Queller het volgende:
[..]
Waarom niet? Als je er zelf netjes voor betaalt...
Jij wilt het punt niet snappen: het is zijn internetverbinding en hij mag ermee doen wat hij wil. Zolang er in jouw contract niet staat dat je huurt inclusief een werkende [x-specificaties] i-netverbinding, heb jij helemaal geen punt. Dat wil je niet horen en daar kun je ook niet mee omgaan, maar dat is niet het probleem van je huisbaas, maar van jou.quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 00:52 schreef Amoeba het volgende:
Dat is het hele punt niet. Hij neemt vergaande maatregelen om internetverkeer te beperken wat ten eerste niet doeltreffend is.
Waarom neem je zoveel aanstoot aan het feit dat de TS zei verstand van internetverbindingen te hebben?quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 00:46 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
En da's het enige dat je kan testen? Ja, jullie hebben er echt verstand van.
Succes ermee, dit gaat niks worden.
En waarom wil jij zo op de werkelijke rechten die TS heeft door blijven drammen?quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 00:48 schreef Queller het volgende:
[..]
Waarom niet? Als je er zelf netjes voor betaalt...
Omdat TS erop staat dat het probleem niet bij hem/hen ligt, maar dat vervolgens niet kan onderbouwen. En als je daar dan rechten aan wilt ontlenen.. sja, beetje rare gedachtengang.quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 01:05 schreef n0ir het volgende:
[..]
Waarom neem je zoveel aanstoot aan het feit dat de TS zei verstand van internetverbindingen te hebben?
Zie mijn 2e post in dit topic en de reactie van TS direct eronder.quote:Eigenlijk kan dit topic beter naar DIG om achter de werkelijke oorzaak van het probleem te komen, zodat de poorten weer open kunnen als het probleem verholpen is.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |