ziggyziggyziggy, mag je de schuld geven van vertraging in het Noorden. Dr_Flash, Grootste AnsaldoBredaFanBoy met Zugzwang van de Lage Landen. Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. (Brabant ). DriekOplopers, zet zich in om dingen voor de reiziger te verbeteren. Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal SLT's rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner en liefhebber van kleine spoorlanden. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks! b2py, Alcoholist, onheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, die het wel weet. (Brabant ). Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt Mr_Klaasje, voor alle juiste antwoorden JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant. (Brabant ).
• In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.
• Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.
• Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
SPOILER
SPOILER
SPOILER
SPOILER
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen en gaarne een fraaie anaalplaat in de sluitpost.
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
ik kan mij herinneren dat er een paar maanden terug een artikeltje in de krant stond over hoeveel treinen per dag een minuut of meer te laat vertrokken. moord en brand werd er nog net niet over geroepen.
kern van het verhaal: vertrek je op tijd missen mensen uit de andere trein wellicht hun aansluiting. als je wacht zitten mensen die wel op tijd in de trein zaten te schelden dat de trein te laat vertrekt en afhankelijk van rijtijd wellicht zelf een aansluiting gaat missen op het volgende overstapstation.
het maakt dus niet uit wat Prorail/NS in zon geval besluit want er is altijd wel iemand ontevreden.
TER Bourgogne heeft inmiddels wel een nieuwe kaart. Volgens mij is de enige grote verandering de sluiting van de lijn Avallon - Autun voor reizigersvervoer. Nou ja, groot, er was maar één A/R per dag met gemiddeld 0 tot 5 reizigers, aldus Wikipedia
Dat is dus weer logica van de SNCF, waarvan ik nog niet doorheb hoe hun logica werkt. Er zijn geen vaste (of voorspelbare) tijden dat er dingen veranderen en soms duurt het dan nog jaren voordat de spoorkaart wordt bijgewerkt. Nord-Pas de Calais is ook zo iets, alle stations tussen Aubigny-au-Bac en Cambrai zijn alweer enkele jaren gesloten, maar de kaart is nog niet bijgewerkt.
Misschien moeten we dat eens aanpassen. En ik had ook nog fittie met een passagier die vond dat mijn fiets niet meer bij het fietsenhok mocht, want te vol. Die heb ik mooi gewonnen.
Dat is dus weer logica van de SNCF, waarvan ik nog niet doorheb hoe hun logica werkt. Er zijn geen vaste (of voorspelbare) tijden dat er dingen veranderen en soms duurt het dan nog jaren voordat de spoorkaart wordt bijgewerkt. Nord-Pas de Calais is ook zo iets, alle stations tussen Aubigny-au-Bac en Cambrai zijn alweer enkele jaren gesloten, maar de kaart is nog niet bijgewerkt.
Die logica is soms inderdaad ver te zoeken. Net zoals een regelmatige dienstregeling, overigens.
De kaart van Bourgogne van 2008 stond tot begin dit jaar nog op de (oude) TER-website, terwijl hij al minstens sinds 2011 verouderd was. Blijkbaar heeft het niet echt prioriteit.
Trouwens wel jammer dat er geen degelijke kaart voor de Auvergne te vinden is. Tot nu toe is dit de beste die ik heb kunnen vinden, maar helaas niets officieels van de TER.
Kijk fles, er gaat genoeg die week dat jij er bent, Zelfs MET werkzaamheden, dus ik snap het probleem niet zo! Ik heb de bussen er uit gefilterd, en de trienen er uit gefilterd die niet die bewuste werzaamhedenweek rijden!
SPOILER
Op maandag 25 augustus 2014 23:40 schreef Darkwing_Duck het volgende: Kijk fles, er gaat genoeg die week dat jij er bent, Zelfs MET werkzaamheden, dus ik snap het probleem niet zo! Ik heb de bussen er uit gefilterd, en de trienen er uit gefilterd die niet die bewuste werzaamhedenweek rijden!
SPOILER
Geen gelijktijdige stakingen in Duitsland FRANKFURT - Duitse treinmachinisten en piloten van luchtvaartmaatschappij Lufthansa willen een gelijktijdige staking voorkomen om reizigers niet te duperen. Dat hebben de vakbonden maandag laten weten. Piloten van Lufthansa dreigen op korte termijn met een staking na het mislukken van de onderhandelingen over betere arbeidsvoorwaarden. De machinisten liggen overhoop met Deutsche Bahn over een loonsverhoging en kunnen het werk ook gaan neerleggen. Het is nog niet duidelijk wanneer acties kunnen beginnen, maar de bonden voeren overleg om deze niet op hetzelfde moment te houden, aldus een woordvoerder van de machinistenvakbond GDL. „We willen verantwoordelijk omgaan met het middel arbeidsstrijd. De bonden zullen afspraken maken om lucht- en treinreizigers niet tegelijkertijd te raken.” http://www.telegraaf.nl/d(...)_in_Duitsland__.html
Op maandag 25 augustus 2014 23:51 schreef Darkwing_Duck het volgende: Of, vanuit Nimes heven het hoogste gelegen station van Frankrijk bezoeken aan de lijn Villefranche - Latour, behoort ook tot de mogelijkheden
Die RER A is ook clownding trouwens, ik dacht dat die lijn overbelast was met mensen enzulks, maar ik kwam gewoon nog treinen tegen met maar 1 verdieping ipv dubbele.. Zo wordt het niks natuurlijk..
Op dinsdag 26 augustus 2014 00:08 schreef b2py het volgende: Die RER A is ook clownding trouwens, ik dacht dat die lijn overbelast was met mensen enzulks, maar ik kwam gewoon nog treinen tegen met maar 1 verdieping ipv dubbele.. Zo wordt het niks natuurlijk..
Op dinsdag 26 augustus 2014 00:08 schreef b2py het volgende: Die RER A is ook clownding trouwens, ik dacht dat die lijn overbelast was met mensen enzulks, maar ik kwam gewoon nog treinen tegen met maar 1 verdieping ipv dubbele.. Zo wordt het niks natuurlijk..
Er is nieuw dubbeldeksmaterieel besteld bij Alstom en Bombardier en langzaam maar zeker stroomt het nieuwe mat in. Inmiddels zijn 73 van de 130 bestelde treinen geleverd http://fr.wikipedia.org/wiki/Liste_des_MI_09
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Bordeaux? Plenty van die andere shit aan de kust? Nee in landen met een kustlijn laat het zich meestal raden waar het laagste station is (okee Nederland is dan weer een uitzondering). Landen zonder kustlijn wordt het even zoeken naar waar de grootste rivier het land verlaat (Luxembourg : Wasserbillig).
Bordeaux? Plenty van die andere shit aan de kust? Nee in landen met een kustlijn laat het zich meestal raden waar het laagste station is (okee Nederland is dan weer een uitzondering). Landen zonder kustlijn wordt het even zoeken naar waar de grootste rivier het land verlaat (Luxembourg : Wasserbillig).
Rhone, dan heb je Arles, +10
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Op dinsdag 26 augustus 2014 00:34 schreef Dr_Flash het volgende: Oh Bolqu1ere-Eyne is zelfs 1592 meter hoog volgens mijn overzicht van extreme stations (jaja dat heb ik )
Ja hallo, staat daar geen laagste station van Frankrijk bij?
Was dat niet Alexander? Is Schiphol niet t diepste station?
niet als je kijkt naar spoorhoogte. Alexander ligt op een brug. Best leuk dat de grond daar -6 meter is, het spoor ligt ongeveer op 0. Schiphol precies andersom.
Volgens Google Earths is de straat direct naast Antwerpen Centraal 16 m boven zee. Volgens Wikipedia is level -2 18 meter onder straatniveau, dus -2. Lang niet genoeg.
Op dinsdag 26 augustus 2014 00:48 schreef Dr_Flash het volgende: Volgens Google Earths is de straat direct naast Antwerpen Centraal 16 m boven zee. Volgens Wikipedia is level -2 18 meter onder straatniveau, dus -2. Lang niet genoeg.
het maakt dus niet uit wat Prorail/NS in zon geval besluit want er is altijd wel iemand ontevreden. [/quote]Klopt. En als trdl boos gaan opbellen als er niet op tijd wordt vertrokken, is ook wat overdone. Ik ga na 3 minuten altijd vriendelijk informeren of er misschien problemen zijn.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
Op dinsdag 26 augustus 2014 09:35 schreef boriq het volgende: BBC Breakfast (BBC1) gaat zo aandacht besteden aan treinspotters en hoe lang de hobby al lijkt te bestaan.
Thuis. Geen treinreizen meer gepland tot 8 september.
It's always around me, all this noise But not nearly as loud as the voice saying "Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good) Just let it happen, let it happen"
It's always around me, all this noise But not nearly as loud as the voice saying "Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good) Just let it happen, let it happen"
op 90% van de bordjes in die hele provincie staat sneek
Valt best mee
quote:
Tegen de tijd dat ik in balk was heb ik het maar opgegeven Hoe kut moet het zijn geweest om al die stations af te gaan met een stopbus
Wel lieve stations langs die lijn
Balk? Dan was je al vrij dichtbij. Even linksaf richting Koudum, afslag Hemelum pakken en dan afhankelijk van waar je moest zijn of voor Warns linksaf slaan of en vlak na.
Klopt. En als trdl boos gaan opbellen als er niet op tijd wordt vertrokken, is ook wat overdone. Ik ga na 3 minuten altijd vriendelijk informeren of er misschien problemen zijn.