Oh. In dat geval stopt hierbij mijn interesse voor de game.quote:Op woensdag 23 maart 2016 13:35 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Iemand tegen komen is simpelweg niet mogelijk, of je nou coördinaten hebt of niet.
Mijne ook; jammer ik keek uit naar een open multiplayer game waarbij je vrij bent om te doen en laten wat je wil; slim handelen om groot te worden met andere spelers leek me daarbij wel het leukste, maar blijkbaar kan dat niet eens...quote:Op woensdag 23 maart 2016 13:36 schreef ems. het volgende:
[..]
Oh. In dat geval stopt hierbij mijn interesse voor de game.
Ik had het al prima gevonden als je een beetje samen rond kon cruisen en planeten exploreren. Ik hoopte dat het een lekker tussendoortje zou zijn tot Star Citizen kwam maar nu klinkt het vooral heel irrelevantquote:Op woensdag 23 maart 2016 15:19 schreef zatoichi het volgende:
[..]
Mijne ook; jammer ik keek uit naar een open multiplayer game waarbij je vrij bent om te doen en laten wat je wil; slim handelen om groot te worden met andere spelers leek me daarbij wel het leukste, maar blijkbaar kan dat niet eens...
Jammer...
Maar er zijn mensen die dat nog niet weten...quote:Op woensdag 23 maart 2016 13:35 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Allemaal achterhaalde info.
Je hebt een online en offline versie.
Online betekent niets meer dat iedereen jouw benamingen voor ontdekkingen kan tegenkomen in hun versie als het ware.
Offline, laad je geen data naar de servers met zulk soort informatie.
Iemand tegen komen is simpelweg niet mogelijk, of je nou coördinaten hebt of niet.
Je kan elkaar niet zien, ondanks dat het wel een soort feature was, maar dat hebben ze eruit gehaald.
Precies, ook in een interview met jeuxvideo, legt hij nogmaals meerdere malen uit dat mensen moeten afstappen van het idee van "multiplayer', het is niet aanwezig op de typische wijze.quote:Op woensdag 23 maart 2016 23:31 schreef -CRASH- het volgende:
[..]
Maar er zijn mensen die dat nog niet weten...
Wel zul je merken dat er andere spelers de/een planeet hebben bezocht
2:40 praat ie over MP
Dit lijkt me juist een game die je alleen moet doen. Helemaal alleen op een onbekende planeet geeft toch een andere sfeer en gevoel. Alsof je echt in een andere wereld bent. Door multiplayer wordt dat een stuk minder.quote:Op woensdag 23 maart 2016 15:19 schreef zatoichi het volgende:
[..]
Mijne ook; jammer ik keek uit naar een open multiplayer game waarbij je vrij bent om te doen en laten wat je wil; slim handelen om groot te worden met andere spelers leek me daarbij wel het leukste, maar blijkbaar kan dat niet eens...
Jammer...
Dan moet je een andere game spelen. EVE bijvoorbeeld.quote:Op woensdag 23 maart 2016 15:19 schreef zatoichi het volgende:
[..]
Jammer...
Vrij letterlijk ook wel een andere wereld, afhankelijk van de grootte kun je gerust weken zo niet maanden lopen om een planeet lopend te "ontdekken'.quote:Op donderdag 24 maart 2016 13:54 schreef Morrigan het volgende:
[..]
Dit lijkt me juist een game die je alleen moet doen. Helemaal alleen op een onbekende planeet geeft toch een andere sfeer en gevoel. Alsof je echt in een andere wereld bent. Door multiplayer wordt dat een stuk minder.
Leuke beelden.quote:
Daar ben ik dus ook bang voor.quote:Op dinsdag 12 april 2016 12:24 schreef jogy het volgende:
Ik voel me net een mot en dit spel is de vlam. Maar ik ben zodanig gehyped dat het echt alleen maar tegen kan vallen.
Mijn hype is inmiddels al een beetje in een zurige scepsis komen te vervallen, maar ik hoop dat het allemaal meevaltquote:Op dinsdag 12 april 2016 12:24 schreef jogy het volgende:
Ik voel me net een mot en dit spel is de vlam. Maar ik ben zodanig gehyped dat het echt alleen maar tegen kan vallen.
Wat een irritante stem heeft dit gast toch... En overduidelijk elke zinnetje achter elkaar geknipt en geplakt. Godtering wat slecht...quote:
Wat een onzin...quote:Op maandag 14 maart 2016 00:10 schreef Morrigan het volgende:
[..]
Waarschijnlijk zal dat vies tegenvallen. Paddo's (en ook LSD) werken het beste als iets saai is. Dan gaat je brein door verveling vanzelf alles invullen.
Precies mijn zorg. Ik snap inmiddels de hype niet meer.quote:Op maandag 18 april 2016 23:03 schreef Cockwhale het volgende:
Overigens, ik denk niet dat deze game me heel erg zal boeien. De wezens op de planeten lijken vooral wat rond te lopen voor de sier, of vallen je eventueel aan. Het is een nogal levenloze/emotieloze flora en fauna. In een game waar de flora en fauna bijzaak is, is dat niet zo'n probleem. Hier gaat het om exploreren. Wat valt er te exploreren dan? Zonder doel, uitdaging, emotie en narratief is het voor mij snel gebeurt. Je raakt niet betrokken bij datgene wat je tegenkomt. De game was interessant geweest als het een mmo was geweest op deze schaal (en tegelijkertijd een zeker behoud van simpliciteit). Handelen, alliëren, federaties vormen, oorlog voeren, veroveren, creëren, gezamenlijk exploreren, etc etc. Nu is het een lege huls, een mooi uitziende weliswaar, maar alleen audiovisuele pracht doet me niet zoveel.
Ik ben fan van sandbox games en zoals ik het lees is het doel, als je die wil, het centrum van het universum te bereiken en hoe dichter je bij het centrum komt hoe moeilijker het wordt. Maar sandbox space games, daar word ik wel vrolijk van. Het had ook tof geweest als je, wanneer je per ongeluk in een gebied komt waar een ander ook is wel die ander zou kunnen zien ja maar ach, de kans dat je iemand tegen komt is nihilquote:Op maandag 18 april 2016 23:03 schreef Cockwhale het volgende:
Overigens, ik denk niet dat deze game me heel erg zal boeien. De wezens op de planeten lijken vooral wat rond te lopen voor de sier, of vallen je eventueel aan. Het is een nogal levenloze/emotieloze flora en fauna. In een game waar de flora en fauna bijzaak is, is dat niet zo'n probleem. Hier gaat het om exploreren. Wat valt er te exploreren dan? Zonder doel, uitdaging, emotie en narratief is het voor mij snel gebeurt. Je raakt niet betrokken bij datgene wat je tegenkomt. De game was interessant geweest als het een mmo was geweest op deze schaal (en tegelijkertijd een zeker behoud van simpliciteit). Handelen, alliëren, federaties vormen, oorlog voeren, veroveren, creëren, gezamenlijk exploreren, etc etc. Nu is het een lege huls, een mooi uitziende weliswaar, maar alleen audiovisuele pracht doet me niet zoveel.
Ik had de volledige vrijheid interessant gevonden als de flora en fauna en intelligent leven ook daadwerkelijke complexiteit vertoonde. Dat lijkt niet echt het geval te zijn. Het zijn bewegende standbeelden die je eventueel aanvallen, om even aan te geven hoe levenloos, betekenisloos en emotieloos het overkomt. De simulatie spreekt mij niet werkelijk aan om te verkennen omdat ik er waarschijnlijk geen binding mee zou ontwikkelen. Dat is voor mij noodzakelijk goed.quote:Op dinsdag 19 april 2016 11:40 schreef jogy het volgende:
[..]
Ik ben fan van sandbox games en zoals ik het lees is het doel, als je die wil, het centrum van het universum te bereiken en hoe dichter je bij het centrum komt hoe moeilijker het wordt. Maar sandbox space games, daar wordt ik wel vrolijk van. Het had ook tof geweest als je, wanneer je per ongeluk in een gebied komt waar een ander ook is wel die ander zou kunnen zien ja maar ach, de kans dat je iemand tegen komt is nihil
Ik heb wel geleerd van Fallout 4 om even te wachten dus denk wel dat ik het eerst een paar weken tot een maandje laat sudderen en daarna de reviews bekijk. Volgens mij is het in de ruimte wel bevolkt met complexere AI zeg maar (ruimtepiraten, handelstations, miltitairen etc) maar het zou ook wel kek zijn als 0,1 % van het universum ook met intelligent leven op de planeten op de proppen komt of zo, al zal dat misschien wel een beetje gekkigheid worden met zo'n (potentieel) groot universum.quote:Op dinsdag 19 april 2016 11:45 schreef Cockwhale het volgende:
[..]
Ik had de volledige vrijheid interessant gevonden als de flora en fauna en intelligent leven ook daadwerkelijke complexiteit vertoonde. Dat lijkt niet echt het geval te zijn. Het zijn bewegende standbeelden die je eventueel aanvallen, om even aan te geven hoe levenloos, betekenisloos en emotieloos het overkomt. De simulatie spreekt mij niet werkelijk aan om te verkennen omdat ik er waarschijnlijk geen binding mee zou ontwikkelen. Dat is voor mij noodzakelijk goed.
Er zitten ook aliens in die een bepaalde taal spreken, zij horen bij een bepaalde factie en daarmee kun je dan bijvoorbeeld handelen (of oorlog voeren).quote:Op dinsdag 19 april 2016 11:45 schreef Cockwhale het volgende:
[..]
Ik had de volledige vrijheid interessant gevonden als de flora en fauna en intelligent leven ook daadwerkelijke complexiteit vertoonde. Dat lijkt niet echt het geval te zijn. Het zijn bewegende standbeelden die je eventueel aanvallen, om even aan te geven hoe levenloos, betekenisloos en emotieloos het overkomt. De simulatie spreekt mij niet werkelijk aan om te verkennen omdat ik er waarschijnlijk geen binding mee zou ontwikkelen. Dat is voor mij noodzakelijk goed.
Maar zitten die alleen een beetje in de ruimte te lanterfanteren of zou je ook planeten en dorpen/steden tegenkomen van die aliens?quote:Op dinsdag 19 april 2016 11:51 schreef Typisch het volgende:
[..]
Er zitten ook aliens in die een bepaalde taal spreken, zij horen bij een bepaalde factie en daarmee kun je dan bijvoorbeeld handelen (of oorlog voeren).
Er zijn ook gebouwen e.d. waar ze in leven, wonen en dingen verbergen. Of er ook daadwerkelijk grote nederzettingen zijn weet ik niet.quote:Op dinsdag 19 april 2016 11:53 schreef jogy het volgende:
[..]
Maar zitten die alleen een beetje in de ruimte te lanterfanteren of zou je ook planeten en dorpen/steden tegenkomen van die aliens?
Dan komt het helemaal goed.quote:Op dinsdag 19 april 2016 11:54 schreef Typisch het volgende:
[..]
Er zijn ook gebouwen e.d. waar ze in leven, wonen en dingen verbergen. Of er ook daadwerkelijk grote nederzettingen zijn weet ik niet.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |