Het uitgepakte bestand is vaak nagenoeg even groot.quote:Op zondag 24 augustus 2014 21:54 schreef IkStampOpTacos het volgende:
Zodat er minder data op de server opgeslagen hoeft te worden misschien?
quote:Op zondag 24 augustus 2014 21:56 schreef Confetti het volgende:
[..]
Het uitgepakte bestand is vaak nagenoeg even groot.
quote:Op zondag 24 augustus 2014 21:56 schreef TwentyFourr het volgende:
Ik pak altijd mijn windows 's avonds in in .rar en 's ochtends weer uit.
Nee.quote:Op zondag 24 augustus 2014 21:56 schreef Confetti het volgende:
[..]
Dan zijn het een stel prutsers die niet om kunnen gaan met compressietechniekenquote:Op zondag 24 augustus 2014 21:56 schreef Confetti het volgende:
[..]
Prutsers hier die denken dat het om compressie gaatquote:The simple answer, is that this is what the scene rules specify. These rules make it easier to manage files for members of the scene. When transferring data, corruption can occur at any time, so when a file becomes corrupted during transit, for instance, from a topsite to a users computer, it has to be re-downloaded. For very large files, this results in a lot of wasted bandwidth and time. To avoid this, the file is split into several smaller archived parts, which are downloaded individually. If one of these parts is found to be corrupted, all a user must do is re-download that small part.
zo moeilijk of geheim is dat niet hoorquote:Op zondag 24 augustus 2014 21:58 schreef Pizzakoppo het volgende:
Ik heb een manier om een film van 700mb te vergrendelen in een 3 mb bestand. Hoe? Dat vertel ik niet.
Toch vrij verontrustend dat er bitjes verloren kunnen gaan. Hier wordt dat hersteld. Maar bij veel andere data dus niet. De controle is daar in ieder geval niet sterk genoeg.quote:Op zondag 24 augustus 2014 22:03 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Prutsers hier die denken dat het om compressie gaat
Jep. En dus het praktische feit dat je op sharingsites binnen no time parts binnen kunt halen tegen maximale snelheid (nee, niet die lullige 100kb/sec)quote:Op zondag 24 augustus 2014 22:03 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
WinRAR > 7-Zipquote:Op zondag 24 augustus 2014 22:02 schreef Gedachtenstroom het volgende:
7Zip is sowieso koning. Heel vroeger KGB archiver qua compressie.
Dit is een bijkomend voordeelquote:Op zondag 24 augustus 2014 22:03 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Iedereen toch?quote:Op zondag 24 augustus 2014 22:06 schreef Oceanview het volgende:
Heb je wel je licentie van winrar betaald?
Ga de bestanden (lees: films, series, muziek, games) dan lekker in de winkel kopen als je er niet mee kan omgaan en als je niet snapt waarom ze het gebruiken. Dumbass.quote:Op zondag 24 augustus 2014 21:53 schreef Confetti het volgende:
Wie heeft deze onzin verzonnen en waarom wordt er nog steeds veel gebruik van gemaakt? Het is toch onzinnig om iets te verpakken om hem vervolgens weer uit te pakken.
Op Usenet kan ik het nog begrijpen omdat je vaak met beschadigde bestanden zit maar waarom wordt het ook gebruikt bij torrents?. Dat uitpakken duurt langer dan het downloaden via mijn ultra-hd 100gb glasvezel.
Klacht: omslachtige piraten
Op die besparing van gel werd daarmee wax gekocht?quote:Op zondag 24 augustus 2014 22:14 schreef pionnetje het volgende:
vroeger was data opslag heel duur , en dan zorgte rar voor gelbesparing , maar nu is rar helemaal vaak niet meer nodig maar doen mensen het uit macht der gewoonte.
drugs coke hoeren pistolen ,,, preciesquote:Op zondag 24 augustus 2014 22:15 schreef Oceanview het volgende:
Op die besparing van gel werd daarmee wax gekocht?
quote:Op zondag 24 augustus 2014 21:56 schreef Confetti het volgende:
[..]
QFTquote:Op zondag 24 augustus 2014 22:33 schreef twiFight het volgende:
Serieus, ik schrik mij kapot hier. Wist niet dat er nog mensen zijn die denken dat je met compressie tegenwoordig nog netwerkverkeer bespaard. Videobeelden zoals films en series bespaar je niks mee, omdat het videobeeld door de encoder al gecomprimeerd wordt. Zelfde met mp3/flac/wma, dat is al gecomprimeerd en nog eens RARen helpt daar dus geen zak bij. Games zijn ook al bijna geheel gecomprimeerd omdat dat simpelweg betere performance oplevert in het spel (lagere seek times, minder i/o). Software zelfde verhaal plus dat het een developer die zijn software online aanbied gewoon hosting bandwidth bespaard. Heel af en toe kom je nog eens iets tegen dat een paar procentjes bespaard, maar dan houdt het wel op.
Hashing is ook zinloos voor torrents, omdat dat al in torrents zelf zit verwerkt. En nog een stuk gebruiksvriendelijker dan RAR files ook. Voor FTP sites kan het nog helpen, maar bij torrents is het zinloos. Als een torrent nog RAR bestanden bevat, dan is dat omdat de seeder geen zin had de warez uit te pakken voordat hij ging seeden.
1080p -> 144pquote:Op zondag 24 augustus 2014 21:58 schreef Pizzakoppo het volgende:
Ik heb een manier om een film van 700mb te vergrendelen in een 3 mb bestand. Hoe? Dat vertel ik niet.
quote:Op zondag 24 augustus 2014 21:58 schreef Pizzakoppo het volgende:
Ik heb geen winrarquote:Op zondag 24 augustus 2014 23:17 schreef Enchanter het volgende:
[..]
http://www.fileshut.biz/download/LvHvZAUR/ijsmeis.rar.html
eerste hit Google
Vermoede al dat het meuk zou zijnquote:Op zondag 24 augustus 2014 23:24 schreef twiFight het volgende:
[..]
Ook niet nodig, dat zijn gewoon executable files.
De bestanden bij torrents staan niet op een server. En dan nemen ze juist meer ruimte in, want je pakt de .iso of de film uit en moet vervolgens die rars nog laten staan als je wil seeden.quote:Op zondag 24 augustus 2014 21:54 schreef IkStampOpTacos het volgende:
Zodat er minder data op de server opgeslagen hoeft te worden misschien?
Pas maar op, zo meteen word je opgehaald door mannen in lange regenjassen met hoeden op het hoofd.quote:Op zondag 24 augustus 2014 21:58 schreef Pizzakoppo het volgende:
Minderjarig geloof ik.. en wat gewaagd.quote:Op zondag 24 augustus 2014 23:57 schreef WP8iscool het volgende:
[..]
Maar als ik het goed begrijp gewoon een ex die foto's upgeload heeft?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |