Jij kent waarschijnlijk meer akkoorden dan ik. Ik deed 1,5 week over dat eeste videotje van Snow Patrol en had als doel om die 3 akkoorden zo snel mogelijk achter elkaar te spelen. Hetzelfde doe ik met dat videotje van Let it be. Totaal ken ik nog maar 6 akkoorden. En alleen in die volgorde gaat het redelijk snel als ik die akkoorden in een andere volgorde zou moeten spelen dat zit ik in het begin weer te klungelen.quote:Op zondag 24 augustus 2014 21:47 schreef liesje1979 het volgende:
[..]
Joh, ik speel alles nog met ongeveer 5 seconden er tussen.
Ik heb het maar heel even geprobeerd en ik deed het waarschijnlijk niet goed. Mijn hand en pols bevinden zich dan in zo'n onhandige positie en omdat ik met mijn hele wijsvinger kracht moet zetten op alle snaren heb ik minder controle over mijn andere vingers.quote:Op zondag 24 augustus 2014 21:50 schreef liesje1979 het volgende:
[..]
Waarom probeer je het niet met je hele vinger dan? Als dit ook moeizaam gaat kan je net zo goed de grote proberen toch?
Rek en strekoefeningen een idee?quote:Op zondag 24 augustus 2014 22:01 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Ik heb het maar heel even geprobeerd en ik deed het waarschijnlijk niet goed. Mijn hand en pols bevinden zich dan in zo'n onhandige positie en omdat ik met mijn hele wijsvinger kracht moet zetten op alle snaren heb ik minder controle over mijn andere vingers.
Ben jij ook toegelaten tot KPD?quote:Op zondag 24 augustus 2014 22:07 schreef isax het volgende:
[..]
Uit de kom trekken werkt belachelijk goed heb ik gehoord
Is dit niet voor COS bedoeld?quote:Op zondag 24 augustus 2014 21:57 schreef Dotteke het volgende:
Ze hebben geen geld om te vreten, vreten bij andere maar peuken moeten der komen. (Ruud en Billy)
Als ik op een dood punt kom dan wil ik zulke dingen misschien wel gaan doen en dan leer ik die andere F misschien wel maar ik vind het nu leuk zoals het gaat en er zijn nog genoeg andere dingen om te leren.quote:
We hebben een hele andere oefentechniek denk ik.quote:Op zondag 24 augustus 2014 21:59 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Jij kent waarschijnlijk meer akkoorden dan ik. Ik deed 1,5 week over dat eeste videotje van Snow Patrol en had als doel om die 3 akkoorden zo snel mogelijk achter elkaar te spelen. Hetzelfde doe ik met dat videotje van Let it be. Totaal ken ik nog maar 6 akkoorden. En alleen in die volgorde gaat het redelijk snel als ik die akkoorden in een andere volgorde zou moeten spelen dat zit ik in het begin weer te klungelen.
Heyquote:Op zondag 24 augustus 2014 22:07 schreef isax het volgende:
[..]
Niet FOK!en tijdens je vakantie!quote:Op zondag 24 augustus 2014 22:07 schreef isax het volgende:
[..]
Klinkt als een F met barré. Denk ik.quote:Op zondag 24 augustus 2014 22:01 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Ik heb het maar heel even geprobeerd en ik deed het waarschijnlijk niet goed. Mijn hand en pols bevinden zich dan in zo'n onhandige positie en omdat ik met mijn hele wijsvinger kracht moet zetten op alle snaren heb ik minder controle over mijn andere vingers.
quote:Op zondag 24 augustus 2014 22:07 schreef isax het volgende:
[..]
Nah snurkende buurman.quote:Op zondag 24 augustus 2014 22:09 schreef Joezi het volgende:
[..]
Niet FOK!en tijdens je vakantie!![]()
Of ben je weer thuis?
Nog leuke campingboys gescoord?quote:Op zondag 24 augustus 2014 22:12 schreef isax het volgende:
[..]
Nah snurkende buurman.
Lijkt wel alsof hij langs me ligt.
Ouders slapen.
Honden slapen. waarvan een mijn hele bed in beslag heeft genomen.
Dus ik ben mijn eigen regels aan het breken
Ik heb niet zoveel doorzettingsvermogen. Als ik puur alleen akkoorden gaat leren dan weet ik dat die gitaar straks weer 20 jaar stof staat te happen. Als ik een onderdeel van een nummer kan spelen dan vind ik dat gaaf en blijf het dan leuk vinden.quote:Op zondag 24 augustus 2014 22:09 schreef liesje1979 het volgende:
[..]
We hebben een hele andere oefentechniek denk ik.Bij chasing heb ik alleen een beetje dat getokkel gedaan omdat dat al net als een liedje klonk en dat vond ik leuk. Maar dat is speelkwartiermateriaal. Ik doe eigenlijk nog steeds vooral GGDDCCCC, de snelheid moet ik nu wel een beetje gaan krijgen en heel langzaam gebeurt dat ook wel maar het is echt nog niet snel. Geduld hebben dus.
Liedjes speel ik niet zoveel eigenlijk, ja af en toe dat ik er even een middagje in stort, zoals Streets van de week, omdat het wel leuk moet blijven. Ik zou echt niet weten welke akkoorden ik ken, even op mijn schema kijken C, D, D7 () E, EM, F, G, G7 (O+), A (maar zelden gebruikt nog) AM Dus zoveel meer dan jij is dat niet. Jij kent meer liedjes waarschijnlijk en dingen als upstrokes, terwijl ik me daar na een enorme faalpoging niet meer mee bezig houd. Dat komt wel. Eerst de akkoorden.
Speel je de G inmiddels wel met je pink? Want dat is zo handig voor de G7.quote:Op zondag 24 augustus 2014 22:08 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Als ik op een dood punt kom dan wil ik zulke dingen misschien wel gaan doen en dan leer ik die andere F misschien wel maar ik vind het nu leuk zoals het gaat en er zijn nog genoeg andere dingen om te leren.
Dat begrijp ik, echt! Maar volgens mij is het nog leuker als je straks gewoon een nummer kan zoeken, naar het schema kijkt en het kan spelen. Dat is wat ik wil.quote:Op zondag 24 augustus 2014 22:14 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Ik heb niet zoveel doorzettingsvermogen. Als ik puur alleen akkoorden gaat leren dan weet ik dat die gitaar straks weer 20 jaar stof staat te happen. Als ik een onderdeel van een nummer kan spelen dan vind ik dat gaaf en blijf het dan leuk vinden.
Droomvakantie gespot.quote:Op zondag 24 augustus 2014 22:12 schreef isax het volgende:
[..]
Nah snurkende buurman.
Lijkt wel alsof hij langs me ligt.
Ouders slapen.
Honden slapen. waarvan een mijn hele bed in beslag heeft genomen.
Dus ik ben mijn eigen regels aan het breken
Stokbrood.quote:Op zondag 24 augustus 2014 22:20 schreef isax het volgende:
Geen leuke jongens in mijn bed gevonden nog
En liesje, heb het echt naar mijn zin. Alleen de nacht in de camper was baggermoest boven in slapen. Niet mijn ding.
Maar stokbrood
Ja, van de C naar de G vond ik ook lastig. Het gaat al beter. Soms probeer ik een bepaalde overgang tussen akkoorden enkele dagen en gaat het steeds moeizaam. Dan begin ik er de volgende dag weer aan en dan is het ineens een stuk beter.quote:Op zondag 24 augustus 2014 22:16 schreef liesje1979 het volgende:
[..]
Speel je de G inmiddels wel met je pink? Want dat is zo handig voor de G7.
Dat was mijn vraag niet helemaal.quote:Op zondag 24 augustus 2014 22:23 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Ja, van de C naar de G vond ik ook lastig. Het gaat al beter. Soms probeer ik een bepaalde overgang tussen akkoorden enkele dagen en gaat het steeds moeizaam. Dan begin ik er de volgende dag weer aan en dan is het ineens een stuk beter.
Overmorgen. Motorrijden is hier super mooi en het word 23 graden. Is dus nog goed te doen een dagje.quote:Op zondag 24 augustus 2014 22:22 schreef liesje1979 het volgende:
[..]
Stokbrood.
Gaan jullie nou morgen weer naar huis? Of kijken jullie het toch nog even aan met het weer?
Haha, je moest eens weten.quote:Op zondag 24 augustus 2014 22:22 schreef isax het volgende:
[..]
Jij weet duidelijk niet hoe het is om met een wc rolletje naar de toilet te lopen.
Ik moet trouwens ook die letters gaan onthouden. F en D weet ik omdat ik daar moeite mee heb/had. Die andere 4 akkoorden ken ik wel maar vergeet steeds de letters erbij.quote:Op zondag 24 augustus 2014 22:18 schreef liesje1979 het volgende:
[..]
Dat begrijp ik, echt! Maar volgens mij is het nog leuker als je straks gewoon een nummer kan zoeken, naar het schema kijkt en het kan spelen. Dat is wat ik wil.
23 graden? Daar kunnen wij hier alleen van dromen joh, ik zou denk ik nog even blijven. Het is toch druk in Amsterdam.quote:Op zondag 24 augustus 2014 22:26 schreef isax het volgende:
[..]
Overmorgen. Motorrijden is hier super mooi en het word 23 graden. Is dus nog goed te doen een dagje.
En aangezien jullie regen hebben...
Kijk je dan nooit op je schema?quote:Op zondag 24 augustus 2014 22:27 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Ik moet trouwens ook die letters gaan onthouden. F en D weet ik omdat ik daar moeite mee heb/had. Die andere 4 akkoorden ken ik wel maar vergeet steeds de letters erbij.
"Ja" was het antwoord op je vraag. Misschien heb ik het taalkundig wat onhandig opgeschreven.quote:Op zondag 24 augustus 2014 22:26 schreef liesje1979 het volgende:
[..]
Dat was mijn vraag niet helemaal.
C naar G is denk ik wel mijn snelste overgang, omdat dat alleen 2 vingers omhoog en pink bijzetten is. Maar als je G met wijsvinger speelt is dat wel lastiger denk ik.
Jian.
quote:Op zondag 24 augustus 2014 22:31 schreef isax het volgende:
Drukte mis ik.maar nu ga ik weer.
Autovaaaaaar
Goedzo. Maar dan is die overgang toch niet de moeilijkste?quote:Op zondag 24 augustus 2014 22:30 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
"Ja" was het antwoord op je vraag. Misschien heb ik het taalkundig wat onhandig opgeschreven.
Veel plezier nog morgen.quote:Op zondag 24 augustus 2014 22:31 schreef isax het volgende:
Autovaaaaaar
Misschien omdat ik dan 2 vingers gebruik waar ik de minste controle over heb (pink en wijsvinger).quote:Op zondag 24 augustus 2014 22:32 schreef liesje1979 het volgende:
[..]
Goedzo. Maar dan is die overgang toch niet de moeilijkste?
Ja, maar heb je nu toegang tot KPD, mmmmmm, grrrrrrrr, oeheoeeee geillllllllllquote:Op zondag 24 augustus 2014 22:31 schreef isax het volgende:
Autovaaaaaar
Veel plezier nogquote:Op zondag 24 augustus 2014 22:31 schreef isax het volgende:
Autovaaaaaar
Wijsvinger en pink in C en G bedoel je? Of wijsvinger en pink in G?quote:Op zondag 24 augustus 2014 22:37 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Misschien omdat ik dan 2 vingers gebruik waar ik de minste controle over heb (pink en wijsvinger).
Sorry, ik bedoel ringvinger en pink. (in G)quote:Op zondag 24 augustus 2014 22:39 schreef liesje1979 het volgende:
[..]
Wijsvinger en pink in C en G bedoel je? Of wijsvinger en pink in G?
Mja gewoon een tijdje CCGG oefenen dan maar.quote:Op zondag 24 augustus 2014 22:40 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Sorry, ik bedoel ringvinger en pink. (in G)
Ik hou het nu wel een stuk langer vol. Mijn vingertoppen worden al wat harder en doordat ik nieuwe snaren heb kan ik ze ook makkelijker indrukken.quote:Op zondag 24 augustus 2014 22:41 schreef liesje1979 het volgende:
[..]
Mja gewoon een tijdje CCGG oefenen dan maar.
Zegt degene die hier 2 uur lang streamverslagen zat te schrijven over een vent die achteruitliep.quote:
Lol! Raar gevoel he? Ik moet nog steeds aan mijn "nieuwe" vingertoppen wennen. Voelt alsof er een laagje kaarsvet op zit ofzo.quote:Op zondag 24 augustus 2014 22:44 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Ik hou het nu wel een stuk langer vol. Mijn vingertoppen worden al wat harder en doordat ik nieuwe snaren heb kan ik ze ook makkelijker indrukken.
Ja vergat even dat jullie schuimpjes dat soort kunst niet snappen.quote:Op zondag 24 augustus 2014 22:45 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Zegt degene die hier 2 uur lang streamverslagen zat te schrijven over een vent die achteruitliep.
Ja doe es, vol verwachting klopt ons hart ....quote:Op zondag 24 augustus 2014 22:44 schreef ChocoFan het volgende:
Gooit iemand dan eens een ander onderwerp op.
Jullie?quote:Op zondag 24 augustus 2014 22:46 schreef Joezi het volgende:
[..]
Ja vergat even dat jullie schuimpjes dat soort kunst niet snappen.
Ha, gedaan, ga maar los jongen.quote:Op zondag 24 augustus 2014 22:47 schreef Jian het volgende:
[..]
Ja doe es, vol verwachting klopt ons hart ....
En jij wel, goh ........quote:Op zondag 24 augustus 2014 22:46 schreef Joezi het volgende:
[..]
Ja vergat even dat jullie schuimpjes dat soort kunst niet snappen.
Hoef ik niet, mij stoort het niet als er verschillende onderwerpen lopen hoor, ik lees wat ik wil lezen de rest scroll ik overheen.quote:
Lame, die zin heb ik uitgevondenquote:Op zondag 24 augustus 2014 22:48 schreef Joezi het volgende:
[..]
psst je hebt een beetje schuim in je mondhoek, snel afvegen
Ik ga niet opeens moorden omdat het dan mag ofzo. Dus ik zoek een veilig onderkomen.quote:Op zondag 24 augustus 2014 22:47 schreef ChocoFan het volgende:
Ok, ik heb er nog steeds 1 waar ik nog steeds geen antwoord op heb gehad van de meeste en ik vind het wel interessant.
The Purge: Zoek je een veilig onderkomen of ga je moorden/wraaknemen?
The Purge (2013) - IMDb
The Purge, great concept....not so great filmquote:Op zondag 24 augustus 2014 22:47 schreef ChocoFan het volgende:
Ok, ik heb er nog steeds 1 waar ik nog steeds geen antwoord op heb gehad van de meeste en ik vind het wel interessant.
The Purge: Zoek je een veilig onderkomen of ga je moorden/wraaknemen?
The Purge (2013) - IMDb
Jouw stoort het niet, jij geeft juist vaak genoeg commentaar....quote:Op zondag 24 augustus 2014 22:49 schreef Jian het volgende:
[..]
Hoef ik niet, mij stoort het niet als er verschillende onderwerpen lopen hoor, ik lees wat ik wil lezen de rest scroll ik overheen.
Ja, het is een beetje vreemd. Normaal zou ik ook helemaal niet blij zij als mijn vingertoppen opeens gevoelloos zouden zijn maar nu heeft het natuurlijk een doel.quote:Op zondag 24 augustus 2014 22:46 schreef liesje1979 het volgende:
[..]
Lol! Raar gevoel he? Ik moet nog steeds aan mijn "nieuwe" vingertoppen wennen. Voelt alsof er een laagje kaarsvet op zit ofzo.
Ga hier op los. https://www.youtube.com/watch?v=u-oZyAKiWscquote:Op zondag 24 augustus 2014 22:46 schreef liesje1979 het volgende:
[..]
Lol! Raar gevoel he? Ik moet nog steeds aan mijn "nieuwe" vingertoppen wennen. Voelt alsof er een laagje kaarsvet op zit ofzo.
Ja, op jouw domme inhoudsloze gewauwel over KPD enzo, ik zeg toch niet dat ik me onthoud van discussiequote:Op zondag 24 augustus 2014 22:50 schreef ChocoFan het volgende:
[..]
Jouw stoort het niet, jij geeft juist vaak genoeg commentaar....
Ja ja doe maar lelijk, wat vind jij van het concept van The Purge?quote:Op zondag 24 augustus 2014 22:51 schreef Jian het volgende:
[..]
Ja, op jouw domme inhoudsloze gewauwel over KPD enzo, ik zeg toch niet dat ik me onthoud van discussie
Ik heb 1 gezien, ik was niet onder de indruk.quote:Op zondag 24 augustus 2014 22:52 schreef ChocoFan het volgende:
[..]
Ja ja doe maar lelijk, wat vind jij van het concept van The Purge?
Het gaat er niet om wat je van de film vind, wat zou jij doen?quote:Op zondag 24 augustus 2014 22:53 schreef Jian het volgende:
[..]
Ik heb 1 gezien, ik was niet onder de indruk.
moeilijk een YT plaatsenquote:
Ik weet toch niet waar je woont ....quote:Op zondag 24 augustus 2014 22:53 schreef ChocoFan het volgende:
[..]
Het gaat er niet om wat je van de film vind, wat zou jij doen?
Veilig onderkomen zoeken of moorden/wraaknemen?
Daar zitten 3 gitaren in zo te zien.quote:
Slaap lekker.quote:Op zondag 24 augustus 2014 22:56 schreef Persefoneia het volgende:
O jee, ik val om.... meds iets te op tijd ingenomen.
Beeld is naurwleijks leesbaar.
Gedraagt u allen slaap lekker
Slaap lekkerquote:Op zondag 24 augustus 2014 22:56 schreef Persefoneia het volgende:
Dat was wat ik al maanden zocht en Gert had het ooit jaren geleden gepost.quote:Op zondag 24 augustus 2014 22:57 schreef liesje1979 het volgende:
[..]
Daar zitten 3 gitaren in zo te zien.
Oh ja, een vrouw of geest door de straat had je het over.quote:Op zondag 24 augustus 2014 23:02 schreef Soury het volgende:
[..]
Dat was wat ik al maanden zocht en Gert had het ooit jaren geleden gepost.
Ik hoop het niet.quote:Op zondag 24 augustus 2014 23:03 schreef Ygritte het volgende:
Gaat het niet meer over Gitaren?
Men, ik zat al gewoon in de COS
Ja ik zag je schuimenquote:Op zondag 24 augustus 2014 23:03 schreef Ygritte het volgende:
Gaat het niet meer over Gitaren?
Men, ik zat al gewoon in de COS
Ha cool, heb je het eindelijk gevonden.quote:Op zondag 24 augustus 2014 23:02 schreef Soury het volgende:
[..]
Dat was wat ik al maanden zocht en Gert had het ooit jaren geleden gepost.
Juist en dan probeer je een redelijk normale discussie op te starten en dan is het ook niet goed.quote:Op zondag 24 augustus 2014 23:06 schreef liesje1979 het volgende:
Ik begrijp echt het probleem niet zo, iedereen is toch vrij om over iets te beginnen?
quote:Op zondag 24 augustus 2014 22:56 schreef Persefoneia het volgende:
Ja eindelijk ik ben er echt blij meequote:Op zondag 24 augustus 2014 23:05 schreef liesje1979 het volgende:
[..]
Ha cool, heb je het eindelijk gevonden.
Wil jullie pret met elkaar niet verstorenquote:Op zondag 24 augustus 2014 23:06 schreef liesje1979 het volgende:
Ik begrijp echt het probleem niet zo, iedereen is toch vrij om over iets te beginnen?
Welke film was het nou?quote:Op zondag 24 augustus 2014 23:08 schreef Soury het volgende:
[..]
Ja eindelijk ik ben er echt blij mee
Dan kunnen wij het toch ergens anders over hebben tussendoor.quote:Op zondag 24 augustus 2014 23:08 schreef Ygritte het volgende:
[..]
Wil jullie pret met elkaar niet verstoren
quote:Op zondag 24 augustus 2014 23:06 schreef Ygritte het volgende:
[..]
Ik ging kneitershard man!
(hopeloze isa sop topic al gezien?)
quote:
Die met die gitarenquote:
Ik wens haar het bestequote:
Maar dat stoort dan toch niet?quote:Op zondag 24 augustus 2014 23:08 schreef Ygritte het volgende:
[..]
Wil jullie pret met elkaar niet verstoren
Het is ook maar een mensquote:
Meestal is er dan niet 'iemand anders'.quote:Op zondag 24 augustus 2014 23:09 schreef ChocoFan het volgende:
[..]
Dan kunnen wij het toch ergens anders over hebben tussendoor.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |