Hij?quote:Op donderdag 28 augustus 2014 22:40 schreef MrSalazar het volgende:
[..]
Hij maakt filmpjes van treinen in Venlo. [ afbeelding ]
En jij bent een homo rotflmaoquote:
Ook niet het stukje waar in ik 'mezelf vond' en ontdekte 'dat we nog heel veel te leren hebben van de mensen daar, die zijn tevreden met niks en hier draait alles om status'?quote:Op donderdag 28 augustus 2014 22:33 schreef broodnodig.brood.nodig. het volgende:
[..]
Heb je blog niet gelezen; te lang.
Veel mensen hier doen een beetje alsof dat onzin is, omdat het zo enorm cliché klinkt.quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 11:13 schreef Noordsestern het volgende:
[..]
Ook niet het stukje waar in ik 'mezelf vond' en ontdekte 'dat we nog heel veel te leren hebben van de mensen daar, die zijn tevreden met niks en hier draait alles om status'?
Nou ja, ik geloof er zelf ook niet zo in, dat 'mijzelf vinden'.quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 14:59 schreef erik013 het volgende:
[..]
Veel mensen hier doen een beetje alsof dat onzin is, omdat het zo enorm cliché klinkt.
Slaat nergens op natuurlijk.
Nou ja, het is nogal een vage term. Maar van zo'n half jaar op jezelf in Australië word je idd snel volwassener en wijzer.quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 15:13 schreef Noordsestern het volgende:
[..]
Nou ja, ik geloof er zelf ook niet zo in, dat 'mijzelf vinden'.
Ik denk niet dat er 1 ding is dat ik kan omschrijven als de 'essentie' van mijzelf.. en helemaal niet dat ik die essentie dan ineens zou vinden op reis in een ver land.
Maar je doet wel ervaring op tijdens het reizen, je leert dingen, en ja, ook over jezelf.
Niets maakt je zo snel volwassen en wijs als een zwaar geval van Donovanosisquote:Op vrijdag 29 augustus 2014 15:17 schreef erik013 het volgende:
[..]
Nou ja, het is nogal een vage term. Maar van zo'n half jaar op jezelf in Australië word je idd snel volwassener en wijzer.
Ja je leert heel veel tijdens een reis. Hoe je bijvoorbeeld in potentieel gevaarlijke situaties handelt, waar je grens qua vermoeidheid ligt, of je die kan verplaatsen, hoe het voelt om echt op jezelf aangewezen te zijn, en hoeveel van de comfortabele wereld je achter je kan laten.quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 15:17 schreef erik013 het volgende:
[..]
Nou ja, het is nogal een vage term. Maar van zo'n half jaar op jezelf in Australië word je idd snel volwassener en wijzer.
Erger nog, ze lijken hun eigenwaarde te ontlenen aan het afkraken van alles wat in hun ogen minder is, waarbij ze, wellicht om het zelfvertrouwen wat op te krikken, heel erg hun best lijken te doen alles wat niet aan hun simpele wereldbeeld voldoet als minder te portretteren.quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 14:59 schreef erik013 het volgende:
[..]
Maar dat is idd beter dan die types hier die hun hele eigenwaarde aan een zo hoog mogelijk diploma ophangen.
Dat hangt er dus helemaal vanaf waar je naartoe gaat, hoe je rondreist, wat je allemaal onderneemt, etc.quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 15:23 schreef Noordsestern het volgende:
[..]
Ja je leert heel veel tijdens een reis. Hoe je bijvoorbeeld in potentieel gevaarlijke situaties handelt, waar je grens qua vermoeidheid ligt, of je die kan verplaatsen, hoe het voelt om echt op jezelf aangewezen te zijn, en hoeveel van de comfortabele wereld je achter je kan laten.
Ja, tijdens 2 weken cherso verken je weer andere grenzen inderdaadquote:Op vrijdag 29 augustus 2014 15:30 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Dat hangt er dus helemaal vanaf waar je naartoe gaat, hoe je rondreist, wat je allemaal onderneemt, etc.
Ik doelde niet niet op een normale zuipvakantie. Ik doelde op wat velen verstaan onder 'op reis gaan', het 'backpacken' zeg maar... Ook daar heb je totaal verschillende varianten op...quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 15:31 schreef Noordsestern het volgende:
[..]
Ja, tijdens 2 weken cherso verken je weer andere grenzen inderdaad
Bhutan.quote:Op zondag 24 augustus 2014 12:51 schreef Mortaxx het volgende:
Waar moet ik anders mijzelf ontdekken?
In de meeste landen zijn er gewoon telefooncellen en kan je makkelijk en vrijwel overal bellen. Helaas alleen in Nederland en Fryslan is dit lastig.quote:Op zondag 24 augustus 2014 13:03 schreef Rezania het volgende:
[..]
Nou ja, lijkt me wel handig dat je kan bellen mocht er wat gebeuren.
Ja klopt. Hoe toeristisch en verwesterd sommige plekken in Thailand ook zijn, je bent nog steeds in Thailand, en niet meer in Purmerend. En dat is toch een bijzondere ervaring.quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 15:36 schreef KreKkeR het volgende:
Ook wanneer je naar Australie gaat en veilig in de stad blijft, op een relatief luxe locatie verblijft, etc, is het weer totaal anders dan wanneer je de natuur in gaat en daar weken in een hutje verblijft, of naar landen gaat waar je de taal niet spreekt, waar de cultuur veel meer afwijkt van wat je gewend bent, waar je tussen locals leeft, etc.
Ik zou een keer een treinreis doen naar Wit-Rusland en dan via Rusland (bazenlandquote:Op dinsdag 26 augustus 2014 19:25 schreef Socios het volgende:
[..]
De parels van Nederland: de waddeneilanden.
Verder een mooie reis per ICE door (met name) Duitsland.
Voorts ben ik níet raar en géén autist.
In mijn post zat geen waardeoordeel over wat beter/slechter is. Ik gaf alleen aan dat er verschillende manieren zijn van 'op reis gaan'. Iedereen moet lekker doen waar hij/zij van geniet.quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 15:44 schreef Noordsestern het volgende:
[..]
Ja klopt. Hoe toeristisch en verwesterd sommige plekken in Thailand ook zijn, je bent nog steeds in Thailand, en niet meer in Purmerend. En dat is toch een bijzondere ervaring.
Bovendien, wat is 'echt'? Alles wat nog niet is aangetast door de westerse beschaving en toerisme? Plekken met alleen locals die nog 100% traditioneel leven? Volgens mij ben je dan meer op zoek naar tijden van vroeger..
Ik zou niet willen zeggen dat het Thailand van 40 jaar geleden (dat je op sommige plekken vast nog wel kan aantreffen) het échte' Thailand is en het Thailand van nu niet.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |