quote:Op zaterdag 23 augustus 2014 23:04 schreef Nixxor het volgende:
Mag ik je in plaats van een Dremel een Proxxon aanbevelen?
Toen ik een aantal jaren terug een "dremel" tool wou aanschaffen bleek dat deze vele male stabieler was. Als je een beetje rond kijkt (ebay uit duitsland) kun je vaak nog een leuke deal sluiten ook.
http://www.proxxon.com/en/micromot/28481.php?list
Je kunt er ook alle dremel "tooltjes" in gebruiken. Ze hebben net als Dremel allerlei accessoires en de "standaard kit" is al heel compleet met een serie tooltjes. Net als robber57 zegt, uiteindelijk kom je erachter dat je er maar 4 gebruikt...
ooit iemand mij verteld dat ik minimaal 35 000 toeren nodig had ?quote:Technical data:
Speed 5,000 to 20,000rpm. Power consumption (max) 100W, 220 240V. Stable head of die-cast aluminium and main housing of glassfibre reinforced POLYAMIDE. Length 230mm. Weight approx. 500g. Insulated to class 2. The 20mm MICROMOT collar allows fitting of optional drill stands, horizontal stands, etc. Supplied with 34 bits and cutters in a stable plastic case.
Ik heb zelf in het verleden weleens gewerkt met het graveren van een spiegel in een casemod project, maar weet niet of dit is wat je wilt bereiken.quote:Op zondag 24 augustus 2014 16:48 schreef tinoz het volgende:
heeft niemand eigenlijk al ervaring met spiegelwerk ?![]()
ik heb het gevraag aan : http://www.glashobby-webshop.nl/quote:Op zaterdag 30 augustus 2014 10:54 schreef Watuntrik het volgende:
Ik heb toch al filmpjes gezien waar iemand best maffe figuren uit glas deed snijden. Dit was dan voor een glas in lood project. Op zich komt dat op het zelfde neer wat snijtechniek betreft.Zag er overigens best gemakkelijk uit, beslist gemakkelijker dan het werkelijk is. Daar zal zeker veel oefening in gaan zitten om het uiteindelijk echt mooi voor elkaar te krijgen.
Dus misschien is dat een goed idee om voorbeelden in die ambacht te zoeken.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |
Dat begrijpen we, maar is wel erg jammer. Je kunt FOK! namelijk wel gratis LEZEN, maar we kunnen FOK! niet gratis MAKEN. De inkomsten van de advertenties zorgen ervoor dat we de kosten van de site kunnen dragen zodat je ook morgen FOK! nog kunt bezoeken.
Zou je willen overwegen om voor FOK! een uitzondering te maken in je adblocker (of andere middelen die onze ads blokkeren)? Je krijgt deze melding dan nooit meer te zien.
Ja, ik wil fok.nl whitelisten, laat me zien hoe
Ik neem liever een premium account zodat ik geen advertenties hoef te zien (je moet eerst inloggen)
Ja, breng me naar de shop