abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_143715787
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 augustus 2014 20:06 schreef Fushia2 het volgende:

[..]

Ik hoop dat je een sleutel van je eigen kamer hebt? En moet hoeveel mensen zit je in zo'n flat?

En hoe is de mentaliteit, zijn de werknemers beetje chill?
Vaak 3. En ja, sleutel van eigen kamer. en ja.
pi_143715845
quote:
19s.gif Op vrijdag 22 augustus 2014 20:06 schreef Toto69 het volgende:

[..]

Vaak 3. En ja, sleutel van eigen kamer. en ja.
En kun je eigenlijk makkelijk rondkomen let het geld en in het weekend wat doen of...? :')
pi_143715853
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 augustus 2014 20:07 schreef Fushia2 het volgende:

[..]

En kun je eigenlijk makkelijk rondkomen let het geld en in het weekend wat doen of...? :')
Ja makkelijk en ja.
  vrijdag 22 augustus 2014 @ 20:13:54 #29
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_143716113
Ik werk regelmatig in Lissabon en vind het fantastisch. Mooie stad, relaxte sfeer, lekker eten, goed klimaat. Als de lonen niet zo laag waren zou ik er gaan wonen. Al vaker over nagedacht om vanuit daar de Nederlandse/Duitse markt remote te bedienen. West Europees salaris en alle zuid Europese voordelen.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_147610035
quote:
3s.gif Op vrijdag 22 augustus 2014 17:32 schreef Fushia2 het volgende:
Ik ben vorige week ontslagen. Aangezien ik meerdere talen spreek en ik nog jong en avontuurlijk ben leek het buitenland wel wat.

Vandaag opgebeld geweest door een grote callcenter en ik voelde dat het wel goed liep. Als 18-jarige ben ik ook zo een tijdje gaan werken in Schotland :)

Maar hoe is het leven nou zelf in Portugal en meer bepaald Lissabon? Zijn hier FOK!'ers onlangs of ooit (tijdelijk) geëmigreerd?
Dag Fushia,

ik ben ook benaderd door hetzelfde bedrijf.
Heb jij de job dan uiteindelijk aangenomen en hoe bevalt het je?

Groeten van een twijfelende Belg
pi_147610079
quote:
0s.gif Op maandag 15 december 2014 18:50 schreef JonasC het volgende:

[..]

Dag Fushia,

ik ben ook benaderd door hetzelfde bedrijf.
Heb jij de job dan uiteindelijk aangenomen en hoe bevalt het je?

Groeten van een twijfelende Belg
Ik ben niet Fushia maar ik heb er gewerkt. Ook met de nodige Belgen samengewerkt. Als callcenterwerk jou wat lijkt zou ik zeggen: gewoon proberen. Bevalt het niet dan ga je terug. Ja, er zijn wat minpuntjes aan het bedrijf, maar ach, het land, de stad, collega's, vrienden. compenseert allemaal. Mocht je meer info willen dan hoor ik het wel.
pi_147610273
quote:
0s.gif Op maandag 15 december 2014 18:52 schreef Toto69 het volgende:

[..]

Ik ben niet Fushia maar ik heb er gewerkt. Ook met de nodige Belgen samengewerkt. Als callcenterwerk jou wat lijkt zou ik zeggen: gewoon proberen. Bevalt het niet dan ga je terug. Ja, er zijn wat minpuntjes aan het bedrijf, maar ach, het land, de stad, collega's, vrienden. compenseert allemaal. Mocht je meer info willen dan hoor ik het wel.
Graag! Heb nu net de taalkennis test en redeneertest gedaan. Hierna blijkbaar nog 2 conference calls (NL en FR) en vervolgens zou ik op 5 januari verwacht worden in Lisboa.
Enige waardoor ik twijfel, is het feit dat ik hier in België een job heb waarbij ik bruto het 3dubbele verdien van in Portugal. Het is wel een tijdelijk contract en absoluut niet mijn droomjob, dus dat zou het dan weer gemakkelijker maken om op te stappen ...
pi_147610432
quote:
0s.gif Op maandag 15 december 2014 18:57 schreef JonasC het volgende:

[..]

Graag! Heb nu net de taalkennis test en redeneertest gedaan. Hierna blijkbaar nog 2 conference calls (NL en FR) en vervolgens zou ik op 5 januari verwacht worden in Lisboa.
Enige waardoor ik twijfel, is het feit dat ik hier in België een job heb waarbij ik bruto het 3dubbele verdien van in Portugal. Het is wel een tijdelijk contract en absoluut niet mijn droomjob, dus dat zou het dan weer gemakkelijker maken om op te stappen ...
Reken maar dat je aangenomen wordt, ze nemen wel de grootste baklappen aan dus dat moet lukken. Als Belg willen ze je inderdaad graag op twee lijnen; FR en NL. Je verdient daar netto 800 per maand máár je hebt wel inwoning, en alles is dan voor je betaald (gas water licht internet). Over 't algemeen woon je echt vrij royaal en prima. Verder is het leven daar absoluut niet zo duur, dus met die 800 kun je echt veel doen.
Het is een unieke kans, als je altijd al naar het buitenland hebt gewild zou ik de kans lekker grijpen.
pi_147610445
Met wie heb je tot nu toe gesproken? Ga je voor de televisies of voor de huishoudartikelen?
pi_147611055
quote:
0s.gif Op maandag 15 december 2014 19:02 schreef Toto69 het volgende:
Met wie heb je tot nu toe gesproken? Ga je voor de televisies of voor de huishoudartikelen?
Super, zie het echt zitten!
Toevallig nog in Lissabon geweest tijdens het WK voetbal, dus zit nog vers in het geheugen.
Bausch + Lomb, voor de lenzen. Enkel nog maar contact gehad met de recruiter van Teleperformance.
pi_147611113
quote:
0s.gif Op maandag 15 december 2014 19:20 schreef JonasC het volgende:

[..]

Super, zie het echt zitten!
Toevallig nog in Lissabon geweest tijdens het WK voetbal, dus zit nog vers in het geheugen.
Bausch + Lomb, voor de lenzen. Enkel nog maar contact gehad met de recruiter van Teleperformance.
Ah ok, ik dacht dat je voor Philips zou gaan werken. Bausch + Lomb zit gewoon op dezelfde vloer, paar meter verder. Kende daar wel wat mensen. Maar je komt echt wel binnen, zeker bij Bausch + Lomb. Om eerlijk te zijn worden de afdankertjes van Philips naar Bausch + Lomb gestuurd :@
pi_147612366
quote:
0s.gif Op maandag 15 december 2014 19:21 schreef Toto69 het volgende:

[..]

Ah ok, ik dacht dat je voor Philips zou gaan werken. Bausch + Lomb zit gewoon op dezelfde vloer, paar meter verder. Kende daar wel wat mensen. Maar je komt echt wel binnen, zeker bij Bausch + Lomb. Om eerlijk te zijn worden de afdankertjes van Philips naar Bausch + Lomb gestuurd :@
Ja heb gelezen dat je dat al es zei. Maar kan mss eventueel ik daar zit nog intern solliciteren voor Philips?
Klopt het dat je je vlucht naar Lissabon zelf moet betalen, maar die dan terugkrijgt na 9maand?
pi_147612512
quote:
0s.gif Op maandag 15 december 2014 19:57 schreef JonasC het volgende:

[..]

Ja heb gelezen dat je dat al es zei. Maar kan mss eventueel ik daar zit nog intern solliciteren voor Philips?
Klopt het dat je je vlucht naar Lissabon zelf moet betalen, maar die dan terugkrijgt na 9maand?
Yes en yes.
pi_147612694
quote:
0s.gif Op maandag 15 december 2014 20:00 schreef Toto69 het volgende:

[..]

Yes en yes.
Vanaf wanneer kan/mag je in dat app? Heb al es gekeken en op 3jan goedkope vlucht, 5jan start training. Maar kan ik dan al binnen of moetk op hotel?

PS sorry voor de vele vragen. Maar weet graag alles op voorhand :p
Alvast bedankt man!
pi_147612789
quote:
0s.gif Op maandag 15 december 2014 20:05 schreef JonasC het volgende:

[..]

Vanaf wanneer kan/mag je in dat app? Heb al es gekeken en op 3jan goedkope vlucht, 5jan start training. Maar kan ik dan al binnen of moetk op hotel?

PS sorry voor de vele vragen. Maar weet graag alles op voorhand :p
Alvast bedankt man!
Dat hoor je van te voren, maar reken maar dat je 3 januari er zeker weten gewoon al in kan. Paar dagen van tevoren vinden ze niet erg. Ze halen je op op het vliegveld en brengen je naar je huis toe. Dus da's geen probleem verder.

en geen probleem, vraag zoveel je wilt, heb zelfs nog wel wat foto's her en der
pi_147615518
quote:
0s.gif Op maandag 15 december 2014 20:08 schreef Toto69 het volgende:

[..]

Dat hoor je van te voren, maar reken maar dat je 3 januari er zeker weten gewoon al in kan. Paar dagen van tevoren vinden ze niet erg. Ze halen je op op het vliegveld en brengen je naar je huis toe. Dus da's geen probleem verder.

en geen probleem, vraag zoveel je wilt, heb zelfs nog wel wat foto's her en der
Op basis van wat wordt je aan huisgenoten toegewezen of gebeurt dat lukraak? En zijn de huisjes gemengd?
pi_147615542
quote:
0s.gif Op maandag 15 december 2014 20:59 schreef JonasC het volgende:

[..]

Op basis van wat wordt je aan huisgenoten toegewezen of gebeurt dat lukraak? En zijn de huisjes gemengd?
Lukraak.
Ja, je kan ook bij vrouwen komen. Ik zat dit jaar zelfs bij drie vrouwen. _O-
pi_147615967
quote:
0s.gif Op maandag 15 december 2014 21:00 schreef Toto69 het volgende:

[..]

Lukraak.
Ja, je kan ook bij vrouwen komen. Ik zat dit jaar zelfs bij drie vrouwen. _O-
haha
Is de test na de training moeilijk?
pi_147616008
quote:
0s.gif Op maandag 15 december 2014 21:08 schreef JonasC het volgende:

[..]

haha
Is de test na de training moeilijk?
Hahahahaha :'(
Die test...
Bij ons werden de antwoorden op het scherm gezet.
Ze hebben mensen te hard nodig om ze weg te sturen.
Als je echt een volslagen randdebiel bent word je misschien weggestuurd.
pi_147616172
quote:
0s.gif Op maandag 15 december 2014 21:09 schreef Toto69 het volgende:

[..]

Hahahahaha :'(
Die test...
Bij ons werden de antwoorden op het scherm gezet.
Ze hebben mensen te hard nodig om ze weg te sturen.
Als je echt een volslagen randdebiel bent word je misschien weggestuurd.
hahaha oke, das duidelijk :p
Hoelang zit jij daar al?
En wat met verlof enzo?
pi_147616246
quote:
0s.gif Op maandag 15 december 2014 21:11 schreef JonasC het volgende:

[..]

hahaha oke, das duidelijk :p
Hoelang zit jij daar al?
En wat met verlof enzo?
Ik zit daar nu niet. Ik heb er 3 maanden gezeten maar wegens medische omstandigheden moest ik weg. Lang verhaal verder. Vriend van me zit daar nog steeds (heb ik daar leren kennen ook)
Je krijgt per maand dat je werkt 2 dagen verlof , kan je opsparen. Overuren kan je soms maken.
pi_147618119
quote:
0s.gif Op maandag 15 december 2014 21:13 schreef Toto69 het volgende:

[..]

Ik zit daar nu niet. Ik heb er 3 maanden gezeten maar wegens medische omstandigheden moest ik weg. Lang verhaal verder. Vriend van me zit daar nog steeds (heb ik daar leren kennen ook)
Je krijgt per maand dat je werkt 2 dagen verlof , kan je opsparen. Overuren kan je soms maken.
Hoe ver ligt je bed van je werk daar?
pi_147618198
quote:
0s.gif Op maandag 15 december 2014 21:44 schreef JonasC het volgende:

[..]

Hoe ver ligt je bed van je werk daar?
Dat kan ik je niet zeggen helaas.
Omdat je op meerdere plekken terecht kan komen. Je zal werken in de locatie naast het Oceanarium de Lisboa (google maar, dan weet je meteen waar het werk is)
Soms 10 min. lopen, ik moest een uur lopen.
pi_147618225
(er is ook OV of course)
pi_147618284
quote:
0s.gif Op maandag 15 december 2014 21:45 schreef Toto69 het volgende:

[..]

Dat kan ik je niet zeggen helaas.
Omdat je op meerdere plekken terecht kan komen. Je zal werken in de locatie naast het Oceanarium de Lisboa (google maar, dan weet je meteen waar het werk is)
Soms 10 min. lopen, ik moest een uur lopen.
Jup, heb het idd al eens opgezocht.
Zijn er strikte huisregels?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')