abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_143709917
Ik ben vorige week ontslagen. Aangezien ik meerdere talen spreek en ik nog jong en avontuurlijk ben leek het buitenland wel wat.

Vandaag opgebeld geweest door een grote callcenter en ik voelde dat het wel goed liep. Als 18-jarige ben ik ook zo een tijdje gaan werken in Schotland :)

Maar hoe is het leven nou zelf in Portugal en meer bepaald Lissabon? Zijn hier FOK!'ers onlangs of ooit (tijdelijk) geėmigreerd?
pi_143709930
Teleperformance zeker?
Voor Philips zeker?
pi_143709939
En ja, ik heb er gewoond.
pi_143710061
quote:
19s.gif Op vrijdag 22 augustus 2014 17:33 schreef Toto69 het volgende:
Teleperformance zeker?
Voor Philips zeker?
Teleperformance ja, maar niet Philips. Hoe is het leven daar?
pi_143710077
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 augustus 2014 17:37 schreef Fushia2 het volgende:

[..]

Teleperformance ja, maar niet Philips. Hoe is het leven daar?
TPVision zeker? Televisies?

Ehm, wat wil je allemaal weten. Maak even een vragenlijstje, ook over het bedrijf, want ik wil je gerust helpen maar wel doelgericht :P
pi_143710219
quote:
19s.gif Op vrijdag 22 augustus 2014 17:38 schreef Toto69 het volgende:

[..]

TPVision zeker? Televisies?

Ehm, wat wil je allemaal weten. Maak even een vragenlijstje, ook over het bedrijf, want ik wil je gerust helpen maar wel doelgericht :P
Nee, Bausch+Lomp.

Werk is op zich duidelijk, maar dit lkt mij. Ze zijn best streng las ik en je hebt sowieso in Portugal veel minder rechten enzo..

Maar dus, hoeveel verdien je gemiddeld? Ik las dat ik wat extra krijg omdat ik een multilungual job zal uitoefenen maar als ik het goed heb 750/800 netto plus kamer betaald?

Hoe is Lissabon? Leuk om te wonen? Is het leven er duur?
pi_143710274
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 augustus 2014 17:43 schreef Fushia2 het volgende:

[..]

Nee, Bausch+Lomp.

Werk is op zich duidelijk, maar dit lkt mij. Ze zijn best streng las ik en je hebt sowieso in Portugal veel minder rechten enzo..

Maar dus, hoeveel verdien je gemiddeld? Ik las dat ik wat extra krijg omdat ik een multilungual job zal uitoefenen maar als ik het goed heb 750/800 netto plus kamer betaald?

Hoe is Lissabon? Leuk om te wonen? Is het leven er duur?
Oh hemel, Bausch + Lomb... dat is het afdankhoekje van Teleperformance ;( zulk geestdodend werk is dat. Maar goed, daar zal ik het verder niet over hebben.
En ja klopt, zal bij bausch ook rond de 800 netto zitten plus appartement gewoon betaald etc.

Het is er prima wonen, zeker als je snel nieuwe vrienden maakt. Het leven is er niet heel duur eigenlijk. Uit eten kan vrij goedkoop, boodschappen hoeft ook niet heel duur te zijn. Maar met weinig loon spaar je ook niet heel veel.
pi_143710427
quote:
19s.gif Op vrijdag 22 augustus 2014 17:44 schreef Toto69 het volgende:

[..]

Oh hemel, Bausch + Lomb... dat is het afdankhoekje van Teleperformance ;( zulk geestdodend werk is dat. Maar goed, daar zal ik het verder niet over hebben.

Vertel :')
pi_143710501
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 augustus 2014 17:49 schreef Fushia2 het volgende:

[..]

Vertel :')
Het gaat over lenzen dacht ik. Alleen maar nieuwe bestellingen opnemen, of als er een probleem is regelen dat het opgelost wordt middels retourneren. Mensen van Philips die faalden, werden naar Bausch+Lomb gegooid... dat zegt wel genoeg eigenlijk :X
Dan zou ik toch proberen of je bij Philips of TPvision kunt hoor, ik vrees echt dat je van Bausch+Lomb spijt gaat krijgen.
pi_143710569
mijn ene x was portugees en die vertelde me als je geen cash hebt voor een airco ( een prof airco is niet gratis hey ) dan je dan ( en nu citeer ik haar ) : in de zomer kotsmisselijk van de hitte uit wanhoop over de vloer gaan kruipen naar adem snakkend,,,
eenzaampjes klim ik de eenzame berg op!
pi_143710578
Hier wat eigen foto's trouwens voor een impressie van Lissabon

pi_143710592
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 augustus 2014 17:55 schreef pionnetje het volgende:
mijn ene x was portugees en die vertelde me als je geen cash hebt voor een airco ( een prof airco is niet gratis hey ) dan je dan ( en nu citeer ik haar ) : in de zomer kotsmisselijk van de hitte uit wanhoop over de vloer gaan kruipen naar adem snakkend,,,
Bullshit
pi_143710635
quote:
10s.gif Op vrijdag 22 augustus 2014 17:55 schreef Toto69 het volgende:

[..]

Bullshit
ik zouuuuuu haar effe kunnen bellen of ze voor de gein effe op fok zou komen,, ze woont in lissabon,,, maar stja ik heb haar al zo lang niet meer gesproken,,,
pi_143710648
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 augustus 2014 17:57 schreef pionnetje het volgende:

[..]

ik zouuuuuu haar effe kunnen bellen of ze voor de gein effe op fok zou komen,, ze woont in lissabon,,, maar stja ik heb haar al zo lang niet meer gesproken,,,
Ik heb ook in Lissabon gewoond, ook zonder airco prima te doen, en ja ook in de zomer. Natuurlijk is het warm, maar kruipend over de vloer? :')
pi_143710683
quote:
10s.gif Op vrijdag 22 augustus 2014 17:55 schreef Toto69 het volgende:

[..]

Bullshit
maar ummm,,,, ik woon in nederland in een grote stad en mijn woning word al 30 graden in de zomer vaak ( ziekelijk heet gewoon ) en dat op een hete dag tot 2 in de nacht,,, dus echt,, porrtugal is een stuk heter hey,,,, ik heb dan zelf geen airco omdat ik de stroom geen geld voor heb,,,,
pi_143710690
quote:
19s.gif Op vrijdag 22 augustus 2014 17:52 schreef Toto69 het volgende:

[..]

Het gaat over lenzen dacht ik. Alleen maar nieuwe bestellingen opnemen, of als er een probleem is regelen dat het opgelost wordt middels retourneren. Mensen van Philips die faalden, werden naar Bausch+Lomb gegooid... dat zegt wel genoeg eigenlijk :X
Dan zou ik toch proberen of je bij Philips of TPvision kunt hoor, ik vrees echt dat je van Bausch+Lomb spijt gaat krijgen.
Ik wil geen helpdesk of iets technisch doen :r
pi_143710702
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 augustus 2014 17:59 schreef Fushia2 het volgende:

[..]

Ik wil geen helpdesk of iets technisch doen :r
Helpdesk is Bausch+Lomb ook wel. Technisch zeker niet :')
pi_143710764
quote:
19s.gif Op vrijdag 22 augustus 2014 18:00 schreef Toto69 het volgende:

[..]

Helpdesk is Bausch+Lomb ook wel. Technisch zeker niet :')
Ik ben helelaal niet technisch, heb dit enkele maanden gedaan in Greenock voor Xerox..... :r :')
pi_143710777
aardige mensen wel die portugzen , maar je moet wel tegen dat taaltje kunnen hey,, ik kan er niet tegen dus,,,, ik weet niet waarom maar spaans kan ik nog wel slikken maar portugees echt niet...
pi_143710780
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 augustus 2014 18:01 schreef Fushia2 het volgende:

[..]

Ik ben helelaal niet technisch, heb dit enkele maanden gedaan in Greenock voor Xerox..... :r :')
Dan zit je bij Bausch+Lomb prima op je plaats.
Ik was overigens ook compleet a-technisch voor ik begon, maar uiteindelijk pik je alles snel genoeg op en kan 't prima.
pi_143710785
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 augustus 2014 18:02 schreef pionnetje het volgende:
aardige mensen wel die portugzen , maar je moet wel tegen dat taaltje kunnen hey,, ik kan er niet tegen dus,,,, ik weet niet waarom maar spaans kan ik nog wel slikken maar portugees echt niet...
Portugees is wel een nare taal inderdaad. Spreek ook beter Spaans dan Portugees. Al lijkt het best wat op elkaar op zich.
pi_143710874
quote:
19s.gif Op vrijdag 22 augustus 2014 18:02 schreef Toto69 het volgende:

[..]

Dan zit je bij Bausch+Lomb prima op je plaats.
Ik was overigens ook compleet a-technisch voor ik begon, maar uiteindelijk pik je alles snel genoeg op en kan 't prima.
Perfect en zijn de kamers die ze aanbieden wat?
pi_143710948
ja al die rare klanken ha ha

schoewaauhn..... goesj... pwow......
pi_143711079
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 augustus 2014 18:05 schreef Fushia2 het volgende:

[..]

Perfect en zijn de kamers die ze aanbieden wat?
ja
pi_143715769
quote:
19s.gif Op vrijdag 22 augustus 2014 18:11 schreef Toto69 het volgende:

[..]

ja
Ik hoop dat je een sleutel van je eigen kamer hebt? En moet hoeveel mensen zit je in zo'n flat?

En hoe is de mentaliteit, zijn de werknemers beetje chill?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')