Briljante docu is datquote:Op vrijdag 22 augustus 2014 14:14 schreef Zapato het volgende:
A documentary on 85-year-old sushi master Jiro Ono, his business in the Ginza Tokio Subway station, and his relationship with his son and eventual heir, Yoshikazu.
Jiro Dreams of Sushi (2011) - IMDb
Lekker met een patatje erbij.
Ik zou niet naar die tent in IJburg gaan omdat IJburg.quote:Op vrijdag 22 augustus 2014 14:08 schreef Zapato het volgende:
Hoi CUL´ers! Ik heb een vraagje voor jullie.
Een paar weken geleden was ik in het wonderschone Barcelona, alwaar ik (een beetje per ongeluk) terechtkwam in een restaurant waar ik de lekkerste sushi OOIT heb gegeten. Al moet ik eerlijk toegeven, dat was misschien de tweede keer dat ik echt goede sushi at.
Dat terzijde, ik wil meer. Meer goede sushi. En nu wend ik me tot jullie met de vraag waar in Noord- en Zuid-Holland ik écht lekkere sushi kan eten. Budget is niet heel beperkt, maar moet wel een beetje normaal blijven.
Vanzelfsprekend heb ik Google geraadpleegd, en Iens. https://www.iens.nl/restaurant/sushi Deze bijvoorbeeld: https://iens.nl/restaurant/31347/amsterdam-mchi#contact-kaart, of deze: https://iens.nl/restaurant/27143/denhaag-sushi-morikawa.
Maar dat voelt een beetje willekeurig, en er is vast wel een sushi-fanaat op FOK!. Shoot! En alvast bedankt!
Ik zou de OP quoten..quote:Op vrijdag 22 augustus 2014 15:03 schreef Skv het volgende:
[..]
Ik zou niet naar die tent in IJburg gaan omdat IJburg.
Noorwegen heeft gewoon veel goeie vis denk ik dan.quote:Op vrijdag 22 augustus 2014 15:31 schreef Spanky78 het volgende:
In het okura hotel zit een goed Japans restaurant.
Klinkt raar trouwens, maar in Noorwegen hebben ze veel goede sushi ik weet niet waarom, maar het is zo.
Daar importeert Japan (een groot gedeelte van) de vis vandaan..quote:Op vrijdag 22 augustus 2014 15:31 schreef Spanky78 het volgende:
In het okura hotel zit een goed Japans restaurant.
Klinkt raar trouwens, maar in Noorwegen hebben ze veel goede sushi ik weet niet waarom, maar het is zo.
Ik heb daar een aantal keer zeer goede sushi gegeten. Voor Noorse begrippen ook niet echt duur.quote:Op vrijdag 22 augustus 2014 15:33 schreef Snowballed het volgende:
[..]
Daar importeert Japan (een groot gedeelte van) de vis vandaan..
Waarschijnlijk heeft Noorwegen ook wel een paar Japanners geïmporteerd
Ik heb nog nooit sushi gegeten...quote:Op vrijdag 22 augustus 2014 15:43 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Ik heb daar een aantal keer zeer goede sushi gegeten. Voor Noorse begrippen ook niet echt duur.
Zelf good ik wel van sushi , maar het moet wel een beetje kwaliteit zijn.
Zeker.. er worden hier kweetniet hoeveel ton schaal en schelpdieren geveild.. maar je kan met heel veel moeite een netje kopen.. en in Spanje heb je in de supermarkt 6 meter schappen (links en rechts) met schaal en schelpdieren uit Nederlandquote:Op vrijdag 22 augustus 2014 15:54 schreef Igen het volgende:
In Portugal houden ze ook erg van vis. En nou schijnt het zo te zijn, dat Portugese handelaren nog wel eens naar Nederlandse visafslagen komen om Noorse vis in te kopen.
Nederland zit dus als het goed is wel degelijk in het internationale handelsstelsel. Maar het lijkt erop dat veel vis helemaal niet hier voor de eindconsument op de markt komt.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |